СЕДМИ КЛАС-тема 66

  • 67 354
  • 865
  •   1
Отговори
# 90
  • София
  • Мнения: 5 551
Аз ще дам обзор на цялата работа през годината за 73 СОУ. Тази година заедно с колежката по БЕЛ Силвия Костова изведохме целия випуск. Работим с тях от 8 клас. По БЕЛ само някои деца, които ще кандидатстват право и психология започнаха курсове. Хубавото е, че директорът всяка година отпуска СИП по БЕЛ, Химия и Биология (защото последните два предмета не се изучават в 12 клас, а има доста желаещи деца). По БЕЛ СИП беше два пъти седмично. Граматика и Литература. Беше яко бъхтане от страна на колегата и децата. Имаме пълни шестици и като цяло среден успех 5,63. По биология две пълни 6 и едно 5,92- това е само от СИП. Колежката по физика и аз работихме без отпуснат СИП, но всяка седмица си правихме група с децата, които ще се явяват на матура. По физика- две пълни 6 и едно 5,96- без частни уроци. 5 отлични оценки по математика. Разбира се, че има и издънки, но това са единици и деца, които не си мръднаха и малкото пръстче. Така, че цялостното представяне зависи от децата и учителите. Трябва доста неуморна работа. Разбира се, че има и деца, които в 12 клас посещават уроци и школи за кандидатстване, но това е нормално и не омаловажава труда на колегите.

# 91
  • Мнения: 2 980
За всички колебаещи се за избора на училище, може би това инфо за класацията на училищата след ДЗИ би било полезно:

http://www.danybon.com/obrazovanie/top-10-uchilista-matura-bel-12-class-2015/

От Софийските училища прави впечатление отсъствието от топ 10 тази година на СМГ, а за страната - на ЕГ Кърджали / и Ардино разбира се Mr. Green/.....


Тук става въпрос за матурите по БЕЛ , а на математиката - има ли ги, съмнявам се там - СМГ да не е в топ 10

Става въпрос за Задължителната матура - БЕЛ, математика, физика, химия, езици и др. са втора матура по избор. Със сигурност СМГ са ПЪРВИ в много от областите. Просто ми направи впечатление отсъствието им по БЕЛ тази година, за разлика от миналата, когато бяха непосредствено след Ардино в топ 10.

Специално за СМГ и резултатите по БЕЛ - доколкото знам, миналата година на 12 клас по БЕЛ им е преподавала г-жа Полименова - за мене това обяснява високите резултати!
(Признавам, че съм пристрастна, но за 11 години в училище не съм имала по-добър и по-любим учител   bouquet. )

# 92
  • Мнения: 99
За Кърджали разликата в резултатите от ДЗИ е огромна..От над 5,50 миналата година  на 3,70 тази...

Русалке,  данните са ти за голямото преписване и срив на резултатите са за гр. Ардино. В езиковата гимназия в Кърджали средният успех т. г. е 5.18, при май около 5.70 миналата.
Това само за коректност го поствам, иначе подкрепям всички акции против преписвачи.

Последна редакция: сб, 06 юни 2015, 12:18 от mia5543

# 93
  • Мнения: 864
Код, аз не неглижирам в никакъв случай българския, но все пак става въпрос за разлики в стотни в класациите, които едва ли ще срутят чак толкова общия успех в дипломата. И моят син ще ходи със сигурност на допълнителна подготовкапоо БЕЛ. Но по-ценното е, че поне по математика можем да разчитаме изцяло на подготовката в училище, докато в много от елитните гимназии ходят и по БЕЛ, и по втория предмет, че  и по трети, по изискване на университетите, към които са се насочили.

# 94
  • Мнения: 15 227
Аз ще дам обзор на цялата работа през годината за 73 СОУ. Тази година заедно с колежката по БЕЛ Силвия Костова изведохме целия випуск. Работим с тях от 8 клас. По БЕЛ само някои деца, които ще кандидатстват право и психология започнаха курсове. Хубавото е, че директорът всяка година отпуска СИП по БЕЛ, Химия и Биология (защото последните два предмета не се изучават в 12 клас, а има доста желаещи деца). По БЕЛ СИП беше два пъти седмично. Граматика и Литература. Беше яко бъхтане от страна на колегата и децата. Имаме пълни шестици и като цяло среден успех 5,63. По биология две пълни 6 и едно 5,92- това е само от СИП. Колежката по физика и аз работихме без отпуснат СИП, но всяка седмица си правихме група с децата, които ще се явяват на матура. По физика- две пълни 6 и едно 5,96- без частни уроци. 5 отлични оценки по математика. Разбира се, че има и издънки, но това са единици и деца, които не си мръднаха и малкото пръстче. Така, че цялостното представяне зависи от децата и учителите. Трябва доста неуморна работа. Разбира се, че има и деца, които в 12 клас посещават уроци и школи за кандидатстване, но това е нормално и не омаловажава труда на колегите.
Поздравления и за децата и за преподавателите.Без да искате сте написали как се раобити и какви резултати има  в т.н."елитни" гимназии.

# 95
  • Мнения: 1 782
Мимс, разликата не е измерима в стотни.  Минимум е 2.5 десети, което е всичко друго, но не и малко.
Разбира се, говорим за средни резултати за целия випуск.

