Частни училища - информативна тема 6

  • 68 417
  • 808
  •   1
Отговори
# 225
  • София
  • Мнения: 542
За съжаление в последно време изобщо не мога да ви изчета, от няколко дена  се опитвам да дочета до края и тъкмо стигна до последната страница и те изписани още 5 нови, нямате изчитане, ей.

Гледам голям спор се е развихрил за това СС.
Аз пък да ви кажа вече съм в голяма чуденка - следя им страницата във ФБ, според която (ако може да им се вярва) са едва ли не най-доброто математическо училище в София поне в началния курс, а и после се съревновава едва ли не само със СМГ и ПЧМГ. Да де обаче аз следя и един много хубав математически сайт http://alekdimitrov.com/results.asp според който от 4-7кл почти не откривам деца от СС. Даже като исключим СМГ и ПЧМГ има повече деца от БШ на по-предни места в олимпиадите (а за държавните ОУта да не говорим). И сега не мога да разбера - тази репутация на СС изкуствено създадена ли е, сайта с резултатите не е верен ли, аз ли не гледам каквото трябва? Тотално се обърках вече.
ПБ на страницата си във ФБ не показват кой знае какви изяви, на официалната им страница имат някакви медалисти (не само по Мат ами и по история и други предмети), но пък на мен тези състезания не са ми известни и не ги намирам в горепосочения сайт, та и тук тотално се обърках колко реални са всъщност тези златни медали по математика.
Може ли някой, който има визия върху по-горните да ми разясни за да не се балтавя като теле в калчища?

П.П За критериите за подбор на СС бих добавила нещо - едно дете може и да е супер подготвено но ако е труден характер, не се вписва лесно в екипа, прекалено е темпераментно, то са си в пълното право да не го приемат и според мен не са длъжни на никого да дават обяснение. Защото  според мен те не гледат да влязат най-умните деца, а да влязат умни, интелигентни деца (па макар и не толкова напомпани) и вписващи се в тяхната среда деца. Защото дори едно да има, което да е супер умно, но по цял ден да им разваля дисциплината от това ще страда целия клас. Така че тук според мен те търсят баланс между измерваемите критерии (учебен материал и подготовка спрямо материала на МОН) и неизмерваемите такива (темперамент, химия, шесто чувство ако щете го наречете). Е това второто не мисля че би могло да бъде формулирано и написано изрично на страницата им то се усеща на място в процеса на работа и игра с детето. Според мен са си в правото си да си избират който си поискат и нас ако ни отхвърлят няма да си го слагам присърце, защото живота досега ми е показал че поговорката "Всяко зло за добро" наистина е вярна, една врата се затваря, но се отваря следващата, зад която може да се крие нещо много по-хубаво от това, което си искал. 

# 226
  • София
  • Мнения: 10 825
С помощта на bubanka актуализирах информацията за таксите и някои други подробности в първия пост на темата. Ако забележите нещо неточно, моля ви пишете ми, тъй като и без това ми останаха още няколко неща които ще допълня утре (най-вече училища, които до сега не бяха включени в списъка).

adelina_bg, аз не съм разглеждала тези рейтинги подробно тъй като започват от 4-ти клас, пък моят син е по-малък. Не бих могла да ги коментирам. Освен че намирам за нормално от 5 клас нагоре най-добрите състезатели да са от математическите училища Peace

Bliss, защо си изтри мненията?

# 227
  • София
  • Мнения: 2 952
Даже като исключим СМГ и ПЧМГ има повече деца от БШ на по-предни места в олимпиадите (а за държавните ОУта да не говорим). И сега не мога да разбера - тази репутация на СС изкуствено създадена ли е, сайта с резултатите не е верен ли, аз ли не гледам каквото трябва? Тотално се обърках вече.
Лично моят съвет е да не задълбаваш в класациите, преглеждай ги колкото да имаш представа, идея за ситуацията. До 4-ти клас всяко добро училище, пасващо на детето и гледащо в една посока с родителите (това е субективно, химия, доловени приоритети, и т.н.) ще допринесе достатъчно за развитието на детето. Ако детето има заложби, ще се усети дори и училището да не е или да не се представя за такова с математически профил.

