Табу ли е третото дете в България и защо?

  • 199 307
  • 6 328
  •   1
Отговори
# 4 500
  • София
  • Мнения: 1 017
Франк Хърбърт е имал 10 лели-католички, облечени само в черно. Ето ти Бене Гесерит. Освен това идеята му е хрумнала като репортер, докато е писал статия за култивиране на пустинните райони. Самият той е експерт по земеделие в сухи и пустинни зони. А язденето на червеи има корени в детските му игри, когато с малки лодки са се закачали за тежки транспортни шлепове от речнния транспорт.
Всичко това е чудесно, но не означава, че е преживял това, което описва в книгите си. Просто различни ситуации в живота му са дали идеята, останалото е въпрос на въображение и талант да изразиш с думи това, което е създало въображението ти.

# 4 501
  • Мнения: 2 265
Мамасита, чак ми стана интересно. Напиши няколко, можем да ти кажем дали ни звучат свежо или неграмотно. Така само си говорим абстрактно, а като нищо може да се окаже, че мислим по един и същ начин по тоз' спорен въпрос.

Ако искаш, разбира се.

И аз искам да видя въпросните фрази Simple Smile .

# 4 502
  • София
  • Мнения: 62 595
Всъщност дори са били прекалено добри студенти: взимали са насериозно материала, вглеждали са се в детайлите и така са били все по-неспособни да видят закономерностите в езика и образуването на изказа.

Още по-смешно ми е, когато някой запише филология, за да научел хубаво английски.

Ти гледай да ти се падне лекар, който не е вземал материала насериозно и не се е вглеждал, пък тогава ще има сеир! Такива ,дето все отвисоко гледат, най-отвисоко падат. Завалийките, Чомски и Сюсюр, не са пробили, защото много са се вглеждали в езика!  Joy

Има и по-големи предизвикателства от АУБ.

Асоциативното "мислене" се учи. Просто си трябва занимавка (дори в гимназията Wink). Поздрави от патологичните случаи при ученето! Приказката за заека и костенурката.

# 4 503
  • Мнения: 3 784
Андариел, въобще не разбрах какво искаш да кажеш с последния си абзац.

Не бих заобявявала с лека ръка кое е патология и кое не е, хората са много различни и като нищо някой ден може да ми се налага да уча с моето дете, все едно на колко години е и колко умно е.

Последна редакция: вт, 21 апр 2015, 14:47 от Nickkie

# 4 504
  • София
  • Мнения: 62 595
то беше към Мамасита, последното изречение.
Иначе, сериозно, наистина правенето на асоциативни връзки се учи и се подпомага при възпитанието, занимаването с детето. Децата учат от възрастните. Природата е дала някои вградени механизми за учене, които съзряват с възрастта, и трябва нещо доста да се обърка, за да не може човек да учи., включително да прави връзки. Но тогава такива хора учат експлицитно и пак оцеляват. Без възрастните да учат детето, то няма как самостоятелно да опознае света, а често закономерностите, които открива са не само тотално грешни, но и опасни. Дори родният език, дето ужким се учи по вроден механизъм, и сякаш от нищото, пак трябва да бъде подкрепен от възрастните, за да може детето да извлече някои правила, а други направо му се дават. То дори не е май съвсем точно да се говори за асоциативно мислене, но в момента не се сещам за друго, по-близко като идея.

# 4 505
  • Мнения: 3 784
Е, вроден механизъм за родния език е малко... мит. Просто механизмът за придобиване на език до една възраст е един, а след нея е друг, но няма значение дали детето ще запридобива езика, който е майчин за биологичните му родители или не. До определена възраст, по един и същ начин ще придобива този около себе си, все едно какви са му гените.

За придобиване на език, възрастните най-добре могат да помогнат, като говорят на детето си правилно своя роден език, четат му и му разказват истории на него. Ако на петгодишното почнеш да обясняваш за съгласуване, надали ще те разбере. Ако те чува, че казваш "Госпожо, Вие ли сте пътували до Бангалор?", обаче "Госпожо, Вие ли сте наградена за еди-си-какво.", ще запомни кое кога. Е, след двадесетия път.  Laughing

# 4 506
  • София
  • Мнения: 62 595
Вроден механизъм има дотолкова, доколкото мозъчни структури си "говорят" през критичния период, за да може детето да научи човешки език. При мозъчни увреждания, макар пластичността на детския мозък (някои твърдят, че е твърде преувеличена, все пак ограниченията в материята надделяват), този механизъм като части от мозъка, е увреден и усвояването на човешки език е... невъзможно. А след критичния период не ми се разправя.

Научава с примери, повтаряш, повтаряш, има обратна връзка, детето повтаря, ти го поправяш, понякога му рецитираш едни и същи дрилове. Просто не го усещаш, защото не обръщаш внимание, но ако някой седне отстрани и записва в продължение на две -три години, ще видиш колко пъти си дала сума примери за съгласуване.

# 4 507
  • Мнения: 3 784
Е, аз нали точно това казах.  Laughing Човешки, не непременно роден (на детето), и безброй примери, не даване на правила.

Така де, стиснахме си ръцете.

# 4 508
  • София
  • Мнения: 62 595
първият език се възприема за роден.
На съвсем малко дете няма как да дадеш експлицитно правилата, но на по-голямо дете, може.
Да, стиснахме ги.  Simple Smile

# 4 509
  • Мнения: 3 784
На дете с майка националност А, баща националност Б, живеещо от раждането си в страна с два официални езика В и Г, трудно ще определиш "първи" и "роден". Затова казвам, че до една конкретна възраст ще ги попива накуп по сходен начин.

Последна редакция: вт, 21 апр 2015, 21:02 от Nickkie

# 4 510
  • Мнения: 1 232
Бих могла, всъщност, можем да отгледаме трето дете. Как се става приемен родител, респективно семейство...? Какви са плюсовете и минусите...?

# 4 511
  • Мнения: 3 784
Имаше цяла отделна тема за приемните родители - точно това, за което питаш. Потърси я.

# 4 512
  • София
  • Мнения: 62 595
Ники, майката на детето ще говори на неродния си език ли? Роден за детето формално е този език, на който обичайно майката говори на детето, пък тя може да е българка и да му говори на мандарин. Но пак е странно положение. Майките спонтанно говорят на детето на своя роден език, а не на езика на страната-гостоприемник или на езика на бащата. Природата си казва думата. Така, както задаваш нещата, е един гювеч, който много често влече проблеми. И все пак, надделява езикът, на който главният обгрижващ говори с детето. Предполагаме, че това е майката.

# 4 513
  • Мнения: 7 171
първият език се възприема за роден.
На съвсем малко дете няма как да дадеш експлицитно правилата, но на по-голямо дете, може.
Да, стиснахме ги.  Simple Smile

Мога да ти дам за пример мен и моят мъж. Аз мога да ти обясня абсолютно всяко изключение на английски език - той понякога не ме рабира какво му обяснявам, защото НИКОГА НЕ СЕ Е ЗАМИСЛЯЛ!. Просто си го знае и никога няма да го сгреши. Като му го обясня "научно" прави връзката, естествено, но на него езикът му се е развивал по съвсем друг начин. Не са му нужни правилата. А на мен ми бяха (вече не ги мисля).

# 4 514
  • София
  • Мнения: 62 595
В училище сигурно ги е учил, друг въпрос е колко ги помни. При нас е същото с българския. Когато имплицитното куца, се вкарва експлицитното.

Общи условия

Активация на акаунт