Мнения за 107 ОУ

  • 52 177
  • 90
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 10
Здравейте,

Да помоля пак мамите за повече подробности относно първокласниците - за учителите, за базата, целодневно ли е обучението, как е храната в стола...  Simple Smile

# 46
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
Здравейте,

Да помоля пак мамите за повече подробности относно първокласниците - за учителите, за базата, целодневно ли е обучението, как е храната в стола...  Simple Smile

Мнението ми е доста противоречиво. С голямата ми дъщеря до 4 клас случихме на невероятен учител, мога само хубави неща да кажа. Повече от доволна съм. С малката беше трагедия - пълно безхаберие. След 4-и клас не е нищо, което да си заслужава мъките. Изискванията към децата са високи, нивото на преподаване не толкова. По математика зависи при кого ще попадне детето.Като среда е добре, децата и в двата випуска бяха добри и амбициозни. Високите резултати идват по-скоро именно заради високите амбиции на деца и родители. Всички ходеха от 6-и клас на уроци и бяха доста "натискани" да учат.
 Целодневно е. Храната в стола...- зависи от детето, моите не я харесваха. Но фирмите, които стопанисват стола се сменят, така че нещата се променят.  Peace

# 47
  • Мнения: 43
Майка на първокласник съм от 107-мо и това е второто ми дете в 107-мо. Много съм доволна от училището. Коментирам с познати родители на деца от други училища и ми се струва, на базата, на това което ми разказват, че това е ако не най-доброто, то поне едно от най-добрите за деца от 1 до 4 кл. в София.
Първото ми дете беше при г-жа Дойчинова, за която мога да кажа само: прекрасен преподавател. Тя успя да мотивира децата да учат и създаде много сплотен клас.
Сега второто ми дете е при г-жа Маринова. Впечатленията ми от нея все още са малко, но също са прекрасни - внимателна, поощрява децата и много амбициозна.
Катя цяло и за двете учителки, до които сме имали досег до момента: много спокойни, уравновесени, здравомислещи дами на които с радост човек би поверил децата си.
Харесвам двора - уютен е. Не е като голям бетонен плац, както в повечето училища, а с дървета, има градинка, където се отглеждат зеленчуци. Има два физкултурни салона, няколко игрища на открито.
Не намирам училището за мръсно (четох мнение във форума, че е мръсно) и ми се струва нормално, че се събират пари от родителите за ремонти на стаите. И двете ми деца много харесват храната в стола (за по-голомото говоря в минало време, защото вече не е в това училище) и най-вече винаги са ходили с желание на училище и са се чувствали там много добре. Хубаво е, че имат и много възможности за избор, които се предлагат в училището, непосредствено след часовете: допълнителен английски, школа по математика (след 1 кл.), шах, танци, футбол, рисуване, карате и др. Таксите са символични: около 30 лв. на месец за допълнителните занимания. В училището има лекар.
Ами какво повече да кажа. Аз не се сещам какво повече може да иска човек от едно училище. Според мен е по-добро от доста частни училища дори и като материална база.

# 48
  • Мнения: 10
Благодаря за отговора, може би ще споделиш повече, като придобиеш повече впечатления. Peace  Може ли да ми кажеш от колко до колко часа са занятията? В колко започват сутрин и кога приключват следобед.

# 49
  • Мнения: 819
Сутрин започват от 8ч,а следобед са до 16:45

# 50
  • Мнения: 19

Благодаря за обратната връзка. А може ли повече информация, защо не го препоръчвате?

