В очакване на СЕДМИ клас!

  • 46 356
  • 801
  •   1
Отговори
# 480
  • Мнения: 24 467
 Peace
В НАГ има есе, но за жалост само за две от специалностите.

# 481
  • София
  • Мнения: 19 929
.... които смятат, че взимането на цялата диплома като балообразуваща оценка ще накара някой да се заинтересува реално от предмети, които не го вълнуват.


+1 . Не ти ли харесва предметът, нямаш ли афинитет към него или ако просто не си от децата, имащи по принцип навика системно да учат по всичко ( не за гонене на оценки), то влизането на цялата диплома няма да промени картинката и да накара  един незаинтересован примерно за химията  или физиката  ученик да седне и да учи с разбиране и за знания. Само ще направи него/родителите му още по-изобретателни от сега. Ще се включат всякакви техники в действие с цел постигане на заветната висока оценка, такива като местене на по-лежерно като оценяване място, преписване от наистина знаещите, зубрене от днес до утре за едната оценка и след това бяло петно, ходатайстване/притискане от родители, но не и трайно учене с желание и разбиране. Насила хубост не става.  Само едно единно оценяване  в нашите условия би било относително обективна преценка, а оттам и база за сравнение на нивото по всички предмети на деца в различни училища. И пак относителна, защото преписването, подсказването и изтичането на информация за съдържанието на матурите от МОН (без значение дали  става дума  за тези за 7 или за 12 клас) с всяка изминала година придобиват все по-големи размери.

Последна редакция: чт, 13 авг 2015, 10:00 от пенсионирана русалка

# 482
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Русалке, това което описваш знаеш ,че го има в гимназиалния курс. Няма деца (или са единици) ,които имат афинитет и учат с желание по всичко . Пак е диво гонене на диплома с всякакви средства .Просто същите тези деца и родители ще го правят от  7ми клас още , да свикват.  Wink
А вметката,че понеже някои са минали по този път вече и им било широко е несериозна .Ако някой мисли само от неговата камбанария и тази на още да речем 500 деца изключения ,които ще понесат негативите на Наредбата ,а не на 10 те хиляди набор си е негов проблем.

# 483
  • София
  • Мнения: 6 308
Записвам се в темата, за да следя и да се включа, ако организирате нещо срещу тези малоумни промени.
Останалите предмети следва да влияят на балообразуването само ако се осигури максимално безпристрастно оценяване. Разминаването в изискванията в различните училища е драстично, колкото и да не им се иска на някои да го признаят.

# 484
  • Мнения: 2 391
Записвам се в темата, за да следя и да се включа, ако организирате нещо срещу тези малоумни промени.
Останалите предмети следва да влияят на балообразуването само ако се осигури максимално безпристрастно оценяване. Разминаването в изискванията в различните училища е драстично, колкото и да не им се иска на някои да го признаят.

 newsm10

Аз ще си изразя мнението в МОН до 21.08. Simple Smile

# 485
  • София
  • Мнения: 19 929
Да, Деска, има го... ама колко унита БГ взимат цялата диплома? В София  конкретно - една единствена специалност, архитектура в УАСГ.

Гоненето на висока диплома е САМО  за чужди унита, не за нашите. Там системата е основана на такъв прием, защото НЯМА изпити. Но изкуствените бг отличници не трябва да ги мислим, защото многото учене след приема по естествен път отсява неможещите. А който си  има знанията, успява. А тук става дума за прием в гимназия, която всякак ще я минеш, стига да си влязъл след 7 клас... Няма пресявка после. А и няма втори шанс като в унитата. Играта се играе веднъж.Така че сравнението не е съвсем на място.
А  вметката  ми имаше съвсем друг смисъл. Касаеше конкретно изречението, че  само високи оценки на изпитите били достатъчни, тях да изкарали децата.... Ами не, не са.. Знам какво е да се бори дете  с учител, който си е наумил да ти пише 5 по незнайни причини, въпреки отличната оценка на НВО и който  се гаври с теб до последно. И в този смисъл, макар и  да нямам вече деца, на които да предстои 7 клас, не мога с таква лекота да приема изказването, че е достатъчно да изкараш много добре матурите..  Не виждам нищо несериозно в това твърдение.

