Критерии при избора ви на основно училище

  • 9 602
  • 155
  •   1
Отговори
  • Мнения: 3 675
Искам да попитам родителите на бъдещите първокласници на базата на какво избрахте своето училище?Несъмнено повечето разчитат на добрата материална база и на добри преподаватели.Вчера си поговорихме с едни майки в кафене и те въведоха ново изискване,да са чисти тоалетните..и разбира се да има занималня.Лично аз на първо място гледам близост на училището до мястото,където живеем,за преподаватели не съм питала.Понеже съм от Пловдив повечето от познатите са се насочили към ОУ Алеко Константинов,то било едно от най -елитните в града ни.Ние все още сме ПГ и едва другата година ще избирам училище,но мисля да продължи първи клас,където учи и в момента.Изобщо не съм питала кой ще поема първи клас другата година,мнението ми е,че при желание на детето пак ще се научи да чете и пише,независимо от училището или преподавателите.

# 1
  • Мнения: X
Моите критерии са : на първо място средата- тоест какви деца посещават училището / то всъщност това е определящият фактор за елитност /, второ- близост до дома, трето- учителите и ако нямаше кой да ми го прибира на обяд , определено наличието на занималня щеше да бъде сред водещите критерии.

# 2
  • Earth
  • Мнения: 1 952
То в общи линии си синтезирала най-важните критерии за всички родители.)

Избора на училище не беше лесен за нас. Ние се колебаехме  между "добро "държавно и частно образование. Изпита издържа държавното.

Накрая избора се сведе до - просто да не е "кварталното". Някое с по-добра "репутация". Не познавах учителите и нямаше как да знам коя учителка би била най-добра за детето ми.
Добрата материална база би била водеща в избора ми на частно училище. За държавното някак не мога да имам такива претенции. В много държавни училища нещата се случват въпреки базата. Или по-скоро липсата на такава.

Близостта до училището за нас не е било основен аргумент. Но иначе е доста важна.

# 3
  • Мнения: 19 991
Критериите бяха да се учи интензивно език, да са малки класове под 20 деца, да е добра базата с чисти тоалетни и сапун, да не пътува повече от 30-35 мин до вкъщи, да се предлага добра храна или да може да се носи такава от вкъщи, да ни устройва таксата. Имаше входен изпит, който малко или много отсява децата.
Затова се спряхме на частно училище.
Ако избирах държавно, щях да гледам най-вече средата и класната.

# 4
  • Мнения: 24 582
 Близост, що годе добра база, да предлага допълнителни часове по това, което ни интересува  (имаше нещо като изпит). Учителките не познавахме, от занималня и храна нямахме нужда.

# 5
  • Мнения: 337
Според мен най-важен е учителят. Добрият начален учител не само ще научи детето да чете и пише, а ще формира навици за учене, които са за цял живот. Ще подпомогне изграждането на характера на детето, ще му покаже как да се държи в съответната среда (ще приобщи детето, ако е от срамежливите, или ще намери начин да обуздае по-палавите). Затова записах и двамата ми сина в по-далечно училище, но при прекрасна учителка (имахме късмет и двамата да са в годините на нейните випуски). За елитност на училището помислих едва след 4-ти клас (макар че училището всъщност се знае като едно от най-добрите, не това гледах, когато го избирах). А езици винаги могат да се учат интензивно в извънкласни занимания и школи. Занималнята е важна, ако няма кой да взима детето на обяд, хигиената също трябва да бъде на ниво. Но за нас най-важна беше учителката. Големият ми син е вече 11 клас, доволна съм от развитието му, и съм убедена, че точно тази учителка му даде началния тласък. Малкият ми син е 3-ти клас, все още при нея - благодарна съм за нейната всеотдайност!

# 6
  • Мнения: 47 352
Близост и база.
Това са ми нещата, с които не бих направила компромис.
За учител - все някой от всичките ще ми допадна. Като цяло вярвам в преподавателите, но и съм наясно, че няма как 100% някой да ми отговори на изискванията.

# 7
  • Sofia, Bulgaria
  • Мнения: 919
И аз мисля, че учителката може да даде навици и умения за учене при децата. Но как се разбира дали един начален учител е добър освен някое познато дете да е било при него и да ти е препоръчан или да ти е личен познат? Така че е на късмет на какъв ще попаднеш. от няколко срещи преди да запишеш детето едва ли може да се създаде впечатление за качествата на преподавателя.
За мен е важно началното училище да е наблизо (това за София) - все пак няколко години трябва да има някой ангажимент да води и взима детето, а и да става в тъмни доби за да стигне до училище не ми допада. Базата също е важна, а и аз като съфорумката се притеснявам много от чистотата на тоалетните. В ДГ поне това се контролира и всяка група си има отделна тоалетна.