- още от втори клас сутрин започват от 7:30 което за мен е рано и е изтезание за децата. Да, транспорта е по-лесен в 7:30 отколкото в 8 или 8:30. Учителите могат да си тръгнат по-рано. Но за децата е мъчение.
- дисциплината е зле, нямам голяма база за сравнение, но самата архитектура на училището (почти винаги се използва само едното стълбище от общо 2) предполага блъсканица повече от нормалното.
- неглижиране на физическото и емоционално насилие между учениците. Като казвам физическо имам предвид съвсем буквално - късане на дрехи, раници, учебници, спъвания, ритници, пръскания и други изцепки в тоалетните.
- тоалетните миришат постоянно , а иначе ги гледам чисти - значи ги мият само с вода, а спестяват от дезифенктанти. Когато пък ги ползват, използват такива на хлорна основа, които миришат ужасно за децата и са доказани белодробно вредни. Признавам, че за 8 години положението се подобри, но недостатъчно.
- труден преход 4-5 клас. Това е може би всеобщо, но тук грам не се потрудиха да го улеснят.
- високо темпо в 6-ти и особено 7-ми клас, водещо до психични проблеми. От това, че детето не справя, изостава, крие от родителите и се измъчва. Всичко друго мога да им преглътна, но това не!
- господинът по история (от 5-ти клас нагоре) е с оригинални виждания, които намирам за верни, НО НЯМА ОТКЪДЕ ДА СЕ УЧИ ОСВЕН ОТ ТЕТРАДКАТА! Ако детето ви пише по-бавно, представете си какво следва - 2-ки и 3-ки. Бях се примирил че ще имаме 3 за годината по история, но на външното оценяване изкара 5. Е, нещо има сбъркано - една единица разлика я приемам, ама не може според него 3, според външното 5. Това е годишна оценка, върху ученото през цялата година.
- гопожата по география (Йорданова) е дразнеща, с непрофесионално държание и слаб учител. Едва в 7-ми клас успя със зор да влезе да се запознае с родителите на един конкретен клас. Не успя да ги научи на нищо, а предметът и е толкова приятен!
- Бележникът да е подписан, изряден, това постоянно ни се повтаряше, имах чувството че няма никакво значение колко знае детето, важното е бележника да е подписан. Разбирам, че сигурно ги натискат от РИО-то, но де да имаха такива изисквания и към собствената си работа.
- за парите споменах че по важност са някъде около първото място. Добре, ясно че без пари трудно става нещо, но като каже Кирязова задължителна ексурзия ме влудяваше. Няма искам-не искам, чудех се как да отказвам, детето ми не ги харесваше.
- математиците са негласно с предимство и като цяло училището гледа да тях да ги бута. Ами ако детето не е математик? Отделно, че за да стане добър математик, училището не предлагаше нещо специално. Родителите да се грижат.
- недостатъчно използване на новите технологии, а по някои предмети може да се използват. Скучните уроци ставаха съвсем безинтересни.
- посотоянен недостиг на технически пособия по природните науки
- затруднено общуване с ръководството на училището, които приемаха посочването на конкретни проблеми като заяждане.

Много черно ли стана?
+ малък книжарски щанд в училището, ако някой е забравил химикалка, линия, гума, тетрадка, може светкавично да компенсира липсата му.
+ г-жа Китанова (БЕЛ 5-7 клас) - може-би най добрият учител, който имах щастието да познавам, а и децата мислят така. Супер подход както към децата, така и към родителите. Как ми се иска да има повече такива учители.
+ г-н Станков (физика) - но той ще си тръгва.
+ лекар в училището

Като тегля чертата - да бяхме намерили нещо по-добро.

Последна редакция: вт, 11 окт 2016, 22:52 от Nova_Moda

# 51
  • София
  • Мнения: 1 840
И къде ще го намериш това по-добро?
Сериозно питам не се заяждам. Много често съм си мислила къде щяха да учат децата ми, ако не беше това училище и още не съм намерила отговор. Чета тук от 2005 г. няма такова нещо като перфектно училище. Да не говорим, че страшно много неща са им спестени, като знам какво става по другите училища.
Освен това едно е да се препоръчва учител, друго - училище. При второто трябва да се гледа малко по-глобално. Има неща, които не ми харесват, но все още смятам училището за най-доброто от 1 до 7 клас.

В момента първи и втори клас започват училище от 9 часа, трети - седми от 8 часа.

