Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 5

  • 108 440
  • 757
  •   1
Отговори
# 525
  • Мнения: 24 467
Уонка, Hug!
съжалявам за това, което сте преживели. Нищо, че остават броени дни- защити детето. Това има голямо значение за него. Ако оставиш нещата така, създаваш у въпросната госпожа самочувствие на недостижима, а детето ти несправедливо унизено. Резултат- утре тя пак ще постъпи така с друго дете, а твоето дете може да си помисли, когато следващия път някой учител го унизи - "мама не ме защити  преди, защо да й споделям сега?" Мисля, че винаги , когато можем трябва да ги защитаваме.

Даренка, сигурно ти си права.  Peace
Моята майка на няколко пъти се застъпи така за мен при наличие на явна несправедливост и аз го помня добре. Това ми е оказало изключително позитивно влияние като личност. Точно това- че не съм захвърлен парцал, който някой е решил, че може да мачка както му дойде, само защото съм дете и в по- слаба позиция.
Аз просто много се изморих да се боря с вятърните мелници тук.
Много разчитам до две години да сменим местоживеенето си и сега там хвърляме усилия основно. От лятото малкият започва интензивен английски, защото ще му е трудно без това.

# 526
  • Мнения: 1 652
карамелена, Judy

много дълго се борих с въпроса - дали да отида да говоря или да премълча, когато възникне подобна ситуация. Старая се да не съм крайна. Но има случаи в които детето , ако се чувства нападнато или спрямо него е проявена несправедливост, лъжа и то от учител, мисля, че родителят трябва да се намеси. При нашите деца ние се страхуваме да потърсим правата си, защото едва ли не се считаме подсъзнателно за виновни, че децата ни са в това състояние. От една страна детето се труди много повече от другите деца, но понеже поради дислексия, обучителни трудности или пр. причини неизвестни никому, то се затруднява да се справи, едва ли не / поне с мен е така/ се чувствам виновна, че искам детето ми да завърши с нормална диплома, без ресурсно и качествена оценка. Някои от тези учители  не подозират, колко усилия, програми логопедични и други сме минали, колко изследвания, лекари, добавки, хомеопатия. За тях детето изглежда добре, значи е добре и ако не знае, не е учил.Няма подходящ подход за тези деца, но това не е само в България. Лично аз смятам, че ако има добре обучени специалисти , които да работят с тези деца ресурсно или у дома, резултатите ще са други.
Много важен момент е , че децата имат нужда от подкрепата ни  в такива моменти и то много.
 bouquet

# 527
  • Мнения: 4 505
И аз да се оплача. Миналата седмица му писали на тетрадка тройка по математика. Коментарът бил, че нарочно пише грозно и разкривено, за да я дразни, персонално отношение, едва ли не.
Вчера върнала контролното по геометрия. Можеше да решава задачите, сверяваше отговорите в сборника, излизаха, баща му му проверяваше задачи и казваше, че работи вярно и знае материала. От 2 задачи, едната има чертеж, с грешки, но и верни неща, друго не писал, защото му се получили дробни числа, а не цели градуси и решил, че не е вярно и не предал решение. Баща му я пререши вкъщи- наистина се получават дробни числа.  Втората задача- с верен чертеж, отдолу написани крайните верни отговори, решавал задачата наум. Има 3, анотация "не се чете" и "как го получи?!". При връщането на контролното- отново персонално внимание- нарочно пише грозно, за да я дразни и тормози, и- "ти не си за това училище!" Върна се ревящ, 14 годишен дангалак, реве като бебе. Баща му ходи да говори с учителката, да й обясни за какво иде реч и че не е преписвал, както най-вероятно си е помислила. Била чувала за дисграфия, но не била виждала. Щяла да го има предвид. Поне да спре с публичните коментари.
/Добавка- на предходни родителски срещи не успяхме да говорим с нея за това/.
Точно така е. Ако не се застъпим, ще спрат да споделят, ще спрат да усещат подкрепа и вероятно съвсем ще се откажат да опитват да постигнат нещо.
Уонка, аз такива числа не мога да разделя наум, посмъртно!

# 528
  • Мнения: 24 467
Цитат
нарочно пише грозно, за да я дразни и тормози, и- "ти не си за това училище!
Shocked
Това на всеослушание ли е коментирано? Ако е така- много лош атестат...
...
То и аз не мога да го разделя наум. Всъщност може и да мога, но не бих опитала. Затова си има листи и химикал, респективно- дъска и маркер.

# 529
  • Мнения: 4 505
Да, на всеослушание, тамън 2 пъти!

# 530
  • Варна
  • Мнения: 2 104
ra2, стана ми много мъчно за младежа!
И изобщо от отношението на учителите, описано в последните постове... Какви педагози - нямам думи! Не им прави чест изобщо да се държат така!
Всичко минава, най-важно е детето да се съхрани като човек и да знае, че семейството му е винаги до него.  Hug

# 531
  • София
  • Мнения: 571
Уонка,
не мога да си обясня такава случка. Имало ли е и други такива ситуации до този момент - доколкото разбирам детето ти е в 4 клас? Говори с учителката, поискай да ти разкаже ситуацията, аз лично не виждам защо се притесняваш да разговаряте. Според мен не трябва да премълчаваш - още повече, че май не е за първи път да се случва подобно нещо.
И за усилията, които полагаме, също е добре да говорим с учителите.
Моите наблюдения са, че обикновено учителите забелязват, че има някакъв проблем, но просто не знаят как да работят с децата, а и нямат възможност да се занимават индивидуално с тях (поне не редовно). Дори понякога обръщат внимание на някои родители, които обаче пренебрегват притесненията им.
А иначе - доколкото зная ресурното не означава, че детето трябва непременно да има качествени оценки - дори напротив - практиката до 4 клас е децата да завършват с "нормални оценки" - почти всички деца успяват да изкарат поне 3, така или иначе.
 нарочно пише грозно, за да я дразни и тормози, и- "ти не си за това училище!"
Това е безумно!

