В очакване на СЕДМИ клас!

  • 46 340
  • 801
  •   1
Отговори
# 345
  • България, София
  • Мнения: 644
Дано поне тези оценки не влизат в т.нар. общ успех. Както и досега не се взимаха под внимание при деца с еднакъв бал, борещи се за последното място в дадена паралелка.  Peace
Влизат в общия успех.
Не разбирам смисъла от "оценката по още един балообразуващ учебен предмет", избран от училището.

# 346
  • Мнения: 9 937
Дано поне тези оценки не влизат в т.нар. общ успех. Както и досега не се взимаха под внимание при деца с еднакъв бал, борещи се за последното място в дадена паралелка.  Peace
Влизат в общия успех.
Не разбирам смисъла от "оценката по още един балообразуващ учебен предмет", избран от училището.

Какво има за неразбиране? Училището посочва балообразуващия предмет, примерно МГ- математика. Хуманитарните гимназии ще изберат БЕЛ. И сега е подобно, но балообразуващите са два. Примерно- ЕГ: БЕЛ и мат.

# 347
  • Мнения: 24 467
М,да става весело.
За балообразуването-хубава идея! Peace

Никак даже не е хубава, що се касае до взимане на цялата диплома като балообразуващ показател.
Идеята може и да е добра, но в държава, която нашата, в която няма и не се прилагат единни стандарти за оценяване ще бъдат ощетени учениците от добрите училища за сметка на тези, от други училища, в които пълно шест се постига просто с редовно посещение в час, а за някои дори и това не е нужно.
Не е тайна за никого, че в доста училища оценките са несъизмерими с тези, които се поставят в други. Зад една четворка и зад една шестица често могат да стоят еднакви знания.
Надявам се подобно решение да не се реализира у нас.
Като знам по някои места и самите НВО как се провеждат, та не ща да мисля, ако се приеме и тази глупост...В VІІ клас ще имаме небивал прилив към селските училища.
Бих заложила на допълнителен изпит в даденото училище- качествена и целенасочена проверка, провеждан по еднинни критерии за всички кандидатстващи, пред това скодоумие.

По този въпрос изразих вече писмено възмущението си в МОН.
Е, като знам как работят и колко четат /по- малко и от първолак с включен нонстоп компютър с интернет/, едва ли ще ме отразят дори, но се считам за длъжна да го направя.

Цитат
Не разбирам смисъла от "оценката по още един балообразуващ учебен предмет", избран от училището.
Ясна е идеята и не е лоша- кандидатстваш в Търговска гимназия- взимат ти предвид в балообразуването география и икономика, учиш в ТОХ /съответната "гимназия"/ готварство- взимат ти химията предвид и т.н.

Последна редакция: пн, 10 авг 2015, 10:34 от Judy

# 348
  • Пловдив
  • Мнения: 10 454
Дано поне тези оценки не влизат в т.нар. общ успех. Както и досега не се взимаха под внимание при деца с еднакъв бал, борещи се за последното място в дадена паралелка.  Peace
Влизат в общия успех.
Не разбирам смисъла от "оценката по още един балообразуващ учебен предмет", избран от училището.

И сега всяко училище само определя кои оценки от удостоверенията да се вземат при образуване на бала.
Така за ЕГ и МГ се взимат БЕЛ и МАТ, но за определени профили може вместо един от тези, да се взимат други оценки.
Давам примери за Пловдив, за хуманитарните профили се взимат оценки по БЕЛ и История или география, за природоматематически с профил биология, се взимат МАТ и биология. В професионалните гимназии се взима МАТ и оценка химия или биология, или физика. Всичко зависи от профила.
Както и къде се удвояват оценките от изпитите, къде се утрояват.
Пак пример - за ЕГ - удвоени оценки от двете НВО
МГ + голяма част от професионалните гимназии - утроена оценка по МАТ + оценката по БЕЛ
хуманитарни паралелки - утроена оценка по БЕЛ + оценка по МАТ

Това се вижда най-лесно, когато РИО обяви план-приема за съответната година. Но може да се ориентирате и по този от предходните години. Не вярвам да има някакви драстични промени в това отношение.  Peace

# 349
  • Мнения: X
Това със средния успех от удостоверението е пълен идиотизъм. Дават отново шанс на учителите по рисуване, музика, физическо и трудово да се изживяват като богове, от които ще зависи мястото на детето в определено училище.
Дано поне тези оценки не влизат в т.нар. общ успех. Както и досега не се взимаха под внимание при деца с еднакъв бал, борещи се за последното място в дадена паралелка.  Peace
В предложението за изменение на Наредбата си пише:
" (4) Общият успех по ал. 1 е средноаритметичната оценка с точност до 0,01 от
оценките по учебните предмети, включени в задължителната подготовка, в
удостоверението за завършен седми клас.“