# 52
  • Мнения: 19
Естествено, че няма перфектно училище.
Но училища в които тоалетните не миришат постоянно има.
Ресурсен учител в 107-мо все оше няма, доколкото знам. На други места има
Дори тази година видях директор да се изтъпани пред всички и да каже "В нашето училище имаме нулева толерантност към насилието. Няма извинение ако ученик удари друг ученик. Няма той първи ми каза, той първи започна.". Само че не в 107-мо.
В 107-мо детето по различни пъти ми се е връщало с голямо охлузване от падане след спъване от друг в класната стая, с леко кървяща дупка в челото от острие на химикалка, накуцващо от ритник в глезена в междучасието, с разпорена раница, заекващо от стрес, неискащо да говори за унижения, преживени през деня - и това изглежда не правеше впечатление на никого. Когато отидохме двамата родители да помолим класната (1-4 клас) за малко повече внимание да гледа какво става и поне ако може да не си драскат по дрехите, че едно яке е 50 лв, тя ни отвърна "Той ви е намерил слабото място" - в смисъл симулира, изкарва се жертва.
Знам, че моята история не е масовата, едва ли ще се случи и на вас. И все пак - имайте си едно наум. Отначало нещата вървят добре и училището изглежда добре. Но когато се появят проблемите (дай Боже, да ги нямате) тогава се разбира колко струва еди-кое-си училище.

# 53
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
Така - не за първи път и аз ще се изкажа негативно. Голямото ми дете до 4 клас беше при госпожа Маринова, адмирации към нея. Невероятен преподавател и човек. Детето ми беше плахо и свито, намери подход към него. В 5 клас настана драма. Дете, което до 4 клас беше блестящ ученик изведнъж тръгна назад. Винаги е обичала математиката, тогава реши, че е ужасна наука. Това се случи за един срок. За госпожа Китанова и аз мога да кажа само хубави неща. С господина по история нямахме проблеми, детето ми обича историята, но отчитам факта, че ММ е с афинитет към тази наука и много разказва и обяснява. Относно тоалетните - потвърждавам, в 6 клас имахме сериозен сблъсък с ръководството по този въпрос. Родителите не се изслушват за нищо, виновни са по подразбиране. При опит да обясним същността на проблема бяхме нападнати ( слловесно). Важи принципа - има ли проблем мълчиш, иначе детето ти бива нарочено. Математиката и преподавателите по математика са издигнати в култ, останалите предподаватели са пълнеж и тяхната дума не се чува.
 Малкото ми дете беше при предподавател, който си позволяваше да ги нарича малки идиотчета, изродчета и т.н. Отваряше им прозорците насред зима, защото били бациларници и трябвало да влиза въздух. Оказа се, че в първи клас на 3 класа има двама преподаватели следобяд ( не можелли да си позволят още един). ?????? И те обикалят от стая в стая да ги наглеждат. Детето ми беше в клас с 5 момичета и 17 момчета. Нали се сещате какво става в стаята в момента, в който видят гърба на преподавателя? Имаше бой, имаше медицински, имаше пукнати глави. Моето се оказа с дупка от молив на врата. Оплакахме се и устно и писмено, но нище не се промени, изкараха така цяла година. Просто ни обясниха, че проблема е в нашите деца, а не в липсата на постоянен надзор.

# 54
  • Мнения: 819
Nova_Moda,това което пишете вече не е актуално.Моля да не заблуждавате аудиторията!!!
Детето ми в момента е 7 клас и от тази година:
-Всички класове започват в 8ч,защото училището е едносменно и това е нова наредба на МОН.
-Г-жа Йорданова по география вече не преподава.Имат прекрасна нова госпожа Попова.
-Г-жа Китанова не е единствения добър учител по БЕЛ.Изключителен професионалист е и г-жа Чолакова.
-Преходът 4-5 клас навсякъде е труден,родителят също трябва психически да подготви детето.
-За г-н по история мога само адмирации да дам.При молба той дава разработените си уроци на мейл,така че не е проблем ако детето записва много бавно.
-Темпото в 7 клас е високо,защото училището държи на реномето си.През последните години 107-мо успя да се нареди сред първите 10 софийски училища с най-високи резултати от НВО.Не познавам седмокласник,който  досега да се е претоварил или психясал.
-Тоалетните са достатъчно чисти,разбира се не като в МОЛ.
-Математиката е на достатъчно високо ниво,за да ходят децата по национални състезания и да се представят повече от добре.
Аз съм повече от доволна от 107-мо!

