Частни училища - информативна тема 6

  • 67 514
  • 808
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: X


Надявам се (но силно се съмнявам) че психоложката подбира децата и по темперамент. Има си цяла наука в даден екип (клас) какво е идеалното съотношение на хората с разлини типове темпераменти (сангвиник, холерик...). Не случайно във филмите когато градят екип за дадена мисия ги вземат "от кол и от въже" както е поговорката. Доказано е, че това работи най-добре.

В СС като ходихме да подаваме документи за кандидатстване не споменаха да подбират най-умните деца при кандидатстването. Явно си избират деца по техни си критерии, като очевидно да си най-начетения не е основния критерии.

Изобщо на този етап за който говорим психоложката не прави типизация на децата и комбинацията им в екип. Гарантирано. Имат си 6-7 упражнения на които децата отговарят, точкуват ги и толкова.
И май не се разбираме. Под най-добри деца имам предвид тези според тяхната система за оценка и подбор, която освен материала включва и психолога. Комплексно. Та няма как без да направят единно класиране да приемат справедливо най-добре представилите се деца. Според практиката им изобщо няма гарнция, че не са ощетили някое дете, чиито изпит не е бил насрочен в подходящия момент.


Какво мислиш, че гарантира един "подбор"? Виждаш едно дете за 3-4 часа и се очаква да ти станат ясни редица неща за него - подготовка, възприемчивост, изградени навици, зрялост, интереси, възпитание, издръжливост, комуникативност, темперамент, обучаемост... При това трябва да установиш тези качества в ранна възраст, каквато е 6-7 години...


Е аз казвам точно същото. И казвам, че ако не си достатъчно мотивиран да стимулираш детето да се изяви всъщност можеш да повлияеш негативно както на представянето, така и на психиката и на най адаптивното дете. И логично идва въпросът защо подбора е точно така структуриран след описаните от теб причини за съмнителните му като достоверност и представителност на резултати.

И кой е казал, че приемам неприемането като несправяне. Това е смехотворно. По скоро ме ядосват излезлите после, след изпита детайли... Докато липсват ясни правила за ниво, оценяване и прием, ЧУ могат да си правят каквото си искат. Просто защото ние като родители не можем после да им държим сметка защо не спазват собствените си правила. Под ясни правила имам предвид - ниво на овладяване на материала, очаквана степен на адаптивност, памет, упражнения и т.н. Т.е. в момента сме поставени в ситуацията да подлагаме децата си на стрес без да знаем какво се изисква от тях. Липсата на публични правила при изпита, класиране и прочие предразполага наличието на липса на правила при приема. И ето по този начин влизат деца, които не са били на изпит само защото са нечии синове (визирам конкретен случай в СС).

# 91
  • София
  • Мнения: 5 451
Rosi, то моето вече е в прогимназия  Simple Smile Споделих нашия опит, за да успокоя Блис.

# 92
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229
Все повече се отказвам дори да пробваме в СС Simple Smile.

Io_io, с радост ще изчета подробности за ОТ. Жалко, че нямат ПУК. От друга страна, спомням си, че теб те бяха убедили да запишеш дъщеря си директно в 1 клас. Дали самото обучение е по-малко като натоварване, по-плавно и затова? То, в такъв случай и аз ще взема да се замисля за 1 клас директно наесен Laughing. Пиши ми ЛС, ако искаш.

# 93
  • Мнения: X
Rosi, то моето вече е в прогимназия  Simple Smile Споделих нашия опит, за да успокоя Блис.

На мен ще ми е интересно и мисля от полза да споделиш(или да кажеш кога си писала за да не се повтаряш; за да го намеря) къде сте се разминали със СС. Интересно ми е на детето какво не е харесало и го е карало да се чувства неконфортно и отделно твоята като родител гледна точка. Ти си една от малкото, която се осмелява публично да говори и за не дотам приятни неща за това училище. Разбира се отчитам факта, че е много индивидуално. Бих искала да чуя мнение и на човек с учебен опит в СС, който не го е харесал. Защото моя опит се свежда само до кандидатстването и съм напълно наясно, че това е твърде едностранчиво.

 'Кафе с мед' не се настройвай. Просто сложи на кантара всички плюсове и минуси и прецени за твоето дете в конкретика. СС е училище, което не следва да бъде пренебрегвано, но за мен трябва много внимателно да се прецени дали училището е подходящо за детето.

