Проблем с Техномаркет: наглост и безочие.

  • 4 556
  • 17
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 1 103
 Ще се самоцитирам от друга тема с цел започване на тази, защото това, което в началото ми приличаше на обикновено безхаберие ескалира до откровена наглост:

 
Цитат
  Не знам как е с връщането на носени гащи в САЩ, ама знам, че тук е трудно да върнеш нещо дори да имаш право на това и е свързано с нерви и усилия, като накрая ако евентуално успееш те карат да се чувстваш като последния измекяр. И понеже е прясно да разкажа за нашите неволи с един хладилник:
 Купуваме си хладилник от местния Техномаркет за апартамент, който обитаваме 2-4 пъти годишно за по 1 седмица. При поредното ни посещение това лято се оказва, че хладилника просто не работи. Обаждаме се да искаме ремонт (в гаранция е), при което ни се отговаря - Чакайте, ще се обадим, срокът е една седмица. Ок, чакаме като междувременно се обадихме още един два пъти да уточним, че след седмица вече няма да сме на адреса, че сме с малки деца на жегата и с неработещ хладилник, та ако може малко по-бързо. Срокът бил 1 седмица и точка. Как да е прибрахме се в София - мина седмица, че две, че три - обаждане йок. При следващото планувано посещение мъжът ми уговаря седмици предварително посещението на техника, когато ще сме там, все едно е среща с папата.  Взеха го най-накрая за ремонт в заветния ден. Този път срокът е 1 месец. Онзи ден изтече месецът - никой не се обади. Междувременно стискахме палци и на краката да не се обадят, за да можем да си искаме парите за злополучния хладилник и да вземем нов. Днес мъжът ми се обадил и познайте: "Ама господине, той хладилника Ви е готов. Може да дойдете да си го вземете". Той е обяснил, че никакъв хладилник не искаме да взимаме, а си искаме парите и имаме право според общите им условия. Последвали увъртания, трябвало да се говори с началството и сега чакаме развръзката.
 На това му казвам аз типично обслужване по нашенски, от което дори големите вериги не могат да избягат.
 

 Продължението на историята:

 
Цитат
Май трябваше отделна тема да пусна за нашия хладилник.
 За тези, които са ме прочели да споделя развитието: Преди малко се обадили на мъжът ми и казали, че са пуснали хладилника с куриер до адреса, на който ние естествено в момента не сме и те го знаят. Играта започва да загрубява. Ще бъда благодарна да получа съвети, какво можем да предприемем. Искаме си парите и според условията и сроковете, на които те както се видя много "държат" сме си в правото.
 

  После се оказа, че не бил самият хладилник, а някакво становище, с което ни се отказва връщането на парите.

Последна редакция: пн, 01 дек 2014, 15:19 от miramar

# 1
  • Враца
  • Мнения: 2 274
Съъветвам ви да отидете при управителя на този магазин и да говорите с него. На висок тон.
Ако и това не помогне- КЗП.

Преди години имах проблем с една пераня Беко в гаранция, и проблемът беше конкретно със сервиз Узунов, които наистина се държаха ужасно нагло, но аз им скроих шапката  Laughing с цената на много изхабени нерви обаче.

Както и да е, успех в начинанието! И вярвайте в чудеса преди Коледа !  Wink

# 2
  • София
  • Мнения: 1 103
 Проблемът е точно в изхабените нерви. Аз съм сигурна, че рано или късно, по един или друг начин ще си получим обратно парите.
 Иначе хладилникът е от сносна марка - Горение и никак не е евтин ако това има значение.
 Сега се зачетох в разни други форуми и открих, че далеч не сме единствения случай. Техномаркет имали такава политика да не връщат пари при никакви обстоятелства, но със заплахи и отнасяне на случая към КЗП ставала работата. Лошото е,  че всички документи които имаме за покупката са в друг град и сме с вързани ръце. Вероятно нещата ще се проточат, но няма да им се даваме.

# 3
  • Мнения: X
А защо изобщо се разправяте с тях?
Още след изтичането на първия едноседмичен срок, в който от тях ни вест, ни кост, право в КЗП.
Как пък да не им играя по свирката и да хабя нерви, като има кой да го свърши.

# 4
  • Мнения: 5 268
Няколко цитата от сайта на Комисията за Защита на Потребителя(КЗП), но е двусмислено и не знам кое как ще стане. По-важното съм го удебелил.

· Какво трябва да знаете, когато
се позовавате на законовата
гаранция?

