Табу ли е третото дете в България и защо?

  • 199 461
  • 6 328
  •   1
Отговори
# 4 470
  • sofia
  • Мнения: 9 236
Истински знания за какво? И кои знания са истински?
Някой е открил абсолютната истина и не сме разбрали?

# 4 471
  • Русе
  • Мнения: 12 214
  Извличането на закономерности и определяне на важността в текст са висока летва и всъщност това е една от целите на образованието.В общия случай се получава след доста работа.

  А и от друга страна закономерностите пък вкарват в коловози, от които доколкото разбрах - искаш да избягаш.

Последна редакция: пн, 20 апр 2015, 17:16 от A m b e r

# 4 472
  • София
  • Мнения: 5 921
А, то за усета и важното в текста важи и при писане, не само при четене.
Ама ти имаш подобрение, Мамасито. Седи, грей се тука в бгмамата, може и още да поумнееш tooth

# 4 473
  • sofia
  • Мнения: 9 236
Елица, бгмамата е шанс да срещнеш (макар и виртуално) хора, с които в реала никога не би се сблъскал. По много въпроси съм успявала да видя нещата и от другата страна.
Мамасита просто звучи категорично като последна инстанция и това леко дразни, но нищо повече.

Иначе, мъжа ми перфектно извлича смисъл от текст, обаче като хване да пише нещо за всяка втора дума ме пита как се пише. Иначе изказа му е добър. Ако тръгне да се изявява във форума ще бъде набеден за тотален неграмотник.
Но онзи ден разглоби пералнята и бях много доволна, че успя да види закономерности и да определи какъв ѝ е проблема и да я оправи.  Mr. Green
Аз не бих могла. Та кой е с истинските знания в този случай?

Последна редакция: пн, 20 апр 2015, 17:21 от vesi1

# 4 474
  • София
  • Мнения: 19 530
Истински знания за какво? И кои знания са истински?
Някой е открил абсолютната истина и не сме разбрали?



Е, ти пък, добрутро. Мамасита откога я е открила, не само абсолютната, ами и универсалната истина, по всички въпроси, житейски, научни, философски ... Само седи и чети, повече не ти трябва.

# 4 475
  • Мнения: 6 365
Знаете за какво говоря: има деца, които прочитат урока и им е ясно кое, как и защо. За други звучи като на китайски, никаква свързаност.

Я кажете как да звуча некатегорично, след като съм виждала хора, които никога не се научават да извличат закономерности и да мислят независимо по дадена тема.

Аз познавам филолози, които обаче още не са усетили закономерността в английския, още говорят със заучени структури. Не могат да кажат нищо оригинално. Смешно е.

# 4 476
  • sofia
  • Мнения: 9 236
Аз познавам филолози, които обаче още не са усетили закономерността в английския, още говорят със заучени структури. Не могат да кажат нищо оригинално. Смешно е.
Е, кое му е смешното? Просто са си такива, толкова умеят или не искат да се напъват и точка. Не може всички да са на супер ниво, според твоите критерии.
Изпадала съм в амок, докато обяснявам на големия ми син нещо и той не вдява.....дребното го разбра, ама той - не. Обясни му го друг човек, по съвсем различен начин и той вдяна. Сега големият е тъп, а малкият не е, съдейки по моето (или на учебника, или на учителя) обяснение и какво е разбрало даденото дете от него. Същата е вероятността аз да съм толкова тъпа, че да не мога да го обясня по различен начин. Ми не може така да се обобщава.

# 4 477
  • Мнения: 3 096
Просто не са били добри студенти, а след това не са се развили в добри специалисти. Аз познавам и фармацевти, които не правят разлика между масло и тинктура; между сурова и печена хума.

А някои хора просто си имат сухарски стил.

Последна редакция: пн, 20 апр 2015, 17:34 от Songes

# 4 478
  • Мнения: 6 365
Всъщност дори са били прекалено добри студенти: взимали са насериозно материала, вглеждали са се в детайлите и така са били все по-неспособни да видят закономерностите в езика и образуването на изказа.

Още по-смешно ми е, когато някой запише филология, за да научел хубаво английски.

# 4 479
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229
Като гледам как се каним на всички с тоя седми клас, май частните училища ще се спукат по шевовете след десетина години hahaha.
В смисъл?
След 7 клас никой не се натиска за частните училища, всички искат в елитните езикови.
Е, именно. Ама тук стана пълно с майки на кърмачета, които са убедени, че те за нищо няма да се натискат и са над нещата.

