Критерии при избора ви на основно училище

  • 9 625
  • 155
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 2 353
Аз лично използвам прилагателното "квартално" за училището, което се намира в нашия квартал. Съответно следва да се разбира, че именно то ни е най-близо.

Не разбирам какво друго може да се има предвид под "квартално"...  newsm78 Нали градът е разделен на квартали и всяко едно училище е квартално за определен квартал...  newsm78
Има едни много нарочени за елитни и леко централни. При тях първо е борба да се запише детето, а после следва операция търсене на ново училище. Все по-масово става второто.
При вас няма ли вариант да развивате таланти? Имате добро училище за целта.  Peace

# 46
  • Мнения: 9 684
Ааа, разбрах. Аз понеже живея в централната част на града и централните училища са ни квартални, не ми хрумна това разделение.

За Добрич ли говориш за училищата за таланти?! Е, точно те квартални по онзи смисъл и са ми доооста далеч. Особено за рисуването. За пеене ние нямаме амбиции.  Peace

# 47
  • Мнения: 24 467
"Квартално", като термин, в тази тема не съм ползвала, но до нас има две училища, например, до работата ми- три. Всичките пет биват, само едното, като начално, първо отпадна от списъка ми, т.к. не искам да местя детето за няма нищо след ІV клас, ако сме доволни. А в началното това се налага задължително.
Та при нас, например, тръпката е избор на учител, не толкова на училище. До V клас той определя климата в класа. Пък след това, до VІІ-ми- всичко си е на късмет. Видях как могат лошо да се стекат нещата в "елитно" училище и как могат да са и добре в неелитно. За периода V-VІІ клас само за късмет бих се помолила.
За развиване на извънучилищни дейности не залагам на училището. Има си добри школи и учители, а и повечето неща, от които се интересуваме, не се предлагат по училищата, вкл. и чуждоезиковата подготовка в малки групи.
Резултатите от НВО не са ми критерий. В ІV клас почти навсякъде се подсказва и преписва, а и въпросите са едни..., като за втори клас. В VІІ клас не винаги училището подготвя, често това са курсовете, частните учители и родителите, та няма как да ми е критерий и това. Въпреки, че човек може да случи на отличен учител и да няма нужда от допълнителни включвания. Но си е до шанс, отново. А в едно и също училище има по няколко математика и по няколко българика, не е гаранция кой ще ти води. Затова и не се интересувам от този въпрос.

# 48
  • София
  • Мнения: 46 873
Държах да е основно у-ще, да е спокойно и  да хубаво е преподавателите да не са оплюти чак,  а да са похвалени. И да е  хъм... не прекалено далеч.

# 49
  • Мнения: 20 365
Моите критерии бяха - читави начални учители; занималня, в която не се отбива номера; засилено изучаване по език; прием без да се налага да сменям лична карта, да търся връзки и да изкарвам уикенд на палатка пред училището. Свекърва ми е учителка от 30 години, едва ли щеше да е трудно за връзките, но след яслата и ДГ ми се повдига вече от кандидатстване, класации и точки. По последния критерий 2 от кварталните училища на пешеходно разстояние отпадат, другите 2 са с мнооого кофти слава. Ще се развовзваме следващите години през два квартала. Преживява се.

# 50
  • София
  • Мнения: 40 958
Някои под "квартално" разбират обикновено, не елитно и т.н.
Моя син ще в в кварталното училище, защото ми е близо и ще посещава логопедката, при която има доста голям напредък.
Отказах се от едно друго училище, защото стана голяма катастрофа на пешеходната пътека със загинал моторист. А и ме "отказаха" от училището.

