Трудничка задача някого щом мъчи, решението нейно той тука ще получи :)

  • 71 643
  • 740
  •   1
Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 19 967
Неточността на дъщерята на Жасмин е в неправилно тълкуване на условието. Така написано в решението й  излиза, че вторият е с 40% по-бавен като време и съответно са му нужни не 10, а 10+4=14 дни. А не се казва това в задачата. Производителността му е с 40% по-ниска, тоест на ден изработва с 40% по-малко количество работа от другия.

# 61
  • Пловдив
  • Мнения: 10 472
Грешката на дъщерята на Жасмин е в неправилно тълкуване на условието. Така написано излзиа, че вторият е 40% по баван като време и съответно са му нужни 14 дни. А не се казва това в задачата. Производителността му е с 40% по-ниска, тоест на ден изработва с 40% по-малко количество работа от другия.

Права си, аз я обърках.  Peace

# 62
  • Мнения: X
Неточността на дъщерята на Жасмин е в неправилно тълкуване на условието.

Неточността не е нейна.

Последна редакция: чт, 07 май 2015, 10:43 от Анонимен

# 63
  • София
  • Мнения: 19 967
Аз не критикувам  детето, нито теб,Дънди, само отбелязвам къде е неточността Wink. Не е евсе едно дали говорим за  производителност с 40% по-малка от друга или за време с 40% по-дълго от това на първия. Ето при тази задача става ясно как на втория, ако работи сам, не са му нужни 14 дни, а повече, за да свърши цялата работа.

3у/50 =1 , 3у=50
Тоест почти 17 дни (без малко).

# 64
  • Мнения: X
За сверка - задача за 7 клас

Един работник свършва определена работа за 10 дни. Ако втори работник работи с 40% по-бавно от него, за колко дни двамата ще свършат половината работа? Търси се как изглежда уравнението.



Тя решаваше по това условие. Това за производителнността е друго, написано е по-късно, в следващ постинг.

# 65
  • София
  • Мнения: 19 967
ОК, Жасмин, не се засягай. Изясни се вече, че Дънди е  подвела детето неволно с погрешна формулировка. Тя вече го написа по-горе. Simple Smile Извинявам се, ако си приела нещо лично.

# 66
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 459
Аз намерих че е 100  Thinkingградуса ъгъла АВС, но незнам дали е правилно моето решение. Ще ми е интересно какъв е отговора.

Не е. Simple Smile

В триъгълник АС1С отсечката С1М е медиана към хипотенузата. => АМ=СМ=С1М=х
В триъгълник АА1С отсечката А1М е медиана към хипотенузата. => АМ=СМ=А1М=х

=> Триъгълник А1МС е равнобедрен и <МСА1=<МА1С=а =><А1МА е външен и  <А1МА=2а
=><С1МА=2а-110

Аналогично и триъгълник АМС1 е равнобедрен и ъглите при основата му са равни.
=><МАС1=<АС1М = b
>b+b+2a-110=180
2a+2b=290
a+b=145 градуса

В триъгълник АВС => а+b+<ABC=180 => <ABC=180-145=35 градуса

Благодаря! bouquet Отговорът е 40 -  А1МС1 е 100 градуса, не 110. Ние бяхме тръгнали в съвсем друга посока, която ни докара само до кривата круша.

# 67
  • София
  • Мнения: 19 967
Принципът е същият, извинявам се за сгрешения ъгъл. Но и така става ясна посоката на решението. Моят съвет е децата винаги да  се присещат  за теоремата с медиана към хипотенузата, ако в условието мернат прави ъгли и среда на някаква отсечка.

Последна редакция: чт, 07 май 2015, 00:23 от пенсионирана русалка

# 68
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 459
Принципът е същият, извинявам се за сгрешения ъгъл. Но и така става ясна посоката на решението. Моят съвет е децата винаги да  се присещат едно за теоремата с медиана към хипотенузата, ако в условието мернат прави ъгли и среда на някаква отсечка.

Теоремата видя веднага, но после се отнесе в друга посока. Аз се повлякох, та не видях очевидното и лесно решение. Благодаря!   bouquet

# 69
  • София
  • Мнения: 1 112
Имаме нужда от помощ за 2 геометрични задачи - седмокласен материал, че зациклихме и детето и аз.

Задача 1. В успоредника ABCD AB:AD=3:1, а точките M и N разделят страната CD на 3 равни части. Ако AC пресича BD в т.О, докажете, че ъгъл MON = 90 градуса.

