СЕДМИ КЛАС-тема 66

  • 64 317
  • 865
  •   1
Отговори
# 135
  • София
  • Мнения: 18 129
Флаш, права си.  Hug Но с една уговорка, в НЯКОИ училища. Когато това стане  факт във всички, ще е прекрасно. Но засега не е.. Познавам деца, за които урокът по мат в училище  минава с предаването на теоремите и формулите и максимум с решаването на 1-2 задачи след урока. Сборниците са химера... Сега ще раздразня вероятно някого с дете в 107-мо... Обстоятелствата ме срещнаха с  ученик от седми клас там, математическа паралелка. Ами извинявай, но детето не знаеше за съществуването на ОЗ, още по-малко какво гласят. А пък в нашето старо ОУ материалът по е бил приключен буквално дни преди матурите. Тоест  време за  тренинг на изпитния формат е нямало.. Минах през двора на училището, имах работа в тази посока и погледнах оценките. Колкото и по-ниски да са тази година резултатите по принцип, те са несравними с миналогодишните. Е, нима децата за една година са затъпели... Не, не са,  просто при равни условия с уроци и школи, решаваща миналата година е била базата, положена от  друг учител, при който материалът бе взет навреме, решаваше се много, проверяваха се домашни, работеше се с допълнителни помагала, тренираше се форматът... И пак стигнахме до същото - между учител и учител има огромна разлика..

Последна редакция: сб, 06 юни 2015, 19:24 от пенсионирана русалка

# 136
  • Мнения: 41 445
Клиширано  е това, че математиците пишат грамотно, но видиш ли  непременно  лаконично, сухо, неемоционално.

Това червеното "те" намеква за обобщаване, т.е. всички математици. Но обобщения няма. Да, има математици лирици, даже и поети. Но аз говоря за доминиращи тенденции и преобладаващо мнозинство. А преобладаващото мнозинство математици не обичат писането с художествени изрази. Аз съм такава и го знам. И не говоря за сухо и лаконично, говоря за натруфено и високопарно, каквото трябва да е писането за да се представиш добре на БЕЛ.

# 137
  • Мнения: 3
Здравейте , дами ! Simple Smile Дъщеря ми е с бал 33.000 . На първо желание ще пише 9 ФЕГ , но не съм убедена , че ще я приемат . Според вас има ли шанс за някое от класиранията ( 1-во , 2-ро или 3-то ) или от сега да подготвям кърпичките ? Thinking

# 138
  • Мнения: X
Flash*, явно в училище са им ги показали, мисля си. Но щом в повечето училища не се изучават, а децата искат да кандидатстват, то ясно е защо школите са такъв голям брой.

# 139
  • Варна
  • Мнения: 6 883
пенсионирана русалка, допускам  това и се съгласявам.
Но е наивно и да се мисли, че наученото в час където и да е по каквото и да е е достатъчно. Винаги стои въпроса с допълнителната подготовка. В какъв вид ще е тя е индивидуално решение според потребностите на индивида. В училище се дава основата. Който иска да знае и може трябва да надгражда със собствени сили и средства. Така е и после в живота. Ако искаш да си професионалист и на ниво - четеш, учиш и се до образоваш, всичко е динамично. На това трябва да ги учат в училище. Да ги научат да учат.
При който се получи - добре. Не е задължително обаче ... и не е нужно.

# 140
  • Мнения: X
обстоятелствата ме срещнаха с  ученик от седми клас там, математическа паралелка. Ами извинявай, но детето не знаеше за съществуването на ОЗ, още по-малко какво гласят.

И аз се изненадах какви са те. Това е извънучебен материал, нали? В пощата ли бяха събрани?
Питам аз, събирам отрано материал за бодрата смяна, че ей сега ще се търкулнат 5 години.

Каква ирония - мина НВО, а аз чак сега запoчвам да вниквам какво представлява всъщност.  Rolling Eyes
Била съм с доста розови очила.

# 141
  • София
  • Мнения: 18 129
Луси, ако отидеш и кажеш на някого от онези горе, че не се изучават едикои си задачи, той ще рипне, ще разлисти учебника и вероятно ще намери примерно една задача  от този тип (казвам вероятно, тъй като има и разлики между учебник и учебник). Но тази една задача на места ще е разгледана детайлно, ще е обяснена,  ще са упражнени подобни на нея в помагала. На друго място ще е  спомената, с което ще се приключи, а на трето въобще няма да е погледната.. Но после такава задача се пада на НВО. Тези деца от случай 2 и 3 какво правят? Ами тези, при които всички текстови задачи за път, за капитали, за работа и за сплави са били разгледани в един учебен час заради закъснение с предаването на мтериала (понеже и за такъв случай знам)? Те какво да правят...

Флаш, така е. Но задължителният минимум се преподава в училище. Simple Smile За да  доучваш под каквато и да е форма, трябва да има на какво да стъпиш. Е, там е проблемът, някои нямат и не е защото са тъпи или мързеливи......

Последна редакция: сб, 06 юни 2015, 19:38 от пенсионирана русалка

# 142
  • Мнения: 5 386

Някой беше питал по-горе за сравнение между хуманитарната и Патриарха в Пловдив. Определено хуманитарната е с много гърди напред!!! И баловете там са по-височки. Само за паралелката с руски език баловете са съизмерими на тези в Патриарха.

# 143
  • София
  • Мнения: 12 164
Кръгови диаграми примерно няма, геометрични  задачи с допълнителни построения също, отделянето на  точен квадрат и определянето на НМС като в тазгодишната 24 задача  я го има под формата на 1-2 задачи, я не.. Който не е се с блъскал с такива задачи в помагала и сборници, без значение дали в МГ,  дали на курс, уроци или вкъщи с помагаща мама/татко, няма особен шанс да се справи....


