МЕБЕЛНА КЪЩА ЯВОР СА НЕКОРЕКТЕН ДОСТАВЧИК НА МЕБЕЛИ

  • 8 888
  • 30
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 6 971
Говорих с една служителка от комисията за защита на потребителите. Тя каза, че закона с който работели регламентирал правата на клиентите по отношение качеството на стоката, но не и по отношение на сроковете, които доставчика следва да спазва и не знаела кой трябва да следи нещата в тази посока. Реших, че за да намаля вероятността с отговора си да ме пуснат по пързалката преди да входирам жалбата трябва да се запозная със законодателството в тази област. Не може клиента да плаща за да го правят на маймуна. Трябва нещо да започне да се променя. Трябва да накараме съответните органи да си свършат работата.
В този смисъл търся информация относно нормативните документи които уреждат отношенията между потребителите на стоки и услуги и продавачите на такива. Някой може ли да посочи кои са те и освен комисията за защита на потребителя има ли друга институция която евентуално упражнява някакъв контрол.

Последна редакция: вт, 16 дек 2014, 21:58 от Рори72

# 16
  • Мнения: 50 633
http://lex.bg/laws/ldoc/2135513678
http://lex.bg/laws/ldoc/2121934337
Прочети тези два закона, както и договора ти с мебелната къща
За съжаление мисля че институциите и закона биха ти помогнали в посока да си върнеш капарото- закона за задълженията и договорите би ти помогнал в този случай доста
Ти обаче държиш на поръчаните мебели, така че не знам какво да те посъветвам, освен да изчетеш настина сама закона и да видиш кое ще ти е от полза

# 17
  • Мнения: 6 971
Благодаря  ♥ LOST ♥!

Ще изчета законите и ще потърся начин да напиша жалбата с подходящите цитати от тях, за да не дам възможност на комисията да ми отговорят с ала-бала.
Откакто мебелите не дойдоха в срок детето през седмица вдига температура до 40 градуса. Единия път действително беше с болно гърло, но другите пъти няма никакви други симптоми на болести, даже не му изписват и лекарства. Притеснявам се, че преживяването че са го измамили, стреса че няма да си получи детската стая може да са предизвикали такава реакция на организма. След като днес малкият отново вдигна от нищото температура баща му отиде да плати и мебелите в момента са в кашони в детската стая. Мразя ги, но детето е щастливо и превъзбудено и вероятно това в комбинация с панадола смъкна 39 градуса до 37 само за два часа. Друг път панадола няма такъв ефект.
Няма как, заради децата стискаме зъби и правим неща които не искаме да правим. Но определено жалба ще има. Чакам да чуя и мнението на братовчед ми, млад адвокат, който обеща да обсъди с колегите си случая и да ми каже какво може да се направи по съдебен път. Аз от своя страна ще атакувам комисията и след това, ако журналистката от Нова ТВ не се откаже от репортажа ще дам гласност и по ТВ. Хората трябва да знаят и да си защитават правата. Не може все клиентите и пациентите да са най-беззащитни. Ако бяхме поръчали обзавеждане за друга стая щях да се откажа и да си искам капарото, пък те да си блъскат главите с мебелите, но заради особеностите на детето нямаше как да си направя това удоволствие.
Всичко това ми се отрази много. Когато трябваше да взема яке за детето, но неговия номер имаше дефект ми предложиха да поръчат и след няколко дни да дойде друго яке. Отказах и избрах дефекта предварианта да се поръчва друга стока. Дефекта не е голям, ще свикна с него.
Не мога повече да понасям, че в България е така. Не знам как е в чужбина, но не трябва да е така. Не трябва да приемаме мълчеливо отношението на търговците към клиентите като към маймуни, че и да им плащаме за това. Стават все по-нагли.
От Колев и Колев например, когато рекламирах детски обувки с накъсана и белеща се подметка точно месец след закупуването им отказаха рекламацията, защото технолозите казали, че обувките са в това състояние, защото детето е играло с тях навън и се е пързаляло на пързалка. За рожден ден на малкия поръчах и платих торта 25 парчета, получих торта за 16 парчета, ами мошениците Виваком, ами другите ...... Ужас!
Вие сте юрист. Как приемате без да се ядосвате, когато нещо е несправедливо, когато съдът отсъди в полза на лошия герой, а накаже добрия. Какво може да се направи, за да започне някаква промяна?

Последна редакция: вт, 16 дек 2014, 22:37 от Рори72

# 18
  • Мнения: 6 971
И да добавя само, че на мъжа ми дори и 2% неустойка не са му приспаднали. А той даже се е подписал, че е прегледал стоката и всичко е в нужното качество и е напълно окомплектовано, защото иначе нямало да я докарат. Представяте ли си.
Те са виновни, а моя мъж, вместо да се държи като мъж им козирувал. Може и да им е благодарил, кой го знае дали не се е и извинил затова, че жена му им прави скандали, за да си търси правата. Като отвори кашоните и избият проблемите ще го питам какво ще прави.