Стигнахме до това, че съгласно условието DM=AD и CN=BC и следователно триъгълниците AMD и BNC са равнобедрени. АМ трябва да е ъглополовяща на ъгъл DAM и  BN е ъглополовяща на ъгъл ABC, защото отсичат от CD отсечки равни на AD и BC.

Задача 2. В равнобедрения трапец ABCD ъгъл CAB = 45 градуса и диагоналът AC = 8 см. Да се намери лицето на трапеца.

Тук построихме височината CH. Доказваме, че триъгълник АHC e равнобедрен с ъгли по 45 градуса и това е всичко.

# 70
  • София
  • Мнения: 19 967
Яна, първо пускам втора зад, после ще погледна и първа. Доказали сте, че триъгълникът АСН е равнобедрен. => АН=СН=х
S(AHC)=x.x/2

Спускате перпендикуляр от Н към АС, чиято пета е Р.
НР=h=m=l=8/2=4cm => S(AHC)=8.4/2=16 cm^2
=>x.x/2=16 =>  x.x=32
 С решението на това квадратно уравнение седмокласник не може да се  справи, защото не може да коренува. Но и не е необходимо да може, на по-късен етап ще ни потрябва стойността точно на х^2.

Продължаваме  със спускането на DF_|_AB. Лесно се доказва, че фигурата FHCD e правоъгълник.
=>CD=FH=y, DF=CH=x => AF=x-y
По четвърти признак доказваме еднаквостта  на AFD и  BHC.
=>AF=HB=x-y като СЕЕТ
=>AB=2(x-y)+y=2x-y
S(ABCD)=(AB+CD).CH/2 = (2x-y+y).x/2==x^2=32 cm^2

Последна редакция: чт, 07 май 2015, 22:43 от пенсионирана русалка

# 71
  • Мнения: 980
Имаме нужда от помощ за 2 геометрични задачи - седмокласен материал, че зациклихме и детето и аз.

Задача 1. В успоредника ABCD AB:AD=3:1, а точките M и N разделят страната CD на 3 равни части. Ако AC пресича BD в т.О, докажете, че ъгъл MON = 90 градуса.


ABCD е успоредник   =>   диагоналите му АС и BD се разполовяват взаимно   =>
т. О е едновременно среда на отсечките АС и BD.

Нека CM = MN = ND = 1/3 CD (M e между C и N).

Върху страната АВ вземаме точки Р и Q такива, че AP = PQ = QB = 1/3 AB (P е между A и Q).
AP = 1/3 AB = 1/3 CD = CM и AP ║CM   =>   APCM е успоредник   =>
диагоналите му АС и РМ взаимно се разполовяват   =>   т. О е среда на отсечката РМ.

QB = 1/3 AB = 1/3 CD = ND и QB ║ND   =>   QBND е успоредник   =>
диагоналите му BD и QN взаимно се разполовяват   =>   т. О е среда на отсечката QN.

Точка О е едновременно среда на отсечките РМ и QN   =>   PQMN е успоредник.

АР = 1/3 AB = 1/3 CD = ND и AP ║ND   =>   APND е успоредник
и понеже AP = 1/3 AB = AD   =>   APND е ромб   =>   PN = AP = 1/3 AB = PQ
и понеже PQMN е успоредник   =>   PQMN е ромб (успоредник с равни съседни страни).

Диагоналите на ромба PQMN взаимно се разполовяват и са перпендикулярни   =>
<MON = 90o.

# 72
  • София
  • Мнения: 1 112
Благодаря Ви много за бързата реакция!

# 73
  • София
  • Мнения: 213
Моля за помощ за една задача , която явно е лесна ,но нещо не се сещам........ Embarassed
За 7 клас : Триъгълник АВС АМ е ъглополовяща на <ВАС,такава че АМ =АВ. Намерете <АСВ.

# 74
  • Мнения: 9 117
Моля за помощ за една задача , която явно е лесна ,но нещо не се сещам........ Embarassed
За 7 клас : Триъгълник АВС АМ е ъглополовяща на <ВАС,такава че АМ =АВ. Намерете <АСВ.


Не е пълно условието, за да намериш <АСВ като числена стойност.
Иначе зависимостта е <АСВ = 90 - 1.5x, където х=<BAM=<MAC=1/2<BAC

Общи условия

Активация на акаунт