Табу ли е третото дете в България и защо?

  • 198 317
  • 6 328
  •   1
Отговори
# 4 770
  • Мнения: 14 478


А колкото до постоянство на предметите- аз съм на 32 и още не съм сигурна, че ако се обърна рязко, няма да сваря света зад себе си неглиже и с липсващи елементи.


Това ме терзаеше с особена сила, когато бях на 5-6. И аз не съм все още сигурна, че светът е такъв, какъвто го виждаме. Но пък, сега съм прочела разни книги по темата и, да кажем, има защо да се съмнявам.  Ама тогава...не знам откъде ми е дошло.
Ами то това е всъщност интелекта-да разбереш, да схванеш, че нямаш контрол върху средата в която живееш и после (с развитието) идва и желанието да я промениш с цел да придобиеш контрол над нея. Като да строиш къща, където ти да си господар,.  Като желанието да урбанизираш, за да може всяка една следваща твоя стъпка да е лесно предвидима и част от някакъв план.


# 4 771
  • София
  • Мнения: 62 595
Класическо детско твърдение, по-скоро мислене е, че Луната върви след детето. А с времето..., ах, това време! Не могат още да оправят вчера, днес и утре, дори в рамките на един ден не могат да оправят времето, освен ако няма маркери - сега ще закусваме, значи е сутрин. Затова децата учат часовника около първи клас, и то часовника със стрелки, и винаги когато им кажеш "след пет минути", те питат "а колко е това, покажи ми", и показваш на часовника, че когато стрелката отиде от това число до онова число, тогава ще са минали 5 минути. Все тая дали ще им кажеш 5 минути или 5 часа.

# 4 772
  • Мнения: 14 651
Точно. От известно време гледам, че малкият ми син (на 5 е) започва да се ориентира според това дали нещо ще се случи преди или след като се наспи. И ако му кажеш, че е след 4 месеца, това не му говори абсолютно нищо и пита: "И колко пъти трябва да спя дотогава?". Никакъв часовник още не може да се въведе.

# 4 773
  • Мнения: 22 036
Стана ми интересно да чета. Анди, има ли ги в нета тези задачи, ще тествам на приятелката ми детето.
Аз съм учила педагогика и психология, но си признавам, че нищо не помня за развитието на мисленето. Единственото, което си спомням е някакви съвети за общуване с деца, в които се казваше да не използваме ирония - сарказъм, защото те не го разбират. Те приемат думите, като информация буквално. Цитираните години бяха до пубертета. Не знам дали има връзка с абстрактното мислене.

Кафе, как помниш възприятията си на такава ранна възраст? Аз помня само, че места на които съм ходила като малка ми изгледаха много по-малки, когато ги посетих на по-сериозна възраст. Времето, тогава също ми се струваше различно, по-бавно течеше Simple Smile.

# 4 774
  • София
  • Мнения: 62 595
има ги, просто питаш гугъла за Пиаже и ще ти извади сума материал, наскоро видях и клипчета в тубето. Това е на първо цъкане, но има колкото щеш. Навремето много се забавлявах.



https://ibpsychmajor.wordpress.com/

# 4 775
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229


Кафе, как помниш възприятията си на такава ранна възраст?
Аз съм малко сбъркана в това отношение. Имам ярки спомени от немислимата възраст около 2-3 години Confused. Цели случки - един път, когато омазах цялата кошара с шоколад по време на "следобедния си сън" и потресената физиономия на баба ми; един ден, когато реших да се скрия у съседите и нашите полудяха от притеснение - дойдоха си от работа и започнаха да ме търсят навсякъде Crazy и разни други подобни. Знам на каква възраст съм била, защото тогава живеехме на Орлов мост, а се преместихме в друго жилище малко преди да стана на 4... Помня и как баба ми ме водеше всеки ден в Борисовата градина и неизменния ми ритуал беше да търча от чешмата до паметника без да спра, вярвах, че ако не го направя ще се случи нещо лошо. Луда работа Crazy

# 4 776
  • Sofia
  • Мнения: 4 062
Кафе с мед, супер си с тези ранни спомени!   bouquet  Леля ми също си спомня неща от времето, когато е била 2-3 годишна. Ясла, градина, у дома, разни случки... и то не какво й е разказвано, а жива, нейна си памет. Явно някои хора имат такава, браво на тях! Аз не съм от тях обаче.

А колкото до постоянство на предметите- аз съм на 32 и още не съм сигурна, че ако се обърна рязко, няма да сваря света зад себе си неглиже и с липсващи елементи.


Малко офф-топик, но това изречение е абсолютно прекрасно!  Simple Smile

Съгласна съм с Бърди   bouquet

А относно абстрактното мислене, мисленето в понятия, то е изградено напълно на 10-11-12 годишна-възраст. По-рано се среща изключително рядко, само при някои деца. Жан Пиаже наистина е написал много по въпроса. Достатъчно е да сте учили детска психология и ще знаете, че е прав. Има си стадии в когнитивното развитие на човека, които няма как да бъдат прескочени. Иначе съм твърдо ЗА да образовам, показвам, обяснявам всичко от бита на детето си. Просто не очаквам от него невъзможни неща за възрастта му. Това е всичко.

# 4 777
  • София
  • Мнения: 44 428
Дъщеря ми, понеже е почти осмаче и декемврийче, си я знам, че е малко назад от останалите. Чак сега /края на 4 клас/ започна да схваща логиката на текстовите задачи.

