За "различните деца" - отново нищо ново

  • 18 543
  • 401
  •   1
Отговори
# 75
  • в рока
  • Мнения: 1 119
В моя град логопедите се броят също на пръсти. Към РЦ имаме логопеди, те всеки ден са в различно училище, един ден в седмицата пътуват и в друга община . Но в града няма училище, което да няма психолог или логопед /понякога има и двете/. В селата естествено не е така.

# 76
  • София/Севлиево
  • Мнения: 11 140
Психолози май има във всяко училище, но не и във всяка градина.Изключвам селата и по-малките населени места, където вероятно няма нито психолози,нито логопеди Sad

# 77
  • в рока
  • Мнения: 1 119
Няма, така е....... А са от съществена важност не само за децата със СОП.....

# 78
  • Мнения: 10 547
Нали ви писах, че няма във всяко училище в столицата. Нито логопед.
Въпросът с придружаването на дете в клас, не касае само евентуално агресивно поведение. Не третирайте така нещата.

# 79
  • Мнения: 2 988
Да, вярно е, че всеки споделя според позицията.
Агресивните деца в повечето случаи не са болни, "различни" или каквото се сетите. Просто са диви, невъзпитани. В класа на дъщеря ми има дете, което се съблича по потник и си гризе маратонката. Нищо му няма. Признава, че го прави, за да дразни останалите. Страшно е умен, но е непогледнат.
Учителките не оставят останалите деца сами, за да укротяват детето със СОП. В градините има медицински и помощен персонал. За училището още не знам как стои въпроса.

Е, все пак поне един човек ме разбира. Нападнахте ме без да знаете къде съм преподавала и в какви условия съм била поставена.
Преподавах в училище, в което ученик в 12 клас трудно си пишеше името, а деветокласник изобщо не знаеше българската азбука. Как си представяте аз да им преподавам английски??? Те не бяха диагностицирани.
Оттук идва и другият проблем. По-малките ученици виждат какво става и знаят, че няма как да бъдат изключени, защото са много ценна бройка. В цялото училище цари безнаказаност. Ако не бях забременяла щях да оставя поне 5 човека на изпит. И то само от един клас. И повярвайте ми- заслужаваха си го. Аз и още една колежка минахме през ада заради тях. Ако имам възможност никога не бих се върнала да преподавам там. А сигурно няма и да работя като учител вече.

# 80
  • в рока
  • Мнения: 1 119
Чакай, моите уважения, аз преподавам в училище с предимно ромски контингент, с много нисък социален статус. И майка ми преподава 25 години и работи с такива деца. Не е като да не знаем за какво става на въпрос. Окачествяването е грозно. Не става въпрос да са само диагностицирани, а родителят да пожелае ресурсно подпомагане.
Инак всяко училище се бори за всяка бройка. Хубава ни е системата, затова......

Разбрахме те иначе за агресивността всички. Не разбрахме квалификациите.

# 81
  • Мнения: 10 547
Пурко, не на всеки му идва искрено да бъде учител.

# 82
  • в рока
  • Мнения: 1 119
Аз нямам претенции на голям специалист, обаче колкото повече работя, толкова повече разбирам, че това наистина е призвание...... За това не си давах сметка, повярвай ми.

Знаеш ли, не съм и вярвала, че ще мисля толкова за децата, на кое как да помогна, с кое как да подходя. Никой няма да ми търси резултати- родителите са неграмотни, не разбират от термини, обаче инстинктивно усещат когато искаш да помогнеш на детето им. И го оценяват по техния начин.  Може би не ме е грабнала рутината, знам ли... Не искам да се изкарвам някаква. Но и за това не мога да приема такива постове.

# 83
  • Мнения: 127
Значи ...  тук "учителка" злобарка, която за да докаже компетентност, се прави на жертва на съдбата, че работела с еди си какви, все едно го прави от сърце, а не и се плаща за това, или пък някой на сила я карал. Някой си не знаел азбуката, но то вместо да потърси подход, тропа с крак, че ще го остави на изпит.

