В очакване на СЕДМИ клас!

  • 46 355
  • 801
  •   1
Отговори
# 360
  • Мнения: 24 467
Ще предложа, когато имам време да го оформя, отново писмено, разбира се /това им го писах веднъж на празноглавите, но пак сигурно въобще не са прочели и осмислили, понеже се съмнявам, че имат с какво/, провеждането на НВО за кандидатстване след VІІ клас да става чрез случайно разпределение на учениците по училища и стаи. Като матурите за ХІІ клас.
Към момента провеждането му по някои места /училища/ е пълна порнография. Все едно се явяват на състезание "Аз и ..." в І клас, в което явно неграмотни деца имат по максимален брой точки.
Това го признават дори учители- квестори на НВО, нежали самите ученици.
Цитат на реален директор от реално селско училище: "Ми тук е така, госпожо!".

Разумно е и предложението за втора дата, НО, тя не следва да е твърде отложена във времето и това ще "изтика" процедурата по кандидатстване малко по- назад. Въпреки това аз категорично смятам, че си заслужава от гл.т. на справедливостта- предоставянето на шанс на подготвените деца да защитят знанията си и да кандидатстват за подходящо им училище, въпреки наличието на обективни и непреодолими пречки, породили се за тях в неблагоприятен кратък момент.

# 361
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 959
Доколкото знам това никога не е било възможно. Независимо дали е ангина, шарка или спешна операция. Една промяна даваща шанс за втора дата /както на държавните изпити/ е много по-нужна от предлаганата според мен.

Точно това имах предвид. Ако ще пишем писмо/становище, да включим такава промяна като предложение.

С оглед цялостното развитие на децата, според мен, много по-значими биха били промени в учебния материал, като: изчистване на учебното съдържание от ненужната плява подробности и факти, опростяване на сложния академичен стил, на който са написани учебниците, изобщо работа в посока премахване на сухия зубрачески модел и ориентиране на учебното съдържание към практиката и живота. За мен училището трябва да формира цялостна представа за света, да се прави връзка между отделните предмети .... уф, много мога да пиша още...

# 362
  • Пловдив
  • Мнения: 10 455
Judy, това със  "случайно разпределение на учениците по училища и стаи" не е факт дори и в 12 клас.
миналата година поне в Пловдив на ДЗИ децата се явяваха на матура в друго училище, но вътре в стаите пак си бяха със съученици от училището.
От друга страна и с подсказване, и без подсказване, резултатите на "селските" училища са плачевни. Поне според това, което се вижда в статистиката.

# 363
  • Мнения: 413
Преди няколко години дадоха възможност на едно момче, което беше в болница да държи изпита там. Не помня точно, но в деня на изпита за всички седмокласници, бяха отишли квестори при момчето в болницата и са провели изпита. Предварително съгласувано с МОН разбира се. Но това е единственият случай май.

Лятната активност на Министерството минава граници.  Това е безобразие! Как се правят промени по важни въпроси от "днес за вчера"?!!! И какво точно целят?!!!
Мотиви за включване на общия успех в балообразуването не видях.  Има само това: "Включен е общият успех от удостоверението за 7. клас като задължителен за балообразуването за всички профили и професии."

# 364
  • Мнения: 24 467
Доколкото знам това никога не е било възможно. Независимо дали е ангина, шарка или спешна операция. Една промяна даваща шанс за втора дата /както на държавните изпити/ е много по-нужна от предлаганата според мен.

Точно това имах предвид. Ако ще пишем писмо/становище, да включим такава промяна като предложение.

С оглед цялостното развитие на децата, според мен, много по-значими биха били промени в учебния материал, като: изчистване на учебното съдържание от ненужната плява подробности и факти, опростяване на сложния академичен стил, на който са написани учебниците, изобщо работа в посока премахване на сухия зубрачески модел и ориентиране на учебното съдържание към практиката и живота. За мен училището трябва да формира цялостна представа за света, да се прави връзка между отделните предмети .... уф, много мога да пиша още...

Това, разбира се е вярно, но тук се обсъждат промени в наредба 11/2005.
Не можах да се въздържа при зачитането на грандиозната глупост тази сутрин и, разбира се, реагирах. И пак бих го сторила. Защото тя е много голяма. И ще нанесе много големи поразии.

Аз не обичам да се включвам в масовки. Ако имам да кажа нещо- казвам го и се подписвам. Не мога да чакам някой някъде да се организира. При добре организирана подписка с ясно изразено мнение и мотиви съм склонна също да се включа.

В сайта на МОН, под предложенията за наредбата, в линка с мотивите, си има поща точно за мнения по въпроса.