Спецификата на тази възраст е такава, че дори по-занимаваните деца всъщност не се занимават твърде дълго като времетраене с математика или друг предмет. Ако детето има дадености, то ще се усети към 2-ри клас, ще се затвърди към 3-ти и родителите ще решат кое е най-доброто училище за след 4-ти клас.

Едно вмятане от мен по темата Света София - според мен по 10 часа по математика, български и английски са много за усвояване на ниво училищен материал. Лично аз смятам, че броят часове по програма е напълно достатъчен за усвояване на материала. Децата ми не са имали проблем да се справят в рамките на одобрения от МОН брой часове. В този ред на мисли бих си позволила непотърсен съвет към родителите, убедени в способностите на децата си да се справят на училищно ниво, да преценят дали са ОК с изкарването на толкова дълги часове ежедневно в клас. Аз имам огромни задръжки в тази посока, макар и да осъзнавам, че малко хора биха се съгласили с мен. Това са неща, които всеки преценява за себе си и според децата си, но е добре да бъде наясно за сериозния брой допълнителни часове прекарани в клас. Голямото учене се случва доста години по-късно и нищо прекалено в ранните години няма да бъде от полза по-нагоре.

# 228
  • Мнения: X
Аз пък да ви кажа вече съм в голяма чуденка - следя им страницата във ФБ, според която (ако може да им се вярва) са едва ли не най-доброто математическо училище в София поне в началния курс, а и после се съревновава едва ли не само със СМГ и ПЧМГ.


Прегледах всички новини във Фейсбук-страницата на СС за 2015 година и от всички над 20 такива за спортни, лингвистични, научни постижения, само 2 са за постижения по математика (и те са за шепа деца). Би ли обяснила откъде си направи изводите?
Наблюденията ми са, че болшинството деца в СС не ходят на математически състезания. Сега погледнах рейтинга за 7 клас и преброих децата, явили се на турнири тази година:

- 4 деца от СС
- 25 деца от ПЧМГ
- 85 от СМГ

http://alekdimitrov.com/20142015/defb.asp?order=school&cls=7 … amp;currentPage=6
http://alekdimitrov.com/20142015/defb.asp?order=school&cls=7 … amp;currentPage=7
http://alekdimitrov.com/20142015/defb.asp?order=school&cls=7 … amp;currentPage=9

Да вадя ли за другите набори, или това е достатъчно показателно? За какво съревнование иде реч, като не в пъти, а в десетки пъти са по-малко състезаващите се деца от СС?

# 229
  • Мнения: X
Скрит текст:

Bliss, защо си изтри мненията?

Защото търпимостта на различните мнения тук не е на нулево, а на под нулево ниво. Който иска да знае какво мисля по някои въпроси знае как да ме попита. Не мисля да участвам за в бъдеще в подобни разисквания тук, нито да споделям лични впечатления защото във форума (и в тази тема конкретно) има матрица на мислене и внушения (за СС, за Питагор, за ПБ и редица други училища), която се защитава ревностно и с цената на всичко. Дори и с лични обиди и нападки. Не смятам това за полезно за никой. Нито за бъдещите кандидатстващи, нито за училищата за които говорим.
А и има потребители, които си въобразяват, че форумното пространство е тяхно и могат да го разпределят.  Mr. Green

# 230
  • Мнения: 1 970
Da, впрочем подобен въпрос някой зададе в друга тема за учениците на АК, а именно - какво всъщност е нивото им по различните предмети, вкл. и по английски, защото ги нямало на олимпиади класирани.
Ами малко от тях ходят на олимпиади, просто. Не зная, може би в езиковите гимназии централно им спускат информация къде и какво, в Колежа например трябва да се интересуваш сам за това къде се провежда, какво се провежда и да намериш начин да участваш, например по физика знам, че ходят от клуба, но на английски, където със сигурност биха се класирали напред моето дете не беше чувало, че се е провело състезание или о;импиада.
Може ми подобен е случаят и с други частни училища, както е СС...

