Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 5

  • 104 458
  • 757
  •   1
Отговори
# 690
  • Мнения: 320
rali20 знай ,че не си сама не ,че това помага.Моят син е 6 клас и  е със същите проблеми и още дори!
Спори с учителите, те разбира се му пишат 2 за наказание. Не  иска да пише четливо, не грозно.Не му се разбира и той не си разбира ,защото то неговото не е и писане а драскане!!!С изострена чувствителност. Прави кастинги на учителите   кой е най-лошият.Изпробва ги.Ако децата ИМАХА МОТИВАЦИЯ ........Ама пусто опустяло нямат......Ако искаха......Ако имаха мечти........ Ама такива ,които да ги мотивират...... попитайте ги!
Казват ,че човек е толкова  голям колкото са  големи мечтите му.Знаете ли какви мечти имат децата ви?
Ако ние по-малко мечтаем, децата със сигурност мечтаят.Това е тяхна област.А относно дислексията учителите не са запознати и няма да има разбиране от тяхна страна.Не го очаквайте!"Натискането" да не е мързеливо детето не дава резултати.Трябва то да иска./ До сега не съм успяла да разбера как да го постигна/Търсете МОТИВАЦИЯТА! До сега не съм я намерила.Желая успех на всички ,които се нуждаят от това!Ако някой има успех в това начинание моля да го сподели!

# 691
  • Мнения: 304
master333, ако ти е удобно да отговориш, би ли казал/а какво правихте точно при психолога през тези три години?
Главно ролеви игри, правиха му и тестове за училищна готовност като беше предучилищна възраст.

Пишеш, че сте ходили на психолог три години, което си е доста. Той конкретно според теб с какво помогна на детето? Наистина ми е интересно.

Ами ако трябва да съм откровенна с нищо не ни помогна. Когато тръгнахме той вече говореше, разбира се не като за пет годишен. Направиха ни оценка, казаха ми всичко което аз знаех вече. Детето е притеснително заеква, със запек е вече физиологичен, който също е от вид стресова ситуация. Започна в логопедична градина едно лято като беше на 4,5 г. и от тогава се появи запека. Ходеше до тоалетна само като е в провинцията.
След 5 години логопед три психолог детето заеква, все още е със запек, притеснителен свит с ниско самочувствие и самооценка, "с"и "ш" са му междузъбни и звучат малко "бебешки". Вече самочувствието е с една идея по-добре, но това се дължи, че всеки божи ден му повтарям, че се гордея безкрайно с него и той е най-доброто дете. Незнам дали е правилно, но като майка така го усещам.

Истината е една  в България няма синхрон между училище, логопед и психолог. Ако трите специалиста работеха в синхрон може би щеше да има ефект за развитието на децата с проблеми, които за съжаление са все повече и повече. Всички специалисти работят сами за себе си, като логопедите и психолозите са платени. С ресурсни въобще не сме се изанимавали.

А сега отивам да отпразнувам деветия му рожден ден!!!! Grinning Grinning Grinning

# 692
  • Мнения: 24 467
О, честит рожден ден тогава! Много успехи и усмивки ви желая. И спокойствие... bouquet

За останалото май всички тук сме съгласни. Може и да има изключения, но едва ли ще са много.
И моят има проблем с изговора на шиптящите съгласни още, както и с "р"-то. Пък не знам, дали няма и така да си остане.  Каквото. Това да му е проблемът.

# 693
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
Хора, а как е поведението при децата ви, поне при по-големичките. Моят е шестокласник, скоро стана на 13. Поведението съвсем закуца-няма търпение за нищо, почна прекалено да бръщолеви врели-некипели, които интересуват само него, не и околните. Преди страдах за това, че не говори достатъчно, сега постоянно казвам"замълчи Иване!" Чудя се дали ще оцелея докато му мине проклетия пубертет.

# 694
  • Мнения: 43
Здравейте отново.Записах час за консултация в институт за детско психично здраве и развитие на проф.Матанова само че не при нея,а при мъж.Ще видим какво ще кажат.

# 695
  • София
  • Мнения: 4 412
master333, Честит рожден ден на твоето дете! Да е здраво и много щастливо!

mama mariana, хормоните си оказват влиание, но и някак ги карат да се осъзнаят.

