Частни училища - информативна тема 5

  • 93 227
  • 742
  •   1
Отговори
# 525
  • Sofia
  • Мнения: 4 909
Ами защото тези лични срещи какво оправят, ако детето не е прието, какво ще направят родителите на тази лична среща, рушвет ли ще предложат? Laughing

А защо не? Вместо "да си признаят, че са между отпадналите и ще си съчиняват безумни оправдания защо не са записали детето си във въпросното училище.... като споделилите "сигурната информация" с Блис."

# 526
  • Мнения: X
Ами защото тези лични срещи какво оправят, ако детето не е прието, какво ще направят родителите на тази лична среща, рушвет ли ще предложат? Laughing

А защо не? Вместо "да си признаят, че са между отпадналите и ще си съчиняват безумни оправдания защо не са записали детето си във въпросното училище.... като споделилите "сигурната информация" с Блис."

Сега хайде да не абсолютизираме, защото има начини да се въздейства. И аз имам няколко нагледни примера за това. Включително и за въпросното училище. Винаги съм била привърженик на липсата на крайности в позицията. Затова и в тази тема славенето и отричането на конкретни училища винаги много ме е дразнело.

# 527
  • Мнения: 408
Малко off topic от темата за "Св. София"  Wink
Планирам големият ми син да посещава лятно училище и търся информация за двете училища между които се колебая - 1. AAS - Англо-Американското у-ще в Панчарево и 2. AEA - Американо-Английската Академия в Лозен.
Интересува ме всичко, което някой може да сподели за у-щата, по конкретно - свързано с летните им занимания. Съумяват ли наистина да накарат децата да говорят само на английски, само българчета ли посещават лятното у-ще, преподавателите които са през лятото - кои преобладават - нейтив или българските?
AAS е по-популярно, но лятното им у-ще е само 3 седмици. AEA е по-неизвестно и се опитват да обхванат по-широк спектър от деца на различна възраст - от 3 до 18, което не знам дали е + или -.

# 528
  • София
  • Мнения: 5 451
Ами защото тези лични срещи какво оправят, ако детето не е прието, какво ще направят родителите на тази лична среща, рушвет ли ще предложат? Laughing

Има деца в списъка с резервите.  И не става дума за рушвети, а за влияние -  нещо като "познаваме детето, семейството - много добро дете, много добро семейство".
Доколко училището уважава подобни ходатайства е друг въпрос.

Последна редакция: вт, 24 мар 2015, 10:00 от Prizma

# 529
  • София
  • Мнения: 407
Здравейте,

не мога да се включа в темата за лицея, но искам да попитам за у-ще Образователни технолигии. Беше споменавано 1-2 пъти в темата, но нищо конкретно не се чува за там.
Аз се интересувам за периода 5-7 клас.
Направи ми впечатление, че е доста назад в класациите на НВО след 7 клас, което дост аме учуди, при все че повечето частни училища са в първите 25.

Дали някой има преки наблюдения върху учебния процес там и би желал да сподели нещо повече ?
Благодаря предварително!

Аз имам лично предположение, но не знам дали е така-тъй като работят с Пумпелина, в почти всеки випуск има дечица със СОП, които предполагам се явяват на НВО като ученици на училището.

Благодаря за информацията!
Но се съмнявам да е това, тъй като надали 2/3 от учениците са им със СОП, а класирането им е към 60-то място някъде...
Ако имаш още някаква интересна информация и желаеш да я споделиш - ще съм ти благодарна.(може и на лични). Аз говорих с директорката, мисля другия месец да ги посетя на живо и да говорим.

# 530
  • София
  • Мнения: 542
Бихте ли споделили какво е било по-различно тази година на изпита в СС?

# 531
  • София
  • Мнения: 7 247
slonche,нашето училище в класацията е точно преди ОТ и причината е именно в повечето дечица със СОП. Отдавна тази класация не ми е мерило. Например голямата ми дъщеря завърши 107-мо, което в класацията е на 8-мо място, но и тя както и почти всички от класа й ходиха на школи и уроци. Колкото и добро училище да е, заслугата за добрите резултати е основно на външните учители. Особено пък по БЕЛ преподавателката на нейния клас беше доста слаба. Всъщност за добри резултати на НВО гаранция е подбор на деца на даден етап - приемен изпит, неприемане на деца със СОП, което аз не одобрявам - едно добро училище трябва да може да работи с всякакви деца и от всяко да "извлича" максимума.