Димитриа Иванова - без извинение - за нищо не ставаш. Нито за учител, нито за каквато и да е колективна, екипна работа. Нито за приятел, нито за добър съсед, нито ... абе за нищо. Сбъркана си ти, а не ония които не са имали равен старт. При тях е логично, при теб  - не.

# 84
  • Мнения: 364
Учила съм в училище с различно дете (от 9ти до 12ти клас). Когато учителката го представи ние всички не знаехме как да реагираме. Тогава дойде специалист и ни обясни какъв е проблема и ние как трябва да се държим. От време на време проявяваше агресия, но ние всички бяхме много търпеливи към него. Много е важно намесата на специалист, които да обясни всичко на връстниците му. Много се привързахме към него, от тогава минаха 3 години , но ние все още се чуваме и се виждаме.

# 85
  • Мнения: 10 999
Пурко ако постът ти е искрен, се радвам че има хора като теб

# 86
  • Мнения: 2 237
И към ерготерапията няма май интерес, а точно за обличане, обуване, писане помага много. И за други неща, де, но тъй като стана дума за тези по-напред. Който няма възможност да ползва услугите на такъв, може някои по - простички неща вкъщи да пробва; има онлайн идеи.

# 87
  • Мнения: 10 547
Разбира се, че е искрена! Ние сме млади учители с по няма и година стаж. Ако сега сме кисели краставици- милите ни дечица.
Аз от сега се чудя колко ли ще страдам по моите, добре ли ще са в първи клас, ще ги опознае ли бързо колегата .... Уф, че се разплаках.

# 88
  • Анкх-Морпорк
  • Мнения: 3 476
Нали ви писах, че няма във всяко училище в столицата. Нито логопед.
Въпросът с придружаването на дете в клас, не касае само евентуално агресивно поведение. Не третирайте така нещата.

Дори и в училищата, в които има логопеди и психолози, те са подготвени да работят с обикновени случаи- дете, което бърка Б и П при писане, или дете, което си крие бележника. За работа с деца със СОП са нужни много повече знания и умения на логопедите и психолозите. Нужен е и специален педагог.
С новия закон пращат всички деца в масовите училища, а не всички са подходящи за интеграция.
Агитаторите в полза на закона твърдят, че директорите сега са длъжни да назначават логопеди и психолози. Добре, ама като няма?
И както винаги всичко опира до парите. В ПУ за всяко дете се отпускат над 4000 лв, а в масово - за здравите около 1200 лв, за тези със СОП - 1200+около 400.
Идеята е в ПУ децата да са по 4-5 в клас, за да може учителите да се справят с кризи, да имат време за индивидуална работа с всяко дете.
В масовите ще стане така, че директорът ще назначи ресурсен и после ще го праща да замества отсъстващи учители.
Нищо не е измислено добре. За пореден път се впряга каруцата пред коня.
Всъщност, аз срещам разбиране и толерантност у хора в метрото, или продавачи в магазини, или случайни хора, станали свидетели на проблемите ни. Тъжното е, че хора, които би трябвало да вземат решения за децата ни са по-често невежи по въпроса, и че идиотски реплики чувам от лекари, психолози и подобни, които би трябвало да дават малко по-друг пример.

# 89
  • Мнения: 12 690
Значи ...  тук "учителка" злобарка, която за да докаже компетентност, се прави на жертва на съдбата, че работела с еди си какви, все едно го прави от сърце, а не и се плаща за това, или пък някой на сила я карал. Някой си не знаел азбуката, но то вместо да потърси подход, тропа с крак, че ще го остави на изпит.

Димитриа Иванова - без извинение - за нищо не ставаш. Нито за учител, нито за каквато и да е колективна, екипна работа. Нито за приятел, нито за добър съсед, нито ... абе за нищо. Сбъркана си ти, а не ония които не са имали равен старт. При тях е логично, при теб  - не.

Не знам какво искате от учителите, но май много родители са така. Учителят да се справи с всичко - мързеливи, лигави, незнаещи азбуката в 9 клас. И тя трябва да зареже целия клас, да  го научи на буквите.

Общи условия

Активация на акаунт