Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 5

  • 108 449
  • 757
  •   1
Отговори
# 150
  • sofia
  • Мнения: 9 237
Таня, а изписва ли госпожата домашното на дъската? Поне до 4-ти клас нашата го правеше и повечето го снимаха с телефон.
Другия метод е да се звънне на съученик.
В пети клас, я забележка, я двойка. Тази по английски ги беше заплашила, че ако следващия път са без домашно ще правят контролно - само 4-ма са били без. Ама баш това домашно беше Огромно.
Иначе почти не ги проверяват. Наясно са, че попълването на тетрадките и упражненията са да се затвърди материала.
Хич не се притеснявай за пети клас. Запомнят децата, които създават проблеми в час. Вчера на родителската една учителка каза, че ако искаме индивидуална информация за детето да дойдем в часа за консултации с него, че още не ги помнела само по имена. Което съвсем нормално, като се има предвид броя паралелки и че ги виждат само няколко пъти седмично.

# 151
  • Майничка
  • Мнения: 13 821
За домашните, честно казано, ако не свикнат от малки да ги записват, в горните класове направо става кошмар, от типа на 26 от 28 десетокласници да ми се явяват масово без домашна, защото през уикенда единствената мома, снимала с телефон записаната на дъската тема, била на път с родителите си и не успяла да качи снимката на стената във ФБ.
Или пък извинението на моето лично диване /9 клас/, след двойка за второ пропуснато домашно по математика: "Госпожата ни каза домашната, ама аз не я записах, защото обикновено кара и Н. /отговорничката на класа/ да я запише, а вчера следобед Н. не си вдигаше телефона и не беше на линия във ФБ или скайп". Естествено, виновна е Н., така де, след като е записала домашната, трябва да е 24/7 на разположение за инфо.

Просто да свикне детето да пита преподавателя или да го моли да записва домашната на дъската. Започне ли да разчита на патерици, рискът от издънка е сигурен.

# 152
  • Мнения: 636
Това и при нас беше проблем в 5  клас.Даже и сега също забравя , но сякаш по-рядко.

Моят син се  справя по следния начин, който естествено не е много за препоръчване.
Седи с едно момче, което винаги знае какво имат за домашно Peaceи после като се прибере вкъщи ако не е записал,  звъни му по няколко пъти по телефона, да го пита за домашното.Не ми е приятно да го прави и говорим,че трябва да внимава и да е концентриран. А и свикнахме на учителите вече в 6 клас и по ориентиран евентуално откъде дават домашни. Записва си с молив директно в учебника, уч.тетрадка.

Момичета притеснявам се сериозно от дефицита на внимание при нас. Големи усилия ми коства всеки път докато седне да учи. Всичко странично го разсейва , направо ми е кошмар. А като включим и бавността комбинацията  е "идеална".Ходи по БЕЛ при една учителка уж да  пише само преразкази. За 1.5 ч. изписва малко повече от половин страничка. Обяснявам, че целта на ходенето е да се научи да пише без да се разсейва и да запомня колкото се може повече информацията, която да успее да я предаде писмено. Засега е много трудно, почти без успех.

Последна редакция: пт, 27 фев 2015, 16:06 от kalona

# 153
  • София
  • Мнения: 4 412
Благодаря ви мами! Ще гледам да приложа начините с телефона и приятелчетата. Трудността идва и от това, че домашните понякога се записват на дъската, понякога не, като чели не чува думата "домашно ли".

Чудех се и ако пита допълнително учителя, той дали няма да се ядоса...

Просто да свикне детето да пита преподавателя или да го моли да записва домашната на дъската. Започне ли да разчита на патерици, рискът от издънка е сигурен.

Но ще експериментирам, да видя кое ще е най-удачно.  bouquet

# 154
  • Мнения: 17
Здравейте, упорити и борбени мами!!! Ние от пролетта на 2014 г. живеем в Дания и дъщеря ми си учи в датско училище. Тук домашно НЕ СЕ ДАВА  на децата. Учебния ден е удължен с един час и домашна работа децата не получават. Искрено се надявам и ви го пожелавам от все сърце, някой ден  в България образованието да се доближи поне малко до датското, и тогава ви уверявам , че от вашите деца по щастливи няма да има!!!

# 155
  • София
  • Мнения: 754
Привет,

за скандинавските страни съм чувала, че учебния процес е изключително щадящ и достъпен. И което е по важно - много по ефикасен.
За домашните, моето дете от началните класове се научи да пише с молив буквата Д пред задачата в учебник или тетрадка и да огражда с кръгче. Така не записва, а само слага знак.
И накрая да споделя, първата сесия я взехме. Има надежда за всички  Wink

# 156
  • Мнения: 636
Маргели браво на девойката   bouquet а и на майка й.

И аз искрено се надявам ,че има надежда-само трябва да извървим тези трудни години до университета.

# 157
  • Варна
  • Мнения: 2 104
Привет!
Не съм писала отдавана, но ви чета и съпреживявам.  Hug
Нас ни тресе седмокласната треска Simple Smile По-скоро мен, младежа не се е трогнал особено.
Вече не уча с него, но съм на линия ако възникнат въпроси и до препитвам от време на време. Захитрял е доста и се оправя някак. Тези дни правиха контролно на теореми по геометрия, които са абсолютно непонятни за него, но задачите ги решава, незнайно как. Просто като реши няколко пъти един и същ тип и схваща начина, но ако го питаш почти нищо не може да каже кое от къде идва Simple Smile)) Та за контролното снимал с телефона си всяка теорема и ги преписал до една. Върна се много доволен от себе си. Противник съм на преписването, но не съм му се карала. Ясно ми е, че не иска и не може да ги научи и това е.

