Явлението "Бг-продавачка"

  • 98 552
  • 1 465
  •   1
Отговори
# 360
  • Мнения: X
blondie_anna адмирации за поста .
 Ако всички имаха това разбиране и клиенти и персонал нямаше да се пише толкова в темата. Всичко е въпрос на лична култура и възпитание.
 Начина на обслужване / понякога зависи и от собственика и какъв е инструктажа му  /,но и начина на отношение от ответната страна. Щото арогантни и прости клиенти не са рядкост -даже са в изобилие.
 

# 361
  • Мнения: 3 371
Всеки клиент трябва да бъде посрещнат, консултиран и изпратен с необходимото уважение, търпение и професиноализъм, .........


Истински добър търговец не би съдил клиентите си по възраст, характер, или външен вид. Всеки един е потенциален клиент.
..

Страхотен пост! Трябва на продавачките когато започват работа да им го раздават като верую.   bouquet

# 362
  • Мнения: 661
Намърдвам се  bouquet
Много хубава тема! Много "обичам", като вляза в магазин, да ми зададат въпроса, нещо определено ли си търсите  Crazy Или нещо да ви предложа ooooh! Е един път не се стърпях и отговорих, да, кафе и студена кола Joy

През ум не ви ли е минавало, че задължават продавачите да говорят така?
 Аз съм продавач и моите работодатели ме ЗАДЪЛЖАВАТ да следвам клиента на 2 метра и да му задавам отворени въпроси.
 Наясно съм , че на хората им е досадно, но съм длъжна да го правя.

# 363
  • Мнения: 2 658
Намърдвам се  bouquet
Много хубава тема! Много "обичам", като вляза в магазин, да ми зададат въпроса, нещо определено ли си търсите  Crazy Или нещо да ви предложа ooooh! Е един път не се стърпях и отговорих, да, кафе и студена кола Joy

През ум не ви ли е минавало, че задължават продавачите да говорят така?
 Аз съм продавач и моите работодатели ме ЗАДЪЛЖАВАТ да следвам клиента на 2 метра и да му задавам отворени въпроси.
 Наясно съм , че на хората им е досадно, но съм длъжна да го правя.

Хари, в някои магазини задават и затворени въпроси - "Коя рокля ще вземете - синята или червената?"  Laughing

# 364
  • София
  • Мнения: 9 400
Преди две години имах сблъсък с една селянка, продавачка в известен и скъп магазин в Сити Центъра в София, страшно харесах една рокля на витрината и поисках да я премеря, а г-жата ми отвърна, вие сте пълна, нашите рокли не са за момичета като вас. Побеснях направо идеше ми да я фрасна и излязох от магазина. Тъй роклята ми беше харесала много и отидох в другия им магазин да пробвам роклята, разбира се по-големия номер (за което бях сигурна, и друг път си бях купувала неща от там)  ми лепна страхотна и си купих роклята, която не беше никак евтина, а те работят на процент тоест биха и били добре дошли парите. Казах на продавачката в другия магазин за случката тя ми взе номера и след няколко дни управителя ми се обади да ми се извини и да ме уведоми, че г-жата е уволнена. Но това след дъжд качулка, колко ли други потенциални клиенти е изгонила с отношението си.

Аз също съм работила като продавач в магазин за хранителни стоки и знам какво е и колко е натоварено и, че има моменти в които всичко те боли, не си усещаш краката и си толкова уморен, че искаш само да си легнеш, но никога не съм си позволявала да кажа нещо на въпреки на клиент или пък да не го поздравя, а камо ли да го обидя.

# 365
  • Мнения: X
Г-ца Бързо се уча , това е пълно безумие и грубо нарушение. Клиенти са се оплаквали от колежки и пред мен, но не за нещо толкова фрапантно, по-скоро, че не били съвсем запознати с асортимента. Винаги съм им звъняла, за да им кажа, че е редно да се поправят следващия път. Има обаче и клиенти, които умишлено преувеличават, няма да забравя един наш редовен, който ми каза, че е чакал колежката ми да си изпуши цигарата 20 минути, наблюдавайки я... Накрая се оказа, че той просто много я харесал и няколко пъти я канил да излязат, но тя откланяла темата. Момичето дори не пуши...
В твоят случай обаче, аз бих се обърнала директно към работодателите.

# 366
  • Мнения: 12 511
Продавачите винаги са любезни с мен, сигурно защото съм винаги усмихната и лъчезарна  bowuu
И най-смръщените продавачки се размекват от неустоимия ми чар   bowuu .

# 367
  • Мнения: 661
Обичам когато всички са категорични за нещо което не знаят. Може в София да се получават повече пари, но аз работя в магазин намиращ се в малък град - около 60000 души и заплата ми е точно толкова  - 380 лева. Мога да получа бонус върху нея, но само ако изпълня таргет задължаващ ме да продавам три определени марки. Е клиента не всеки път ги иска тези марки и  съответно последният ми бонус върху заплатата беше 23 лева!


Присъединявам се. Последната ми заплата е 390 лв.
 Формулата на процента е направена така, че да никога да не се наложи да го дават)) Работя в голяма верига в областен град.

# 368
  • Мнения: 12 511
Клиентът вина няма за ниското заплащане на продавача, та да получава нелюбезно отношение.

# 369
  • София
  • Мнения: 9 400
Клиентът вина няма за ниското заплащане на продавача, та да получава нелюбезно отношение.
Точно. Като са ви ниски заплатите говорете с шефа, а не гонете клиентите, така по-големи няма да станат.

# 370
  • Мнения: X
На много места са ниски заплатите, не само в търговията. Аз усмихната лелка, изпълняваща дадена административна дейност не съм виждала. Да не говорим, че някои дори си позволяват да повишават тон. Служителите в държавните здравни заведения обаче бият по точки и най-начумеренте продавачки. Онзи ден ми се наложи да посетя Майчин дом и просто не ми се коментира, защото ще разводня темата.

# 371
  • София
  • Мнения: 9 400
Теичка - Не е от заплатите, просто ние сме си начумерен народ, без значение 200 ли получават или 2000 винаги имат за какво да мрънкат без значение продавач, чиновник, лекар или компютърен специалист.

# 372
  • Другата България
  • Мнения: 42 250
Съгласна съм.
Който е позитивен и гледа така и на околните, каквото и да работи и където и да го поставиш - ще се държи така.
Злобното, комплексирано човече, което е сърдито на себе си и на света около себе си понякога и по неизвестни за него самото причини, винаги ще намери такава да си го изкара на теб или друг, да се опита да ти развали деня, настроението или дори позитивната нагласа /ако я имаш/.
Но и заплатата е фактор, така е.

# 373
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
А аз не съм съгласна, че злобният и начумерен човек е и такъв на работа. Точно те могат да бъдат отлични лицемери, стига да има за какво.

# 374
  • Мнения: 661
Клиентът вина няма за ниското заплащане на продавача, та да получава нелюбезно отношение.
Точно. Като са ви ниски заплатите говорете с шефа, а не гонете клиентите, така по-големи няма да станат.
Говорете с шефа?))  Някой за синдикат в частна фирма чувал ли е??  
Аз съм комуникативен тип и обичам общуването с клиентите. Но когато персоналът не е мотивиран това се усеща, колкото и любезен да е един продавач.
След като цял месец си се трудил с желание, правиш продажби с гръмовното обещание за нормален процент и накрая получиш Zero, просто физиономията ти се сменя. Просто си личи, на целия колектив посърват физиономиите, и всички стават отчаяни, някой озлобени. Неминуемо е.

Общи условия

Активация на акаунт