# 231
  • Мнения: X
Ами малко от тях ходят на олимпиади, просто. Не зная, може би в езиковите гимназии централно им спускат информация къде и какво, в Колежа например трябва да се интересуваш сам за това къде се провежда, какво се провежда и да намериш начин да участваш

Същото стана при нас на олимпиадата по БЕЛ - не се проведе, аз не знаех къде да търся да я запиша моята, а имаше шанс. После на Любословие (нац.състезание по БЕЛ) стана първа за България, изпреварвайки няколко деца, класирани на нац.кръг на олимпиадата по БЕЛ, но здраве да е.
Важното е, че си постигна основната цел и я приеха в АК, другото са бели кахъри.

# 232
  • София
  • Мнения: 4 653
При гимназистите по принцип интересът към олимпиадите намалява. Няма масово явяване, остават тези с подчертан интерес към предмета.
При малките деца обикновено има голяма доза учителски или родителски амбиции.

# 233
  • Мнения: X
Едно вмятане от мен по темата Света София - според мен по 10 часа по математика, български и английски са много за усвояване на ниво училищен материал. Лично аз смятам, че броят часове по програма е напълно достатъчен за усвояване на материала. Децата ми не са имали проблем да се справят в рамките на одобрения от МОН брой часове. В този ред на мисли бих си позволила непотърсен съвет към родителите, убедени в способностите на децата си да се справят на училищно ниво, да преценят дали са ОК с изкарването на толкова дълги часове ежедневно в клас. Аз имам огромни задръжки в тази посока, макар и да осъзнавам, че малко хора биха се съгласили с мен. Това са неща, които всеки преценява за себе си и според децата си, но е добре да бъде наясно за сериозния брой допълнителни часове прекарани в клас. Голямото учене се случва доста години по-късно и нищо прекалено в ранните години няма да бъде от полза по-нагоре.

Колко всъщност са одобрените от МОН часове? Вероятно 5?

Моето мнение е много в посока на твоето, но пък от друга страна детето ми е точно в това училище. На принципа на когнитивния дисонанс  Grinning намирам и плюсове - дъщеря ми на практика няма никаква нужда да учи след училище или в събота и неделя, материалът е изцяло усвоен още там. 

# 234
  • Мнения: 7 683
Благодаря на Стефан и на Жасмин за разясненията, тъй като и на мен този въпрос с олимпиадите никак не ми е ясен. Често срещам и тук във форума, и в реалния живот твърдения, че учениците от ЧУ не се представяли добре по олимпиади и състезания и там челните места се заемали от деца от ДУ.

Аз не съм проверявал и анализирал дали е така, но понякога, случайно и напълно хаотично съм попадал на разни класации от състезания, Кенгура, олимпиади. След 5 клас на математическите състезания разбираемо и нормално доминират учениците от СМГ.
В резултатите до 5 клас, не само на математически, а и на други състезания и олимпиади, които, пак казвам, напълно хаотично и случайно съм гледал, ми направи впечатление изключително шарената картина - челните места се печелят от деца от всякакви училища, най-различни, но наистина предимно ДУ.

Ако този феномен наистина съществува, и аз съм се питал на какво се дължи и какво наистина показва, могат ли да се правят някакви изводи от него.

Защото, нали можем да приемем, че частното образование в добрите ЧУ е по-добро в етапа преди гимназия, поради следните съображения:
- резултатите на НВО. Все пак, ако не друго, те са балообразуващи за прием в елитните гимназии. В последните години трайно топ 10 и даже топ 20 е окупиран от частните училища, като само СМГ и НУКК са държавните, които попадат в първите 10, и то НУКК е бамбашка държавно;
-подборът, който извършват добрите ЧУ - ето как и СС, и Питагор, и ПБ имат изпит и подбор и никак не е лесно да се влезе там, значи децата там са подбрани да имат някакво ниво и съответно по-добре се работи и преподава при подбрани деца, съответно се постигат по-добри резултати;
-мнението на родителите. Ето тук пишат много интелигентни хора и повечето от тях са избрали частното образование. Значи повечето от вас са убедени, че частното образование е по-добро, иначе не биха плащали. Ама това убеждение не е изсмукано от пръстите, всеки е проучвал, събирал информация, разсъждавал

Поради гореизброеното можем да приемем, че ЧО е по-добро. И аз вярвам в това и също съм го избрал и засега виждам, че е по-добро от държавното, доколкото може да се говори за образование в детска градина Joy

Е как и защо тогава по разните му състезания и олимпиади много по-добре се представят държавните училища?!?!?!?

