Частни училища - информативна тема 5

  • 93 123
  • 742
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: X

А ето това за характера на детето е една от най-големите заблуди относно това училище, поне според мен  Simple Smile

Не съм съгласна и изпитния процес, който е въвело училището напълно потвърждава това мое мнение. Но от друга страна, ако съдиш по изключенията, които са влезли в училището без да преминат изпитите(има такива, не започвайте да ме убеждавате в противното, има доста известни имена при това) - те просто са изключения и не са минали теста за подходящост за училището. Има някакви рамки за характер, които удовлетворяват СС и точно това е едно от нещата, които оглежда "психолога". До колко може това да бъде преценено в комуникация с детето в рамките на час е друг въпрос. Аз го поставям под сериозно съмнение. Но това си е мое лично мнение.  

Но аз всъщност имах предвид дали родителя би преценил, че стила на училището е подходящ и полезен за точно конкретно неговото дете.

Последна редакция: чт, 16 апр 2015, 22:17 от Анонимен

# 676
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229
Може ли да споделиш малко по- подробно за вижданията си относно изпита, Блис? Наистина се интересувам от всякакви мнения. Поне имаме време.

# 677
  • Мнения: X
Може ли да споделиш малко по- подробно за вижданията си относно изпита, Блис? Наистина се интересувам от всякакви мнения. Поне имаме време.

И това ще стане. Аз лично бях много положително настроена въпреки отрицателните мненията тук и Пуническите войни около това училище. Но в интерес на истината след като минахме изпитите съм доста разколебана в категоричността на положителното си мнение. От друга страна пък в никакъв случай не отричам резултатите на училището. За съжаление някои от мненията за училището (от по старите) прочетох едва след изпитите. Може би ако ги бях изровила преди това, нямаше да съм с толкова високи очаквания.

# 678
  • София
  • Мнения: 752

Синът на моя вече бивша колежка учи в руския лицей, тя беше много доволна. От нея знам, обаче, че вие трябва също да знаете перфектно руски. Цялото обучение е на руски, учителите са руснаци и дори не знаят български, т.е. родителската среща, например, също се провежда на руски. Доста сериозно учат и много руска литература ги карат да четат за ваканциите Simple Smile
Училището, за което пишете, не е Руският лицей, а руското училище към посолството на Русия. Peace Има тема за това училище
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=505560.0

Руският лицей е това училище:
 http://www.ruliceum.org/
То е българско училище с изучаване на руски език, известно е още като "балетното у-ще". Помещава се в същата сграда, но двете училища са съвсем различни. Руският лицей има смисъл, ако детето играе балет, това е мое мнение обаче. По прицип не е задължително да играе балет, на теория се водят две училища: ЧСОУ "Галина Уланова" и ЧУТИ "Галина Уланова"(Частно училище за танцово изкуство). Всъщност децата от ЧСОУ и от ЧУТИ учат заедно в един клас, защото са много малко деца. Едните играят балет, другите учат руски през това време. Предполагам, че регистрацията като две училище се налага поради различията в програмата. В ЧУТИ имат толкова часове балет и специални предмети, колкото и в държавното хореографско. Руският език се преподава от рускини, обаче всички останали предмети се учат на български. Децата помежду си също си говорят на български. Има и детска градина към Руския лицей, преди време имаше тема за нея във форума за детските градини.

# 679
  • Мнения: 1 359
Някой може ли да сподели впечатления за Дрита (питам за моя близка)? Странно, че за едно от първите ЧУ няма почти никаква актуална информация...

Какво по-точно те интересува? Имам доста преки впечатления от това училище, повечето силно положителни, но аз съм от хората, които смятат, че повечето у-ща не са добри или лоши, а подходящи или неподходящи за съответните деца и родители. Т.е. убедена съм, че за много деца "Дрита" е прекрасно място, но съзнавам, че други не откриват там отговор на амбициите си. В "Дрита" се набляга много на усещането за семейна атмосфера, на индивидуалното внимание към всяко дете, на развиването на множество социални и личностни качества и умения. От академична гледна точка имат много високо ниво на обучение по английски език, а някои от преподавателите  са наистина страхотни, уникални просто, и далеч нямам предвид само английския. Много работят за развитие на интересите и наклонностите на децата, акцентират върху естествената любознателност, груповата работа, проектите и различни подходи извън "учебника и сборника". В същото време резултатите им на НВО са повече от добри, но без голям стрес и напрежение при децата, което лично за мен е от значение.

# 680
# 681
  • Мнения: 7 682
ако съдиш по изключенията, които са влезли в училището без да преминат изпитите(има такива, не започвайте да ме убеждавате в противното, има доста известни имена при това) - те просто са изключения и не са минали теста за подходящост за училището.

Значи хубава работа, ама българска - строг изпит, на който отсяват много кандидати за едно място, обаче типично по български има и влезли без изпит, по втория начин - е никога няма да станем нормална държава, как пък едно нещо българско няма като хората, без такива ганьовски пинизи. Значи и най-доброто да е, все по нашенски в лошия смисъл са си нещата.

