За "различните деца" - отново нищо ново

  • 18 529
  • 401
  •   1
Отговори
# 360
  • Мнения: 12 687
Спортът е за всички, но нормативът е абсурд. Абсолютно същото мисля за количественото оценяване по рисуване и музика.

Остави се, заради тази пуста музика не получих златен медал.  Laughing

# 361
  • Мнения: 24 467
Парадоксалното беше, че абсолютно кухи лейки, оставащи всяка година на поправка по български и математика, имаха шестици по физическо, а много добри и отлични ученици имаха тройки-четворки по физическо и макар да не влиза оценката в дипломата, събаряше срочния успех, та оттам много здрави деца се освобождаваха с фалшиви бележки.
Спортът е за всички, но нормативът е абсурд. Абсолютно същото мисля за количественото оценяване по рисуване и музика.
Аз също освободих дъщеря си от физическо - с астма в салона е лоша идея. Осигурила съм й занимания на открито - изброените в горния ми пост.

Нищо "парадоксално" няма. Просто има и кухи отличници, освен кухи лейки, които пък освен да четат и възпроизвеждат прочетеното, друго трудно вдяват.
Не е нужно човек да е чак такъв бележкар, че да свързва всеки предмет с оценка. Жалко за такива, но отчитам, че винаги са били налични.

Въпросът е друг- нацията ни е много осакатена и обездвижена, болна и невротизирана и част от проблема се дължи на ниската двигателна култура на българина. Няма значение, че има единици яко спортуващи, масата е много зле. И деца и възрастни имат нужда от засилена ежедневна двигателна активност.
Съвсем друг е въпросът за организацията й в училище. Тя е такава, каквато е цялото ни училище по принцип- миналовековна, изградена на принципа "да отбием номера". Има училища, в които пък въобще няма салони или те са неизползваеми. То може и по- добре да е- поне ще са навън, на въздух.
Нормативите също намирам та глупавки на фона на бройката часове по предмета особено, нищо, че не са ми и не са ми бивали домашен проблем въобще. Децата следва по- скоро всеки ден да имат разгрявка, упражнения за раздвижване и дихателни такива, да тичат, да играят колективни игри, по възможност- навън. Нямам против и да има възможност за избор- каланетика, аеробика, тенис, танци и т.н. Но следва всеки ден децата да се движат активно. В училище прекарват огломно количество часове. Седнали и обездвижени, в разрез с всякакви естествени природни правила.

# 362
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
Ниска двигателна култура и никакви условия за спорт.
То едно дете няма къде колело да кара, топка да рита...

# 363
  • Мнения: 10 547
 Laughing Ох, че ми е смешно. Проблемът с физическото като предмет в училище се явява от това че, масово началният педагог провежда И този час. Е, аз никога не съм си представяла една достолепна дама на 50 години, облечена в костюм, с ток 6 санта, да може, да умее и да провежда заложеното в програмата по ФКС.
В училището на децата ми физическото и в начален курс се води от учител по предмета. И децата си знаят- три пъти седмично анцуг, маратонки и покриване на норматив.

# 364
  • Мнения: 722
Нали се сещаш, че раздвижване в нормална форма училището няма да поднесе скоро. Остава грижа на нас, родителите. Нормативите по физическо са наистина абсурдни, ще взема да ги изровя и да ги постна. "Кухи отличници" и не-кухи такива, колкото и да вдяват, просто е силно невъзможно, ако нямат изявени спортни способности, да покрият изискванията.
Естествено, че следва да се движим всички ежедневно, не само децата.
Има варианти и с ограничен бюджет. Но този проблем няма да се реши в училище, а в извънучебно време.
Дори с топката на поляната е по-добре от тичане в мръсния салон или сред натрошени стъкла по асфалтирания училищен двор. Ако щете ми се смейте, но дъщеря ми след училище тича точно на поляната зад блока. Топката - и на поляната. Или кара тротинетка. В почивните дни задължително горска разходка, колело.

# 365
  • Мнения: 24 467
Laughing Ох, че ми е смешно. Проблемът с физическото като предмет в училище се явява от това че, масово началният педагог провежда И този час. Е, аз никога не съм си представяла една достолепна дама на 50 години, облечена в костюм, с ток 6 санта, да може, да умее и да провежда заложеното в програмата по ФКС.
В училището на децата ми физическото и в начален курс се води от учител по предмета. И децата си знаят- три пъти седмично анцуг, маратонки и покриване на норматив.