Скрит текст:
За предявяване на рекламация е
необходимо да пазите своята
касова бележка, фактура,
протокол или друг документ,
доказващ покупката.
Търговецът е длъжен да впише
рекламацията Ви в регистър за
рекламации, независимо от това
дали я счита за основателна или –
не.
Ако търговецът приеме, че
рекламацията Ви е основателна, то
той трябва в едномесечен срок да
извърши ремонт на стоката или да
я замени с нова.

Срокът започва да тече от датата
на предявяване на рекламацията.
Привеждането на стоката с
договореното е безплатно за Вас.
Не трябва да понасяте значителни
неудобства при ремонта на
стоката.
Ако търговецът не приведе стоката
в съответствие с договора в
рамките на месец, имате право да
претендирате за възстановяване
на заплатената от Вас сума или за
отбив от цената на стоката.

Трябва и да знаете, обаче, че не
можете да претендирате за
възстановяване на заплатената
сума, ако несъответствието на
закупената стока е незначително.
(а какво е "незначително"? тук вече ще има различни тълкувания...)
Ако не постигнете споразумение с
търговеца, можете да подадете
жалба срещу него в най-близкия
регионален офис на Комисия за
защита на потребителите или по
електронната поща. В случай че
стоката е закупена извън България
в държава от ЕС, Вие можете да се
обърнете към Европейски
потребителски център - България:
http://www.ecc.bg/

· Какъв е срокът за
предявяване на рекламация на
стока, когато се позовавате на
законовата гаранция?

Скрит текст:
Срокът на гаранцията за стоки е 2
години, но не по-късно от 2 месеца
от установяване на
несъответствието.
Ако дефектът или
несъответствието на стоката се
прояви до 6 месеца след
доставката й, се приема, че е
съществувало при доставката й.
(не е написано какво следва...) в
този период тежестта на
доказване на съответствието на
стоката с договореното е на
търговеца.
Ако се докаже, че
несъответствието се дължи на
естеството на стоката, то Вие не
може да се възползвате от
правото си на законова гаранция.
Има изключение от двугодишната
гаранция. Това са случаите, в които
се касае за стоки, чийто
„естествен” живот е по-кратък от 2
години, като например бельо,
чорапи и др.

Както те са написали, след отказ продавача да ти възстанови парите подаваш жалба в КЗП и чакаш. Няма смисъл сама да се бориш. Те си знаят работата. Иначе с викане на място в магазина проблемите се решават бързо, но това са нецивилизовани методи, а нали живеем в цивилизована държава със закони...

Последна редакция: пн, 01 дек 2014, 17:13 от ЧревоУгодник

# 5
  • София
  • Мнения: 1 103
 Благодаря за отговорите. Явно с добро няма да стане, със скандали е грозно, така че преминаваме към жалба до КЗП. Оказа, че ММ е снимал с телефона документите все пак, така че ще изпратя снимката и се надявам да е достатъчно, в противен случай ще трябва да чакаме до след празниците.
 Още не ми го побира акъла, как може такава голяма верига (може би най-голямата в този вид търговия) да се излага като някое квартално магазинче "Всичко за лев".

# 6
  • София
  • Мнения: 462
Успех, дано се пребориш  Peace
Аз не успях, но и моят случай беше по-различен, нямаше дефектирала стока. Само явна измама и подвеждане.

# 7
  • Луната ни пази
  • Мнения: 3 008
Успех и дано да успеете. Аз лично от Техномаркет не пазарувам, общо взето са им едни и същи цените с Технополис, но маркета е собственост на Кой и това ме държи далеч от него.
Скрит текст:
Не е съвсем по темата, но все пак...Кой

# 8
  • Мнения: 581
Не ми сее е налагало да връщам нещо в Техномаркет, но през живота си не съм виждала толкова прости хора на едно място като в тази верига. Имам паралелни наблюдения от магазините в София и Бургас. По тъпотия, селяния, некомпетентност ли ги избират не знам, но са като хванати от гората.

# 9
  • Мнения: 20 179
Успех и дано да успеете. Аз лично от Техномаркет не пазарувам, общо взето са им едни и същи цените с Технополис, но маркета е собственост на Кой и това ме държи далеч от него.
Скрит текст:
Не е съвсем по темата, но все пак...Кой
Ха, интересно. Добре, че изобщо не пазарувам там, и аз предпочитам Технополис. В маркета да хванеш някой служител за да се консултираш е като шестица от тотото.

