Всичко за етажната собственост 2 - Домоуправител в нужда се познава

  • 114 109
  • 938
  •   1
Отговори
# 675
  • София
  • Мнения: 249
Скрит текст:
Много приказки сте изприказвали  Rolling Eyes за това как да се събират парите.
Хареса ми начина на определяне на сумите посочени от Мечо пух, но нали разбирате, че щом има даден минимум то много хора ще се хванат, че това трябва да дават и нито стотинка повече.  Simple Smile Затова държа да се събира него, за да има фонд за бързо реагиране! А когато е определен ремонт и се знае сумата му се разпределя според %.
От някои се досъбират, а на други остава надсъбрана сума.
Скрит текст:
Аз изхождам от това на мен да ми е лесно за изчисление и лесно за обяснение.
[/quote]
Като ги разпределиш процентно, това няма как да стане - и не трябва да става!... нещо не те разбрах?

# 676
  • Варна
  • Мнения: 485
Мечо_Пух,
Имаш право - процентно да се събира съгласно идеалните части като се започне от 4,20 нагоре. Но това не се възприе от живущите затова е твърда сумата. По лесно го схващат. Като имаме разход смятам по %но за всеки и събирам от този на който не му достига сумата.

Интересното е, че и за месечните разходи действат на места така. Събирали твърда сума на човек за месеца Simple Smile Вярно, че е приблизително една и съща, но при нас варират броя на живущите. И като почнат - ама аз от 15ти не живея тук, как да им смятам половин месец, като деля на брой хора Simple Smile

# 677
  • Мнения: 36

Привет!
Нашият вход също е в процес на наемане на фирма, вече се спряхме на една,предлагаща оферта за 5 лева на апартамент ( режийните ще бъдат на човек).  Намериха се обаче двама съседс , които
о да предявят претенции защо таксата да не бъде на човек, но фирмата няма такава опция. Дайте съвет как да се постъпи в този случай. Вече доста време се опитваме да намерим професионален домоуправител, обаче все някой се намира да възропти срещу нещо и дотам..

# 678
  • Мнения: 6 918
Професионалният домоуправител отказва да предостави банкова сметка за плащане на ремонтите. Начините били с пощенски запис, чрез куриер, в офиса им или на касиера, а има собственици, които живеят в чужбина и няма как да платят на място, а искат да се издължат. Квитанция също отказват да издават  ooooh! Някъде в закона не пишеше ли, че трябва да има банкова сметка за плащания?  newsm78

# 679
  • Варна
  • Мнения: 485
Ето тук е определено, да има сметка, по която да се събират средствата, но не знам как може управителя да бъде заставен да открие такава сметка. В банката с която аз оперирам, нямат такива специални сметки. При събиране на по големи суми ги държим в отворена депозитна сметка за по сигурно.

Чл. 50. (1) Общото събрание на собствениците или на сдружението създава и поддържа фонд "Ремонт и обновяване".
(2) Средствата във фонда се набират от:
1. (изм. - ДВ, бр. 57 от 2011 г.) ежемесечни вноски от собствениците в размер, определен с решение на общото събрание съобразно идеалните части на отделните собственици в общите части на етажната собственост, но не по-малко от един процент от минималната работна заплата за страната.
2. други източници.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 57 от 2011 г.) Средствата във фонда се набират в сметка със специално предназначение, която се открива на името на председателя на управителния съвет (управителя) или на сдружението.
(4) Средствата във фонда се разходват за:
1. извършване на дейностите по чл. 48, чл. 49 и за оборудване;
2. изпълнение на мерките и указанията от техническия паспорт на сградата;
3. други разходи, определени с решение на общото събрание.
(5) Разпореждането със средствата от сметката по ал. 3 се извършва от председателя на управителния съвет (управителя) въз основа на решение за тяхното използване, прието от общото събрание.

