В очакване на СЕДМИ клас!

  • 46 307
  • 801
  •   1
Отговори
# 375
  • София
  • Мнения: 19 926
Определено го има това с неглижирането на останалите предмети, но не мисля, че с въвеждането на общия успех  като балообразуващ този факт ще се промени особено.  Би било различно, ако оценяването беше  относително равностойно. Но то не е..В училища, в които по принцип писането на високи оценки без покритие  е редовна практика, нещата ще си останат същите. Срещу направата на една-две презентации в редица училища се пише шестица и когато децата го знаят, пак няма да се напънат да учат. В други пък, както и сега, изисквания си има и по предмети, които до момента не бяха балообразуващи. Там евентуално ще се понапънат децата, та да изкарат високи оценки. И си остава неравнопоставеността още на старта на база  осезаема разлика в положени усилия и съответстваща им  годишна оценка. Peace

ЕлиГ, не знам кой набор си, но преди има-няма 25 години имаше отделен изпит за СМГ, отделни за НПМГ, отделни за НГДЕК и такива за езикови. За професионалните (тогавашните техникуми) в общия случай се кандидатстваше след 8 клас.  Общо взето картинката днес не е чак пък  толкова променена. И има своите  плюсове дори. За МГ съм твърдо на мнение, че  е необходим отделен изпит, по-усложнен, който да селектира наистина добрите математици, а не да ги изравнява с  просто отличниците по предмета. Иначе ситуацията с езиковите в момента  за мен е по-добра . Тогава  се кандидатстваше само за НЕГ примерно. И ако малко не ти стигне, не можеше да отидеш във ФЕГ, независимо че оценките ти  може да са по-високи от тези на  приет там. Сега какво би станало с такава схема? Не ти стига балът за  конкретна езикова и къде отиваш? Тогава имаше достатъчно добри училища без статут на езикови, които на база оценки от двата изпита и диплома сформираха паралелки с разширено изучаване на език. Сеага такива няма. Между все още добрите училища и други има огромна пропаст. А и  сега невлезлият в конкретна ЕГ  би увиснал..

За мен най-добрият вариант е само един, колкото и да е неприятен. Отделни изпити за училищата с профил - по математика, по биология, по история, по физика, по химия, по география. За останалите, тоест за езиковите - прием според резултатите  на общообразователен тест, включващ въпросии задачи  по  учебния матераил на всички изучавани в 7 клас дисциплини.  И класиране на база резултати от него, а не със завишаване  на иначе ниската успеваемост на детето  с подарени шестици от дипломата като балообразуващи. Тогава  който иска знания, а оттам и добри резултати за прием, ще  си учи по всичко. А и в край на краищата ще се реши и вечното недоволство на някои  родители защо в езикова се влизало и  с математика, сякаш от там излизат  само бъдещи филолози. ЕГ е чиста проба общообразователно училище със засилено изучаване на език и един такъв тест ще измери обащообразователната подготовка на детето, без да е необходимо да се намесват оценки от дипломата. Тоест кой каквото си надроби на изпита, това ще сърба.

Мечтая си само.. Предтставям си само софийската истерия при такъв сценарий, ще се тръгне на уроци и по химия, и по физика, и по биология... 

Последна редакция: вт, 11 авг 2015, 10:42 от пенсионирана русалка

# 376
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Идеята да влиза цялата диплома е добра, дотолкова че така ще се намали пренебрежението към другите предмети. Лично аз масово чувам - 'абе 7 клас да учи бел и мат, другото няма нужда да отваря'. Едно че за учителите по другите предмети това неглижиране не е приятно, второ, че това са основите на предметите, които ще се върнат в учебния план в 9 клас. НО равностойност м/у оценките в различните у-ща никога не е имало и специално за Сф, където борбата е за стотни, това ще доведе до допълнително изнервяне. Затова аз продължавам да считам, че най-уместния вариант си остава този от наше време - всяко у-ще да си има изпит. Така се получават и няколко дати, ако детето по някакви причини не успее да се яви на една от тях не губи шанса си за останалите места.

Не само за София. Всеки град си има съседно село с училище без гимназия но с перфектни "дипломи" 7ми клас. Всеки град си има купища "селски" училища със същите "дипломи". Така децата от най-търсените в първи клас училища са буквално изиграни от опита да учат сериозно. Натоварването си върви, часовете домашни се въртят, а накрая излизат от училище и са на входа на кандидатването доста назад. Отделно желанието да се запази ученика и парите му както може. Има много случаи на деца от "задържащи с оценки" училища с минимум много добри изпити и задни класирания точно заради бюджетите и оценките до които са довели в удостоверението и сега. И ако не бъркам това става с две оценки. Само двама учителя с такова влияние.

Предметите могат и да не неглижират, но пък всеки учител да иска неговият предмет да е най-важен. А това не искам да пиша какво е. Математиката и българския са основата за всяко дете - за да е грамотно и мислещо. Другите неща са любими и или просто се учат, но когато музика, трудово или някоя от естествените науки не е твоята любов, а учителят иска върхови постижения... Най-краткото е шантаж.