# 350
  • София
  • Мнения: 5 782
Хм, в такъв случай това означава оценките по БЕЛ и Мат?

Като знам как в някои училища всички имат шестици в 7-ми клас заради кандидатстването, а в други (в т.ч. и нашето) колко е сложно с оценките..., само мога да се надявам да не влиза общата диплома. Няма да са при равни условия децата просто.  Peace

# 351
  • Мнения: 74
Винаги такива важни промени ги правят лятото.

# 352
  • Мнения: 15 204
По-добре през лятото,отколкото при започнала учебна година-по-малко е времето за престрояване Flutter

# 353
  • Мнения: 467
По грешка писах в темата, затова премествам мнението си в осмокласната тема.

Последна редакция: вт, 11 авг 2015, 00:22 от chochko

# 354
  • Мнения: 2 966

По този въпрос изразих вече писмено възмущението си в МОН.
Е, като знам как работят и колко четат /по- малко и от първолак с включен нонстоп компютър с интернет/, едва ли ще ме отразят дори, но се считам за длъжна да го направя.
Съгласна с целия пост.
Пиша набързо относно писмени становища.
Закони и наредби се публикуват и в 14 дневен срок, всеки. ама абсолютно всеки има право на становище. Ако е адресирано правилно - институцията трябва да напише дали го приема, ако не го приема - мотиви защо не го приема. Ако искате, ще напиша как трябва да изглежда становище, за да не го "подритнат в ъгъла". Разбира се, има си начини да се игнорира, но ако не опитате, със  сигурност, няма да се постигне нищо.
 
За наредба 11 - срокът за становища е 21.08.2015 г. Лично за мене компромисен вариант, който може да хване "дикиш, е да се предложи да се вземат оценките от другите НВО-та - там поне на теория се гарантира липсата на субективност.

# 355
  • София
  • Мнения: 19 927
И компромисният вариант, Биборана, на практика е основан на същата  безумна субективност като общия успех. На останалите НВО квестори са преподаватели от училището, тоест липсва необходимия контрол. Водени уж от желанието да  помогнат на децата, много от тях ще допуснат още по-голямо преписване и подсказване от сегашното. А ще имат някои и скритата цел да поизкачат училището на по-горна позиция в скалъпените класации по резултати от НВО. Отделно как ще се взима като балообразуваща оценка такава от миниматурите като по закон тя е със  силата на текуща ( примерно на такава от поредното изпитване или контролно)?

# 356
  • Мнения: 2 966
Русалке,
права си. За субективното и преписването - ясно. Точно затова го написах, учителите ще иматза цел да помагат за по-високи оценки. Един вид може да е в интерес на децата.
Обаче не бях се замислила, че е със силата на текуща оценка. Значи не става.

За мене най-лошият вариант е средният успех от 7 клас да е балообразуваща.
Честно казано, ако моето дете беше 7 клас - вече щях да търся съмишленици, за да организираме камапания - медии, протести и т.н.
Вярно, че е август и народът е на почивка, но 200 души да се съберем пред МОН + 3-4 медии и бихме имали големи шансове.

# 357
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Това не само не е в правилната посока, а е пълно безумие.
И в сайта на г-н Димитров също бих писала.

Публично известно е /не е публична тайна даже/, че децата в някои училища с гимназиални класове, но не най-желаните в града буквално саботират кандидатстването на учениците си за да си осигурят ученици. И нямам предвид един град, а който и да е. Някъде с ниски оценки в удоистоверението, другаде с нарушения в матурата. Отделно нивото на преподаване и изискванията за 4,5 о 6 нямат нищо общо от училище до училище. Това не може да е тайна и за МОН. Явно не се наказва. Новото предложение обаче насърчава тези практики. Безумно е!

Моля за примерно издъражно становище. Да пратим изрядни поне, че колкото повече, толкова повече.

# 358
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 959
Съгласна съм с вас и ще подпиша становище. Не се наемам да го напиша, обаче.
Замислих се и за друго (малко извън темата): дали е възможно да се даде втори шанс на деца,  които са болни в деня на ВО Thinking.

# 359
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Доколкото знам това никога не е било възможно. Независимо дали е ангина, шарка или спешна операция. Една промяна даваща шанс за втора дата /както на държавните изпити/ е много по-нужна от предлаганата според мен.

Невъзможността да повториш след година и риска да не можеш да се явяиш в единствената правят това кандидатсване толкова критично. Цялата истерия с подготовката само се наслагва отгоре.

Освен това, дори и да има промяна, редно е тя да стане и влезе в сила в момента в който бъдещите кандидати са още в 4ти клас. Били сме ученици, знаем колко са инертни точно обичащите да добавят тежест преподаватели. Пък и предвидимостта само да се вземе под внимание, не е сега момента да влиза в сила. Да я приемат за след 3 години ако толкова държат.

Общи условия

Активация на акаунт