Частни училища - информативна тема 5

  • 93 379
  • 742
  •   1
Отговори
# 330
  • Sofia
  • Мнения: 291
Незнам....отивам на проучване и търся информация . Споделила съм какво бих искала от у-щето където детето ми да учи.

# 331
  • Мнения: 13 354
Дано научи правописа и граматиката Simple Smile (не се заяждам, но искрено се надявам голямата част от клиентелата на частните училища поне да са грамотни родители).

В превод: ако видя дете, възпитаник на дадено училище, което след 4-5-ти клас допуска елементарни грешки в писането и изразяването, ще отпиша това училище веднага. НВО-то много по-слабо ме интересува.

# 332
  • София
  • Мнения: 542
И другото е повече инфо за Св. Георги - освен, че е скъпо, че имат нейтив спийкъри, и строят нова сграда....среда, постижения и тн...или за това училище това е безпредметно да се обсъжда? Thinking (имам малък син, и не съм сигурна, че това, което е добре за сестра му, ще му пасне точно....та ето защо...май ще се наложи да сменя подхода при подбор на предучилищен клас за него)
В св.Георги има 2 деца, които са супер изявени на олимпиадите по математика - едно момиченце в 4кл и едно момче(ето примерно една от последните олимпиади по мат) http://alekdimitrov.com/comment.asp?NID=290. Иначе други постижения - миналата седмица училищния им хор спечели второ или трето място на някакво международно състезание в България и заминават за Испания на някакво друго състезание (следи им ФБ страницата, публикуват доста интересни неща) - https://www.facebook.com/STGSP?ref=ts&fref=ts  Като цяло съм чувала, че средата там е доста спокойна и приятна за децата. Затова и на мен ми е в полезрението.

# 333
  • София
  • Мнения: 542
В превод: ако видя дете, възпитаник на дадено училище, което след 4-5-ти клас допуска елементарни грешки в писането и изразяването, ще отпиша това училище веднага. НВО-то много по-слабо ме интересува.
Съдейки по доста потребители в този форум (не визирам тази тема а форума като цяло) то масово българите са неграмотни, при това възрастни хора,  а ти искаш 4-5 клас да не правят грешки  Laughing

# 334
  • София
  • Мнения: 542
Ние досега обсъждахме има ли смисъл от напъването за език в ранна възраст. А какво ви е мнението за два езика,както е в Св. Георги? Там нейтив спийкър ли обучава и двата?
Под два езика се има предвид български и английски, българския език едва ли ще им е много труден за научаване  Laughing пък и нейтив спийкъри(бг) имат сигурно, няма как нали са лицензирани по МОН.
Шегата настрана - училището работи по програмата на МОН, като са се опитали да интегрират и някаква британска система но как успяват да съчетават и двете и по кои предмети преподават англичаните не зная.

Аз по-скоро се чудя как в Дорис Тенеди успяват да вземат до 7кл В1 по два езика  newsm78

# 335
  • Мнения: 368
Джилиан, ако искаш хвърли един поглед на "Образователни технологии" (те обаче нямат ПУК, но все пак). Допаднаха ми на мен доста. А освен това са в една сграда с "Джани Родари", та можеш в един ден да видиш двете.
Аз лично искам да видя също "Св.Климент Охридски".

Звънях в "Джани Родари", между другото - вероятно на 11.03. ще имат там "Ден на отворени врати".


Опитах се да намеря как се представят учениците на "Образователни технологии" в математическите състезания, но не попаднах на техни деца. Имаш ли информация, казваш, че ти е допаднало. Видях, че имат демонстрации или срещи, както ги наричат. За Джани Родари пък ми стана любопитно дали всички учат религия или е в свободно избираемите. Като място са ми неудобни и затова се колебая дали да ги посетя. Ще съм благодарна да споделиш впечатленията си от първа ръка.

# 336
  • София
  • Мнения: 5 160
Ще съм благодарна да споделиш впечатленията си от първа ръка.
Питай, каквото те интересува  Peace
Религия учат всички. Но да уточня, че предметът Религия няма нищо общо с Вероучение.
Най-общо казано по религия учат за българските християнски празници - за Никулден, за Рождество Христово, сега предстои за Великден; учат се на общоприетите ценности, разликата между добро и лошо; от началото на годината два пъти са ходили на посещение в храм. Религия имат един час в седмицата.

# 337
  • София
  • Мнения: 542
Ако св.Георги наистина вдигнат таксите с 50% на нас ни отпадат от листата Sad

Някой по-нагоре спомена, че каквото ги е питал са му отговаряли - как комуникирате с тях, по имейл или с лични срещи?

# 338
  • Мнения: 13 354
Подобен предмет има смисъл само ако се учат реципрочно принципите и ритуалите и на другите религии. Все пак християнството не е единствената, изповядвана в България, и няма място по този начин в общообразователно училище.

# 339
  • Мнения: 7 683
И друго се сетих по повод обсъждането на това, че децата в тази възраст не могат да натрупат голям запас от лексика. Аз мисля, че до 7ми клас е по-добре да наблягат дори не толкова в изучаването задълбочено на граматиката, колкото на говоренето. Да се отпуснат децата да говорят, да могат да водят елементарни разговори, дори да слушат и да могат да разбират също. А по-нататък бързо ще натрупат повече лексика и ще усвоят по-сложната граматика.