Judy, това със  "случайно разпределение на учениците по училища и стаи" не е факт дори и в 12 клас.
миналата година поне в Пловдив на ДЗИ децата се явяваха на матура в друго училище, но вътре в стаите пак си бяха със съученици от училището.
От друга страна и с подсказване, и без подсказване, резултатите на "селските" училища са плачевни. Поне според това, което се вижда в статистиката.

То нашите БГ изпълнения и опорочаването на иначе добри идеи край нямат!
Има си доволен брой "селски училища" и в градовете. Аз нямам предвид училища по селата само. Никак. И в областните градове от по- голям мащаб тенденцията е налице. Зависи от училището.

Следва всяка възможност за това да се изчисти изначално.

Мотиви за включване на общия успех в балообразуването не видях.  Има само това: "Включен е общият успех от удостоверението за 7. клас като задължителен за балообразуването за всички профили и професии."

Липсата на мотиви е самостоятелно основание за отмяна по съдебен ред на измененията в наредбата.

# 365
  • Мнения: 24 467
Мотиви за изменение и допълнение на Наредба № 11 от 28.03.2005 г. за приемане на
ученици в държавни и в общински училища


Скрит текст:
Във връзка с необходимостта от оптимизиране на реда и на условията за
приемане на ученици в 8. и в 9. клас на държавните и общинските училища, както и
поради това, че преди началото на учебната 2015 – 2016 г. трябва да са ясни тези
условия за прием, са направени промени и допълнения в действащата Наредба № 11 от
28.03.2005 г.
Основните посоки на измененията са по отношение на:
1. Балообразуването за различните профили и професии, за които се кандидатства
след завършен 7. клас. Включен е общият успех от удостоверението за 7. клас като
задължителен за балообразуването за всички профили и професии. Създаден е режим
на по-голяма вариативност в избора на балообразуващи предмети, като се отчита
спецификата на съответния профил или на съответната професия. Дава се възможност
на училищата, които ще осъществяват обучение по профил „Изкуства“ и „Спорт“,
както и за професии от област на образование „Изкуства“ от Списъка на професиите за
професионално образование и обучение, с решение на педагогическия съвет, да избират
между изпита по БЕЛ и по математика като един от балообразуващите предмети .
2. Отпадането на текстове, които са свързани с видовете приемни изпити, а именно
– изпит по учебен предмет. В последните години училищата, които осъществяват
прием след основно образование, не провеждат изпити по учебни предмети, а приемът
е или по документи, или с проверка на способностите и тази промяна е с цел
осъвременяване на текстове от наредбата. По тази причина отпада и текстът, който дава
предимство на ученици, включени в националните отбори за участие в международни
олимпиади по други учебни предмети освен по математика.
3. Създаване на възможност за учениците, класирани за участие в олимпийски
игри, или класирани на призови места от световни, европейски, балкански или
държавни спортни първенства, да участват в класирането с оценка отличен (6) вместо
резултат от приемен изпит за проверка на способностите за профил „Спорт“.
4. Даване на възможност след трети етап на класиране, когато записаните са под
норматива за минимален брой ученици, държавен прием да се извършва по решение на
началника на РИО след анализ на резултатите от приемните изпити, желанията на
учениците и спецификата на населеното място. За тези случаи след трети етап срокът за
попълване на тези паралелки е до 5 септември. Така се създават по-гъвкави условия за
осъществяване на утвърдения държавен план-прием и за децентрализиране на
вземаните по места решения.

По т.1 мотиви липсват. Налице е просто информация какви чудеса са измислили нечии празни глави. То важи и за останалата плява, именована като "мотиви".

Цитат
"Дава се възможност на училищата, които ще осъществяват обучение по профил „Изкуства“ и „Спорт“, както и за професии от област на образование „Изкуства“ от Списъка на професиите за професионално образование и обучение, с решение на педагогическия съвет, да избират между изпита по БЕЛ и по математика като един от балообразуващите предмети ."
И защо само за тях?  Sunglasses

Цитат
Даване на възможност след трети етап на класиране, когато записаните са под
норматива за минимален брой ученици, държавен прием да се извършва по решение на
началника на РИО след анализ на резултатите от приемните изпити, желанията на
учениците и спецификата на населеното място. За тези случаи след трети етап срокът за
попълване на тези паралелки е до 5 септември. Така се създават по-гъвкави условия за
осъществяване на утвърдения държавен план-прием и за децентрализиране на
вземаните по места решения.

Т.е. имаме четвърто класиране, което се прави изцяло по усмотрение на РИО, за да не се закриват паралелки, а да се даде възможност да поуговорят някой ученик да вземе и да се запише?
Ми добре.

# 366
  • Мнения: 2 968
Скрит текст:
Доколкото знам това никога не е било възможно. Независимо дали е ангина, шарка или спешна операция. Една промяна даваща шанс за втора дата /както на държавните изпити/ е много по-нужна от предлаганата според мен.