Много ми хареса поста на милка за какво мечтаят.
При нас по история имат едни просторни лекции за Ренесансовия човек и как той се е осъзнал. Учителката им по история преподава много интересно, но цялата минала година дъщеря ми нищо не пишеше или да преразкаже, иначе много интересно... И тази година я карам да си записва с диктофона лекциите. И съм много доволна като ги прослушам и после си говорим за казаното от учителката. Страхотно надъхване им прави да бъдат учещи, търсещи информация, да не бъдат пионки,а хора от новото време. Може да прилагате диктофона като средство за записване на някои уроци.

# 696
  • Мнения: 636

Таня, идеята за ползване на диктофон е много добра,а учителите как реагират?
Мама Мариана,относно поведението има някакво подобрение,но е на моменти.
Понякога трудно го търпя,особено и като виждам разликата с неговите връстници.Пращай го на някакъв спорт ,много добре им се отразява.
При нас училището върви много лежерно,почти нищо не прави сам,ходи всеки ден по 2 ч.на АЕ,много изостава от общото ниво.В четвъртък е на консултация пак по АЕ.

# 697
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
JudY, отговарям ти по повод моето изказване.

Попаднах на Петко от аптеки Хера, този човек е феноменален. Като си говорих с други негови консултиращи се при него за различни видове лекарства, та той много интересно се сеща да се направят и други не традиционни изследвания. Например младеж изпадащ в депресивни състояния, до там че да не може и да работи, едва ли не лежащ в психиатрични клиники и накрая Петко се сеща, да му се направят изследвания и се оказва, че един хормон който влияе на такива състояния, не му е в норма(младежа е прочел от интернет, че така влияе). След лечение около година младежа е напълно оправен. Помолих като се оправи, да ми изпратя съобщение. Е получих го. Само съм говорила с него, дори да го видя, няма и да позная, но безкрайно се зарадвах.
Много интересно е човешкото тяло.


В момента вече месец даваме Ментат на Хималая, много доволни, дано продължава така.

# 698
  • Мнения: 561
Здравейте отново.Записах час за консултация в институт за детско психично здраве и развитие на проф.Матанова само че не при нея,а при мъж.Ще видим какво ще кажат.
Добре, моля разкажи после как е минало. Имаше много резерви към появата на Института преди 5-6 години но сега може и да е различно.
И дали работят със здравната каса?

# 699
  • Мнения: 43
Не ми казаха нищо за направление,но попитах за заплащане и ми отговориха,че цената на теста е 40лв.В сряда ни е часът, после ще пиша.

# 700
  • Тук и там
  • Мнения: 97
Здравейте отново.Записах час за консултация в институт за детско психично здраве и развитие на проф.Матанова само че не при нея,а при мъж.Ще видим какво ще кажат.

Рали, каквото и да ти кажат - просто бъди спокойна и вярвай в детето си  Peace
Ние заведохме дъщеря ни при проф.Матанова преди 4 години. Беше ни похвалена от няколко места. Реално заплатихме за преглед при нея, но студенти отделиха детето в стая и там правиха своето обследване. Милата ми беше притеснена, защото директно я дръпнаха от нас - кой знае какво й е било в главичката. След теста, проф.Матанова прочете написаното от студентите и ни каза, че детето ни едва ли не е в тежко състояние - хукнахме да правим ЕЕГ в Токуда, където се видя, че няма абсолютно нищо притеснително. Върнахме се при нея и тя тогава взе да мънка, да - не се виждало нищо притеснително, но все пак имало нужда от работа и в института щяла да получи помощ. Че има нужда от помощ си го знаехме и преди да отидем при нея. Месеци преди прегледа започнах да водя детето на логопед, по-късно включих за год. и половина и психолог. Сега не я водя по специалисти - както писаха и други мами, ежедневна работа с детето - обяснения по материала, говорене... Трудно е, но с усилия се случват нещата - сега е 2 клас, с математиката няма проблеми - между 5 и 6, има страхотна механична памет, с логиката е по-трудно. По четене е от най-добрите, но когато трябва да се мисли е трудничко. Налага ми се много да обяснявам - всяка вечер така учим Wink Хваля я с успехите, така се мотивира и тя  Peace
Та така, само спокойствие и дано намерите най-лесният начин за вас, с който да напредвате   bouquet