Така мисля и аз. И дори нещо повече, никак не съм сигурен, че ученето на граматика е необходимо, за да владееш даден език. Например аз на български никаква граматика не знам. Не знам какво е пряко и непряко допълнение, обстоятелствено пояснение, да не говорим за по-сложните термини. Никаква теория не знам. Всичко учено в училище по граматика много отдавна ми се е изпарило от главата. И какво, не знам български ли? И на руски също, говоря езика много добре, там има сложна граматика, падежи; аз на теория изобщо нито един падеж не знам на кои въпроси отговаря и какви окончания се слагат. Но говоря правилно на руски и слагам падежите и окончанията правилно. Без да мисля. Последно през това лятото беше, когато на Златните говорих с руснаци и ми казаха, че ако не е лекият акцент, изобщо няма да си личи, че не съм руснак.

Така че на теория и да не знаят децата какво е Конюнктив ли беше, какво беше там, това не пречи да говорят правилно немски. Чунким немските деца знаят какво е конюнктив!

Нещо повече - има много деца, а и възрастни, които правят блестящо езикови тестове, постигат много високи резултати, правят без грешка граматически упражнения - а не могат да говорят. Или говорят бавно, като се запъват, мислят как да го кажат, изразът им е тромав и т.н.

Така че за мен между знаенето на езика и знаенето на граматика няма задължителна здрава връзка, може да говориш правилно и без да знаеш граматическите правила.

# 340
  • Мнения: 1 805
Кое американско? Заместител на ААу няма как да бъде, ААУ не дават българска диплома, естествено за когото това има значение. А заместител на АК също няма как да е - АК е гимназия...
За таксите - имате ли идея дали наистина ги вдигат с 50% от следващата година, както пише в една друга тема?
 
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=825514.0;topicrefid=19

Точно ААУ имах предвид. Има редица родители, които искат детето им да учи в ААУ, но таксата и/или липсата на бг диплома ги спира.

# 341
  • Мнения: 13 354
Така мисля и аз. И дори нещо повече, никак не съм сигурен, че ученето на граматика е необходимо, за да владееш даден език. Например аз на български никаква граматика не знам. Не знам какво е пряко и непряко допълнение, обстоятелствено пояснение, да не говорим за по-сложните термини. Никаква теория не знам. Всичко учено в училище по граматика много отдавна ми се е изпарило от главата. И какво, не знам български ли?
Ще пробвам да го обясня просто, белким стане ясен генезисът и на проблема с неграмотността, която засегнахме по-горе.
Граматиката може да бъде научена по два начина - по-ефективният е с постоянна употреба на езика устно и писмено, което означава говорене, слушане, четене на книги и писане на текст. Българския го научаваме по този модел като естествено следствие от обкръжението ни от раждането, както и предвид обучението на български език в училище.
Тези, които пишат ужасяющо по форумите, обикновено не са чели достатъчно книжки и нямат опит в писмени текстове.
На тях никаква езикова теория и заучаване на граматически правила няма да им помогне. То е все едно да се научиш да решаваш задачи, прочитайки теоремите и формулите, без да решиш нито една задача.

Същото важи и за чуждите езици. Граматиката се учи на някакъв етап в основни линии, за да компенсира разликите между системата правила на матерния език и тази на чуждия (слава богу на английския е елементарна, но не е същото за други езици), и да ускори и подкрепи процеса на придобиване на езикова практика. Все пак дори и тогава примерите се заучават основно чрез четене, писане и говорене, без тях fluent се не става.
За да подкрепя примера си, просто послушайте "гастарбайтерско" говорене на някои от езиците, които владеете - тези хора говорят свободно поради неизбежното влияние на средата, но обичайно са с беден речник, неизрядно граматически, в писменото изразяване обикновено са зле.

Та, ако прочетете пет хиляди книги на даден език и пишете на него, може и да не учите граматика.
И последно, както във всяка област, и в езика има естествено надарени хора, на които ще отнеме по-малко време и практика, и такива, на които ще трябва повече.

Последна редакция: ср, 11 фев 2015, 14:39 от Параход

# 342
  • Мнения: 66

Аз по-скоро се чудя как в Дорис Тенеди успяват да вземат до 7кл В1 по два езика  newsm78

Да точно и аз това и мен ме впечатли? И когато го обсъждахме с моята позната - точно това споделих - как успяват да го вместят в програмата, този втори език? А и нямах такова впечатление, че при тях това наистина е така, но тя беше ходила лично в училището? newsm78..знам ли..затова реших да попитам....

# 343
  • София
  • Мнения: 5 160
Подобен предмет има смисъл само ако се учат реципрочно принципите и ритуалите и на другите религии. Все пак християнството не е единствената, изповядвана в България, и няма място по този начин в общообразователно училище.
Това е твоята гледна точка. Но има и други.
Не случайно казах, че предметът Религия не е Вероучение. Има голяма разлика между двете.
Християнството наистина не е едиствената, но е официалната религия в България.
Също така българският език не е единственият майчин, но е официалният за България.
Не влизам в спор и не се заяждам. Дали има място предметът Религия или не в общообразователното училище не бих се наела да съдя. Факт е, обаче, че в "Джани Родари", родителят може да определи дали иска детето му да посещава час по религия (в тази му форма) или не. Това се съобразява и се взима пред вид.

# 344
  • Мнения: 13 354
Факт е, обаче, че в "Джани Родари", родителят може да определи дали иска детето му да посещава час по религия (в тази му форма) или не. Това се съобразява и се взима пред вид.
Това е ОК и решава проблема, който коментирах аз.
Отделен въпрос е, че ако свободноизбираемият час по религия не е първи или последен, на практика малките деца са длъжни да го посетят, защото няма как да блуждаят без надзор вън от час (такъв табиет са извъртели в едно софийско държавно училище, където се учи религия също).

Общи условия

Активация на акаунт