# 96
  • София
  • Мнения: 19 957
Всяка година се говори как матурите след 12 клас  не са показател, понеже всички ходели на уроци.. Ами може да не са кой знае какъв, но са единствен на този етап и  това ги прави все пак  показателни.. А и щом се твърди, че масово зрелостниците ходят на уроци, значи махайки допълнителната работа като събираемо в уравнението, остава базата, придобита в училище.. Тоест на места тя все пак  е по-добра отколкото на други. Peace

Миа, според статия на "Дневник" става дума точно за Кърджали и за там е описан най-драстичният спад спрямо миналата година. Друг е въпросът дали журналистите не са се оплели. До излизане на официален файл на МОН само ще си говорим наизуст..

# 97
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 459
И резултатите от НВО не били показател според някои, но без системната работа с Учителите в нашето училище, оценките на сина ми нямаше да са такива, каквито са. Надявам се и в следващите години да има късмет и Учители.

# 98
  • София
  • Мнения: 19 957
Точно това имах предвид. Едно е да отидеш на уроци и да надграждаш върху придобитата в училище добра база. Съвсем друго е да отидеш на такива  бос и гол, без да имаш поне някакви основни знания и умения. Уроците не са панацея и могат само да вдигнат  нивото ти, но трудно могат да изкарат някого от блатото на незнанието  и да го отведат до  отлични резултати. Това важи и за НВО, и за ДЗИ. Преди тези толкова спрягани уроци си трябва сериозно подплатяване на ниво училище. И точно тук лъсват разликите..

# 99
  • София
  • Мнения: 661
Русалка, напълно съм съгласна. Няма как да налееш мозък в чуждата глава.

# 100
  • столицата
  • Мнения: 4 486
Здравейте,сега след като са известни резултатите,бихте ли споделили как сте се готвили и съответно школа или учител,от които сте доволни. Май е по-добре на лични. Предварително благодаря!

# 101
  • София
  • Мнения: 5 551
Точно това имах предвид. Едно е да отидеш на уроци и да надграждаш върху придобитата в училище добра база. Съвсем друго е да отидеш на такива  бос и гол, без да имаш поне някакви основни знания и умения. Уроците не са панацея и могат само да вдигнат  нивото ти, но трудно могат да изкарат някого от блатото на незнанието  и да го отведат до  отлични резултати. Това важи и за НВО, и за ДЗИ. Преди тези толкова спрягани уроци си трябва сериозно подплатяване на ниво училище. И точно тук лъсват разликите..

Както винаги - право в десетката Heart

# 102
  • Мнения: 45
Да се запиша и аз в новата тема.И ние сме оценени по всичко ,само по география ще има 5 за год.Не желае дори да я изпита.Здраве да е .Успех на всички в подредбата!

# 103
  • Пловдив
  • Мнения: 10 470
Аз пак да си попитам, има ли сайт, на който публикуват резултатите от проверка на способностите по рисуване. Благодаря!

И пак да отговорим - на сайта на РИО на съответната област.

за рисуването - темите ги знам, исках да видя подробно инструкциите по декоративната композиция.

# 104
  • ГОре на черешата...
  • Мнения: 11 511
Уж писах на втора страница, но явно не съм успяла да публикувам - все едно - благодаря за новата тема  bouquet!

Най-сетне успях да намеря статистиката за нашата област, и то пусната от МОН, не от РИО, разбира се Crossing Arms. Сега пада голяма чуденка с нея, че не съм в час...то разбрах колко деца има преди него, но оттук насетне почва чуденето, защото при нас няма квоти момичета/момчета, а и как да си сигурен колко деца ще пожелаят тази паралелка...междувременно желанието ни лееееко се измени, същата посока/химия и биология/, но ПМГ в Търново. Чудим се, размисляме, той доскоро беше категоричен че иска в профилираната паралелка в неговото СОУ/тя е единствена такава в града ни и втората е в Търново/. Все ми се струва, че няма място за сравнение между двете и го навивам да пишем първо желание ПМГ, пък ако не стане на трето класиране винаги ще може да се влезе в СОУ-то. Проблемът е, че тази година в нашата област резултатите са най-слаби и като нищо няма да успеят да сформират паралелка и накрая да се чудим какво да правим Rolling Eyes...

Вчера ходих да му видя работите - просто не си струва, както бяха писали и тук. Първо, че ми разрешиха едва ли не по милост без детето, което беше на екскурзия, и второ - нищо не можеш да разбереш - тикче с червен химикал, до него със зелен и толкоз - ни точки, ни поправки, ни рецензия. По БЕЛ влязох в лек конфликт с госпожата, взе да ми вдига гири как видите ли всеки гледал да заобикаля закона и затова държавата била на тоз хал Shocked. След контра от моя страна да работят малко повече и да има два дни за разглеждане на работите оная избесня и излезе. За мен работата му е перфектна - тезата му е издържана изцяло, не броих, но поне 5-7 изречения, като със сигурност имаше писано поне по 4 от прословутите им критерии и защо е оценена с 4 т - незнайно newsm78. Преразказът - също. На три места имаше мацнато от проверяващия - "изял" едно "и" в дума, един израз и думата "сграбчила" - за птицата. . Попитах защо - неуместна употреба. Е баш уместна си е, щото птиците точно си сграбчват, ама нейсе. И хоп - 3 т. по-малко. Онази настръхналата преди да излезе ми вика какво ще гледам работата с толкова висока оценка - ами искам пък да видя как се подиграват с децата ни Close!

Толкова. Сега ще се чудим още седмица как да подредим двете си единствени желания....

За подготовката - по БЕЛ - само в училище, нищо допълнително, но той чете много от малък и явно това се отразява.
По математика ходи на уроци при един доста възрастен бивш учител един път седмично по един час, и не толкова редовно през учебната година. Останалото - сам, без ничия помощ. А, и от 1-ви клас ходи на английски в училища Европа.

Общи условия

Активация на акаунт