Трудничка задача някого щом мъчи, решението нейно той тука ще получи :)

  • 67 900
  • 740
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: X
Да, прочетох като три от четирите съставки да са Simple Smile
Излиза, че и 195:24 = 8 ост. 3 не става.
Ами всъщност просто трябва да се обърне.
195:8= 24 ост 3

# 706
  • бургас
  • Мнения: 75
Мами ,моля помагайте!7 клас.        Стругар трябвало да изработи за 15 дни поръчка от определено количество детайли.След като работил 5 дни по план ,той увеличил дневната си норма с 6 детайла и два дни преди срока произвел 8 дет. повече.Намерете дневната норма на стругаря по план.Благодаря предварително !

# 707
  • София
  • Мнения: 17 596


x - търсената дневна норма; y - произведените по план за 15 дена

| 15*x = y
| 5*x + (x+6)*(15-5-2) = y+8


# 708
  • Пловдив
  • Мнения: 9 748
Мами ,моля помагайте!7 клас.        Стругар трябвало да изработи за 15 дни поръчка от определено количество детайли.След като работил 5 дни по план ,той увеличил дневната си норма с 6 детайла и два дни преди срока произвел 8 дет. повече.Намерете дневната норма на стругаря по план.Благодаря предварително !


общо трябва да произведе 15.х детайла
за 5 дена е произвел 5.х
работил е още 8 дни /понеже е приключил два дена по-рано т.е. 15-5-2=8/
и през тези дни е произвеждал х+6 детайла
накрая се оказва, че е произвел 8 детайла в +
уравнението е
15.х= 5.х + 8.(х+6) - 8
х=20

 katiABV, в 7 клас се работи с едно неизвестно. Целта е да се моделира уравнение. Този Y може само да хвърли в паника нормален седмокласник.  Peace

Последна редакция: пт, 08 яну 2016, 14:41 от dundi73

# 709
  • Мнения: 5 160
dundi73, ако е работено с х и y няма да се приеме решението?

# 710
  • София
  • Мнения: 18 217
Ще се приеме, разбира се. Peace Та то второто уравнение в  тази система още на втория ред се превръща след заместване  в същото, написано от Дънди. Simple Smile Просто е отбелязала тя, че  понятието система в 7 клас не е учено и по-разбираемо за средностатистическия ученик е моделирането на уравнение с едно неизвестно.  Иначе на практика и седмокласниците тук таме работят в някои задачки със система в най-прост вид, но не знаят, че се нарича така и не слагат тази вертикална черта отпред. Просто изразяват едното чрез другото и зместват - когато трябва примерно да намерят мерките на два съседни ъгъла, на които знаят сбора и разликата или в  текстова задача, ако трябва да намерят скоростта в спокойна вода, а са им дадени скоростите по и срещу течението.

Последна редакция: пт, 08 яну 2016, 14:56 от пенсионирана русалка

# 711
  • Мнения: 5 160
пенсионирана русалка, да, така е,
но деца, които са се занимавали и със състезателна математика, могат да спретват с х и у.
Попитах понеже чета, че когато е използван неизучаван материал - санкционират.
"Когато трябва примерно да намерят мерките на два съседни ъгъла,  на които знаят сбора и разликата. И в една текстова задача, ако трянва да намерят скоростта в спокойна вода, а са им дадени скоростите по и срещу течението."
Да, моето такива кратки изрази (дори без х) записва, че се чудя как ги съчинява, както казваш за скоростта например. Аз без х (и у) не мога и това си е Mr. Green

# 712
  • София
  • Мнения: 18 217
Аз затова написах средностатистическия седмокласник, не този със задълбочен интерес към математиката. Peace Има разлика.