Докато ето например Дойче Шуле - ако ще детето на премиера или президента да е, ако ще на най-маститият бизнесмен в страната да е - ще държи изпит и ще бъде оценявано по същите критерии, както и другите деца, при немците такива работи като нашите няма.

# 682
  • София
  • Мнения: 19 926
при немците такива работи като нашите няма.

Скрит текст:
Не бъди толкова сигурен. Mr. Green Познавам случаи на деца (не много наистина, но ги има), "приети" в лайстунг паралелките на НЕГ без дори в 8 клас да са учили в училището, какво остава да са държали приемния изпит по немски. А приемът зависи изцяло от немски отдел, в който работят САМО немци, отделът е напълно самостойна единица, неподчинена на МОН и само ползва НЕГ като подслон.  Бг  учители и администрация не участват нито в съставянето на изпита, нито в проверката му, нито са в комисиите за устен,  нито имат влияние върху класиранията. Значи и немците в един момент попиват нещичко от "хубавите" ни бг нрави. Peace Дано да си остане само на ниво нещичко попиването..Къде на шега, къде не, в едно клипче за Фашинга (ежегодния карнавал на НЕГ), една от германките беше отговорила на въпрос какво е научила в БГ, че примерно е "попила" спокойствието на българите да закъсняват. С какъвто живееш, такъв ставаш - така казва народната мъдрост... Laughing

Последна редакция: пт, 17 апр 2015, 10:09 от пенсионирана русалка

# 683
  • Мнения: 7 682
И все пак и все пак НЕГ си е българско училище, не ми е съвсем ясно какво значи "отделът е напълно самостойна единица, неподчинена на МОН и само ползва НЕГ като подслон". Права си, разбира се, особено пък на тема НЕГ знаеш милиарди пъти повече от мен, но за Дойче Шуле от много места чувам, че такива ганювски пинизи няма и наистина за всички е еднакво, без да се влияят от това какви са родителите и т.н.

Докато явно българското и частно да е, и най-доброто да е, си е българско, точно както е лафа - хубава работа, ама българска:)

# 684
  • Мнения: 1 970


Докато ето например Дойче Шуле - ако ще детето на премиера или президента да е, ако ще на най-маститият бизнесмен в страната да е - ще държи изпит и ще бъде оценявано по същите критерии, както и другите деца, при немците такива работи като нашите няма.

Мецане, не се изхвърляй, и те са хора и нищо човешко не им е чуждо, вервай ми...
Просто ти го казвам от опит именно с немци и французи, при това нямащи нищо общо с БГ, на тяхна си родна почва..
 За янките да не говорим, там е почти като у нас и като в Русия, силните командват, другите изпълняват.
Не си мисли, че у нас е най-зле (не че няма трески за дялане), но нещата по света са ако не еднакви, то подобни.
Просто нюансите са специфични...за всяка локация....

# 685
  • София
  • Мнения: 19 926
Да, НЕГ е бг училище, но немският отдел не е. Създаден е от немска страна, учителите с договор се пращат от Германия, сменят се на всеки 3-4 години, изпитните материали за прием се съставят само от немци, проверяват се само от тях. Никъде по трасето с кандидатстването и приема няма намесено българско участие. И все пак в 9 клас има "гости". Peace Ето, виж как на страницата на немското посолство като места за обучение по немската система са упоменати само две места : Дойче Шуле и немският отдел на НЕГ.


http://www.sofia.diplo.de/Vertretung/sofia/de/06/DE__und__BG/Sch … ige__Schulen.html


Затова съм на мнението на СтефанБ, че  и на немците не са им чужди някои залитания от правилото.

Последна редакция: пт, 17 апр 2015, 10:27 от пенсионирана русалка

# 686
  • София
  • Мнения: 9 616
Но в интерес на истината след като минахме изпитите съм доста разколебана в категоричността на положителното си мнение.

Bliss, би ли споделила какво те притесни в изпита в Света София? Моето дете също беше там и много и беше харесало. Каза, че са ги извеждали на двора 2 пъти, гледала е момчетата как играят футбол, дали са и да си избере какво да яде т.е. яла е само салата, маслини и царевица, госпожата била много мила и добра. Дъщеря ми е всичко друго, но не и кротко дете, захласва се по "момчешки" игри, спори, НО, ако нещо и е интересно, може да стои с часове и да работи много съсредоточено.
Наистина ще ми е интересно да споделиш, защото по разказите на детето, останах с усещането, че изпита в Св. София е много по-добре структуриран и изпълнен от този другото училище, където тя се яви.
  

# 687
  • Мнения: 7 682
Точно така ми иде да направя - понеже темата си е за частните училища - та все повече съм на вълна да отсвиря МОН, включително и частните училища, защото, макар и частни, са си български - и ако даде Господ да ни приемат, или Дойче Шуле, или Френския лицей, пък МОН да си гледат работата. Хем ще си спестим ужасната истерия в 7 клас, която, още откакто научих за нея и мисля как да я избягна. Да. Пък и като видях Наредбата, че до 4 клас изобщо без всякакъв изпит може да се премести детето в българско училище, ако се наложи, а пък от 4 до 8 клас за училите в чужди училища има приравнителен изпит само по български език.

