СЕДМИ КЛАС -тема 63

  • 66 606
  • 1 229
  •   1
Отговори
# 1 185
  • Мнения: 103
Според мен зависи дали неутралния разказвач, дали се намира при реката или е Господ и вижда всичко сега.

Последна редакция: ср, 20 май 2015, 20:40 от marti5

# 1 186
  • София
  • Мнения: 3 824
Благодаря  Елл, за подкрепата. Смятам, че думите ми не са дрън, дрън, децата трябва да са равнопоставени, без значение от финансовите възможности на родителите. И  аз лично не смятам, че е редно да "инвестирам" в уроци, на които учат дедето ми къде се поставя запетая, та това се учи в началното училище, нито пък да го учат как се прави преразказ, че какво ми е правило детето седем години в училище, ако не усвоило знания как се правят два-три вида преразкази.

Изваждайки подчертаните въпроси от контекста на нечие конкретно дете, нали се сещаш, че те нямат еднозначен отговор?

А ако всички деца знаеха да пишат преразказ и да слагат правилно запетаи, тогава чисто и просто критериите за прием в най-желаните гимназии щяха да са по-високи и щеше да има вайкане, че някой изпитва децата на нещо отвъд рамките на задължителната учебна програма. Няма сценарий, при който всички да имат висока успеваемост, не и когато целта е селекция за една шепа училища.
Има сценарий - повечето училища да имат програми, които отговарят на потребностите на децата и пазара на труда.

# 1 187
  • Варна
  • Мнения: 6 969
За използваното време при преразказване на легендата в разказа, моето момиче е работило така:започнала е с минало неопределено време, после до извикването на зографа да изписва църквата-преизказно наклонение, после-сегашно.  Sunglasses

Вярвам ѝ за тези работи. Не знам доколко е оплескала фактите и подредбата на епизодите, но поне за това има усет. Да не беше паниката ѝ...

 

Последна редакция: ср, 20 май 2015, 20:48 от Стейси Грей

# 1 188
  • София
  • Мнения: 1 111
Скрит текст:
Благодаря  Елл, за подкрепата. Смятам, че думите ми не са дрън, дрън, децата трябва да са равнопоставени, без значение от финансовите възможности на родителите. И  аз лично не смятам, че е редно да "инвестирам" в уроци, на които учат дедето ми къде се поставя запетая, та това се учи в началното училище, нито пък да го учат как се прави преразказ, че какво ми е правило детето седем години в училище, ако не усвоило знания как се правят два-три вида преразкази.

Изваждайки подчертаните въпроси от контекста на нечие конкретно дете, нали се сещаш, че те нямат еднозначен отговор?

А ако всички деца знаеха да пишат преразказ и да слагат правилно запетаи, тогава чисто и просто критериите за прием в най-желаните гимназии щяха да са по-високи и щеше да има вайкане, че някой изпитва децата на нещо отвъд рамките на задължителната учебна програма. Няма сценарий, при който всички да имат висока успеваемост, не и когато целта е селекция за една шепа училища.
Има сценарий - повечето училища да имат програми, които отговарят на потребностите на децата и пазара на труда.

Със сигурност днес емоцията в темата не предполага такъв разговор (и вината в случая във висока степен е именно моя, че го подхраних с коментара си).
Скрит текст:
Но понятието "потребностите на децата" и особено "амбицията на родителите за потребностите на децата" в общия случай е несъвместимо с реалността на пазара на труда. Защото въпросният пазар на труда има нужда от един куп професии, които са крайно неприемлив вариант за майките на четиринайсетгодишните. Ако се открият повече професионално ориентирани паралелки със слаба перспектива към продължение във ВУЗ, те ще си останат нежелани, дори програмите им да са адекватни. Още повече, че в световен мащаб пазарът на труда, като сме го подхванали, има нужда от високообразовани кадри в техническата и технологична сфера и в точните науки, а децата систематично отбягват математиката и се целят в нещо по-назубряемо.  Twisted Evil