Преди няколко години бях на 100% уверена, че не санкционират за решение, което е различно от дадените на сайта на МОН след седмокласния изпит, стига да е доказано, разписано подробно и обосновано, разбира се. Казвам го, защото голямата ми дъщеря беше решила последната геометрична задача по 4-ти начин, различен от трите дадени.  В предхождащата я текстова задача също беше ползвала две неизвестни и проблеми в точките, а оттам и в оценяването нямаше. И затова ми се стори невероятно, когато майка на дете в следващ випуск каза, че са го резнали откъм точки заради по-нестандартен подход към задачата. Но... Преди две години се "опарих" вече лично покрай малката ми дъщеря, наистина не със санкция за използван  в решението материал, който не е учен в училище, а с пропуск от страна на проверителите в оценяването на последната задача за разписване. Но все пак става дума за неточност, за недоглеждане, за непрецизност.. Та сега вече не бих се наела да коментирам  на 100 % кое как биха оценили, понеже имам опит и с двата случая. Peace

Последна редакция: пт, 08 яну 2016, 15:16 от пенсионирана русалка

# 713
  • Мнения: 5 160
пенсионирана русалка,
благодаря за споделеното  Peace Тормозя се какво да съветвам детето. Явно ще си е до късмет и така.
Дразни ме и неизписване на формулите в началото на решаване на задачите. Нямало време, кога щяло да пресметне и да даде отговор  Rolling Eyes А това води до грешки понякога.

# 714
  • София
  • Мнения: 17 596

 katiABV, в 7 клас се работи с едно неизвестно. Целта е да се моделира уравнение. Този Y може само да хвърли в паника нормален седмокласник.  Peace


Ми съжалявам, не знаех, отдавна бях в 7ми клас, пък моето е едва 2ри. Мислех, че мнооого по-рано се учат системи... сигурно съм лоша мама, щото така му обяснявам много неща...  EmbarassedВ частност, задачите с теглилки...  Blush За свое оправдание ще кажа, че със системи по-добре ги възприема, отколкото с обяснения, които вървят всяко за конкретна задача само.

# 715
  • бургас
  • Мнения: 75
Благодаря на всички,които се отзоваха.

# 716
  • Пловдив
  • Мнения: 9 748
katiABV, е не си съвсем права. Обясненията са едни и същи за един и същи тип задачи. В случая материалът за 7 клас е Моделиране на уравнения.
Това дали си лоша мама или не не би трябвало да се преценя по начина, по който се обяснява математиката. Но е добре човек да поназнайва докъде са я докарали с материала, за да се избегнат недоразуменията при контролни, класни, състезания и изпити. Във 2 клас детето е още далеч от този тип проблеми, но да сте живи и здрави, ще се сблъскате и с тях.  Peace

# 717
  • София
  • Мнения: 17 596

О, аз просто не успях да измисля друг начин да обяснявам везните.

Но не мисля, че не дават точки за различни решения, на КМС Врячо последната задача с разписването я е направил с Ойлерови кръгове, в официалните отговори беше по друг начин решена, признали са му всичко (освен изваждането накрая, което просто беше сгрешил - нещо от сорта на 8-3=6 или нещо подобно). Но за всички други фази беше получил точки.

# 718
  • София
  • Мнения: 5 178
Никой няма да санкционира задача за съставяне от 7 клас, ако е направена с две неизвестни.

# 719
  • Стара Загора
  • Мнения: 386
Здравейте,
моля за помощ за две текстови задачи - 7 клас
Може би са лесни, но тези задачи определено не ми се отдават Sad

1. За подготовка на класна работа по математика учителката дава задачи от сборника. Петър решавал 3 дни по един и същ брой задачи на ден и решил 15 задачи повече от зададените. Зоя решавала 2 дни по същия брой задачи като Петър и не успяла да реши 5 задачи. Колко задачи е дала учителката?

2. В 8ч. покрай полицейски пост на пътя минал камион със скорост 36 км./ч. В 10ч и 40 мин в същата посока минала кола, която се движела със скорост 60 км./ч. В колко часа и на какво разстояние от поста колата ще настигне камиона?

Благодаря предварително!

Последна редакция: сб, 09 яну 2016, 20:53 от Renate_R

Общи условия

Активация на акаунт