# 377
  • Мнения: 24 467
Judy, заинтригуването на учениците, по който и да е предмет, е една голяма и необятна тема. Най-добре е да не я подхващаме, че образованието ни и без друго е цъфнало. Но все пак когато и родителите са на мнение, че в 7 клас няма нужда да се учи по физика , химия или география, работата на учителя се усложнява неизбежно.
А наличието на собствени изпити освен приравняването в началния старт, повечето дати има и най-важния за мен плюс - дава се с необходимата сложност и ниво от самото у-ще.

Репликирах, защото ти й обърна внимание на тази тема.
А според мен /и очевидно не само/ не това е начинът да се избегне неглижирането. Дори напротив. В случая очи ще се избодат, нежали вежди да се изпишат.
Родители и децата са различни. И насила никой няма да бъде накаран да учи по всичко и да придобие реални знания и умения, само заради едното кандидастване след VІІ клас.
А то не е и нужно. Напротив- повече вреди нанася. Какво пречи на математика да не му се иска отличие по физическо или по музика? Дори по История или Химия? Кому е нужно подобно изискване?
Пак казвам- не това е начинът. То е като да лекуваме злокачествено образование със зърнена закуска.
Аз дори съм против взимане и на отделни оценки от дипломата.
Поради широко обсъдените вчера и днес в тази тема причини. Такива шестици по БЕЛ съм виждала на деца, които дори не могат правилно да говорят и да четат, какво остава нещо да напишат...

За другото /болдваното/ се съгласих изцяло- системата с отделните приемни изпити беше по- добра от това предложение. И от настоящото положение, според мен- също.
...........
Ом:
Цитат
Не че съм писала друго, ама да уточня - на едно мнение сме.

Да, знам. Допълвам само лични впечатления и мотивировка.

Последна редакция: вт, 11 авг 2015, 10:39 от Judy

# 378
  • Пловдив
  • Мнения: 10 452
Това с неглижирането на останалите предмети си зависи особено много от детето и от самите учители.
Давам пример с моето дете. Без значение тежестта на физиката или биологията при кандидатстването, с тези преподаватели интересът към предметите бе сведен до ниво стриктен минимум. За съжаление не я спечелиха за тези науки. В замяна на това по история, география и химия си се подготвяше съвсем прилично и то без никакъв натиск от моя страна. 
Да, основната подготовка си беше по МАТ, но с уговорка, че по останалите предмети се иска прилично представяне. И честно казано през цялата година не сме чули някакви особени оплаквания от учителите по другите предмети, когато се появяваха на родителска среща.
Даже най-недоволна от подготовката им през цялата година беше учителката им по БЕЛ. Тя даже и накрая недоволстваше, понеже в класа имала САМО 10 деца с обща оценка над 5,50.

Подготовката по БЕЛ и МАТ в никакъв случай не може да бъде оправдание за липсата на интерес към останалите предмети. Както и причина за недоволство от страна на учителите - ами кой както си е постлал.  Peace

# 379
  • България, София
  • Мнения: 644
Коментарът на сина ми: "Значи трябва да стана бележкар?"

# 380
  • Варна
  • Мнения: 7 080
Аз също не приемам неглижирането на който и да е предмет в 7ми клас. Ако едно дете иска да има отлична диплома и това му желание е негово и не е придобито в началото на съответния клас - какви проблеми ще има? Натоварването си е съвсем стандартно както и в класовете преди това. Ако е учило както трябва първите 6 години, този 7 ми клас не е нищо по-различно!
Проблемите по физическо са силно преувеличени. Нормативите които покриват не са олимпийски в края на краищата. Съвсем постижими са за всяко средно статистическо дете което не се занимава със спорт. Оставам с впечатление, че негативното отношение идва от родителите и семейството. Смятат го за излишно и несъществено. Движението е здраве. Ама кой да положи малко усилия - къде по-лесно е да кажеш 'не мога' и да се пльоснеш пред компютъра. А движението е здраве, жалко, че винаги късно се осъзнава.
Водя тази битка с дъщеря ми и знам, че не става от раз. Моята не обичала да се уморява! И аз не обичам, ама трябва ако искаш пълноценен живот. Няма да досаждам и да се мешам из темата повече. Peace

# 381
  • Варна
  • Мнения: 7 080
Коментарът на сина ми: "Значи трябва да стана бележкар?"
Ами да. Щом зад отличните му оценки няма да стоят знания - ще се наложи да е просто 'бележкар'!
Въпрос на мислене - отличник = бележкар.

# 382
  • България, София
  • Мнения: 644
Коментарът на сина ми: "Значи трябва да стана бележкар?"
Ами да. Щом зад отличните му оценки няма да стоят знания - ще се наложи да е просто 'бележкар'!
Въпрос на мислене - отличник = бележкар.

Или оценката става по-важна от знанията - да, въпрос на мислене.