# 1 189
  • Мнения: X
Друго не знам, но спокойно мога да напиша, че това НВО е доста опорочено. Дъщеря ми страшно се възмути, каза, че не е честно - от това наподсказаното училище познава две момичета, които са доста зле по БЕЛ - 4-ки и 5-ци, сега са й се похвалили, че всички отговори са им верни.
Трябва да се сложат камери, или НВО да се провежда по друг начин - децата да ги разпределя компютър къде да се явяват и да не може да са със съученици в една стая.
Добре, че нас не ни касае, все ми едно колко ще има (вече е приета), но има деца, за които НВО е много важно и са се трудили, за да попаднат в елитна гимназия, а накрая незаслужилите обират каймака.  Naughty

# 1 190
  • Sumen, Shumen, Bulgaria
  • Мнения: 835
При нас пък е било много строго, всички телефони са им били прибрани още докато влязат в стаите, два пъти са им проверявали личните карти, дори листите -чернови са ги гледали да не би някой да е внесъл от вкъщи нещо. Синът ми каза, че е впечатлен от контрола. Жалко наистина за труда на някои деца, които по честен начин ще изкарат високи оценки.

# 1 191
  • Пловдив
  • Мнения: 10 462
Спокойно, казали са им отговорите на първи модул, но няма кой да има напише тезите и преразказите.  Peace

# 1 192
  • Мнения: 681
Благодаря за отговорите.
Явно немалко деца са се объркали относно спомагателното глаголно време.
Дано бъдат признати и двата варианта  baby_neutral

# 1 193
  • Мнения: 3
Здравейте! Аз съм една от седмокласниците, полагали изпит днес. За втори модул аз писах текста в сегашно историческо време (-ва ) и помощното време (л, -ла). Доколкото чета не се споменава за тези времена. Грешно ли ми е времето и колко точки биха ми намалили? И според Вас 44 точки без 25 въпрос малко ли са тъй като живея в Ловеч и кандидатствам за Езиковата?

# 1 194
  • Мнения: 49
Четейки постовете, започвам да се питам дали ние родителите се притесняваме от индивидуален изпит? Отговорът ми е категорично ДА, притесняваме се и още как! Притесняваме се защото знаем, че децата ни не са достатъчно подготвени, защото на въпросите отговарят с кръгчета, ограждайки А, Б и т.н., притесняваме се  защото подлагаме на съмнение, какви знания ще получи от частната учителка, която в повечето случаи е предложена от преподавателя на предмета, ние обикновено го слушаме, защото от него зависи годишната оценка по предмета и т.н. Все кривици в системата, които не са създадени от никоя от нас. Аз съм завършила езикова гимназия преди 30 год., имаше изпит в самата езикова гимназия, естествено, че беше на по-високо ниво, никой от родителите не ръжеше за това,така трябва да е и сега та нали всички ние имаме претенции, че нашите деца са по, по, най, ами да го докажем подобаващо, какво страшно има. Нали уж се подбира най- доброто и най-можещото, защо формата на изпита не е различен, вече се видя квестори диктуват отговори, защо децата кандидатстващи в езикови гимназии, го правят с формат определен й за училищата с преобладаващо ромско присъствие. Смятам, че не трябва да е така. Трябвя да се даде възможност на знаещите да се изявят, не просто външното, което е за всички да определя интелекта на тези деца.