# 94
  • Мнения: 820
......Ние зададохме въпрос дали има класиране на кандидатите, за да си направим сметка колко не е достигнало на детето ни. Отговорът беше, че класиране няма.  Shocked
Да, няма. Ако детето покрива критериите им, прието е. И така, докато има места.

Логиката е че така много бързо излизат резултатите. Отиваш тази седмица на изпит, следващата ти звънят че си приет и си се записваш. Няма притеснения с месеци.
В Пирагор кандидатстването изглежда много по-подредено и честно, но чакаш 2 месеца за да разбереш приет ли си или не, а през това време местата навсякъде са се запълнили.
Явно Питагор искат да вземат най-добрите кандидати а в СС искат да си вземат добри кандидати (независимо че може да влезе дете което е по-слабо подготвено но кандидатствало в началото от някое по-добре подготвено но дошло на изпит накрая).
Много точно.
Това е мит, който се върти във форума - как в СС приемали само еди какви си деца (умни, послушни, кротки, интелигентни и т.н.), ами не, за добро или за лошо, това не е вярно. И те самите никога не са твърдяли, че взимат най някакви си деца. И макар, че за мен не резултатите от НВО са най-важни, точно това, че подборът не е като на Питагор, пък резултатите са добри, ми харесва.

# 95
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229

 'Кафе с мед' не се настройвай. Просто сложи на кантара всички плюсове и минуси и прецени за твоето дете в конкретика. СС е училище, което не следва да бъде пренебрегвано, но за мен трябва много внимателно да се прецени дали училището е подходящо за детето.
Блис, права си, но се опасявам да не е прекалено късно, когато установя, примерно, че това не е училището на моето дете Rolling Eyes. Някак прекалено крайни са мненията - и положителни и отрицателни. Отделно, от още 2 независими места чух за случаи на приети, пък впоследствие преместени деца. Хич не искам да й го причинявам Confused.

# 96
  • Мнения: X
......Ние зададохме въпрос дали има класиране на кандидатите, за да си направим сметка колко не е достигнало на детето ни. Отговорът беше, че класиране няма.  Shocked
Да, няма. Ако детето покрива критериите им, прието е. И така, докато има места.

Логиката е че така много бързо излизат резултатите. Отиваш тази седмица на изпит, следващата ти звънят че си приет и си се записваш. Няма притеснения с месеци.
В Пирагор кандидатстването изглежда много по-подредено и честно, но чакаш 2 месеца за да разбереш приет ли си или не, а през това време местата навсякъде са се запълнили.
Явно Питагор искат да вземат най-добрите кандидати а в СС искат да си вземат добри кандидати (независимо че може да влезе дете което е по-слабо подготвено но кандидатствало в началото от някое по-добре подготвено но дошло на изпит накрая).
Много точно.
Това е мит, който се върти във форума - как в СС приемали само еди какви си деца (умни, послушни, кротки, интелигентни и т.н.), ами не, за добро или за лошо, това не е вярно. И те самите никога не са твърдяли, че взимат най някакви си деца. И макар, че за мен не резултатите от НВО са най-важни, точно това, че подборът не е като на Питагор, пък резултатите са добри, ми харесва.


Май ще си въртим едно и също нещо до 101 и обратно... кои критерии? Някой да знае какви са? Някой да знае изобщо дали са еднакви за всички деца и през целия период на прием? Ако няма класиране как разбират кое дете да предпочетат, например през една седмица за сметка на деца в друга седмица?

Мисля, че още първия път разбрахте за какво иде реч. И приема не е докато има места както е в ПБ. Защото в ПБ приключиха с подбора много бързичко и иминно до запълване на местата, а в СС имаше изпити и в края на март. По вашата логика наплива в ПБ е бил в пъти по сериозен от този в СС и затова толкова скоростно са запълнили местата. Mr. Green

# 97
  • София
  • Мнения: 10 825
Отделно, от още 2 независими места чух за случаи на приети, пък впоследствие преместени деца. Хич не искам да й го причинявам Confused.
Това е напълно нормално да се случва и в "Света София" и във всяко друго училище Peace
От випускът на сина ми, който е 54 деца, за 3 години има 3 напуснали деца, по-точно 1 напуснало и две с неподновени договори.