Аз съм виждала лично учителка с токчета да "води" такъв час.  Simple Smile
Не е само това проблема, проблемът е комплексен- и ръководенето на часовете от неспециалист, и липсата на материална обезпеченост за тези часове, както и програмата с въпросните нормативи.
Което, отново казвам, не е причина децата да не излизат за поне час дневно извън класните си стаи да се раздвижат.
........
При нас освен редовните часове има и модул физическо, който си се води от специалист и моят синковец много си обича този час, плюс останалите по предмета. Въпреки, че им ги води госпожата, но децата играят всеки час навън народна топка и покриват нормативи /все пак се иска, без това не може/, правят упражнения някакви /не мога да ги разкажа  Simple Smile/. Лично аз не ги намирам за непосилни за деца тези нормативи, особено за ученици, които имат нормално физическо развитие и редовно се движат.
Синът ми не е спортист. Нищо, че ходи на футбол и плува. Не е типична спортна натура, но се оправя.
Каквото и да прави детето извън училище, в него то е минимум по половин ден и не е нормално да седи на единия чин само. Това за възрастни е противопоказно, пък какво остава за деца.

# 366
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
Явно са се променили нормативите.... Преди 20-на години щяхме почти целия клас да си отидем на заварка кат пичове. Mr. Green
Накрая мама дойде да си говори с учителя. Crossing Arms

# 367
  • Мнения: 54 887
Явно са се променили нормативите.... Преди 20-на години щяхме почти целия клас да си отидем на заварка кат пичове. Mr. Green
Накрая мама дойде да си говори с учителя. Crossing Arms

Мислех, че е грешка, но втори път го пишеш.
Какво значи? Blush

# 368
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
Така му викахме едно време по нашия край.
Заварка - да останеш лятото на поправителен в училище.

# 369
  • Мнения: 54 887
За пръв път чувам.
Сигурно е на жаргон. Wink

# 370
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
За пръв път чувам.
Сигурно е на жаргон. Wink
Няма какво друго да е. Mr. Green

# 371
  • Мнения: 14 478
Laughing Ох, че ми е смешно. Проблемът с физическото като предмет в училище се явява от това че, масово началният педагог провежда И този час. Е, аз никога не съм си представяла една достолепна дама на 50 години, облечена в костюм, с ток 6 санта, да може, да умее и да провежда заложеното в програмата по ФКС.

Трябва да те запозная с госпожата на дъщеря ми.  Е-сваля тока и слага едни гуменки, но е страшна госпожа. Невероятна.  Провежда си всичко заложено в квото там му се вика на физическото..

Много си я харесваме.
И е точно такава-достолепна и с костюм 50 годишна

# 372
  • София
  • Мнения: 62 595
Всичката Мара втасала, до физическото опряхме!  Laughing

# 373
  • в рока
  • Мнения: 1 119
 Ами да ти кажа, Анди, с тези волни смени на часове, и ФВС е за оправяне. Няма нищо лошо един начален учител да води часовете по физкултура, но най-добре е да е спортен педагог, защото, колкото и да са учили началните методика, все пак той е по-подготвен. А и все си е по спортен екип Mr. Green Mr. Green Mr. Green  Между другото, всички се "дънят" на методика по физкултурата, а и на държавната практика. Много подценяван предмет е ФВС. Така като гледам и от родителите.

# 374
  • Мнения: 24 467
Ами да ти кажа, Анди, с тези волни смени на часове, и ФВС е за оправяне. Няма нищо лошо един начален учител да води часовете по физкултура, но най-добре е да е спортен педагог, защото, колкото и да са учили началните методика, все пак той е по-подготвен. А и все си е по спортен екип Mr. Green Mr. Green Mr. Green  Между другото, всички се "дънят" на методика по физкултурата, а и на държавната практика. Много подценяван предмет е ФВС. Така като гледам и от родителите.

Мхм. Така е.  Peace
А е не по- малко важен предмет от останалите. Животът не е само математика, БЕЛ и чужди езици.

Общи условия

Активация на акаунт