Критерии при избора ви на основно училище

  • 9 618
  • 155
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 47 352
Hope for Two, да, разликата е в това, което очакваме от училището. Аз не намирам големи разлики като чета отчетните теми. Затова си мисля така. Но ако имате предвид някакво конкретно училище и там нещата са различни, тогава да.

utro77, проучи как ги разпределят, съмнявам се да ги сложат заедно. При нас почти цялата й група от градината е в това училище, но съвсем умишлено бяха разпределени в различни класове. Подозирам и на другите места е така.
Аз не бих избирала по спрямо този фактор, по-скоро местоположение, база и отзиви от бивши ученици.

# 16
  • Мнения: 9 684
utro77 дай пример за твоята дъщеря: От кого я е срам, кога е затворена.

Така се случи,  че сменихме три групи в детската. Предполагам това й повлия да свикне трудно. никога не е ходила с желание. Дълго време даже ходихме с плач. Чак сега, последната година се поотпусна и се посприятели с децата. Тази година й е втора с тази група.

utro77,
Аз не бих избирала по спрямо този фактор, по-скоро местоположение, база и отзиви от бивши ученици.

Не избирам спрямо този фактор, но и той ми е доста важен. Опитвам се да прогнозирам в кой случай ще й е по-лесно за адаптация, че това нейното притеснение силно ме притеснява и мен.

Проблемът най-вече се изразява в това, че тя от срам говори много тихичко. А в училище как ще говори тихо....  newsm78

# 17
  • Мнения: 47 352
Разбирам, но не вярвам, че ще оставят повече от 2-3 деца от една група в градината в клас заедно.
Умишлено го правят, за да не сложат готов колектив, а другите няколко деца да се чувстват изолирани.

# 18
  • Мнения: 24 583


"какво ще стане, ако дете в час по рисуване нарисува синьо слънце в пейзажа си; какво става с дете, което в първи клас може да умножава; какво става с дете, което е много енергично или много чувствително...  


 Но какво си мислиш, че става с такова дете? Карат го да рисува жълто слънце, или го бият да спре да умножава?
  Колкото до много енергичното дете... зависи какво се влага в това понятие. И в нашия клас имаше едно "много енергично" според майка си. За другите неща за касетофона и прочие... освен ако не случите на някоя неверооятно некадърна или луда учителка, децата, разбира се във всяко училище при това, ще четат приказки, ще имат групово пеене, драматизации и роли, ще им предлагат примери и ролеви игри чрез които се заучават основни понятия и морални категории.
 Пиша това, защото вече все пак завършихме два класа и горе долу се ориентирам. И ми се струва, че споделяйки такива възгледи, като в предложената статия, човек би си създал ненужни терзания.

Utro, аз бих ти предложила въобще да се абстрахираш от това дали ще има познати деца като фактор. Избирай по другите неща.

Последна редакция: чт, 28 май 2015, 13:23 от Iris04

# 19
  • Мнения: 19 991
Утро, моята дъщеря е същата. При нас разместваха класовете след предучилищна и помолихме да е с детето, с което се приятели в предучилищна. В първи клас се разбираха още по-добре. За мен това определено е фактор, предвид характера на детето. Но все пак гледай учителката и средата. Дали ще ходите 10-15 мин повече или по-малко е без значение, ако детето се чувства добре  емоционално.
Между другото в нашето квартално започват по-късно сутрин. 8 или 8.30 ми се върти в главата, но ще питам днес едно приятелче на щерката.
Човече, от бившата ни градина специално така подаваха документи, че да са в един клас. На повечето места може да избираш, така че зависи дали родителите искат.

# 20
  • Мнения: 9 043
 Iris04 aз обичам да съм информирана. Нямам ненужни терзания. Живея в реалността.
Следя теми за 1-ви и 2-ри клас. Общувам с деца. И затова смея да твърдя, че повечето училища нестават - обратно на тезата на Не се сърди човече: че повечето стават.

# 21
  • Мнения: 47 352
...И ми се струва, че споделяйки такива възгледи, като в предложената статия, човек би си създал ненужни терзания...

И на детето също. Хубаво е да разбере, че не е център на вселената и да се научи на някои неща.
Дъщеря ми сега завършва 4 клас и не мога да се оплача от липса на индивидуален подход, преувеличени са нещата, не е толкова страшно в училище, нито учителите работят без желание на конвейр.

# 22
  • Мнения: 9 043
Защо когато имаме различни виждания и изисквания за марка обувки, примерно. Не докарваме стрес на производителя. Когато вие решите да се обучавате в нещо...прочувате и имате изисквания.

