СЕДМИ КЛАС - 61

  • 40 610
  • 765
  •   1
Отговори
# 450
  • Sumen, Shumen, Bulgaria
  • Мнения: 838
Черна станция, подкрепям всяка твоя дума, след седми клас и да искаме ,и да не искаме децата си имат свой живот и много-много не се съобразяват с " нашите мечти " за тях. Излитат като птички, трябва да се примирим с това, че всеки човек чертае сам пътя си. Ние можем да съветваме, да поучаваме, но до там. Спомням си за себе си, че в края на седми клас окончателно реших ,да не ходя в езикова паралелка / тогава в нашия град нямаше ЕГ/ и заявих на родителите си, че искам в ПМГ, за да изучавам повече биология и химия-понеже искам да следвам медицина. Майка ми удар щеше да получи, "нейните мечти" бяха други....
За съжаление детето ми все още не е напълно ориентирано за професията си и това прави избора на гимназия и паралелка малко на сляпо и каквото и да го посъветвам може да е грешно и да бъда "виновна" за неговия неправилен избор. Мисля, че и други майки имат същия проблем, особено при момчетата, които все още са дечковци.

# 451
  • София
  • Мнения: 20 105
Черна станция, с много от нещата съм съгласна, но не и с всичко. Гледаш картинката, пречупена през призмата на математиката, а не всичко се случва  по същия начин.  Казваш, че индикатор за доброто ниво на училището било количеството деца, явили се на 1 кръг и съответно процентът от тях, стигнали до втори. Идеално като замисъл, но неприложимо като извод за всички предмети. Вземи езиците например. За разлика от други предмети, първият кръг се  изготвя не като по мат за всички в София, а от самото училище. Сама си отговори дали  сложността на 1 кръг в НФСГ с 13 часа език седмично е била същата като тази в НЕГ. Давам ти моментално пример. Познато дете на дъщеря ми преди две години ме втрещи с изказването си, че само на база наученото в НФСГ за първия срок на 8 клас  има  пълния брой точки на 1 кръг по немски. Rolling Eyes После ми стана интересно колко има на втори. Едва 9 или 10 от възможни 70, ако не се лъжа.  Имаше и още деца с такива резултати.. Сама прецени доколко съпоставимо е "справянето" на  3-4 такива деца от явили се примерно 10 на фона на явили се примерно 50 от НЕГ и стигнали до втори кръг 13-14 осмокласника. Процентът при първите е значително по-висок, но това не е индикатор за нищо, защото сравняваме ябълки с круши. Все едно да  приравним сложността на пробен за седмокласници в СМГ и в Регалия. Имам вече 5 поредни години отзиви от първи кръг на олимпиадата в НЕГ. Самите учители не скриват тенденцията умишлено да дават усложнени тестове още на 1 кръг, за да минат нататък наистина можещите. И доказателство за правотата ми са сравнително изравнените резултатите на явилите се на 2 кръг от училището, няма такива изцепки от 100 % да слезеш на едва 10.Дъщеря ми е споделяла винаги, че на нея и на съучениците й вторият кръг винаги им се е струвал по-лесен. Вече е друг въпросът колко деца стигат до трети, при положение че  минималният праг вече е сериозно качен. И защо по езиците примерно считаш, че  сериозно трябва  да е надскочен материалът в училище на 3 кръг? Та там става дума за устен..

Последна редакция: сб, 18 апр 2015, 12:03 от пенсионирана русалка

# 452
  • Пловдив
  • Мнения: 3 986

За съжаление детето ми все още не е напълно ориентирано за професията си и това прави избора на гимназия и паралелка малко на сляпо и каквото и да го посъветвам може да е грешно и да бъда "виновна" за неговия неправилен избор. Мисля, че и други майки имат същия проблем, особено при момчетата, които все още са дечковци.

 newsm10   Точно така. Синът ми днес иска да стане като дядо си (лека му пръст), утре като баща си, междувременно се възхищава на единия си братовчед и решава, че ще драпа по стъпките му, после нещо друго му хрумва... въобще е неориентиран. Едно е сигурно - математиката и физиката не го влекат и това е. Учи заради едните оценки. И не защото преподавателите са виновни, не му идва отвътре просто.
И за мен е важна средата, но в малкото уж елитни училища в Пловдив все попада по някое вуйчово "зрънце" и е в състояние да разбие всички представи за елитарност. И така цели пет години цял клас страда и никой нищо не прави. Забелязвам една лека тенденция, пък може и да се лъжа, родителите да насърчават децата си да продължат в настоящото си "квартално" училище. И в това има логика.

# 453
  • София
  • Мнения: 3 824
Преди няколко поста/страници написах същото - за мен най-важно е колко деца от дадено училище изобщо са отишли на първи кръг по даден предмет. Русалке, за първи път чувам, че олимпиадите по език имат училищен кръг. По-скоро те са изключение, а не математиката. Любопитно ми е има ли други та кива?

# 454
  • Мнения: X
Русалке, за първи път чувам, че олимпиадите по език имат училищен кръг. По-скоро те са изключение, а не математиката. Любопитно ми е има ли други та кива?
Не е училищен, общински се води. Просто материалите за него се изготвят от училището.