В Дойче Шуле се оказа, че имат български език 6 часа седмично, хич не е малко, и май че имат лиценз, което не ми е ясно точно как и какъв. Френския лицей наистина нищо общо няма с МОН, но то ако завърши там, ще си ходи да учи във Франция после.

Естествено, че нито немците, нито французите са идеални, ама и като бай ви Ганя пък друг няма на света. И сам да съм на опашката, пак че се прередим! /винаги ще има влезли по втория начин, сигурно и в Шилер има, при бай ви Ганя все така става/.И сам да съм у трамвайо, пак че се бутам. Они толко малко не могат ми платят, колко я сам работил. Они толко не могат ме осъдят, колко я съм краднал! Я не помним ден да е имало да ми се е работило и да не ми се е пило. Я не сакам я да сам добре, а сакам Вуте да е по-зле от мене!


За Света София изобщо не допусках, че може да има влезли по втория начин, ама ето, че има - аз на Блис й вярвам, тя никога няма да напише нещо, което си е изсмукала от пръстите.

Последна редакция: пт, 17 апр 2015, 10:28 от Татко Мецан

# 688
  • Мнения: X
Но в интерес на истината след като минахме изпитите съм доста разколебана в категоричността на положителното си мнение.

Bliss, би ли споделила какво те притесни в изпита в Света София? Моето дете също беше там и много и беше харесало. Каза, че са ги извеждали на двора 2 пъти, гледала е момчетата как играят футбол, дали са и да си избере какво да яде т.е. яла е само салата, маслини и царевица, госпожата била много мила и добра. Дъщеря ми е всичко друго, но не и кротко дете, захласва се по "момчешки" игри, спори, НО, ако нещо и е интересно, може да стои с часове и да работи много съсредоточено.
Наистина ще ми е интересно да споделиш, защото по разказите на детето, останах с усещането, че изпита в Св. София е много по-добре структуриран и изпълнен от този другото училище, където тя се яви.
  


Към настоящия момент нямам никаква информация за изпита, освен крайния резултат и това което знаем от форума. Че около час е с психоложката и после в клас. На излизане детето каза, че иска да учи в това училище, но пък не пожела да разкаже абсолютно нищичко от случилото се (което е абсолютно нетипично за нея, в този форум има хора които я познават пряко и могат да го потвърдят).

Предстои да се срещна незнайно с кого (абсолютна дезинформация) за да видя работата на детето, като настоявахме да се срещнем с учителката и психоложката. Просто искаме да знаем какво според тях е показало детето. Какво според тях е овладяла и какво не. Защото на първоначалните разговори изрично беше подчертано, че не се очаква от децата да имат знания различни от тези по задължителния материал на МОН. В това отношение дъщеря ни е дори напред. Отговорите с кого ще се срещаме са меко казано уклончиви, което ми говори че нямат практика да са в позиция да дават обяснения. Не искам да пиша и коментирам тук преди да съм видяла работата, говорила с психолога и да си направя изводите от това. Например в ПБ видях веднага работата на детето, говорихме с учителката при която беше, която между другото за 2 часа беше хванала на 100% както положителните качества на дъщеря ми, така и отрицателните. И говорихме как следва да се работи с детето за да се овладеят и канализират ако решим да я запишем там.

Изобщо до изпита бях с прекрасни впечатление от СС от гледна точка получаване на информация и комуникация. След изпита все едно е друго училище и други хора. Пълно затъмнение.  

# 689
  • на път
  • Мнения: 2 804


[/quote]
...
Докато ето например Дойче Шуле - ако ще детето на премиера или президента да е, ако ще на най-маститият бизнесмен в страната да е - ще държи изпит и ще бъде оценявано по същите критерии, както и другите деца, при немците такива работи като нашите няма.

Много съжалявам, но ще опонирам. Така беше първите 3-4 години. Вече и немците ги "ограмотихме" по нашенски. Има вече доста деца с протекции и там. Приемат ги някак си "допълнително" в самото начало на учебната година или пък след започването и дори, ако не се получи с общия прием. Правят изключения както за германчета (показващи по-нисък резултат от българските деца), така и за нашенчета  - племенниче на Плевенлиев, внуче на Рашидов и .... още има.

Що се отнася до лиценза, имат споразумение за такъв, но ще го получат едва след като училището успее да матурира клас с пълен състав (май минимумът беше 12 абитуриента). Това засега не им се получава, защото децата изчезват лавинообразно в горните класове. Някои от тях се "местят" в НЕГ след   9, 10 клас в паралелката с матерен език, ако има свободни места.

Последна редакция: пт, 17 апр 2015, 10:52 от Д_Ива

Общи условия

Активация на акаунт