# 680
  • София
  • Мнения: 249
Не ви ли е всичко по банков път и нямате отчетност месечна минимум - хич не се хващайте с професионални домоуправители.... !!! Ще ви цакат до дупка... взимат ви едни пари и за нищо не можете да ги хванете!
РЕАЛНО трябва да се събират пари на калпак, а не на апартамент за професионалните домоуправители!
РЕАЛНО трябва да им плащате в касите на изипеи, по банков път, чрез карта и така нататък (не да ви ги събира човек - в кой век живеем?)!
РЕАЛНО е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да взимате отчетен документ за това, че плащате тези вноски - ако не го правите - просто сте луди!!! Стига сте се поддавали на тарикати.... права имате, задължения... хайде малко отговорност повече проявете!

.... абе аз започвам да се чудя на някои хора тук, какви ги вършат... вместо да си оправите живота вие гледате как да го усложните!?!

# 681
  • Мнения: 6 918
Само 2 апартамента от входа сме против, останалите безропотно се отчитат на касиера, който естествено нищо не знае, защото бил само касиер  ooooh! От хората зависи... искат да са телета и това е  Peace Сега щели да ни съдят, защото не искаме да броим пари на ръка. Според мен трябва да има сметка за общата каса  Peace

# 682
  • София
  • Мнения: 249
Само 2 апартамента от входа сме против, останалите безропотно се отчитат на касиера, който естествено нищо не знае, защото бил само касиер  ooooh! От хората зависи... искат да са телета и това е  Peace Сега щели да ни съдят, защото не искаме да броим пари на ръка. Според мен трябва да има сметка за общата каса  Peace

Дали да има сметка го решава ОС.
За да тръгнат да ви съдят също трябва да се реши на ОС.
А без редовни квитанции най-малкото... не може да искат да се дават пари ... какви са тези глупости?

# 683
  • Мнения: 6 918
Не ви ли е всичко по банков път и нямате отчетност месечна минимум - хич не се хващайте с професионални домоуправители.... !!! Ще ви цакат до дупка... взимат ви едни пари и за нищо не можете да ги хванете!
РЕАЛНО трябва да се събират пари на калпак, а не на апартамент за професионалните домоуправители!
РЕАЛНО трябва да им плащате в касите на изипеи, по банков път, чрез карта и така нататък (не да ви ги събира човек - в кой век живеем?)!
РЕАЛНО е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да взимате отчетен документ за това, че плащате тези вноски - ако не го правите - просто сте луди!!! Стига сте се поддавали на тарикати.... права имате, задължения... хайде малко отговорност повече проявете!

.... абе аз започвам да се чудя на някои хора тук, какви ги вършат... вместо да си оправите живота вие гледате как да го усложните!?!

Е нали ОС трябвало да реши  newsm78

Квитанции не се издават, достатъчен бил подписа в екселската таблица

# 684
  • Варна
  • Мнения: 485
Аз не съм професионален домоуправител, а просто собственик, на който му пука да вървят някак нещата, затова Мечо_Пух:
Квитанции не издаваме - има си книга с подписи, която всеки може да види по всяко време.
Сметка за постъпления нямаме, защото не смятам, че трябва да плащам на някоя банка такси за управление за малкото пари които се събират.
Таксата за Управление беше на живущ, но я променихме на собственост и тя при нас е символична, колкото да покрие общи разходи за това управление.

Всички идващи на ОС започнах да разбирам, че идват да се оплачат или да не кажем, че не ги интересува. Ако трябва някой да свърши нещо - все се скатават. Взима се решение за някакъв ремонт, а после се отмятат. Да имам документи, че така са гласували, но като не платят, как да се извърши скъпоструващ планиран ремонт?

