В очакване на СЕДМИ клас!

  • 46 265
  • 801
  •   1
Отговори
# 450
  • Мнения: 636
Добре, а каква е ролята на настоящото НВО по "ПРИРОДНИ НАУКИ И ЕКОЛОГИЯ", включващо предметите Химия, Физика и биология?
Оценките от НВО-то влизат като текущи за втория срок ли? Имат ли по-голяма тежест от останалите оценки?
Също и за ОБЩЕСТВЕНИ НАУКИ, ГРАЖДАНСКО ОБРАЗОВАНИЕ И РЕЛИГИЯ?


Текуща оценка си е.  Peace Има учители обаче ,които я вземат предвид при оформянето нагоре или надолу като по-голяма тежест.

Принципно е било така, но ако предстоящите изпити са на 26 и 27.05, оценки към 9 юни, дали ще имат възможност учителите да вземат под внимание оценките от НВО-тата.Или ще изпитват до последно и на 14.06

# 451
  • Варна
  • Мнения: 4 295
kalona, тя пита за останалите матури,а не мат.и БЕЛ .Те се проверяват в у-ще и още на следващия ден се знаят оценките.  Peace

# 452
  • Мнения: 74
Интересен момент за мен е при равни балове, коя друга оценка ще се взима предвид. Досега беше общия успех от дипломата.

# 453
  • Варна
  • Мнения: 4 295
ом, за каква по-голяма тежест на БЕЛ говориш? Ако е за ЕГ (ако изобщо там се взима БЕЛ от дипломата ,има ли го черно на бяло  Rolling Eyes и се удояват двете матури) ,то математиката за МГ е в пъти с по-голяма тежест (ако вземат пък само мат. от дипломата и утрояват както досега) . Има да го доизмислят много това .

# 454
  • Мнения: 2 958
Интересен момент за мен е при равни балове, коя друга оценка ще се взима предвид. Досега беше общия успех от дипломата.

Miksonia, според проекта за наредба остава досегнашния ред.
Скрит текст:
поредната недомислица на МОН. Още вчера забелязах, че е добре и чл. 12 да се промени. Ако остане така е "тюрлю-гювеч".
Но след написаното от Карима, почвам да пазя жокерите. След малко ще трия.

# 455
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
ом, за каква по-голяма тежест на БЕЛ говориш? Ако е за ЕГ (ако изобщо там се взима БЕЛ от дипломата ,има ли го черно на бяло  Rolling Eyes и се удояват двете матури) ,то математиката за МГ е в пъти с по-голяма тежест (ако вземат пък само мат. от дипломата и утрояват както досега) . Има да го доизмислят много това .

Имах предвид отношението на МАТ и БЕЛ от изпита във формулата на бала.
Писах за математика, но същото е за БЕЛ. При математиката и за ипита, а за двете за годишната оценка.

Може да бъркам, че чак след края на учебната година се загледах в балообразуването, но си мисля че е така:
сега: ЕГ          НВО: 2БЕЛ+2МАТ   удостоверение БЕЛ + МАТ
предложение: НВО: 2БЕЛ+2МАТ   удостоверение БЕЛ + среден успех

сега: МГ         НВО: 1БЕЛ+3МАТ   удостоверение БЕЛ + МАТ
предложение: НВО: 2БЕЛ+2МАТ   удостоверение МАТ + среден успех

ПП Така децата могат да решат да внимават само по единия от предметите (БЕЛ/МАТ) за края на гходината и да си готвят и двете за изпит. Какво му е хубавото за тези дето искат да се учи по всчико да се елиминира основен предмет не знам...

# 456
  • София
  • Мнения: 5 550

ПП Така децата могат да решат да внимават само по единия от предметите (БЕЛ/МАТ) за края на гходината и да си готвят и двете за изпит. Какво му е хубавото за тези дето искат да се учи по всчико да се елиминира основен предмет не знам...
? Нищо не разбрах.

# 457
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Няма как да се елиминира БЕЛ или Мат .,те си се готвят за матура там ,която е с двойна тежест за общия бал. Peace

# 458
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197

ПП Така децата могат да решат да внимават само по единия от предметите (БЕЛ/МАТ) за края на годината и да си готвят и двете за изпит. Какво му е хубавото за тези дето искат да се учи по всичко да се елиминира основен предмет не знам...
? Нищо не разбрах.

Сега в бала влизат двете оценки - БЕЛ и МАТ за годината.
После ще влиза само едната. А другата само като част от годишната /"разредена"/.
Кандидатстваш за ЕГ - трябват ти двата изпита, отличерн БЕЛ за годината и максимален годишен успех, но математиката тежи колкото всичко друго. За МГ - наопаки: годишната по БЕЛ не е толкова важна както сега.