# 55
  • Мнения: 19
Единственото, с което заблуждавам е, че започват в 7:30. Допреди 4 месеца поне беше така.
Показателно е, че са преминали към 8:00 след новата наредба на МОН, но 10 години директорката не чу гласа ни на родители, ни на деца. Затова, чисто практическата ми препоръка е, ако имате проблеми, не чакайте твърде много от ръководствто. Пишете или класният ръководител (ако проблема позволява той да го реши), или на РИО, или на МОН.
Ако е удобно, може ли да кажете, мисля че ще е от полза за всички:
- в тоалетните влизахте ли скоро? Аз влизах преди една седмица. Чисто, но мирише. Пак спестяват от дезифектант. Естествено, че не е мол. Но щом така и така чистят, не може ли поне една лъжица препарат да поставят?
- учителите още ли пушат на ъгъла на 10 метра от главния вход пред погледите на всички влизащи и излизащи?
- още ли не можете да видите контролните работи на детето си, за да знаете поне къде да наблегнете, а не при по-слаба оценка да се чудите защо така. Едно време предложих, като не искат да ги дават за в къщи, децата да снимат с телефона си контролното и поне снимка на контролното да видим. Не се прие. От учителите.
Училището изкарва високи оценки по НВО, понеже децата с високите оценки ходят на частни уроци. Нямам нищо против високите оценки - моето изкара над 5,30 по математика в 7 клас (след допълнителни занимания) и се радвам. Но ако наистина училището беше с високо ниво - и тези без уроците щяха да изкарват поне 5.00. Няма случай на дете без допълнителни уроци (може и от родителите му, не казвам че трябва да се плаща) да е изкарало над 5.
И последният въпрос не е към Вас, но понеже четат и други, да попитам тях:
- Защо последният отчет на настоятелството е от 2012 г.? Сега коя година сме?

Последна редакция: ср, 12 окт 2016, 17:07 от Nova_Moda

# 56
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
Mnogodetna mama, високи резултати??? По какво? В класа на дъщеря ми 26 от 26 ходеха на уроци по МАТ. Според вас ако нивото е толкова високо дали всички щяха да ходят? Децата от стария клас на малкото ми дете в момента са в 6 клас. Вече има такива, които от сега ходят на уроци. Пак казвам високите резултати се дължат на амбициозни деца и родители.
За училище, което е с разширено изучаване на математика дали е допустимо училище като 145 ОУ , което грам няма амбиции за са по-по-най в тази област да са с по-добри резултати по МАТ на матурите след 7 клас? А за матурите след 4, там вече е на 40 място в София.
 Записах детето си там преди 9 години по препоръки на приятели. Училището е било хубаво, но бавно запада. След кошмара с малкото вече съм ужасена.

# 57
  • Мнения: 43
Личното ми мнение е, че основното за успеха е на едно училище е подбора на деца (и родители, защото децата са огледало на родителите). Преди години амбициозни родители висяха по цели нощи, за да запишат децата си в 107мо. Тези същите амбициозни родители имаха и амбициозни деца, които ако видят, че не се справят, наваксват с повече учене и частни уроци.
От няколко години е налице точкова система за прием, която ще доведе (и вече води) до логичния спад в нивото. Ако се приемат само децата от квартала, няма как да се постигнат големи резултати. Резултатите се там, където има подбор.
Не зависи само от учителите, даже много малко зависи от тях. Ако пред учителя седят родители, които казват "защо мъчите децата с домашни", той какво може да направи. Резултатите на децата зависят 90% от родителите, особено в началните класове.
Високи резултати - голям наплив - добър подбор на деца - високи резултати от подбраните деца : и кръгът се затваря. Това важи за всички училища.
Не намирам нищо лошо в амбициозните родители. Аз лично бих избрала училище именно с амбициозни родители и деца, в което се учи. 107мо все още е такова училище.

# 58
  • Мнения: 19
Няма как хем да приема по точки за местоживеене, хем всички родители да са амбициозни. Конкуренцията е вътрешноквартална с останалите няколко в района.
В този смисъл за мен е надценено.

Последна редакция: ср, 12 окт 2016, 19:29 от Nova_Moda

# 59
  • Мнения: 43
Добре  Laughing, аз бих заключила, че това е училището, в което няма подбор (изпит) и което показва много добри резултати, въпреки това.

145то е Сдружение Шилер, нали? Не сравнявайте училища, в които има изпит още на входа на първи клас, с такива, в които няма. Просто не са съпоставими.

Общи условия

Активация на акаунт