Задачка май те затруднява, тук някой бързо я решава и добре я обяснява :)

  • 75 953
  • 737
  •   1
Отговори
# 195
  • София
  • Мнения: 5 551
Благодаря, Дидева и ganisbouquet

В сборника  решението е подробно написано:

17-5=12
9-5=4
12+4=16
24-16=8  Shocked

Това 16 бройки са само шалове или шашки. Никъде не е отчетено шалове И шапки. От общия брой са извадени само (шапки+шалове). Никъде не е отчетено шапки И шалове.

# 196
  • Мнения: 114
Здравейте, моля за помощ за задача за 3ти клас давана на ЧХ2004. В долните равенства на еднаквите букви съответстват еднакви цифри, а на различните - различни:
А+Б=ДГ
ДД+Б=ВЕ
ЖЕ-А=ВВ
На колко е равно ГВ:Б?

# 197
  • Мнения: 7 667
Здравейте, моля за помощ за задача за 3ти клас давана на ЧХ2004. В долните равенства на еднаквите букви съответстват еднакви цифри, а на различните - различни:
А+Б=ДГ
ДД+Б=ВЕ
ЖЕ-А=ВВ
На колко е равно ГВ:Б?


Тези са любимите  ми:
А+Б са едноцифрени числа, чийто сбор е двуцифрено число, т.е. Д=1 (няма сбор на 2 едноцифрени числа, който да е повече от 18).
ДД+Б=11+Б и получаваме двуцифрено, чието първо число не е 1, т.е. В=2. Няма друго едноцифрено число, което събрано с 11 да дава число 2*, освен 9, т.е. Б=9, а Е=0
Ж0-А=22, Ж е различно от 2 (защото В=2), т.е. Ж=3, 30-А=22, А=8
От първото равенство: 8+9=17, т.е. Г=7
ГВ:Б=72:9=8

# 198
  • Мнения: 556
Аз отново моля за малко помощ за една 8 класна задача:

Да се докаже, че че в четириъгълник отсечките, които свързват двойките срещуположните страни и средите на диагонолите се пресичат в една точка, която ги разполовява.

Предвариелно благодаря за помощта.

# 199
  • София
  • Мнения: 1 309
Това излиза много лесно със средни отсечки. Средите на страните на всеки четириъгълник са върхове на успоредник. Срещуположните страни на успоредника са съответно успоредни на диагоналите. Аналогично се доказва и за отсечката, свързваща средите на диагоналите.

# 200
  • Мнения: 114
Здравейте, моля за помощ за задача за 3ти клас давана на ЧХ2004. В долните равенства на еднаквите букви съответстват еднакви цифри, а на различните - различни:
А+Б=ДГ
ДД+Б=ВЕ
ЖЕ-А=ВВ
На колко е равно ГВ:Б?


Тези са любимите  ми:
А+Б са едноцифрени числа, чийто сбор е двуцифрено число, т.е. Д=1 (няма сбор на 2 едноцифрени числа, който да е повече от 18).
ДД+Б=11+Б и получаваме двуцифрено, чието първо число не е 1, т.е. В=2. Няма друго едноцифрено число, което събрано с 11 да дава число 2*, освен 9, т.е. Б=9, а Е=0
Ж0-А=22, Ж е различно от 2 (защото В=2), т.е. Ж=3, 30-А=22, А=8
От първото равенство: 8+9=17, т.е. Г=7
ГВ:Б=72:9=8
Благодаря, супер си.  Peace

# 201
  • София-Младост
  • Мнения: 24 063
В зад. за десети клас по математика:
Корен минус 3 от 32...няма как да го напиша...Това -3 ?

# 202
  • София
  • Мнения: 6 308
Честита 2015!

Ако x+y=3 и х+у=-2, пресметнете стойността на израза (х3+х+1)(у3+у+1)
Задачата е за седми клас и отговорът е 13. Аз не успявам определя х и у.

# 203
  • Мнения: X
Честита 2015!

Ако x+y=3 и х+у=-2, пресметнете стойността на израза (х3+х+1)(у3+у+1)
Задачата е за седми клас и отговорът е 13. Аз не успявам определя х и у.
Едно от двете трябва да е  х.у, не може едновременно х+у да е равно на 3 и -2. И не е необходимо поотделно да определяш х и у. Достатъчно е да преобразуваш израза така, че да съдържа само х+у и х.у

# 204
  • София
  • Мнения: 6 308
Да, сбъркала съм при преписването на условието. Задачата е:
Ако x+y=3 и ху=-2, пресметнете стойността на израза (х3+х+1)(у3+у+1)

Като преобразувам израза стигам до х22. Вероятно не е вярно.
Досега при тези задачи винаги успявах да определя х и у чрез системата от уравнения, но тук не открих числа, чийто сбор  е 3, а произведение -2.

# 205
  • у дома
  • Мнения: 7 956
Да, сбъркала съм при преписването на условието. Задачата е:
Ако x+y=3 и ху=-2, пресметнете стойността на израза (х3+х+1)(у3+у+1)

Като преобразувам израза стигам до х22. Вероятно не е вярно.
Досега при тези задачи винаги успявах да определя х и у чрез системата от уравнения, но тук не открих числа, чийто сбор  е 3, а произведение -2.
Допълваш до точен квадрат и се получава отговора  Peace

 х22 + 2.х.у–2.х.у= (х + у)2– 2.х.у =
= 32 –2.(-2) =9+4=13.

И не ти е нужно да определяш поотделно х и у.

Последна редакция: сб, 03 яну 2015, 22:34 от svetlaem

# 206
  • Мнения: 7 667
Да, сбъркала съм при преписването на условието. Задачата е:
Ако x+y=3 и ху=-2, пресметнете стойността на израза (х3+х+1)(у3+у+1)

Като преобразувам израза стигам до х22. Вероятно не е вярно.
Досега при тези задачи винаги успявах да определя х и у чрез системата от уравнения, но тук не открих числа, чийто сбор  е 3, а произведение -2.

не е нужно да откривате x и y, a само остава да добавите към получения израз (+2x.y-2x.y) и се получава:
(x+y)2-2x.y=32-2.(-2)=9+4=13

# 207
  • Мнения: X
Да, сбъркала съм при преписването на условието. Задачата е:
Ако x+y=3 и ху=-2, пресметнете стойността на израза (х3+х+1)(у3+у+1)

Като преобразувам израза стигам до х22. Вероятно не е вярно.
Досега при тези задачи винаги успявах да определя х и у чрез системата от уравнения, но тук не открих числа, чийто сбор  е 3, а произведение -2.
В седми клас не се учат системи. Не е необходимо да се определят поотделно стойностите на х и у.
х22 можеш да получиш, като повдигнеш двете страни на x+y=3 на втора.
Можеш и да го допълниш до точен квадрат.
Синът ми предпочиташе първия вариант, когато беше в седми клас.
Та значи повдигаме двете страни на x+y=3 на втора степен.
х2+2ху+у2=9, но от условието знаем, че ху=-2.
х2+2(-2)+у2=9
х2-4+у2=9
х22=13
Виждам, че докато съм писала, светлаем е обяснила допълването до точен квадрат.

# 208
  • София
  • Мнения: 6 308
Много ви благодаря, никога нямаше да се сетя сама.  Hug

# 209
  • Мнения: 33 617
Честита Нова Година!
Пожелавам ви здраве и щастие! Hug  bouquet
Моля, да ми помогнете за една задача за трети клас:

Номерирана е книга, в която 15 пъти е използвана цифрата 5. Колко страници е книгата, ако цифрата на единицата на последната страница е 5?

Общи условия

Активация на акаунт