# 1 195
  • София
  • Мнения: 208
Друго не знам, но спокойно мога да напиша, че това НВО е доста опорочено. Дъщеря ми страшно се възмути, каза, че не е честно - от това наподсказаното училище познава две момичета, които са доста зле по БЕЛ - 4-ки и 5-ци, сега са й се похвалили, че всички отговори са им верни.
Трябва да се сложат камери, или НВО да се провежда по друг начин - децата да ги разпределя компютър къде да се явяват и да не може да са със съученици в една стая.
Добре, че нас не ни касае, все ми едно колко ще има (вече е приета), но има деца, за които НВО е много важно и са се трудили, за да попаднат в елитна гимназия, а накрая незаслужилите обират каймака.  Naughty
Ох,ти ме отчая.....не вярвах,че и при седмокласниците има подсказване.Айде при учениците от 4 клас както и да е,въпреки че и там не е редно,но при 7ми клас,нещо не ми се ще да е така.А дъщеря ми днес каза,че квесторите са им взели работите 5 минути преди края.Много е притеснена милата и плака,проверихме отговорите,има 3 грешки,а за тезата не знам..........преразказът също,каза че е бил труден,това е,смятам да я оставя вече на мира ,тя се изкъпа,пи чайче и малко се поуспокои.................................Ох,толкова ми е миличка ,толкова труд положи вече 2 години,като се сетя как в студ и в пек милото ходи упорито ,безотказно,колко до късно четеше вечер ,как много често отказваше на приятелки да излезе с тях,за да учи...................и пак има грешчици........Има деца,където не се трудят и хич не им пука и пак успяват повече.......вече не знам,съвсем се обърках..........Умно ми е детето и много трудолюбиво,вярвам,че тази формула винаги ще й помага в живота........пък най-важно да е здрава!!!!!!!!Другото са само приказки!

# 1 196
  • Мнения: 148
evelin, толкова много труд и постоянство непременно ще бъдат възнаградени  Peace

# 1 197
  • Мнения: 81

[/quote]
Ох,ти ме отчая.....не вярвах,че и при седмокласниците има подсказване.Айде при учениците от 4 клас както и да е,въпреки че и там не е редно,но при 7ми клас,нещо не ми се ще да е така.А дъщеря ми днес каза,че квесторите са им взели работите 5 минути преди края.Много е притеснена милата и плака,проверихме отговорите,има 3 грешки,а за тезата не знам..........преразказът също,каза че е бил труден,това е,смятам да я оставя вече на мира ,тя се изкъпа,пи чайче и малко се поуспокои.................................Ох,толкова ми е миличка ,толкова труд положи вече 2 години,като се сетя как в студ и в пек милото ходи упорито ,безотказно,колко до късно четеше вечер ,как много често отказваше на приятелки да излезе с тях,за да учи...................и пак има грешчици........Има деца,където не се трудят и хич не им пука и пак успяват повече.......вече не знам,съвсем се обърках..........Умно ми е детето и много трудолюбиво,вярвам,че тази формула винаги ще й помага в живота........пък най-важно да е здрава!!!!!!!!Другото са само приказки!
[/quote]

това мисля и аз.. все едно аз съм го писала...

# 1 198
  • Мнения: 4 505
Нямам нищо против друг формат на изпита, даже съжалявам, че няма. Тестовете са най-тъпото нещо на света, а циганите сигурно и с тестовете ще се поозорят, та нивото и сега не е достатъчно ниско Laughing. Освен това на тая възраст те вече са женени и с деца, какво училище?
И освен това интелект с подобни тестове няма как да се оцени. Интелектът е потенциал за мислене и справяне, а не знаене на сложно съставно и пр. назубряемо. Та кое трябва да се цени- мисленето или трудът?
В тоя ход на мисли: Когато бях в пети клас, имахме млад преподавател по БЕЛ. Даде контролно на неучената все още басня за орела и охлюва на Ст. Михайловски. Питането беше- кой е положителният герой. От клас над 30 човека само трима бяхме отговорили, че положителният герой е орелът. Останалите бяха натрупвали за трудолюбието, упоритостта, амбицията на охлюва. Бяхме сигурни, че като сме малцинство, грешим. За какво сега говорим?

# 1 199
  • Мнения: 99
Михаела, използвала си правилни времена. Никой не би могъл да ти каже дали тези точки "стигат", защото е от значение как си позиционирана сред другите деца по бал, а не абсолютната стойност на точките и оценките.
Забрави за БЕЛ сега и за точките и се настрой за математиката. Успех!

Общи условия

Активация на акаунт