СЕДМИ КЛАС - тема 60

  • 41 149
  • 754
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 1 264
Аз вече се чудя дали има смисъл да натискам и да му вися на главата в крайна сметка насила хубост не става.
А и не мисля, че ще имам сили да продължавам и  догодина в крайна сметка не е само влизането в определено училище нали трябва и да го завърши прилично,   а и не е само той,  брат му пак го зарязахме.

# 16
  • Пловдив
  • Мнения: 3 737
Благодаря за темата   bouquet.

...за родителския избор (хващам се за последното изречение, беше последно като започнах да пиша)...

Съвсем скоро купуваме на младежа маратонки. Избираме между два чифта, като краен вариант след тежка селекция. Два часа кумене, тюхкане, охкане и пъшкане и все още няма представа с кой чифт ще си тръгне. Иска помощ от мен. Като един практичен родител, избирам една идея по-тъмните, защото си знам детето и си представям локвите които ще прецапа. ОК. Плащаме, тръгваме и с огромно задоволство решаваме да се освежим в една кафетерия. Защо ли ми трябваше. Той започна да мисли и премисля, да се върти неспокойно, че е трябвало да вземе другия чифт. Аха- аха да заплаче. Ако зависеше от мен щях да го прибера с шамари вкъщи, но баща му му се върза и смениха маратонките.
Ако се случи същото с училищата!? Признавам си, но вече не смея даже да изкажа мнение. Само слушам и се моля на търпение  Praynig

Опитвам се да оправдая всяко действие, отдавайки го на напрежението което изпитват доближавайки се до края. Разбирам ги горките деца, но финала ще е за всички и няма връщане назад. Кой каквото е надробил през седемте години - това ще си сърба (съжалявам за клишето).


# 17
  • София
  • Мнения: 3 824
При моят младеж всчко върви по старому, дори забелязвам някакъв прогрес. Втория срок почна да учи с още по-голямо желание, особено неприятните му преди предмети като история и география. Не мога да се оплача. Виждам, че му е интересно да учи почти всичко, разказва ми разни нови интересни неща научени в училище или уча.се Simple Smile Зорът е, обаче, да направи нещо извън задължителния материал и домашното. Всъщност това се случва само по физика, само защото аз много държа да разбира из основи нещата там.

И да споделя нещо интересно - новият му учител по български ме сюрпризира с новината, че той има силна хуманитарна насоченост. Всъщност не му вярвам много, но ме накара да се замисля Simple Smile Винаги сме си мислели, че математиката и природните науки са му силата - там винаги се е справял без никакви усилия или странична помощ, докато по БЕЛ винаги е имал трудности, особено с литературата и изразяването.

# 18
  • Пловдив
  • Мнения: 9 711

... Все пак НВО трябва да може да се покрие макар и не с максимална оценка от всички деца в цялата страна (в т.ч. и от малки и отдалечени от големия град населени места-села).

За съжаление не си права. Ако правилно тълкувам статистиките за 2013 за област Пловдив слабите оценки са 14% по БЕЛ и 23% по МАТ, миналата година 13% от явилите са с резултат БЕЛ+МАТ 4-4,99 т.е. имат двойки и на двете матури.

# 19
  • София
  • Мнения: 6 094
Мисля си, дали не е по-правилно матурата след седми клас да е един общообразователен тест, а за музикални, художествени, математически училища да има допълнителен изпит. Действащата система води до неглижиране на останалите предмети.

# 20
  • Пловдив
  • Мнения: 3 737
В статистиката влиза и онзи почти постоянен контингент, който все още не се е интегрирал дори на 20%. Те спомагат за високия брой слаби оценки. Ходят на училище, защото ще им спрат детските. Тези от тях, които са ориентирани, са ясни. Учат си хората като останалите.

Спунк, много си права, но кой ни пита.

Търсих обща статистика: за броя на децата набор 2001(за Пловдив), за тези които са кандидатствали през годините, за средната оценка от матурите по БЕЛ и математика след 12 клас, но не успях да намеря. Исках да погледна кои училища в града ни са добре по БЕЛ, освен ОМГ и езиковите. Да си изработя и крайни варианти за сина ми, че знае ли човек...