# 4 480
  • Мнения: 3 096
Мамасита,

Ъъъ... Не.

Описваш (поредния) частен случай.
В общия случай, когато се вгледаш с разбиране в детайлите, в даден момент настъпва нещо, което наричам "пречупване", а след това можеш да направиш много неща с езика... ако искаш.
Качественото вглеждане в детайлите ражда брилянтни езиковеди, писатели, хора, владеещи езика на добро ниво, и други странни птици.

Досега никога съм чувала за такъв мотив да запишеш филология. Изобщо, на тази тема те чета с невярващ поглед и силен интерес какво следва.
(Но по-добре не продължавай.  Laughing)

# 4 481
  • Мнения: 6 365
Не, повечето филолози, които познавам, не са пробили, защото са вбили в детайли. И винаги се чудят- ама това защо така е казано. Ми защото не могат да измислят как иначе може да се каже и не знаят кое е това, от което извира езикът.

А добър писател няма да станеш, като нижеш намерени бисери. Ще станеш, ако си като мида: нещо отвътре да те дразни и да образуваш истинска перла в себе си. Една, но уникална.

Колкото до "добрите" филолози, историята е следната. В специалността ми "философия на съзнанието и езика" имаше една докторантка от ПУ, филология. Та тя се оплака, че нейните професори много се ядосали на самата идея за изследване на езика "отвътре" и обвързването му с някои по-дълбоки механизми на човешкото възприятие. За тях езикът си е повърхност- фонеми, миграция, семейства, корени...но откъде идват тия неща, е някакво табу да се учи.

Така че филолозите от много и целенасочено учене накрая знаят по-малко за езика; или знаят много, но сухо и нерелевантно, пък макар и сложновато.

Последна редакция: пн, 20 апр 2015, 18:01 от Mamacita Bandida

# 4 482
  • Мнения: 3 096
Нещо не ми е ясно за какво говорим. Какво означава да пробиеш, какво представлява вглеждането в детайли, кои са точно тия детайли...

Нито говоря за низане на намерени бисери. Струва ми се, че аз имам предвид друг тип вглеждане в детайли, онова, което ти позволява да разбереш езика. Никой не е седнал да чете дескриптивна граматика, освен ако няма специализирани интереси.

Знам кое различава добрия от лошия писател. Ето, още се мъча със "Черната кутия" на Алек Попов. Ниже по пет майтапа на изречение и имаш чувството, че от десет часа си на бира с Алек Попов. Добра компания на по бира, но не за десет часа. И определено не е добър писател.

Защото разбирането на езика е и уважение към езика. Когато и някой друг освен Мамасита намери извора на езика, трябва да се отнесе почтително към него.

Последна редакция: пн, 20 апр 2015, 18:02 от Songes

# 4 483
  • Мнения: 14 478

Някой е открил абсолютната истина и не сме разбрали?


Да. Дъглас Адамс. Абсолютната истина е 42.

# 4 484
  • Мнения: X
Не знам дали е добре или не да се помага на децата , но смятам ,че щом ги има тези деца е нужно да им да се дават насоки ,особено в начален курс.

 Нашето дете е в системата над 3 години вече .На прага на 2ри клас е .
Всяка вечер имам задължение да сверя четенето на 2 страници на чужд език с правилния изговор . Слушам СД-то с произношението на едното ухо и поправям ако сгреши. Това е език ,който не говоря.

По математика имат сайт ,по чийто сайт се готвят сами в къщи. Сле като й обясня алгоритъмът на дадената задача тя си продължава с останалите 20 такива и си въвежда данните на компютъра сама .
Наблягам на самостоятелността и обяснявам ,както и учителката в у-ще между-впрочем ,че домашните всяка вечер и подготовката на раницата с различните книги и тетрадки , са нейни задължения ,а не на мама или тате.

Аз съм била самостоятелно дете и съм учила след 2ри клас сама.
Ако има нужда от помощ и видя ,че не се справя или й е трудно и изостава ще помагам .Но с френският другата година когато нещата се усложнят вече мислим за учител у дома 1-2 пъти седмично по няколко часа .

С англ. език ще й помагам ,но с френския няма как и търся начини за да не изостане , обезсърчи и да се налага да минава в англ. паралелка  .

Бих помагала и го правя .Но разчитам да я науча на самостоятелност и да не се налага в гимназията да уча наравно с нея. Това не ми е понятно даже .

Общи условия

Активация на акаунт