Стефан и Жасмин отговориха - в ЧУ няма интерес към това, няма инфо и т.н. Ще се радвам на всеки, който може да доизясни нещата, да го разчепкаме този феномен /ако наистина съществува/, мисля, че ще е ползно за всички родители, които правят своя избор.

# 235
  • София
  • Мнения: 10 825

Колко всъщност са одобрените от МОН часове? Вероятно 5?
Миналата година гледах учебни планове. Ако правилно помня за периода 1-4 клас часовете по математика са 3,5 седмично при полудневна форма на обучение.

Татко Мецан, учениците в частните училища са общо десетина хиляди - всички випуски в цялата страна. В огромната си част са концентирани в София. Освен това никъде не е казано, че те трябва да имат интереси във всички области и да се явяват на състезания. И не на последно място ЧУ (в голямата си част) създават една добра среда и възможност за развитие на умните деца, но не е задължително всички умни деца да учат в частни училища Wink

# 236
  • Мнения: 847
Разбрах,че има турнир по футбол между частните училища. Дали има и други състезания между тях?

# 237
  • Мнения: 7 683
Onna-bugeisha  Hug
Аз знам, че ти много "обичаш" обобщения, такива като "ЧО е по-добро" и затова се обосновах и въпреки това си знаех, че ще го отнеса от тебе Joy все пак, не съм казвал, че всички умни деца учат в ЧУ, нито пък, че всички деца в ЧУ са умни или най-умните.

Ама все пак трябва да стъпим на нещо, макар и със съответните приближения, иначе не може да се разсъждава, такъв подход има и в математиката, и във физиката.

Затова хайде смело да кажа, направо обобщено - и без това го отнесох от тебе - следното - хайде някой да ми обясни, защо, след като частното образование е по-добро, олимпиадите се печелят от деца от държавни училища? Joy

Да, кво значи ЧО, има и лоши ЧУ, има и сигурно и деца от ЧУ, спечелили олимпиади, и т.н. Joy Ама като се прави модел, се обобщава, като се пренебрегват разни вторични и несъществени фактори и примерно цялата планета Земя можеш да я обобщиш до една точка, като решаваш някоя задача по астрономия. Приемаш, че Земята обикаля около слънцето по окръжност, а тя всъщност обикаля по елипса. Приемаш, че Земята е кръгла, а тя не е идеална сфера изобщо, малко е сплескана и т.н. Дори компаса не показва точно Север, защото показва Северния магнитен полюс, който не съвпада със Северния полюс, но е достатъчно близо, за да се пренебрегне разликата и масово се ползват компаси.

Та, след като ЧО е по-добро, защо олимпиадите ги печелят ДУ? Joy

Последна редакция: пт, 24 апр 2015, 20:05 от Татко Мецан

# 238
  • Мнения: X
После на Любословие (нац.състезание по БЕЛ) стана първа за България, изпреварвайки няколко деца, класирани на нац.кръг на олимпиадата по БЕЛ, но здраве да е.
Важното е, че си постигна основната цел и я приеха в АК, другото са бели кахъри.
Нормално е да ги изпревари. Все пак последната задача от състезанието на " Любословие" е писане на есе.
Нещо за което целенасочено се подготвят кандидатстващите в АК.

# 239
  • София
  • Мнения: 10 825
Мецане, мисля че че ти отговорих съвсем нормално и премерено. Не виждам какво си "отнесъл от мен". Ще го копирам от предния си пост защото ме мързи да го пиша отново
Цитат
И не на последно място ЧУ (в голямата си част) създават една добра среда и възможност за развитие на умните деца, но не е задължително всички умни деца да учат в частни училища

Общи условия

Активация на акаунт