И сега си спомних - искахме да съберем документи ей така, да си знаем какво е било на детето и как се е развивало във времето - звънях да получа заветния документ от проф. Матанова, но след няколко разговора, в които обяснявах за какво става на въпрос, така и не получих срещу парите си написано черно на бяло от проф. Матанова, че детето ми има конкретен проблем  Hug Та такива работи  Wink

Късмет  bouquet

# 701
  • Мнения: 43
Благодаря,ще видим какво ще стане.Надявам се наистина да могат да уточнят проблема,защото според мен има такъв,но ще видим.Каквото такова.Ще и помогам с каквото мога и заедно ще се борим с учението.

# 702
  • Мнения: 182
Здравейте!

От много месеци ви чета, но все не набирам сили да пиша, просто защото вече не знам дори какво да питам.

Трета година се боря да помогна на детето си, сега в четвърти клас. И след всяка събота и неделя, в която сме прекарали часове в бавно и мъчително писане, гарнирано с още по-дълги часове уговаряне, умоляване и накрая викане от моя страна, докато седне да пише, просто ми се реве. Реве. И ми е мъка за него, и се мразя като съм му викала два дни, и ставам с тази мисъл, и лягам с нея докато търся всяка нощ на телефона си ресурси за едно или друго... 

От тази година е в ново училище, по-малък клас, за пръв път го виждам да ходи на училище с ентусиазъм. като с магическа пръчка спря да се напишква откакто е там. Но се боя, че напредъкът е страшно бавен, понякога дори не го виждам... Математиката е - чудя се каква дума да използвам - просто невъзможна. Само като прочета някоя текстове задача и веднага разбирам, че той дори няма да може да разбере дали трябва да прибавя или изважда... 

Имам чувството, че нищо не помага. Втора година ходи на психолог, два пъти седмично, преди това смених трима логопеди, сега пак започна на ново място. Допреди няколко месеца изпадаше в психомоторна превъзбуда само от споменаването на английския, сега поне там виждам напредък, колкото да говори, писането още става мъчително като му рисувам буквички с пръст по гърба...

Свалих му една чудесна видео игра, Timez Attack, всички действия има, но тепърва ще я упражнява, но домашните са съботно-неделен ад. Моля ви, кажете ми как се справяте с математиката? Търсих учител, който да работи по jump math, поне да започне с него да си пише домашните. Имате ли хора, които препоръчвате или да ме насочите? Благодаря.   

# 703
  • Мнения: 24 467
Деси, определете си все пак някакво време за учене. Голямото интензивно натоварване води до обратни на целените резултати. И винаги си напомняй, че дете с такъв проблем не може да се съизмерва, като резултати, с деца, които го нямат. Каквото направите за определеното ви време - това.  Не прекалявайте, защото не само нищо няма да научи в повече, но и психически ще се травмира.
Знам, че е много трудно и изморително, но винаги си напомняй да не викаш и да не обиждаш детето. То никак не е виновно за състоянието си и така също се влошават нещата. Ако го направиш, гледай да се усетиш навреме, за да можеш поне да спреш и да се извиниш.

# 704
  • Мнения: 304
Деси моя сега е трети клас и метода на текстовите задачи ми е следния: изчитаме я веднъж, на втория прочит подчертава цифрите и важната информация, която е повече, помалко, пъти повече, пъти по малко и над тези понятия слага съответния знак +, -, * или : и вече наполовина задачата е решена и след изчитането на въпроса го карам да помисли какво точно се търси или дали има и друго дейстие освен това което е отбелязал с молива. Така наизустяваме повече задачи и вече го прави механично, разбира се без да влага логика. Така е и с търсене на обиколка или страна, като трябва да търси обиколка се справя като трябва да търси страна зацикля и се досеща не като мисли логично, ами като  назубря.
При децата в "норма" кога идва логиката дали знаете и кога мисленето престава да е изцяло нагледно образно?

Общи условия

Активация на акаунт