Последна редакция: вт, 24 мар 2015, 12:08 от Лекси

# 532
  • Мнения: 7 683
но и тя както и почти всички от класа й ходиха на школи и уроци. Колкото и добро училище да е, заслугата за добрите резултати е основно на външните учители.

Тъй като май всички твърдят това, и всички казват, че основно се разчита на школите и уроците, както и че всички ходели на тези школи и уроци, включително и децата от частните училища, то ми се натрапва един извод тогава.

Ако действително е така, ми тогава няма никакво значение в какво училище ще учи детето. Ако ще и в най-тъпото квартално училище да е, все тая. Нали в което и училище да е, все ще трябва да ходи на школи и уроци? Ми тогава за какво е този наплив за елитни училища и въобще пък за ЧУ.

Ще плащам аз такса за частно училище и ще плащам едновременно и частни уроци! Ами това е безумно бе хора.

Така че, на мен ми се иска да вярвам, че поне от елитните ЧУ децата не ходят на уроци, или ако ходят, то е на уроци само за изпита в АК, тъй като той е съвсем различен и форматът му наистина е непознат и не се тренира в никое училище.

Ако ходят масово на уроци, частното училище се обезсмисля, толкова е очевидно.

# 533
  • Sf
  • Мнения: 977
Тъй като май всички твърдят това, и всички казват, че основно се разчита на школите и уроците, както и че всички ходели на тези школи и уроци, включително и децата от частните училища, то ми се натрапва един извод тогава.


На Образователни технологии частните уроци са им основната дейност. Така че те гарантират, че в края на 7 и 12 клас децата ще са подготвени и няма нужда да ходят на частни уроци. Simple Smile

Иначе съм за частните уроци - няма перфектно успяващи деца, стига да не се налага да са по всички предмети, защото тогава наистина в училището е проблемът.

# 534
  • на път
  • Мнения: 2 804

Така че, на мен ми се иска да вярвам, че поне от елитните ЧУ децата не ходят на уроци, или ако ходят, то е на уроци само за изпита в АК, тъй като той е съвсем различен и форматът му наистина е непознат и не се тренира в никое училище.

Ако ходят масово на уроци, частното училище се обезсмисля, толкова е очевидно.

Не само за АК се ходи на уроци. Доста деца от ДШ ходят на уроци за да се справят с нивото на немските тестове след 3 клас (ако няма у дома родител с немски за подкрепа).

# 535
  • София
  • Мнения: 5 451

Ако действително е така, ми тогава няма никакво значение в какво училище ще учи детето. Ако ще и в най-тъпото квартално училище да е, все тая.


Не е така. В едно училище са важни редица неща: средата и учителите слагам на първо място, след това идват и неща като  инициативите, в които училището участва или организира - състезания, школи и т.н., материалната база /лаборатории, мултимедии, компютри и т.н., а не дали чиновете са нови или стари/, да кажем местоположение /пример: спорът около НГДЕК/.
Подготовката за матурите, особено за тази по БЕЛ, е незначителен критерий в общата картина. Ходиш една година на школа по БЕЛ, ако има нужда, и забравяш за случая. Всичко останало обаче е ежедневие и именно то е значимото.
Нали не вярваш, че матурата по БЕЛ е критерий за образованост?! Погледни тестовете и ми кажи колко от нещата смяташ, че са важни за детето ти да ги знае. Погледни и осмокласните теми и ще разбереш как почти всичко, подготвяно за този изпит, бързо-бързо се забравя. И добре, че е така.
Тезите с ключовите думи са ми любими, но разчленяването на стиховете на Ботев на анафори, метафори, синекдохи и не знам какви неща - извинявай, тропи май се казват сега, /мисля, че и сред самите учители понякога  има разнобой какво точно е решил да ползва авторът/ не им отсъпва. Както, впрочем, всичко останало. В това отношение на АК шапка им свалям за приема на база есе по картина - виждат мислене, грамотност и прочие реални умения и знания.