Та така, който иска да рискува - да си поръчва мебели в МК Явор. Но поне вече ще знае какво може да му се случи. Аз не намерих отзви от клиенти и реших, че всичко си е наред щом никой не се е оплакал.
Пишете бе хора, давайте гласност на всичко нередно с което се сблъсквате. Как иначе ще се предпазим. Няма кой да ни защити, поне да можем да се предпазваме предварително. Скоро ще ни карат и да им благодарим, че са ни направили на маймуни.

# 19
  • Мнения: 50 633
Не съм юрист, а потребител с опит Simple Smile
Иначе друг път, за мебели специално, те съветвам да взимаш от Икеа- обикновено всичко е в склада има, взимаш веднага и готово
Не че са перфектни, и те имат издънки, но като цяло съм доволна че това, което харесам, го взимам веднага и готово

# 20
  • Мнения: X
Рори72,
съфорумката ♥ LOST ♥ добре те е насочила към ЗЗД.

на мъжа ми дори и 2% неустойка не са му приспаднали.
От третия ден на доставката дължите "магазинаж", за това, че поръчаният артикул е бил на склад!
Днес се обадиха от магазина да отидем да платим
  може да търся и обезщетение за нематериални щети вследствие забавянето, които касаят здравословното състояние на детето.
"Явор" не са специализиран доставчик на медицински изделия, касаещи здравословно състояние.

"Целева помощ отпускана от Агенция за социално подпомагане за
закупуване на помощни средства и медицински изделия"

http://voevmedical.com/%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B0-%D0%B8-%D0 … 0%BF%D1%83%D0%B2/

Последна редакция: ср, 17 дек 2014, 12:29 от Анонимен

# 21
  • Мнения: 3
Днес вече писах в една от темите за Явор, защото не преполагах, че има друга.
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=574461.msg29726985#msg29726985
Нас също ни забавиха, но не колкото вас. Все пак въпросът е принципен и е недопустимо такова отношение.
При всички случаи ли може да се върне неотваряната стока, в срок от 7 дни?
Днес звънях в комисия за защита на потребителите, но ми казаха, че договорните отношения между нас и мебелната къща можели да се разглеждат по съдебен път и те не мога да помогнат. То поне договор да имахме...

# 22
# 23
  • Мнения: 6 971
Сагата с МК Явор продължава.
Мъжа ми сглоби мебелите и като оставим настрана дребните дефекти, които не правя на въпрос стигаме до големите гафове:
1. 25 - дневният срок за доставка на матрака изтече на 31.10.14г., а на 16.12.14г. ми докараха не това което съм поръчала.  Поръчах еднолицев матрак заради повдигащия механизъм, докараха двулицев. Когато мъжът ми го върна от там докараха в 19 часа, когато на улицата не се вижда какво свалят еднолицев стар и мръсен матрак опакован с безцветно фолио, попристегнато за да може и пружините на матрака, който е ортопедичен да се посмачкат. Току - що идва техен човек на оглед и каза, че нищо му нямало на матрака. Побеснях и оставих мъжа ми да се разправя с тях от тук нататък, но ако не доставят нов матрак искам да върнат парите и да си го поръчаме дирекно от ТЕД. Детенцето плаче, че не иска да спи повече на дивана, но не мога да приема че ще платя, ще ме мотат три месеца, няма да платят и мизерните 2% неустойка които уж щяха да дадат и накрая ще ми пробутат матрака от мострата, който не съм сигурна и че е и модела който поръчахме. Още треперя от гняв. И то точно преди такъв голям празник да се появят в дамо ми.
2. Вратичката на едната секция беше отчупена. Донесоха вратичката от мострата, но тъй като тя е стояла в магазина може би от години е по-сивичка от нашата секция и с по-тесни шарки. Човекът който дойде днес ми заявява, че то е така, щото е ПВЦ. Едната плоскост е с по-широки шарки, другата с по-тесни и всичко си е в реда на нещата. Отказвам обаче да правя каквито и да е било компромиси за да им е лесно на тях.
3. Едната страна от едното чекмедже беше от съвсем друг цвят. Сменили я със страна, която от едната страна е нашия цвят, от другата не, свалена от мострата естествено, но понеже тази част, която е вътрешна за чекмеджето е нашият цвят приех тази замяна.
4. Тапичките, които се слагат за да не се виждат болтовете са в два различни цвята, но толкова се ядосах за това че матрака си бил хубав, че забравих да си поискам всичките в един цвят.
Разбира се чисто формално комплектовката на мебелите става в Полша и мебелната къща е посредникът по пътя им до нас, но все пак от тях зависи нивото на обслужване и чувството за удовлетвореност на клиента.
А добрите впечатления свършиха в момента в който след като не спазиха срока започнаха лъжите, шикалкавенията, държанието към клиента като към идиот и глупак който могат да прецакат с лекота.

Ако ви предстои покупка на мебели и сте избрали доставчик непременно първо проучете впечатленията от предишни клиенти и ако все пак се спрете на този доставчик поне се опитайте предварително да си гарантирате коректно обслужване.