# 10
  • София
  • Мнения: 1 103
  Нещата загрубяват още, направо съм бясна  #Cussing out
  Току що получих по куриер въпросното становище, което са препратили към София. Становището е с дата 30.11 - точно деня, в който изтича едномесечния срок, а мъжът ми им се обади на 01.12 след като срокът вече беше изтекъл, за да иска възстановяване на сумата поради неизпълнено задължението от тяхна страна. Може би се надяват да не можем да докажем, кога сме се обадили, знам ли. При всички положения това е ИЗМАМА.
 На всичката си наглост ни приканват веднага да си приберем уреда, защото нямали задължение да го съхраняват. Наистина не съм очаквала такова нещо от едно уж реномирана верига. Всъщност изнесената от Shagya информация донякъде обяснява нещата.

 П.П. Не съм сигурна, че темата ми е правилно преместена. Все пак става дума за опит за измама от страна на голяма верига и беше хубаво повече хора да имат възможност да я прочетат и да получим повече съвети, защото явно борбата няма да е лесна.

# 11
  • Мнения: X
Няма как да получиш днес по куриер нещо с дата 30.11. Куриерите работят с доставка до 48 часа, и то е 48 в извънредни ситуации. Това значи, че е пуснато на 1ви най-рано. Пусни си жалбата в КЗП, а това писмо си е опит за измама.

# 12
  • Вече с постоянно местожителство на село...
  • Мнения: 408
Аз да споделя моя опит с Технополис. Преди 2 години си закупих лаптоп от тях на изплащане с марката Sony Vaio и още на втория месец започнаха проблемите, лаптопа не беше евтин, но както и да е, изплатих го. Мъките ми обаче почнаха още от юли месец, и се почнаха едни ремонти по Германия се пращаше с куриер  ooooh! и така до ноември месец когато го изплатих напълно. Сдаде багажа напълно, и при 3-то пътуване до Франкфурт ми връщат обаждане че трябва да си заплатя ремонта и куриерската услуга на стойност 311лв. и стотинки!!! понеже не бил проблем който покрива гаранцията. Побеснях и по телефона им казах, че това е трето пътуване, слепи ли са били още първия път. Да не говорим, че с първото връщане от ремонт ми изпратиха на хартиен носител писмо с което ме уверяваха как техен най-умния и виден инженер ми го е отремонтирал и т.н. Разбрахме се да не плащам нищо, върнаха ми го, аз отидох до Технополис и от Рекламации ми казаха да се свържа със сервиза им тук в България. Занесох го, като преди това се бях свързала с офиса на Sony тук в София и те ми съдействаха. Откриха проблема, но от Sony не признават. В крайна сметка ми върнаха парите, но изгубих време, нерви и лихвата която не беше малка около 300лв. Важното е че още при първото ми отиване в Технополис веднага ми съдействаха, но и аз бях разпечатала цялата кореспонденция от имейла със сервиза на Sony. Не съм се обръщала към КЗП, но при един от разговорите ми със сервиза те ме посъветваха да го направя  ooooh! Tired

# 13
  • Мнения: 23
Ако си мислите пък  че КЗП върши някаква работа ,дълбоко се заблуждавате.Особено в провинцията.Не ми се пише да ви давам пример ,ако някой чак толкова настоява ще пиша ,но е дълго.А че Техномаркет са най скапаната верига ,така е.Просто не пазарувайте от там ,това е.

# 14
  • София
  • Мнения: 1 103
 В крайна сметка, какво стана: Тъкмо бях приготвила жалбата и щях да я пускам се обадили от Техномаркет на мъжа ми да му кажат, че започват собствено разследване по случая и ако можело да не подаваме още жалба. Добре. После още един път се опитали да го убедят по телефона, че нещо ние сме в грешка - не минало. После прехвърлили топката (вината) на сервиза и някакъв чичо оттам му звънял да му се жалва, че едва ли не от джоба си щял да плаща нашия хладилник, което нас не ни интересува, както тях (от въпросния сервиз) не ги интересуваше изобщо, че сме на жегата с малки деца без хладилник и си ни отсвириха просто ей така. В крайна сметка предложили да го заменят със същия хладилник, но малко по-нов модел с доплащане. Съгласихме се, защото в крайна сметка ни трябва работещ хладилник, а в града не знам даже дали има магазини на някоя друга верига. 

Общи условия

Активация на акаунт