# 21
  • София
  • Мнения: 3 610
Има резултати от областния по БЕЛ за София,но за 7ми клас са само точки без имена.
http://www.rio-sofia-grad.com/index_files/news/2015/03/13/Rezult … oblasten_2015.pdf

# 22
  • София
  • Мнения: 461
Аз като цяло съм доволна от дъщеря ми. Математиката не е силната страна, но пък не е и зле с материала. Колкото мога помагам. Обаче най-много се дразня на елементарните грешки от недоглеждане или бързане. Минуса става плюс, ей така и от там цялата задача се обърква. 2+2=5. Само заради тези грешки има по-ниски резултати от тестовете.

# 23
  • София
  • Мнения: 5 131
Аз като цяло съм доволна от дъщеря ми. Математиката не е силната страна, но пък не е и зле с материала. Колкото мога помагам. Обаче най-много се дразня на елементарните грешки от недоглеждане или бързане. Минуса става плюс, ей така и от там цялата задача се обърква. 2+2=5. Само заради тези грешки има по-ниски резултати от тестовете.

Това са най-лошите грешки, които се правят от бързина и недоглеждане. Децата трябва да се научат да не бързат, да оглеждат. Най-неприятното е, ако детето е решило вярно задачата с допусната техническа грешка. Под вярно имам предвид вярно логическо съждение. Хубавото е обаче, че на изпит такава грешка се наказва само един път. Тоест, ако детето е написало 5 вместо 6 и после е продължило с верни разсъждения до края на задачата, след тази грешка му се признават пълен брой точки.

# 24
  • Мнения: 445
Прибра се разтреперана, уплашена цялата се зачерви докато ми разказваше. Сутрин се чакат няколко момичета и ходят пеша на училище вече е светло сутрин, училището е наблизо и е доста оживено , но днес до Техническия университет ги е срещнал някакъв мъж ( каза на пръв поглед нормален ) и взел да се съблича,свалял си гащите .Хукнали да бягат.Моята е притеснителна доста , вика цял ден не съм на себе си , явно се е уплашила много .

За избора след 7 клас твърдо искаше ЕГ с немски.Сега усещам, че нещо взе да дърпа назад.Тъкмо си била знаела английския много добре , как щяла да го научи този сложен немски език, дали ще се справи.В момента с учителката и по английски учат неща , който се учат в 10 клас, доста са напред. Опитах се да обясня , че новия език се почва от А и Б. До май месец колко пъти ще си смени желанията  не знам.

# 25
# 26
# 27
  • Пловдив
  • Мнения: 9 711

чух, чух
Детето не е допуснато до нац. кръг. Като се има предвид, че неучещите в МГ в този списък са съвсем малко, предложението за национален кръг си е постижение.

# 28
  • Варна
  • Мнения: 6 873
Ужасно е с тези идиоти по улиците. И тук има такива. Поне 3-4 пъти ми е казвала моята за такива. Най-гадния при нас беше един дето влязъл с нея във входа и в асансьора. Бях писала миналата година. Беше успяла да излезе от асансьора преди да тръгне и тичала до 6тия етаж.  Tired Много се притеснявам от такива  случаи. Аз се притеснявам за брат и, дето е на 25г и е мъж пък с нея как ще е не знам. Като още не излиза и не скитори по улиците.

# 29
  • Мнения: 596
Аз като цяло съм доволна от дъщеря ми. Математиката не е силната страна, но пък не е и зле с материала. Колкото мога помагам. Обаче най-много се дразня на елементарните грешки от недоглеждане или бързане. Минуса става плюс, ей така и от там цялата задача се обърква. 2+2=5. Само заради тези грешки има по-ниски резултати от тестовете.

Това са най-лошите грешки, които се правят от бързина и недоглеждане. Децата трябва да се научат да не бързат, да оглеждат. Най-неприятното е, ако детето е решило вярно задачата с допусната техническа грешка. Под вярно имам предвид вярно логическо съждение. Хубавото е обаче, че на изпит такава грешка се наказва само един път. Тоест, ако детето е написало 5 вместо 6 и после е продължило с верни разсъждения до края на задачата, след тази грешка му се признават пълен брой точки.
Ох, и моята е същата. На задачите с описание ще получат точки, но на тестовата част ...
Искам да питам и аз за Пловдив - на какво ниво е чуждоезиковото обучение в СОУ "Паисий Хилендарски"? Всъщност май само английски има.

Общи условия

Активация на акаунт