# 51
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229
Критериите ми са - квалифицирана, опитна, взискателна, но и мила учителка, засилено изучаване на език (не искам да водя по школи напред-назад още от 1 клас), допълнителни часове математика, интересни извънкласни дейности (пак спестяване на развозване), спорт, уютна база, топла хубава храна, добра занималня за самоподготовка, индивидуално отношение към децата -място, където няма зорлем да ги накарат да намразят училището с крясъци и наказания. Всичките тия неща могат да се намерят накуп само в частно училище, засега. Това и направихме. Важно ми е от 1-4 клас да бъде на място, където ще се чувства добре и ще учи с удоволствие, защото това е базата. Нагоре вече частните училища имат други недостатъци - парадиране на благосъстояния и т.н, неща, които в началните класове още липсват.
Затова, особено след опита с голямата си дъщеря в държавни училища, реших, че за началния етап най-спокойна ще съм с внимателно подбрано частно училище.

# 52
  • Мнения: 1 007
Близост до дома е основният ми критерий.
Учителката, освен всичко друго, трябва да е леко артистична и да е запалена по някое изкуство - дори само като хоби или като ценител.
Да НЕ се набляга на брой часове по БЕЛ и математика, а да се заложи на качеството в редовните часове.
Да се учи език от първи клас, от пети да се въведе втори език и поне една година да се изучава някой по-екзотичен. Отново не е нужно часовете по език да претопяват останалите, държа на качеството.
И сериозно изучаване на всички предмети. Все пак образованието не приключва с НВО.

# 53
  • Мнения: 47 352
Учителката, освен всичко друго, трябва да е леко артистична и да е запалена по някое изкуство - дори само като хоби или като ценител.

А откъде черпите толкова подробна информация за учителите?
Когато трябваше ние да избираме така и не успях да се добера до почти никаква.

# 54
  • София
  • Мнения: 6 884
И аз исках това да попитам, ама ме досрамя, че съм толкова неориентирана.  Blush

# 55
  • Мнения: 1 007
Учителката, освен всичко друго, трябва да е леко артистична и да е запалена по някое изкуство - дори само като хоби или като ценител.

А откъде черпите толкова подробна информация за учителите?
Когато трябваше ние да избираме така и не успях да се добера до почти никаква.

В старите квартални училища с традиция обикновено са такива. Когато избираме гимназия или университет, приемаме по презумпция, че преподавателите са добри и те наистина са такива. Така е и със старите училища. Дори да се променят малко, основният почерк в тези училища си остава.

# 56
  • Мнения: 47 352
Не всеки стар учител е ок за всеки родител, а и всеки има различни методи, не са еднакви всички. Аз не познавах много хора в квартала, нито от училището. Само една майка успях да намеря, която да каже, че детето й е било при еди кой си учител, в училището и да питаш, всеки казва, че всичко са прекрасни.

# 57
  • Мнения: 1 007
Не стар учител, а старо училище Simple Smile

# 58
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229
Te, и старите училища не са това, което са били, особено ако директорът не струва.

# 59
  • София
  • Мнения: 3 400
За мен лично първите години, поне до 4 клас, училището трябва да се избира по местоположение. Избрах и отново бих избрала възможно най-близкото училище, стига да не е циганско.
По принцип, ако имаш желания и амбиции за детето си, училищната подготовка не стига, независимо в кое училище е записано.
Да, наистина средата в по-предпочитаните училища, е малко по-различна и по-благодатна за детето, но тези училища също имат недостатъци. Прехвалването не винаги е обосновано, създава се допълнителен стрес за детето, понякога са отдалечени от дома и т.н. И отново казвам, за мен училищната подготвка не е достатъчна в нито едно училище, дори и прехвалените.
Аз лично много държах на самостоятелността още от първия ден на първи клас. Държах сам да ходи и да се връща от училище, сам да се облича, обядва вкъщи, учи и т.н.
Най-близкото училище се оказа на 20 минути пеш от вкъщи и едно от предпочитаните училища в града ни. Синът ми завършва сега втори клас и мога да кажа, че твърденията, които съм следвала първоначално и които описах по-горе, се затвърдиха.

Общи условия

Активация на акаунт