# 685
  • оттам, откъдето започва България
  • Мнения: 12 403
Моля ви, ако някой от вас е изпълнявал разпоредба на асансьорна фирма, съгласно Наредбата за безопасна експлоатация и технически надзор на асансьори
Скрит текст:
Чл. 39. (Нов - ДВ, бр. 27 от 2014 г.) (1) Ползвателите на асансьори:

1. които нямат аварийно осветление в кабината, трябва да осигурят асансьорите да имат аварийно осветление, захранвано от устройство с автоматично управление, което при прекъсване на електрическото захранване да е в състояние да захрани лампа с мощност, не по-малка от 1 W, в продължение на 1 час;

2. които нямат осветление в шахтата на асансьора, трябва да осигурят асансьорите да имат осветление в шахтата съгласно т. 5.5.10 от БДС ЕN 81-80:2003;

3. които нямат монтирано върху покрива на кабината устройство за аварийно спиране на асансьора, трябва да осигурят асансьорите да имат върху покрива на кабината устройство за аварийно спиране съгласно т. 5.14.2, буква "б" от БДС ЕN 81-80:2003;

4. на които в шахтната яма и в ролковото помещение не са монтирани устройства за аварийно спиране на асансьора, трябва да осигурят в шахтната яма и в ролковото помещение на асансьора да има устройства за аварийно спиране съгласно т. 5.5.9 от БДС ЕN 81-80:2003.

(2) Ползвателите на асансьори, които нямат аварийно алармено устройство, трябва да осигурят асансьорът да има аварийно алармено устройство съгласно т. 5.14.3 от БДС ЕN 81-80: 2003, което да позволява двустранна разговорна връзка между кабината на асансьора и лицето, което извършва аварийно обслужване на асансьора съгласно чл. 9, ал. 1, т. 5.
да сподели какви пари са платени на фирмата. Срокът изтича този месец за едно от изискванията. Затова ми е спешно.

# 686
  • Мнения: 1 904
Аварийното осветление - 78 лв. на лампа в асансьорната кабина. В шахтите и ние още не сме сложили осветление и алармени у-ва не сме монтирали. На товарния асансьор сложихме у-во за измерване на теглото и блокаж при надвишаване, то струваше 600 лв.

# 687
  • София
  • Мнения: 249
комплект GSM избирач и Осветление аварийно за кабината е около 150 лева без монтажа

 

# 688
  • при късмета
  • Мнения: 25 440
При нас аварииното осветление в кабината е 35 лв. Още 100лв имаше за това, което трябва да направят в шахтата. Обясниха ми, че за шахтата за нас е по-евтино, защото фабрично сме имали пуснат някакъв кабел, който до сега не се е използвал, но го имало. На места, които трябвало да изграждат всичко на ново, можело до 500лв. да излезе всичко.

# 689
  • София
  • Мнения: 249
срокове за инфо:

До 31 декември 2015 г. всички по-стари асансьори в България, които нямат устройство за контрол на товара, а площта на кабината им е по-голяма от стандартната, трябва да бъдат снабдени с такова. Апаратът не допуска движение ако машината е претоварена и ще предотврати аварии.

във всяка кабина да има аварийно осветление, което се включва автоматично при прекъсване на електрическото захранване.

До 30 юни 2016 г. всички шахти трябва да бъдат оборудвани с осветление, а върху покрива на кабината, в шахтата и в ролковото помещение трябва да се постави устройства за аварийно спиране.

До 31 декември 2016 г. всеки асансьор трябва да осигури аварийна двустранна разговорна връзка между пътниците в кабината и фирмата за аварийна поддръжка. Това трябва да гарантира максимално бърза реакция от аварийната служба при инциденти. Мярката ще ограничи и случаите, при които пътниците сами напускат кабината. Статистиката сочи, че тогава ставали най-много злополуки.

До 31 декември 2023 г. под кабината на асансьорите в жилищните сгради и до 31 декември 2018 г. под кабината в останалите сгради трябва да се монтират предпазни щитове, който ще пазят хората от падане в шахтата. Такава опасност има при напускане на кабината, принудително отваряне на шахтната врата, след засядане, и други ситуации. Въвеждането на изискванията ще е за сметка на ползвателите.

Общи условия

Активация на акаунт