# 455
  • София
  • Мнения: 20 105
Да, Елл, името му е общински, но на практика си е баш училищен. И датите в различните гимназии са различни, и сложността... И да, може да гледаш на  олимпиадите по език като на изключение, но като сметнеш за колко езици става дума общо (английски, немски, френски, испански, италиански, руски) и изведнъж се оказва, че са голям процент от общия брой олимпиади. Peace

# 456
  • Мнения: 9 158
А какво точно значение има колко деца от едно училище са се явили на първи кръг на някаква олимпиада, пък колко са отпаднали от втория и т.н. ако точно вашето дете не е сред тях. Нещо попива от "по-умните" ли  newsm78
Или пък обратното ако вашето е на национален кръг какво ви интересуват другите. Може би затъпява сред "по-глупавите"?

# 457
  • Мнения: X
Моля ви за помощ - как се решава тази задача?

"Да се намерят две числа, сборът, произведението и частното на които са равни."

# 458
  • Мнения: X
"Да се намерят две числа, сборът, произведението и частното на които са равни."
Първото, за което се сещам е:
а+в=а.в=а/в
От а.в=а/в
а.в2
а.в2-а=0
а(в2-а)=0
а(в-1)(в+1)=0
а=0 в=1 в=-1
С всяка от получените стойности заместваш тук:
а+в=а.в
За а=0 се получава в=0, но на нула не се дели.
За в=1 се получава а=0, но тогава сборът, произведението и частното няма да са равни.
За в=-1 се получава а=1/2

# 459
  • София
  • Мнения: 20 105
ab=a.b=a/b  или ab=a+b=b/a  => Допустими стойности:  а  и  b  различни от нула

1).

ab=a+b=a/b <=> Намираме НОК и получаваме: ab^2=b(a+b)=a

ab^2=b(a+b)
a=b(a+b)

Делим почленно двете уравнения и получаваме:
ab^2/a= 1
b^2=1 => b=1; b=-1

Заместваме  за а:
а=ab+b^2
a=a.1+1^2 => 0.а=1 няма решение
а=ab+b^2
a=a.(-1)+(-1)^2 <=> 2a=1 => a=1/2

=> a=1/2; b=-1

2)На практика същото, но обърнато.
ab=a+b=b/a

a^2.b=a(a+b)=b

a^2.b=a(a+b)
b=a(a+b)

Делим почленно:
a^2.b/b=1
a^2=1 => a=1, a=-1

Заместваме в b:
b=a^2+ab <=> b=1+b; 0.б=1 не може, няма решение

b=a^2+ab <=>b=1-b ; b=1/2
=> a=-1; b=1/2

Последна редакция: сб, 18 апр 2015, 15:43 от пенсионирана русалка

# 460
  • Мнения: X
Мерси много!    bouquet

Това е единствената задача, която моята не се е сетила как да реши. Пробвала е с нула, с единица, видяла е че не става и я е оставила, за да не губи време. За -1 не се е сетила.

Последна редакция: сб, 18 апр 2015, 16:09 от Анонимен

# 461
  • Варна
  • Мнения: 7 067
Имаме ли отговори на ПИ математика МГ Варна от 8.03.2015г.?
И от 15.03. 2015 и от 3.04.2015. Praynig

# 462
  • Пловдив
  • Мнения: 10 554
...
И за мен е важна средата, но в малкото уж елитни училища в Пловдив все попада по някое вуйчово "зрънце" и е в състояние да разбие всички представи за елитарност. И така цели пет години цял клас страда и никой нищо не прави. Забелязвам една лека тенденция, пък може и да се лъжа, родителите да насърчават децата си да продължат в настоящото си "квартално" училище. И в това има логика.

Какво разбираш под това да остане в "кварталното". Че ние в нашия квартал нямаме училище с прием след 7 клас. Не че моят дзвер някога е учила в кварталното де. А сегашното й след 7 клас не е сред първите в класирането, та остава резервен, да не кажа и последен вариант. Което важи с пълна сила за съучениците й. И нито един учител не ги агитира да си останат при тях. Напротив, препоръчват им ЕГ.  Peace 
Не знам в Пловдив колко "вуйчови" зрънца има, в София в най-желаните паралелки парашутистите са значително повече.

# 463
  • Варна
  • Мнения: 7 120
Имаме ли отговори на ПИ математика МГ Варна от 8.03.2015г.?
И от 15.03. 2015 и от 3.04.2015. Praynig
Дъщеря ми беше сутринта в МГ. Току-що замина на урока си по математика и взе ПИ с нея. От 2ри модул геометричната задача не е решела, почнала но не знаела със сигурност как да я реши и времето свършило. Първи модул го погледнах, според мен беше верен. Но сега ще го проверят с учителката и ще съм сигурна. Та тях ще мога да напиша поне.

p.p. да ама не ги е взела:-)))

Последна редакция: сб, 18 апр 2015, 16:48 от Flash*

# 464
  • Пловдив
  • Мнения: 3 986
Под квартално разбирам там където детето си е учило по место -живеене от първи клас, независимо от нивото на преподаване, успеваемост, резултати на НВО, олимпиади и прочие. Взимаме първото срещнато СОУ, примерно. И визирам отлични ученици, а не такива, които може и да нямат голям избор, въпреки че такъв винаги има.

Общи условия

Активация на акаунт