# 98
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229
Onna-bugeisha, и това е така.
Имаме още време, набелязала съм засега ПБ, СС и ОТ, като за СС сме изпуснали тотално срока за ПУК.

# 99
  • Мнения: 74
Трябва да се има в предвид че таксите в частните училища са високи. Не всеки може правилно да си прецени в бъдеще дали ще може да ги плаща. Така че е възможно да има и доста напуснали деца поради финансови причини.

# 100
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Понеже синът ми е с интерес към математиката и следя неговия набор в тази посока - немалко деца, които бяха със силни резултати на мат. състезания в началните класове, вече са с посредствени резултати. Това, че в момента той е доста по-напред от старите си съученици от Св.София по мат. , вярвам и по АЕ и БЕЛ....


Света София не е математическо училище. Едва от тази година часовете по зан. математика са с наистина класни преподаватели, които имат система за подготовка. За това, логично е, когато доброто представяне не зависи чак толкова от часовете подготовка (т.е. началните класове), да има повече по-добре представили се деца. В прогимназията, като сложиш школите, домашните и т.н. на едно мат. училище, сравнено с 1-2 учебни часа зан. математика в Св. София, и можеш да си обясниш "посредствените" резултати. Факт е, че и при тази нищожна на фона на МГ подготовка, има деца с челни позиции, точно от набора на сина ти.
За подготовката по английски, със сигурност твоето дете е на много високо ниво, но аз например съм убедена, че моето дете никъде другаде нямаше да получи толкова добра подготовка. Миналата седмица им върнаха резултатите от притестинг за FCE, масово са над 80, даже 90%. И това са 12-годишни деца.

За всичките приказки за деца, приети без изпит, защо ще си го причинява училището, няма логика. Много по-просто е на детето Х да му се дадат задачите предварително. Изобщо мотивите някой да каже нещо, което не е истина, могат да са най-различни. Малко повече критичност и неприемане на всяко чуждо мнение за чиста монета, ще е полезно. Аз съм чувала и слух за прието дете след предаден плик с пари. Е, колко трябва да са тези пари, при положение, че на масата стоят по 4 паралелки с по 18-19 деца, по едиколкоси такса. Пълен булшит, но някои хора се връзват и на това.

За напусналите деца, от класа на дъщеря ми има 2, отишли в СМГ, едно в чужбина и още мисля 3 преместени, като общото между последните е сравнително слабия им успех.

# 101
  • Мнения: 7 681
Света София не е математическо училище. Едва от тази година часовете по зан. математика са с наистина класни преподаватели, които имат система за подготовка....


Свети Климент Охридски, където е било детето на Призма, също не е математическо училище.

Хорариумът по математика в Света София е цели 10 часа седмично, много повече от всички други нематематически училища, нали с това се гордеят, че имат по 10 часа седмично БЕЛ, МАТ и английски.

# 102
  • София
  • Мнения: 10 825
Хорариумът по математика в Света София е цели 10 часа седмично, много повече от всички други нематематически училища, нали с това се гордеят, че имат по 10 часа седмично БЕЛ, МАТ и английски.
Хорариумът е 10 часа, но не състезателна математика, а училищна такава. Просто с много повече упражнения и без препускане по материала. Точно на теб няма да ти обяснявам разликата между двете математики  Wink

# 103
  • Мнения: 7 681
Естествено, че разлика е много голяма между двете математики, но доколкото знам, дори и в СМГ в редовните часове не се решават задачи от състезателна математика.

# 104
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Призма сама може да сподели релевантна къмто периода, за който тече разговора информация, къде учи и е учило детето й.
Многократно е обсъждано, че състезателната математика няма много допирни точки с училищната такава.
Всички училища с целодневно обучение имат подобен хорариум. Това са 4-5 учебни часа и още толкова часове за упражнение и самоподготовка. Нали не мислиш, че в която и да е занималня в някое държавно училище домашното по мат. се пише за по-малко от 1 уч. час. Плюсовете на Св. София са, че двата часа са събрани в блок, което дава повече свобода на учителя да структурира начина на преподаване на материала, т.е. може двата часа да се ползват или само за преподаване на нов материал, или само за упражнение и т.н.

Общи условия

Активация на акаунт