# 8
  • Мнения: 9 684
И на мен това ми е болна тема.
Записах я в най-близкото до вкъщи училище, където завърши голямата ми дъщеря. Но доста се размислих предвид факта, че откъм материална база положението е от плачевно по-плачевно. Смятам за никой не е скрито в какво окаяно състояние са повечето училища в страната...

Учителите са добри. Училището има добро име. Децата са свестни. В централната част на града сме.

Другото училище, за което се чудя обаче точно откъм база е по-добро. Учители и деца - на същото ниво. Проблемът е, че е малко по-далеч.  newsm78 Едното ни е на 5мин. от къщи. Другото на 10-15 мин. пеш.  Thinking

# 9
  • Мнения: 9 043
Oт София съм и се налага сутрин да пътувам по час за да отида на работа. Не бих сменила работата си само заради местоположението.
Същото е и с училището.
Не бих го записала в кварталното само защото ми е близо. За мен /нас е най-важно какво образование ще получи в училище. Дали ще пикае в клекална или нормална тоалетна не ми е приоритет.
Та критериите:
1. Какво образование дава училището - лични познанства с деца от училището, семейства, статистика от състезания, статистика от матури, и всякаква информация.
2. Сигурност в училището - наркотиците са нещо което ме плаши до смърт.
3. Извънкласни занимания.
4.Креативност
5. Спорт и физическа дейност
6. материална база
7. Местоположение

Горе долу в този ред.

# 10
  • Мнения: 47 352
Oт София съм и се налага сутрин да пътувам по час за да отида на работа. Не бих сменила работата си само заради местоположението.
Същото е и с училището...

По принцип да. Но за основното не съм съгласна. Малко са тези, които не стават.
Сутрешната смяна е кошмарно ранна, не искам да я лишавам от сън. Също така при далечно училище е рисковано самостоятелното прибиране (за по-горните класове).
Е, ако съвсем не става кварталното, тогава ще се пътува, няма начин  Peace

# 11
  • Sofia, Bulgaria
  • Мнения: 919
А има ли някъде класация на училищата по успех. Иска ми се да видя училището, което съм си набелязала как е в това отношение. Търсих в Гугъл но намерих само откъслечна информация.

# 12
  • Мнения: 9 043
По принцип да. Но за основното не съм съгласна. Малко са тези, които не стават.

Aз пък смятам. че повече са тези които не стават.
Нямам желание детето ми да се превърне в касетофон: Сегашната цел/резултат на образованието е да произвежда касетофони. Натискаш копчето „запис” и записваш урока, после натискаш „Play” и ако няма грешки, детето получава 6, ако има 2 грешки, 5

"какво ще стане, ако дете в час по рисуване нарисува синьо слънце в пейзажа си; какво става с дете, което в първи клас може да умножава; какво става с дете, което е много енергично или много чувствително... 
Българското училище в най-често срещания случай няма отговор на тези въпроси - когато то не може да се справи с дисциплината, започва да изпитва. Дотам, че изпитването значително превишава часовете на преподаването. Миронова настоява на възпитанието, на създаването на навици и ценности. Добродетели се преподават чрез четене на приказки, митове и легенди, седене в тишина, групово пеене, драматизация, роли. Добродетели могат да се преподават само от хора, които ги имат. Ако си честен, можеш да научиш някого на честност, ако изпитваш към себе си любов, можеш да дадеш и да научиш детето какво е любов" това е цитат от една статия на Любов Миронова но много добре изразява моето виждане на нещата......

# 13
  • Мнения: 9 684
Аз се чудя още нещо при избора си между две училища - в едното детето няма да има познати деца от детската градина. В другото ще има и то добри приятелчета. А моето дете е много срамежливо и затворено. Чак през последната година се попречупи и то точно покрай тези деца, въпреки че има още много да се желае откъм отпускане.
Та чуденето ми е следното : дали ще й е по-лесно покрай тези познати от групата деца или напротив - ще си я кара срамежливо и затворено именно заради навика, който ще свързва с тези деца. Въпреки че то май срамежливостта не е навик..  newsm78

Моля ви, изразете мнение, че до 3-4 дни трябва да реша кое ще е училището!!!

# 14
  • Мнения: 9 043
utro77 дай пример за твоята дъщеря: От кого я е срам, кога е затворена.
Хората са различни, различна психика, различна нервна система, различен темперамент.  Така, че ако за теб е затвореност за нея може да е начин да се чувства добре. А нали всички желаем децата да са добре и да се чувстват щастливи.

Общи условия

Активация на акаунт