Последна редакция: ср, 23 мар 2016, 12:51 от мюмла

# 532
  • Мнения: 1 652
мюмла,  Hug

моето дете нито е 4 клас, нито имам случка Thinking

А за ресурсното- не завършват с нормални оценки. Трябва да държат изпит и да покрият държавния норматив накрая, за да имат количествени или нормални оценки

# 533
  • София
  • Мнения: 571
darena, извинявай  Hug
Исках да се обърна към Уонка! Ще редактирам.
Иначе - говоря за преди 3 години, познавам деца, които ползваха ресурсен учител, но си получаваха стандартни оценки - правеха същите контролни като останалите, имаха същите домашни и в бележниците им нанасяха оценките, както на останалите.

Последна редакция: ср, 23 мар 2016, 12:55 от мюмла

# 534
  • София
  • Мнения: 176
Благодаря за мненията, много ми беше интересно да ги прочета! По принцип не съм конфликтна личност, досега многократно съм разговаряла с учителката за проблемите на сина ми и всеки път сме постигали някакъв вид разбирателство с нея. Имам чувството обаче, че откакто му извадихме документите от РИО за право на удължено време при изпитване и ползване на помощни средства, тя започна да се дразни. Давам и пример: миналата седмица всеки ден правиха десетминутни контролни по математика в началото на часа. На сина ми времето не стига и тя му писала двойки. За това разбирам в петък и му казвам да напомни на учителката да му дава повече време. На контролното в петък той й напомня, тя му дава време и той успява да си реши всички задачи вярно. Когато отишъл да й даде листа, тя казала, че няма да му го вземе за проверка. Синът ми беше изключително разочарован. Гледахме заедно задачите, наистина верни, аз го похвалих разбира се, но друго щеше да бъде и учителката да го беше поощрила. В понеделника пък го изпитала на въпросното деление, което не е включено в материала, а тя е напълно наясно, че той няма да се справи, и му писала пак двойка.

Винаги съм смятала, че за образователния процес е много важно родителите да пазят авторитета на учителите пред децата си. И досега съм го спазвала. Но напоследък ми е ужасно трудно да се въздържам пред сина ми като и двамата виждаме, че учителката  допуска грешки и тенденциозно отношение.

Ra2, откакто чета темата много се радвам за постиженията на твоя син, винаги сте били за мен като надежда, че един ден и моето дете ще се представи толкова добре след 7 клас и сега съжалявам, че продължавате да се сблъсквате с подобен род нелепости като ниска оценка поради грознопис. Чудя се напоследък не им ли правят на учителите някакви обучения как да работят с деца като нашите?

Мюмла, притеснявам се да говоря с учителката наистина. На първо място не вярвам, че мога да променя мисленето на един шейсетгодишен човек. Освен това ми се струва, че после ще си го отнесе сина ми. За още няколко седмици с нея не ми се иска да влизаме в пререкания.

Последна редакция: ср, 23 мар 2016, 14:54 от Уонка

# 535
  • Мнения: 1 324
Последните споделени случки ме втрещиха. Що за педагози!!! Тия хора за психически инквизитори ли са учили?!! А МОН тръгнали да се занимават с началните класове  ooooh!
И изобщо що за сърце стъпква стръкче, дето току що се е подало над земята...

# 536
  • София
  • Мнения: 571
Уонка  Hug,
наистина не зная какво да кажа... изобщо не мога да си обясня поведението на учителката - да го изпитва на такова нещо, при положение, че знае, че има затруднения, да не му провери контролното... Оставам без думи...

# 537
  • Мнения: 4 505
Благодаря за разбирането и добрите думи. Надявам се след разговора нещата да се успокоят. По БЕЛ и английски беше говорено, нямаме проблеми. Даже по БЕЛ е много доволна, че изобщо работи нещо, вероятно беше очаквала да не пипва химикалката. И там разговорът беше наложителен, пак поради "пишеш нарочно грозно", но ефектът от него беше отличен.
Има ли тук майка на  друго дете в над прогимназиална възраст? Да сравним как е по-нагоре.
Уонка, точно от такова нещо се опасявах, когато реших да не търся освидетелстване. Не вярвам да те разбере и май не си струва усилията за двата месеца до края на учебната година. Стига да не страда от свръхзачитане на авторитета й и да държи на всяка цена да му признае постиженията, нататък щом за теб е ОК, значи е ОК и край. Явно идва момент, в който авторитетът /учителката/ сам работи против себе си и спира да е такъв. Напоследък съм спряла да го поддържам, не атакувам, но и не подкрепям на всяка цена пред детето /всъщност и пред двете, малката засега, пу-пу, няма проблеми/.

# 538
  • Майничка
  • Мнения: 13 821
...Има ли тук майка на  друго дете в над прогимназиална възраст? ...

Моята е 10 клас, далеч е от отличния успех, но като цяло се върти средно ок.4-4,50, при това с порядъчна доза мързел /има си момата по-интересни занимания/. Пише много ситно, напоследък с една идея по-четливо. Математиката и физиката са й кошмар, по разказвателните предмети се справя много прилично, а по литература и биология, които са й слабост - повече от добре.
 

# 539
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Не знам дали е правено тук, но можем да сложим в заглавната страница на темата тази книжка:
http://dyslexia-center.eu/file/BG_Book_Tips.pdf
Готово, добавих  Hug



За клас и моят е 10 клас. Далеч от отличен успех, но много го хвалят за старанието му.

Общи условия

Активация на акаунт