# 383
  • Пловдив
  • Мнения: 10 452
Flash*, покриването на нормативи съвсем не е движение. И не, не са постижими за всички деца. И никога не са били. Поне не и това, което се изисква за 6.  Peace Както е безумие да се пишат оценки на начален удар във волейбол или дрибъл с баскетболна топка и вкарване на кош от място.

Физическо, рисуване, музика, трудово не трябва да са оценки и не бива да оказват влияние върху общия успех и кандидатстването след 7 клас. Същото важи и за дипломата за средно образование.

Щом искат от децата да са отличници по всичко, значи ще ги превърнат в зубрачи и бележкари по определени дисциплини. И то само заради едното кандидатстване и недомислиците на някои хора в МОН.

# 384
  • София
  • Мнения: 5 782
Дори и детето ми да имаше шестици по всички предмети с лекота, отново щях да бъда на позицията, че дипломата за седми клас няма място в балообразуването. Колкото повече се акцентира върху конкурсния изпит, толкова по-правилно. Съгласна съм, че когато си имаше отделни изпити за всяко училище, нещата бяха много по-логични, отколкото са сега.

# 385
  • Варна
  • Мнения: 7 080
dundi73 , съгласна съм, че ти и болшинството не са на моето мнение. Покриването на нормативи е част от отношението!
Познавам предмета, имам си мнението което написах. Докато изброените от теб предмети не се приемат сериозно, няма да стане по-лесно нито на децата, нито на преподавателите.
С останалото съм съгласна. И понеже за момента това е на етап евентуално ... не коментирам.

И за пореден път пиша - не може всички да са отличници.

# 386
  • Пловдив
  • Мнения: 10 452
Flash*, но това не означава, че някой трябва да бъде "наказан" заради това, че не може да скочи 2,10 от място, а само 1,90. И това дали скачаш 1,90 или 2,10 съвсем не зависи от отношението.  Peace

Това са часове за разпускане на мозъка и за натрупване на обща култура. А не за избиване на комплекси и показване кой колко див може да бъде. Тук опираме до проблема с дисциплината и наказанията, когато тя се нарушава. 

И понеже не може всички да са отличници по всичко, не е редно това да бъде критерий при приема след 7 клас.

# 387
  • Мнения: 15 203
Коментарът на сина ми: "Значи трябва да стана бележкар?"
Ами,да.То и аз не работя за слава ,а за пари.Така са се случили критерийте Rolling Eyes Ако за знания даваха букети,то тогава ще се борим да сме цветари Joy

# 388
  • Мнения: X
Коментарът на сина ми: "Значи трябва да стана бележкар?"
Високата диплома ( високият успех) понякога е необходимо зло. Много университети имат определени изисквания в това отношение.

# 389
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Аз също не приемам неглижирането на който и да е предмет в 7ми клас. Ако едно дете иска да има отлична диплома и това му желание е негово и не е придобито в началото на съответния клас - какви проблеми ще има? Натоварването си е съвсем стандартно както и в класовете преди това. Ако е учило както трябва първите 6 години, този 7 ми клас не е нищо по-различно!
Проблемите по физическо са силно преувеличени. Нормативите които покриват не са олимпийски в края на краищата. Съвсем постижими са за всяко средно статистическо дете което не се занимава със спорт. Оставам с впечатление, че негативното отношение идва от родителите и семейството. Смятат го за излишно и несъществено. Движението е здраве. Ама кой да положи малко усилия - къде по-лесно е да кажеш 'не мога' и да се пльоснеш пред компютъра. А движението е здраве, жалко, че винаги късно се осъзнава.
Водя тази битка с дъщеря ми и знам, че не става от раз. Моята не обичала да се уморява! И аз не обичам, ама трябва ако искаш пълноценен живот. Няма да досаждам и да се мешам из темата повече. Peace

За трети последен път го пиша само аз - може да не се неглижира, може детето да е съвестно и старателно, родителите да държат на и насърчават доброто образование и ученето по всички предмети. Съвсем не е рядкост това. И как това променя факта, че има учители, който искат техният предмет да е най-важен? И за всички предмети да се учи с еднакъв ентусиазъм и забележете - еднакво усилие!, как?

Домашните и проектите по естествен ите науки и по изкуства и физическо могат да са много сериозни. Само да имаш нагласата да си направиш предмета тежък и властта за това. В година, в която тези по математика и български са километрични защото учителите са съвестни /или защото се налагат и уроци/.

Както винаги заради едни приказки и случки всичко се слага под общ знаменател и дефектите се хранят с промени дето уж, искат да избегнат дефекта.

ПП Дидева,  в гимназията е някак по-малко вредно. Вече занят че оценките не са самоцел и са учили за знания, а бележкарствоито е средство. По-рано е по-зле. Макар,ч е не съм запозната с университетите и като знам, че си държиш изпит, вертоятно биха ззабелязали несъответсвията, ако ги има.

Общи условия

Активация на акаунт