/редактирах си разместените букви/

Няма как да се елиминира БЕЛ или Мат .,те си се готвят за матура там ,която е с двойна тежест за общия бал. Peace

Аз правя разлика между готвят се за матура и гонят успех в училище. На много места разликата е ясно осезаема.

# 459
  • Варна
  • Мнения: 4 295
ом,ясно осезаема е , знам. Но ако хлапето изкара 5.60 на матурата да речем ,но в общата диплома има 5ца по предмета (заради субективност) няма да го събори този от "лесното " у-ще с надутата 6ца ,а с 5цата на матурата да речем. 
Иначе за горното "елиминиране" имах предвид знанията ,а не гоненето на успеха.  Peace

# 460
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Аз разбрах какво имаш предвид.
Не разбирам как предложението работи по въпроса да се учи по всички предмети в училище.
И сега деца с интереси по химия, може да не учат за училищната такава.
Но с предложенията така ще е и с БЕЛ/МАТ по тяхната логика /че се учи само ако влиза в бала/.

# 461
  • София
  • Мнения: 19 925
Amber, в цялата ти теория сякаш отсъства един тънък момент... Да, децата от "лежерните" училища ще имат високи оценки за годината, неподплатени със знания, достатъчни за изкарване на изпитите. Но не забравяш ли нещо много  съществено? При тази лежерност и гарантирано висока диплома те разполагат с необходимото време да акцентират навън  единствено върху солидната подготовка по мат и БЕЛ. И разултатите на заинтересованите сред тях накрая са отлични. Нямат притеснения за диплома, подготвени са и за изпитите.. Пресен пример с дете от тази година. В училище  в село, съвсем близо до София, с един 7 клас, състоящ се от десетина души. Грам зор не си даде девойката за достигане на диплома пълна шестица, а всичкото си свободно време инвестира в подготовка за двете НВО, в резултат на което е приета с бал над 35,50 в едно от най-желаните столични училища. Ама я я препитай по биология, химия, география, история и виж какво стои зад шестиците...  Wink Самата тя признава, че не знае нищо и ще мисли през лятото на 9 клас как да позапълни дупките. В същото време друго дете, старателно и мотивирано да успее, но учещо в централно училище с доста по-високи изисквания по всички предмети, ще е поставено при съвсем други условия.. И дори и да изкара същите оценки на двата изпита, дипломата ще го спъне, нищо че гарантирано по останалите предмети, макар и с петици, знае много повече. Тази схема с лекия 7 клас е добре отработена и съвсем преднамерено търсена от доста родители.

Последна редакция: ср, 12 авг 2015, 19:04 от пенсионирана русалка

# 462
  • Русе
  • Мнения: 12 213
Amber, в цялата ти теория сякаш отсъства един тънък момент..
  Не го забравям, но ми се струва пренебрежим статистически. Разполагам със собствените си наблюдения от няколко години. Разбира се, по-голяма част се простират в региона, където живея.  Simple Smile  Доста усилия, ще струват на това дете от село да посещава школа извън населеното си място.  И щом с толкова хъс се е готвило в недотам благодатна среда - посоченото училище на село, същото това дете, ако трябва да изкара диплома ще си я изкара пак с учене, защото не може да е сигурно, че всеки от целия екип преподаватели, ще е толкова благосклонен. Никой, който се готви толкова целенасочено няма да остави нещата ей така на благосклоността на десетина преподаватели. Гледам в програмата - два часа физика и може би час и половина химия на седмица, голяма спънка в подготоката не ми се струват.
 
 

 

# 463
  • София
  • Мнения: 19 925
В София хич не е пренебрежим процентът... И не е задължително училището да е на село, просто конкретното дете беше  такъв пример. Има редица такива училища по кварталите на София, сигурна съм, че е така и в други градове. И какъв проблем пък  е ходенето на школа? Хващаш си рейс, метро, трамвай... Децата по добрите  гимназии 5 години пътуват от къде ли не, сменяйки транспортни средства и губейки доста време в път, та за една школа веднъж седмично едва ли им е проблем придвижването на такива седмокласници.

# 464
  • Русе
  • Мнения: 12 213
  Битката за добро училище започва още от първи клас. Това е моето впечатление от дискусиите тук. Тези, които се целят в елитните гимназии и училища, обмислят подготовката и избират училище ако не от първи, то поне в пети клас - най-вече за София. Освен това, посещението на школа не предполага обезателно високи резултати на матурите. Следя всички наборни теми, няколко години подред.Доста разочаровани има. А и нали в завареното положение сега, всеки можеше да се концентрира върху двата предмета. Работя с моето дете и знам, че много често се иска индивидуален подход и много навременна намеса на родител за да прецени колко и как да се помага. Например ти - пенсионирана русалка, си един от най-добрите примери за интердисциплинарна работа с децата и навременни решения. Такъв родител, няма да остави нещата на случайността със селското училище и отличната диплома - я стане, я не стане.

Общи условия

Активация на акаунт