По темата с домашните, още не ги записва 100%, но има напредък. Отбелязва си директно въврху помагалата/учебниците. Ако нещо не е разбрал/успял да запише, звъни на един съученик, но това само в случай, че аз го попитам какво е домашното и не знае, иначе си ходи без и минава между капките в повечето случаи, а в другите си носи последствията.  
Като беше в по-малките класове имаше учителки, които след системно явяване без домашно и с оправданието, че не чул/не видял/не разбрал, лично му ги записваха в тетрадката.


Margeli, поздравления!   bouquet Вдъхваш надежда на всички ни! Кога беше като вие имахте седмокласни вълнения... Ей сега ще фръкне времето и ще си имате дипломирано момиче!

# 158
  • Мнения: 636
Привет!
Не съм писала отдавана, но ви чета и съпреживявам.  Hug
Нас ни тресе седмокласната треска Simple Smile По-скоро мен, младежа не се е трогнал особено.
Вече не уча с него, но съм на линия ако възникнат въпроси и до препитвам от време на време. Захитрял е доста и се оправя някак.

Ще стискаме палци на кандидат-гимназиста, че ние сме след вас с матурите. Аз отсега го мисля как ще ги издържи.Продължава  да не разбира въпросите, които са му  по тестове и контролни.Оттам и греши, а ги знае нещата ама на учителите не им става ясно.По математика теория не може да учи изобщо-не го и карам де.

А варианта да учи сам, в момента при нас е само един прекрасен мираж .Като гледам май и в седми клас няма да е по-различно.

# 159
  • Варна
  • Мнения: 2 104
kalona, благодаря!  Hug и аз така си мислех, но ето, че и това време дойде. Много се изтормозихме и двамата просто и резултата пак 4. (4,25-30 беше), сега е 3,80. Ама не троша нерви и той е по-спокоен, колкото-толкова, само да сме здрави!
Въпросите и той често не ги разбира. Играе тото. Онзи ден на тест по английски, упражнение "четене с разбиране", дълъд текст, 10 въпроса, изобщо не е чел, а написал Вярно/Грешно на тото, от 10 има 8 верни. Голям късмет Simple Smile

# 160
  • София
  • Мнения: 754
Благодаря,
седми клас ... беше вчера  Joy
Тогава в темата за седмокласниците разбрах силата на този форум.
Като ви чета, виждам как трупате житейска мъдрост ... и се успокоявате.
Важно е за майките на мъничките дечица.

# 161
  • Мнения: 636

Въпросите и той често не ги разбира. Играе тото. Онзи ден на тест по английски, упражнение "четене с разбиране", дълъд текст, 10 въпроса, изобщо не е чел, а написал Вярно/Грешно на тото, от 10 има 8 верни. Голям късмет Simple Smile

 Party о и ние играем тото и още една броеница /онче бонче счупено пиронче......................./. В началото много се дразнех, непрекъснато му повтарях, че това е направо идиотско. Да не говорим, че изобщо не съответства на възрастта им.Сега се примирих и неговия успех е точно 4-ка за срока, със три тройки-БЕЛ, Руски език и ДБТ/ ама какви мъки, мани , не ми се разправя/.

# 162
  • София
  • Мнения: 4 412
Здравейте отново,

Да ви питам и по един друг много важен въпрос - за нещо като тормоз в училище. Доколкото чета темата от няколко години, а и от опита ми с детето, децата с някакви проблеми често са възприемани като "по-особени" и леко игнорирани. Но с възрастта, а и някои техни постъпки, понякога изпадат в сложни ситуации.
Дъщеря ми/4-ти клас/ тези дни беше изпаднала в подобна. В час по физкултура са я сложили в един от отборите по волейбол, тя е допринесла за загубата на отбора / не е спортна натура, а и не знае правилата на волейбола, защото отсъстваше поне около месец от физкултура, а също и е много трудно да играе отборно/  и в съблекалнята са последвали обиди към детето, включително че е "маминото детенце на госпожата" и да не й се оплаква.
Притеснява ме и този момент на преминаването към 5-ти клас - до сега винаги госпожите са взимали мерки при конфликт / не е имало много такива моменти/, но ето че дойде времето "оле, другарката" май да не е актуално...
Има ли ли сте признаци на тормоз и кой взема най-адекватните мерки. Също посещавали ли сте психолози за подобряване на социалните умения.
Благодаря ви!

Margeli,
много се радвам на успехите ви! И занапред все така!

Последна редакция: пт, 06 мар 2015, 16:20 от TanyaMJ

# 163
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Подигравки от единични деца, за мен и те са с друг тип отклонения, ама какво да правим.

# 164
  • Мнения: 13
Дороти, по едно на ден ли пиете от Церебрум Композитум - четох, че трябвало да бъдат разтворени в 1 чаша вода.
Дойдоха от Германия ампулите и ще пробваме - да видим ефекта.
Колкото до агресията - и при нас я имаше - даже една съученичка, чиято майка беше учителка в училището, беше предложила в междучасието целият клас да се настрои срещу дъщеря ми, понеже била бавна - добре, че повечето от децата отказали, а после тази и още една дебелана, които я тормозеха се махнаха от училището за голямо наше облекчение. Но трябва да се говори - с учителите, с директора - не може да тормозят детето, защото е по-различно.

Общи условия

Активация на акаунт