Защо тогава би трябвало детето да е стресирано. Или човек да има терзания.
Детето е индивид и е център на неговата вселена, след това идва масовката.
Никой не казва, че е страшно. По скоро е трагично.  Hug

# 23
  • Мнения: 47 352
Аз не забелязвам стрес, при все че дъщеря ми е доста мекушаво човече.
Ако учим детето, че е център на вселената в реалния живот след години ще бъде доста стресирано.
Да, център са на собствената си вселена, но не живеят сами, така че трябва да признаят и съществуването на другите вселени, ако не искат да бъдат сами...

# 24
  • Мнения: 24 467
Дестинацията- близост до дома, евентуално- до работата.
С малкия син питахме и за учител, т.к. в началните класове е важен той, а не училището. А средата се намества според класния. Няма и как да знам каква е "средата" в І клас. Клас с клас не си приличат, вкл. и в "елитните" училища.
С големия класен не съм търсила, но пък уцелихме шестицата. Съжалявах, че същата жена не можеше да пое и малкия, т.к. не й излизаше ред да поема първи клас, но пък съм доволна от възможността да избера и от съвета, който ми дадоха. Сегашната класна отговаря на изискванията ми- сериозно отношение към учебния процес и децата, справедливост. Важно е, че на детето му харесва.
С две думи- началните класове и на двете деца ми харесват. Не мисля за цялото училище. 
Друго не ме е интересувало.
Стол имаме, но не ми е водещ никак. Закуските са си домашни. Занималнята предпочитам да не я ползвам. Та това не са ми бивали критерии. Бази не съм сравнявала- и на четирите училища, за които мислех, базите са хубави, имат стол, занималня /за който иска/.
За след ІV клас не мисля изобщо. Изцяло е до късмет с учителите. Ако са същите деца, като сега- чудесно би било. Две години не сме имали никакви проблеми. С големия ми син четири години в начална степен също не сме имали, беше му приятно да ходи на училище, както сега е добре и на брат му.
В класовете и на двамата нямаше деца от ДГ. Това не е никакъв проблем. Малки са, тъкмо е момент да свикнат да правят нови запознанства.

Последна редакция: чт, 28 май 2015, 14:38 от Judy

# 25
  • София
  • Мнения: 40 958
За дъщеря ми имах едни изисквания, за сина ми - други.
За дъщеря ми бяха близост, профилирана паралелка, учител/ка, наличие на деца от градината (не  толкова голяма степен) и т.н.

За сина ми сведох критериите само до един - логопед, и по-точно въпросната логопедка, която посещаваше в подготвителната група.
Класа няма да е цвете за мирисане, но какво да се прави.

# 26
  • Мнения: 2 353
Най-доброто от най-близките квартални, а кварталът сме го избирали по критерии да има добри училища и разни други добрини.
Ако сегашната градинска компания се пресели дружно в кварталното училище и се случи дори в един клас - чудесно би се получило.

# 27
  • София
  • Мнения: 23 741
Единственото ми желание е дъщеря ми да бъде приета в училище извън квартала ни.
Напоследък само за това мисля, нямам настроение, свито ми е... Да идва 3 юни, че да минава тая драма.

# 28
  • София
  • Мнения: 6 879
И на нас предстои този избор, а още съм доста ненаясно накъде да се насочим. Има ли го наистина това от ДГ да ги прехвърлят в един клас? Едно време беше така и във връзка с питането на Утро ще кажа, че за мен - също срамежливо и необщително човече - беше огромно облекчение това, че познавах половината клас от детската. Но бях останала с впечатление, че сега всеки се спасява поединично. newsm78 Хич не ми е ясно откъде да проучвам евентуалните учителки...

# 29
  • Мнения: 9 684
Брей, направо ще лудна от размисли!  ooooh!
По-хубавото училище, където се колебаех да запиша, се оказа, че си имало и доста основен минус - децата на най-големите бизнесмени и псевдо-аристократи в града масово се записвали точно там...  Cry И както можете да предположите - такива деца си правят каквото си искат безнаказано, защото родителите са спонсори на училището. Имало дори случаи на учители, бити от ученици.  Rolling Eyes Разбира се, това се пази в тайна и само сред учителските среди е известно...

Май не ми се иска да си набутвам детето в такава среда. Аз съм юрист и най-много мразя анахрията.  Naughty

Сега по обяд отивам до кварталното училище, което първоначално избрах, да разгледам обстойно условията за първокласниците!

Общи условия

Активация на акаунт