Точно това имах предвид. Ако ще пишем писмо/становище, да включим такава промяна като предложение.

С оглед цялостното развитие на децата, според мен, много по-значими биха били промени в учебния материал, като: изчистване на учебното съдържание от ненужната плява подробности и факти, опростяване на сложния академичен стил, на който са написани учебниците, изобщо работа в посока премахване на сухия зубрачески модел и ориентиране на учебното съдържание към практиката и живота. За мен училището трябва да формира цялостна представа за света, да се прави връзка между отделните предмети .... уф, много мога да пиша още...

Това, разбира се е вярно, но тук се обсъждат промени в наредба 11/2005.
Не можах да се въздържа при зачитането на грандиозната глупост тази сутрин и, разбира се, реагирах. И пак бих го сторила. Защото тя е много голяма. И ще нанесе много големи поразии.

Аз не обичам да се включвам в масовки. Ако имам да кажа нещо- казвам го и се подписвам. Не мога да чакам някой някъде да се организира. При добре организирана подписка с ясно изразено мнение и мотиви съм склонна също да се включа.

В сайта на МОН, под предложенията за наредбата, в линка с мотивите, си има поща точно за мнения по въпроса.

Judy, това със  "случайно разпределение на учениците по училища и стаи" не е факт дори и в 12 клас.
миналата година поне в Пловдив на ДЗИ децата се явяваха на матура в друго училище, но вътре в стаите пак си бяха със съученици от училището.
От друга страна и с подсказване, и без подсказване, резултатите на "селските" училища са плачевни. Поне според това, което се вижда в статистиката.

То нашите БГ изпълнения и опорочаването на иначе добри идеи край нямат!
Има си доволен брой "селски училища" и в градовете. Аз нямам предвид училища по селата само. Никак. И в областните градове от по- голям мащаб тенденцията е налице. Зависи от училището.

Следва всяка възможност за това да се изчисти изначално.

Мотиви за включване на общия успех в балообразуването не видях.  Има само това: "Включен е общият успех от удостоверението за 7. клас като задължителен за балообразуването за всички профили и професии."
Липсата на мотиви е самостоятелно основание за отмяна по съдебен ред на измененията в наредбата.

Judy,

то и тези "мотиви", които са публикувани, не отговарят на чл. 28 от ЗНА:

"Чл. 28. (Отм., нов - ДВ, бр. 46 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) (1) Проектът на нормативен акт заедно с мотивите, съответно доклада към него, се внася за обсъждане и приемане от компетентния орган.
(2) Мотивите, съответно докладът, съдържат:
1. причините, които налагат приемането;
2. целите, които се поставят;
3. финансовите и други средства, необходими за прилагането на новата уредба;
4. очакваните резултати от прилагането, включително финансовите, ако има такива;
5. анализ за съответствие с правото на Европейския съюз.
(3) Проект на нормативен акт, към който не са приложени мотиви, съответно доклад, съгласно изискванията по ал. 2, не се обсъжда от компетентния орган."

Сега, то е ясно, че в конкретния случай е трябвало само да минат по тези 5 точки и на повечето места да пишат формално. Обаче ми писна администрацията да си създава наредби/закони без да е прочела единствения закон, който описва процедурата!

# 367
  • Мнения: 28
 ooooh! Нямам думи! Възмутена съм! Как може да слагат общия успех в образуването на бала. Първо - примерно, моето дете не го бива по ИИ и физическо, а гопожите искат умения все едно е в професионално училище по тези предмети. Сигурна съм, че и други деца имат същия проблем. Второ - прави сте, че ако все пак решат да правят нещо, трябва да се отнася за сегашните четвъртокласници. Според мен нашата образователна система е под всякаква критика!!! ooooh!

# 368
  • Мнения: X
По новините ( май на Нова) казаха, че текстът в НВО по БЕЛ няма да е непознат, а ще е от някой от учебниците, с които децата работят  през годината. Но пък нали се ползват учебници на различни издателства... Grinning

ooooh! Нямам думи! Възмутена съм! Как може да слагат общия успех в образуването на бала. Първо - примерно, моето дете не го бива по ИИ и физическо, а гопожите искат умения все едно е в професионално училище по тези предмети. Сигурна съм, че и други деца имат същия проблем.
Не одобрявам промени, направени в последния момент, но... Ако твоето дете не го бива по ИИ и ФВС, то други деца може да не ги бива по други предмети. Проблемът с включването на общия успех е с доста по-широк обхват.

Последна редакция: пн, 10 авг 2015, 23:04 от Анонимен

# 369
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Това интересен жокер наистина. Ще търсим сечение май Simple Smile
Ако са мислили преди да го обявят де....
Човек остава без думи пред продуктивността им.

