Грешки при шофиране

  • 29 985
  • 505
  •   1
Отговори
# 435
  • Мнения: X
Не, скръцва рядко.
А как се лекува твърдото феродо?

# 436
  • Мнения: 1 281
Не, скръцва рядко.
А как се лекува твърдото феродо?
с ново което е меко

# 437
  • Мнения: X
Колко ще трябва да се бръкна за феродо?
И 4-те гуми наведнъж ли трябва да го сменям?

# 438
  • Мнения: 1 281
Колко ще трябва да се бръкна за феродо?
И 4-те гуми наведнъж ли трябва да го сменям?

няма как да ти кажа .
навсякъде е различно като цена за смяна ,
а за самото феродо цената също варира спрямо модела на колата и надценката

# 439
  • Мнения: 12 706
Феродото, ако не се е изтъркало, по-добре не му бери грижа. Проверявай го, обаче при смяна на гуми, например.
Ако отиде феродото, напукват се и дисковете. Накладките са консуматив и се сменят така или иначе на някакви километри, но зависи и как се кара колата.

# 440
  • Пловдив
  • Мнения: 27 020
Ако е твърдо феродото ще надере дисковете. И после и тях ще трябва да ги сменя.

# 441
  • Мнения: 7 171
защита от превъртане на гумите е трашън контрол ..
той ползва датчиците на абс - а и работи на обратния принцип на абс - а .

какви са целите на абс ?

при различните автомобили са различни .
като изключим най новото поколение абс което не е абс а съвсем друго ..
абс е повече пречи от колкото помага ..

предназначението му .. при леките автомобили , е да ви запази управлението ..
натискайки педала на спирачката до край вие блокирате колелата на автомобила ..
челюстите на спирачния апарат стискат диска, който е на колелото и колелетата блокират .
при блокирали колелета .. колата става като шейна .. започва едно триене при плъзгане ..
и вие не че не можете да отклоните колата от треакторията й , но можете в много малки граници ..

какво прави абс- а .. той разблокира челюстите и от там спира триенето плъзгане ..
и започва триене при търкаляне .. при триене при търкаляне .. контрола върху автомобила е в ръцете ви .. но .. автомобила не спира така както при триене при плъзгане ..
и така става едното за сметка на другото .. запазвате контрола над автомобила , но не спирате толкова добре , колкото ако има триене при пързаляне ..

това разбира се има известни условности .. при някой ситуации ..
примерно дъжд и сняг .. автомобила би могъл да спре малко по добре при търкаляне , от колкото при плъзгане , но тези ситуации са изключително малко ..
принципно .. спирането с абс се влошава , но ви запазва управлението ..
тоест можете да намаляте скоростта и в същото време да избегнете препятствието , което потенциално ви заплашва ...

как точно работи абс .?

ами винаги едното колело има малко по добро сцепление от другите колелета ..
едно колело е равно на 360 градуса ..
на самите колелета има гривни със зъби ..
има един датчик над тази гривна, която брои зъбите ..
това го има на всяко колело .. и когато разликата в бройката стане голяма ..
като голяма значи над 30 градуса ..
а тя се получава тогава когато едното колело провлачи ..
системата отчита тази разлика от 30 градуса ..
и освобождава колелета ..
веднага след това .. челюстите пак захапват диска на спирачките ...
и се стартира процеса спиране отначало , но колелото не се влачи , а се търкаля ..

това е в най общи линии абс - а ..

обикновено автомобила спира значително по добре без педала на спирачката да се натиска до край ..
но трябва да сте свикнали с автомобила и да усещате момента в който абс се включва ..
и точно преди да се включи .. леко да отпуснете .. така ще спрете по добре ..

новите абс-и и абс- те на камионите и автобусите не работят по този начин ..
и имат съвсем друго предназначение .. там те са оправдани , но при леките автомобили .. не са толкова практични .

Не са практични??? Кой ти каза? Направо благодаря на бога за тези спирачки! Иначе щях да "помпя" до утре,....