Подготвям жалба за пред комисията за "защита" на потребителите. И те са едни защитници на потребителите ..., ама няма как да г прескочим като първа инстанция. От ТВ не искат да правят репортаж без становище от комисията.
В първата седмица на януари сме в София по лекари, но след това вече ще е ясно дали ще си получим матрака който сме поръчали - нов и ще подам жалбата.
Търся други недоволни от МК Явор клиенти, за да се включат към жалбата. Ако има такива от Бургас можем да подадем жалби едновременно, за да притиснем комисията поне веднъж да си свърши работата. Недоволните клиенти на МК Явор от другите градове могат да подадат жалби по същото време, за да се даде гласност за политиката на фирмите /четири фирми Явор са доставчици на мебели за цялата страна/ да прецакват клиентите си. Може да ми пратите на лични съобщение и ще дам имейл на който да ми изпратите подписано и сканирано описание на вашия случай и евентуално документи, които ще приложа към моята жалба като доказателство че са некоректни търговци и не сме единствените потърпевши.
 Хайде заедно да ги подхванем и да си извоюваме правата да ни обслужват коректно и с уважение. 

# 24
  • Варна
  • Мнения: 2 036
Не съм се парила от Явор, но от една друга мебелна къща във Варна. В подробности няма да влизам, но пак имаше неспазен срок, не за доставка, а за направен ремонт. Сигнализирах КЗП, реагираха бързо и си  получих обратно парите, което за мен беше най-добрия вариант.
Да вметна, че няма закон в БГ, който да дава правото да се върне една стока в 7 дневен срок. Всичко е на добрата воля на различните вериги, ако имат такава практика (пример Лидл).

# 25
  • Мнения: 22 867

..........Да вметна, че няма закон в БГ, който да дава правото да се върне една стока в 7 дневен срок. Всичко е на добрата воля на различните вериги, ако имат такава практика (пример Лидл).

А чл. 55 на Закона за защита на потребителите? newsm78

Чл. 55. (1) Потребителят има право, без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина, да се откаже от сключения договор от разстояние в срок 7 работни дни, считано от датата на:................

# 26
  • Мнения: 747

..........Да вметна, че няма закон в БГ, който да дава правото да се върне една стока в 7 дневен срок. Всичко е на добрата воля на различните вериги, ако имат такава практика (пример Лидл).

А чл. 55 на Закона за защита на потребителите? newsm78

Чл. 55. (1) Потребителят има право, без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина, да се откаже от сключения договор от разстояние в срок 7 работни дни, считано от датата на:................

Мисля, че става въпрос за поръчки през нета.

# 27
  • Варна
  • Мнения: 2 036
За покупка онлайн става въпрос в този член на закона.

# 28
  • Мнения: 3
Ние имахме "приключения" и при доставката на мебелите.
Като дойде буса, мъжа и кума разтовариха мебелите и ги сложиха в гаража ни. Последва ги шофьора на буса, който започна да оглежда всичко, което имаме. Коментарите бяха "Не ви ли е страх да складирате толкова неща в този гараж, ще вземе някой с някой бус да дойде през нощта и да ви обере. Я, там има гуми, охооо и количка, гледам и много пълни кашони". Едвам заобиклолихме коментарите му, за да се подпишем по-бързо и да си тръгне. В следствие на това цяла седмица не спах, с мисълта, че ще дойде и ще вземе всичко, което сме складирали. Изобщо не смятам, че това е нормално.
Също така на документите видях, че са таксували мъжа ми 20лв за доставка, а тя беше безплатна, което ми отне още около час разправии по телефона и още едно ходене до техния магазин. Надявам се с това да сме приключили с мебели Явор и повече никога да не се налага да стъпваме там!

# 29
  • Мнения: 98
Искам и аз да споделя опита си с тях. Преди месец ходихме там да търсим кухня. Обслужваше ни някакъв мъж (македонец), който си нямаше и идея какво прави. Предлагаше ни вариант, в който ние самите установихме, че няма как да се отварят чекмеджетата, защото опират в дръжките на шкафовете (ъгъл), а консултантът даже не разбра за какво му говоря в началото.  След като ни загуби около половин час от времето, случайно чак накрая колежката му му каза, че кухнята, която гледаме, няма възможност за вградена пералня. Помолихме да ни направят проект по поръчка и да дадат цена. Казаха, че ще звъннат до края на деня - не звънна НИКОЙ. След няколко дни звъннахме на телефона им (те имат САМО ЕДИН, който не работи в неделя!!) и от там ни обещаха да се свържат с колегите в Младост и да им кажат да ни звъннат. Пак НИКОЙ. Кухнята я поръчахме от друго място. Обаче пък в Явор харесахме един диван, който настояваха, че е полски, а се оказа румънски. Поръчахме го преди седмица с доставка днес, за която не можеха да дадат час. Казаха, че ще звъннат тази сутрин, за да кажат в колко часа днес ще е доставката, за да си направим сметката. Все още никой не се е обадил и си нямаме напредстава кога може да дойде... Явор повече - НИКОГА.

Ъпдейт от днес:  "Половината" диван дойде, другата половина я върнахме, защото беше мръсна и мокра...и сега чакаме и се надяваме на чудо Wink

Последна редакция: нд, 05 апр 2015, 23:53 от lilz

Общи условия

Активация на акаунт