# 370
  • Мнения: 24 467
Човек остава без думи пред продуктивността им.

Продуктивността им е като плевел- расте и избуява, торена обилно с недомислие, поливана с некомпетентност и засенчва полезните растения.
Плевелът е по- добре хич да не никне, а ако си подаде листата- да се оскубе навреме, до корен.

...Как може да слагат общия успех в образуването на бала. Първо - примерно, моето дете не го бива по ИИ и физическо, а гопожите искат умения все едно е в професионално училище по тези предмети. Сигурна съм, че и други деца имат същия проблем.
Не одобрявам промени, направени в последния момент, но... Ако твоето дете не го бива по ИИ и ФВС, то други деца може да не ги бива по други предмети. Проблемът с включването на общия успех е с доста по-широк обхват.


Тони това искаше да каже- за нейното дете ИИ и физическото, за други- рисуването и пеенето, за трети... т.н. Ако детето не може да рисува или да пее, поради що това ще му е пречка за една МГ или ЕГ?
В едно училище ще го изстискат да пусне някоя майсторска картина, да покрие всеки норматив, да пропише като талантлив писател, а в друго ще му наредят дипломата с шестици, понеже училището едва крепи една паралелка и всяка бройка там е злато.

А дали ще са за сегашните четвъртокласници тези промени или за сегашните седмокласници е все едно. Когато промяната е такъв гаф, по- добре за никого да не бъде. А не да се натриса на чуждите деца.

# 371
  • София
  • Мнения: 4 100
Идеята да влиза цялата диплома е добра, дотолкова че така ще се намали пренебрежението към другите предмети. Лично аз масово чувам - 'абе 7 клас да учи бел и мат, другото няма нужда да отваря'. Едно че за учителите по другите предмети това неглижиране не е приятно, второ, че това са основите на предметите, които ще се върнат в учебния план в 9 клас. НО равностойност м/у оценките в различните у-ща никога не е имало и специално за Сф, където борбата е за стотни, това ще доведе до допълнително изнервяне. Затова аз продължавам да считам, че най-уместния вариант си остава този от наше време - всяко у-ще да си има изпит. Така се получават и няколко дати, ако детето по някакви причини не успее да се яви на една от тях не губи шанса си за останалите места.

# 372
  • Мнения: 24 467
"Пренебрежението" към предметите идва от съвсем друго място- от сбърканата ни изцяло и из основи образователна "система". Тя се крепи и в ХХІ век на факти, които децата зазубрят и възпроизвеждат като папагали, без да се отчитат спецификите и интересите им. Като в кравеферма или фабричен конвейр.
А как ще заинтересуват децата по всички предмети извън VІІ клас? Или то една година им стига. Да вземем да ги прекараме насила, като не можем по друг начин. Понеже у нас други методи няма- забрани и задължения. Толкоз си можем. Затова и дереджето ни е такова.
Глупостта с вкарването на цялата диплома при кандидатстването няма да реши този проблем. Тъй като отново се търсят решения не там, където ги има.


Винаги съм подкрепяла идеята училищата да си имат свои изпити и те да са с основна тежест при формирането на бала. Така големият набухан  с изкуствена мая отличник от Н-ското школо ще е на равна нога с реалния такъв от Х-кото при старта.

# 373
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Човек остава без думи пред продуктивността им.

Продуктивността им е като плевел- расте и избуява, торена обилно с недомислие, поливана с некомпетентност и засенчва полезните растения.
Плевелът е по- добре хич да не никне, а ако си подаде листата- да се оскубе навреме, до корен.

Не че съм писала друго, ама да уточня - на едно мнение сме.

А дали ще са за сегашните четвъртокласници тези промени или за сегашните седмокласници е все едно. Когато промяната е такъв гаф, по- добре за никого да не бъде. А не да се натриса на чуждите деца.

Вярно е, че е недомислица и е нежелана изобщо. Написах само, че ако изобщо се стига, трябва да е за четврътокласници. Не защото са "чужди деца", а защото имат избор на клас и училище за пети. Както и време да подготвят материала по всички предмети от пети клас.

Новата формула мисля променя и тежеста на самите матури /ако пренебрегнем добавянето на общия успех/, което е в абсолютно последния момент след 2/3 от включения материал.

# 374
  • София
  • Мнения: 4 100
Judy, заинтригуването на учениците, по който и да е предмет, е една голяма и необятна тема. Най-добре е да не я подхващаме, че образованието ни и без друго е цъфнало. Но все пак когато и родителите са на мнение, че в 7 клас няма нужда да се учи по физика , химия или география, работата на учителя се усложнява неизбежно.
А наличието на собствени изпити освен приравняването в началния старт, повечето дати има и най-важния за мен плюс - дава се с необходимата сложност и ниво от самото у-ще.

Общи условия

Активация на акаунт