# 442
  • Мнения: 12 706
Проблемът с помпенето не е в помпенето, а в човешките инстинкти. В стресова ситуация много малко хора биха запазили достатъчно самообладание, за да отпуснат и натиснат повторно педала.

# 443
  • Мнения: 12 706
Ако е твърдо феродото ще надере дисковете. И после и тях ще трябва да ги сменя.
Според сервиза, в който си ремонтирам колата, това няма да стане само защото феродото е 'по-твърдо', само ако е изтрито.

# 444
  • Мнения: 7 171
Проблемът с помпенето не е в помпенето, а в човешките инстинкти. В стресова ситуация много малко хора биха запазили достатъчно самообладание, за да отпуснат и натиснат повторно педала.

Не зная колко опит имаш с хлъзгав път, но много пъти са ме спасявали точно те. За България може и да са излишни, но за Канада са абсолютна необходимост.

# 445
  • Мнения: 12 706
Проблемът с помпенето не е в помпенето, а в човешките инстинкти. В стресова ситуация много малко хора биха запазили достатъчно самообладание, за да отпуснат и натиснат повторно педала.

Не зная колко опит имаш с хлъзгав път, но много пъти са ме спасявали точно те. За България може и да са излишни, но за Канада са абсолютна необходимост.
Не си разрала какво казвам.

Да, необходимо е, да и мен ме е спасявало, но когато ситуацията се скапе непредвидено, само шофьор, който си е изработил условен рефлекс, евентуално може да реагира правилно, тъй като вроденият инстинкт е да натискаш до дупка.

# 446
  • Мнения: 1 281
Проблемът с помпенето не е в помпенето, а в човешките инстинкти. В стресова ситуация много малко хора биха запазили достатъчно самообладание, за да отпуснат и натиснат повторно педала.

Не зная колко опит имаш с хлъзгав път, но много пъти са ме спасявали точно те. За България може и да са излишни, но за Канада са абсолютна необходимост.
Не си разрала какво казвам.

Да, необходимо е, да и мен ме е спасявало, но когато ситуацията се скапе непредвидено, само шофьор, който си е изработил условен рефлекс, евентуално може да реагира правилно, тъй като вроденият инстинкт е да натискаш до дупка.

вярно е това , ..
за това, чат пат си създавайте сами ситуации ..
преднамерено така , които да ви държат в кондиция при стрес .
спортното шофиране прави ума по отзивчив в стресова ситуация,
която не е преднамерено предизвикана ..

това обаче не е за начинаещи шофьори , а за такива, които са едно цяло с автомобила ..

най добрия цяр за безпроблемно шофиране е .. ниската скорост .
тя дава достатъчно време за реакция и осмисляне ..
бавно но славно са казали хората

# 447
  • Мнения: 7 681
Ники Лауда, като го попитали да даде три съвета за шофиране, казал:
"Първо - карайте бавно. Второ и трето - пак карайте бавно."

# 448
  • Мнения: 12 706
Аз сега се сетих, че при автомобили със системи за спирачките тип ABS, помпане не трябва да се прави, а да държиш педала натиснат докрай, когато системата се включи.

Ники Лауда, като го попитали да даде три съвета за шофиране, казал:
"Първо - карайте бавно. Второ и трето - пак карайте бавно."
Много правилно го е казал човекът. Този спорт не е за всеки. Simple Smile
И в закона си е записано, да караш така,че да можеш да спреш до средата на пътя, който виждаш.

# 449
  • София
  • Мнения: 5 499
най добрия цяр за безпроблемно шофиране е .. ниската скорост .
тя дава достатъчно време за реакция и осмисляне ..
бавно но славно са казали хората

Не съм съвсем съгласна. Трябва да се поддържа темпото на трафика, защото ако караш бавно на магистрала, примерно, ще те отнесат като бръмбар сламка...

Общи условия

Активация на акаунт