Тогава нямам никакво основание да се карам на моята дъщеря, даже ми е чудно как се е справила. Освен в училище, ходеше на уроци само за АК, а там са съвсем друг формат - 100 задачи за 60 минути с избираеми отговори. Никъде не е учила как да описва задачи, или като тазгодишната 24-та, ако не са им ги показали в училище, идея нямам откъде може да знае как се решават. Тук се чудех като говорехте за тези допълнителни построения, мислех, че ги учат в училище. Но ако не, то тогава школата за НВО е задължителна.

LUCY, твоята дъщеря не беше ли в Св. София? Защото там учат задачите от 2-ри модул и то яко. През цялата година се правят пробни изпити по формата на НВО, вкл. 2-ри модул. Та ако е била там - ето къде ги е научила. Peace

# 144
  • Мнения: 463

Флаш, така е. Но задължителният минимум се преподава в училище. Simple Smile За да  доучваш под каквато и да е форма, трябва да има на какво да стъпиш. Е, там е проблемът, някои нямат и не е защото са тъпи или мързеливи......

Абсолютно те подкрепям. Понякога и с частни уроци не могат да се постигнат максимални резултати. Допълнителната подготовка следва да надгради знанията, получени в училище, да даде това, което не е застъпено достатъчно в учебния план. Вместо това обаче се налага да се наваксат пропуските от недостатъчено добре свършената работа в училище. Задачите за работа, капитал, сплави и пр. и при нас бяха претупани в един час. Какво може да се очаква от децата при това положение? Надявам се, че тазгодишните катастрофални резултати най-накрая ще накарат чиновниците в МОН да се замислят за бъдещето на българското образование и ще  предприемат адекватни мерки.

# 145
  • Мнения: 864
Това, което срещнах като информация е, че се обмисля промяна във формата на матурите за догодина. Но тя едва ли ще е в посока подобряване на подготовката в училище.

# 146
  • Мнения: 298
Скрит текст:
Ganis... Не влизай в буквализъм, не очаквам от теб да кажеш, че описаното е проблем на образованието, достатъчно е да си го мислиш тайничко Simple Smile
Не влизам в буквализъм. Всяка година чета мненията на родители в седмокласната тема. Всчички се надяват на резултати от децата си и на прием в добри училища и когато излезе класирането на ДЗИ, 12 клас се започва старата песен. Ама то само частните учители и школи. И аз преподавам частни уроци, но знам как аз и мои колеги се бъхтаме през годината в училище и даваме всичко от себе си. Как отивам в 7,30 и се прибирам след 18 у дома. Много е лесно, когато само през собствената призма някой се изкаже неподготвен. Да има много колеги, които уви в час нищо не правят, но има и много, които са отдадени на професията. Освен това, учителите не са единственото звено. Децата също. Има деца, с които съм работила в училище и у дома и които са били през цялата година лежерни и безотговорни. Родителите също. Тогава аз не мога да помогна. Обратно- деца, които са мотивирани, дори и да са имали пропуски, но имали и желание се справят.
Освен това, докато ги има тези НВО за след 7 клас и този формат с два модула ( а в учебниците няма задачи от 2 модул или поне са единични) и няма достатъчен брой часове и колегите не успяват да си предадат материала, камо ли да правят упражнения, ситуацията няма да се промени.

Кръгови диаграми примерно няма, геометрични  задачи с допълнителни построения също, отделянето на  точен квадрат и определянето на НМС като в тазгодишната 24 задача  я го има под формата на 1-2 задачи, я не.. Който не е се е блъскал с такива задачи в помагала и сборници, без значение дали в МГ,  дали на курс, уроци или вкъщи с помагаща мама/татко, няма особен  шанс да се справи....Не са трудни, но просто за много деца са непонятни, защото не са разглеждани.

 Sick

Ето затова процъфтяват школите и частните уроци. А може би точно заради тях форматът на НВО е такъв - един много добър бизнес процъфтява.

При това положение се питам: Какво точно измерва и показва НВО newsm78
Знанията необходими за НВО ТРЯБВА да се получават в училище, но уви .........

# 147
  • Мнения: 864
Задачите за НВО се учат в училище. Тук става въпрос за втори модул, който е за кандидатстване. И по наше време се ходеше на курсове и уроци за подготовка за кандидатстване.

# 148
  • my own world....
  • Мнения: 1 076
Не искам да прекъсвам математическите ви размисли, но реших да пожелая УСПЕХ на всички, които утре ще се явят на изпит по история в НГДЕК Simple Smile   bouquet

И да припомня, че и септември ще има изпит, ако има незаети места. Всички, на които им вървят езиците - да не се колебаят Wink Научиш ли латински и старогръцки после всеки друг език ти се вижда песен. А горе цитираните се учат, моята малката  се справя, не с лекота чак, но дори й е приятно Simple Smile

# 149
  • Пловдив
  • Мнения: 9 736
Е добре, как тогава едни учители успяват да си разпределят времето и да си предадат материала, да го обяснят и да остане време да се работи и по двата модула, а други не успяват.  newsm78

отговорът го даде ganis

 но знам как аз и мои колеги се бъхтаме през годината в училище и даваме всичко от себе си.

Докато има учители, които не си вършат работата, ще има школи и частни уроци, защото добрите учители останаха малко. И то не само по БЕЛ и МАТ.  Peace
От друга страна, една голяма част от децата не знаят защо ходят на училище. Родителите им - още по-малко. Всички искат да имат права, а да нямат задължения и да не се полагат усилия.

В крайна сметка и задачите от втори модул се решават с материал, изучаван до 7 клас.

Общи условия

Активация на акаунт