Последна редакция: вт, 24 мар 2015, 13:43 от Prizma

# 536
  • София
  • Мнения: 7 247
 Татко Мецане, моето дете не ходи в ЧУ само заради ученето. С частни уроци и моя помощ (защото разполагам със свободно време) бих могла да го обучавам дори по-добре от повечето ЧУ. Обаче не бих могла да му създам среда. Всъщност се насочих към ЧУ именно защото впечатленията ми са, че там е по-малко вероятността детето ми да контактува с невъзпитани деца, да е подложено на тормоз, на мен да ми се налага да контактувам с незаинтересовани родители и т.н. По-вероятно е (от колкотов ДУ) да попадне на спокойни, мотивирани и работещи с желание учители, много по-вероятно е при сериозни проблеми ръководството на училището да вземе адекватни мерки. И разни такива нещица. Все пак детето е в училище през по-голямата част от деня, независимо дали искам или не, училището също го възпитава и изгражда ценностната му система.
Относно матурите, те са направени така, че е трудно да се вземат, ако се учи само по зададения от МОН материал. Има си разни тънкости, които не са засегнати в програмата, но им се обръща внимание по курсове и уроци. И не е случайно - как иначе толкова учители ще си заработват допълнително. И понеже конкуренцията е наистина сериозна, налага се да се работи по много часове, а ако това става в училище, ще е в ущърб на другите предмети.

И не е очевидно. На теория е едно, на практика е друго. Доколкото си спомням беше с дете в детградинска възраст. Не би трябвало да си толкова категоричен в мненията си за неща, които още не ви засягат  Peace

Подготовката за матурите, особено за тази по БЕЛ, е незначителен критерий в общата картина. Ходиш една година на школа по БЕЛ, ако има нужда, и забравяш за случая. Всичко останало обаче е ежедневие и именно то е значимото.

Много точно казано!

# 537
  • Мнения: 1 007

Ако действително е така, ми тогава няма никакво значение в какво училище ще учи детето. Ако ще и в най-тъпото квартално училище да е, все тая.


Подготовката за матурите, особено за тази по БЕЛ, е незначителен критерий в общата картина. Ходиш една година на школа по БЕЛ, ако има нужда, и забравяш за случая. Всичко останало обаче е ежедневие и именно то е значимото.
Не е незначителен, а показателен. От изпита по БЕЛ личи какво дете е "отглеждано" в съответното училище. Ако средата е такава, че не насърчава четенето, и общата подготовка по другите предмети е слаба, това избива в трудности по БЕЛ. Родният език е лесен, ако се чете на него (книги, уроци), разбира се и се възпроизвежда прочетеното/чутото, стимулира се правилното изразяване и се създават нови текстове - устни и писмени - на база придобитите знания и опит. И това през всичките 14 години от живота  (от които 7 прекарани в училище) - за тези години детето трябва да се научи да борави с езика на всички нива, които предполага възрастта му. Ако детето се затруднява по БЕЛ, значи нещо през тези 7 години не е било наред. Частните уроци/курсове са като грим или фотошоп. Вършат (или даже невинаги вършат) временна работа (евент. прилично представяне на изпита), а после всичко се забравя. Знанията на курсовете се придобиват с много зор и са нетрайни. Но създават някаква илюзия за сигурност. Детето може да има истинска сигурност, ако цялостното образование в училището е на ниво.

Последна редакция: вт, 24 мар 2015, 14:32 от Химикал

# 538
  • Мнения: 395
Аз не разбрах каква е драмата със СС. Напълно нормално е според мен родители на бъдещи ПУК-чета да искат лична среща.

# 539
  • София
  • Мнения: 407

На Образователни технологии частните уроци са им основната дейност. Така че те гарантират, че в края на 7 и 12 клас децата ще са подготвени и няма нужда да ходят на частни уроци. Simple Smile


Това не го разбрах.  Embarassed Знам, че имат школи за подготовка, значи ли, че въпреки записано в това училище, задължително се посещава и школата за подготовка?

Общи условия

Активация на акаунт