# 4 778
  • Мнения: 14 478


А относно абстрактното мислене, мисленето в понятия, то е изградено напълно на 10-11-12 годишна-възраст. По-рано се среща изключително рядко, само при някои деца. Жан Пиаже наистина е написал много по въпроса. Достатъчно е да сте учили детска психология и ще знаете, че е прав.
Знам че е прав и без да съм учила детска психология. Достатъчно ми бе наблюдението върху собствените ми деца и върху децата на сестра ми, върху деца на приятелски семейства и децата в парка.
Просто някои неща са очевидни, логични и близко да ума. Не е нужно специално образование, за да ги разбереш.

Последна редакция: чт, 07 май 2015, 14:32 от Герри

# 4 779
  • Мнения: 6 365
Някои деца прозират нещата доста по-рано от други. Направо са вълшебни.

Мен друго ме тревожи- целият този стремеж детето да е "знаещо" прикрива доста истински дефекти. Липса на съчувствие и морално развитие най-вече. И налице например са деца, които решават тестове и смятат, обаче са арогантни малки задничета без емпатия. Или пък родителят не забелязва, че на детето му липсват социални умения и стъпи ли в училище, ще бъде абсолютен shark bait за тормозилниците. Или примерно дете, което рецитира и "знае", обаче ходи като патраво и няма култура на хранене. За експлицитното, показно знание се прави много, но за основни, важни и по-трудно видими моменти в развитието направо виждам неглижиране.

Аз имам потвърдени от възрастни спомени от под 3 г. възраст. Главно са свързани с брат ми, защото за мен беше много вълнуващо да си имам братче и явно емоцията ми е помогнала да запомня.

# 4 780
  • Мнения: 14 478
И налице например са деца, които решават тестове и смятат, обаче са арогантни малки задничета без емпатия.
Децата са огледало на родителите си в много отношения. Да не кажа в повечето.

# 4 781
  • Мнения: 2 265


Кафе, как помниш възприятията си на такава ранна възраст?
Аз съм малко сбъркана в това отношение. Имам ярки спомени от немислимата възраст около 2-3 години Confused. Цели случки - един път, когато омазах цялата кошара с шоколад по време на "следобедния си сън" и потресената физиономия на баба ми; един ден, когато реших да се скрия у съседите и нашите полудяха от притеснение - дойдоха си от работа и започнаха да ме търсят навсякъде Crazy и разни други подобни. Знам на каква възраст съм била, защото тогава живеехме на Орлов мост, а се преместихме в друго жилище малко преди да стана на 4... Помня и как баба ми ме водеше всеки ден в Борисовата градина и неизменния ми ритуал беше да търча от чешмата до паметника без да спра, вярвах, че ако не го направя ще се случи нещо лошо. Луда работа Crazy

Кафе, не е немислимо, аз също помня неща от тази възраст. Детската амнезия е до 2 годишна възраст. Аз помня случки от детската градина, когато съм била на 3. Братовчедка ми помни детската ясла, включително цветовете на креватчетата в които са спали Laughing .

# 4 782
  • sofia
  • Мнения: 9 235
От детската градина имам много ярки спомени (положителни), даже си спомням имената и лицата на другарките и леля Лили. Обаче, от периода 1-4 клас почти нищо не си спомням, даже и учителките не помня.

# 4 783
  • Мнения: 7 171


А колкото до постоянство на предметите- аз съм на 32 и още не съм сигурна, че ако се обърна рязко, няма да сваря света зад себе си неглиже и с липсващи елементи.


Това ме терзаеше с особена сила, когато бях на 5-6. И аз не съм все още сигурна, че светът е такъв, какъвто го виждаме. Но пък, сега съм прочела разни книги по темата и, да кажем, има защо да се съмнявам. Ама тогава...не знам откъде ми е дошло.

Гений си била и в крехка възраст си открила Декарт. Съмнявам се, следователно съществувам. Сигурно си ходила на Монтесори.

# 4 784
  • Мнения: 7 171
Някои деца прозират нещата доста по-рано от други. Направо са вълшебни.

Мен друго ме тревожи- целият този стремеж детето да е "знаещо" прикрива доста истински дефекти. Липса на съчувствие и морално развитие най-вече. И налице например са деца, които решават тестове и смятат, обаче са арогантни малки задничета без емпатия. Или пък родителят не забелязва, че на детето му липсват социални умения и стъпи ли в училище, ще бъде абсолютен shark bait за тормозилниците. Или примерно дете, което рецитира и "знае", обаче ходи като патраво и няма култура на хранене. За експлицитното, показно знание се прави много, но за основни, важни и по-трудно видими моменти в развитието направо виждам неглижиране.

Аз имам потвърдени от възрастни спомени от под 3 г. възраст. Главно са свързани с брат ми, защото за мен беше много вълнуващо да си имам братче и явно емоцията ми е помогнала да запомня.

Много съм съгласна с това, което казваш. Абсолютно ми е по-важно, отколкото умножението на трицифрени числа. Истината е, че в един момент ще го научат умножението, но ако изпуснеш момента, може детето да си остане социален инвалид за цял живот.

Нещата, кото наистина смятам, че дъщеря ми трябва да ми е благодарна цял живот са това, че я записах на танци на 2 години, това, че и открих света на музиката, и това, че благодарение на мен има страхотно въображение и изобретателност. Страхотно. Понякога аз се възхищавам на таланта и.

Общи условия

Активация на акаунт