Последна редакция: чт, 13 авг 2015, 10:48 от пенсионирана русалка

# 486
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Русалке, това което описваш знаеш ,че го има в гимназиалния курс. Няма деца (или са единици) ,които имат афинитет и учат с желание по всичко . Пак е диво гонене на диплома с всякакви средства .Просто същите тези деца и родители ще го правят от  7ми клас още , да свикват.  Wink

Много е сбъркано това като ситуация според мен.
Приемам за нормално всяко дете, което слуша внимателно в час и отделя по 10 минути да прегледа урока вкъщи да има знанията за 6. Имам предвид естествените науки и "леките предмети - музика и т.н.
С математиката и българския е малко по-ралично. След 20-30 мин домашно вкъщи би следвало да е същото.

Цялата система сега прави шестиците супер изискващи в случай, че учителят реши да е "важен". А 6-цата е оценка показваща пълно усвояване на материал - преподания такъв. Приличен учител и съвествно дете трябва без проблем да са достатъчни за 6 по предмета.

Да влезе учител да си говори с класа и последните 2 минути да каже "за следващият път научете урок номер Х от учебника" е липса на преподаване. Да иска свръх умения и нещо над учебното съдържание или супер детайлност за 6- е предаване на тежест. И понеже не искам спор веднага уточнявам  - ако едно дете познава добре /с разбиране/ процесите и причините за посоката на развитие, сбърканата дата или година не би трябвало да му коства единица надолу /каквото и да е сие изработило с предитова изброените знания/. Нито перфектното запеметяване /за цели 2 дни!/ на всички години, но никаква идея за процеса би трябвало да се превежда в бележника като 6.

За това мнението в горния пост никак не ми харесва в частта "просто". То е "просто", но много погрешно и изхабяващо децата. Не е малък проблем. Но кога ли са мислили за тях.

# 487
  • Мнения: 2 391
Учители, които не преподават урока и такива взели се за важни, вероятно има във всяко училище. Борбата с тях е неравна.
Предложения проект ще е предпоставка за повече подмазване, челни стойки и корупция за едната 6ца, защото общия успех определя коя е гимназията.
Така не се прави реформа.

# 488
  • Русе
  • Мнения: 12 214
  Колкото и да е различно оценяването в училищата е важна подготовката по БЕЛ и математика. В училището, в което учи сина ми изискванията са много високи. Високи оценки се пишат трудно. И въпреки всичко се избиват да учат в него. В класа му има четири деца от 26 деца общо, които пътуват 60 километра всеки ден, за да учат в него, въпреки че си имат доста сносно училище в собствения си град и със сигурност щяха да имат по високи оценки.  Половината деца пътуват от другия край на града. Току що погледнах , свободни места за шести и седми клас има 2 общо в паралелката с руски език.
 
  Борбата за места, където оценките от дипломата ще имат тежест, не е в най-високия диапазон на бала, деца, които са с оценки над 5.80 няма да ги засегне.   И въпреки че всяка година се констатира, че матурите са лесни и тук  във форума цялата година е посветена на подготовка по БЕЛ и математика по уроци,школи и предварителни изпити, пак процентът с такъв резултат не е чак толкова висок . И сега се коментира, че масово ще излязат едни деца с по няколко десети по-високи оценки от диплома и супер подготвени за матурите, след като са сменили училище в 7 клас и когато ги тресе пубертет здраво.Да не говорим, че във всяко училище има по някой преподавател, който държи на свои критерии и не пише лесно оценки, така че никой не може да разчита на лесно училище, ако е вложил голям потенциал за подготовка на матурите.

# 489
  • Мнения: 24 467
...Високи оценки се пишат трудно. И въпреки всичко се избиват да учат в него.
   

Това е сега така и е логично- сега не се взимат предвид всичкото бележка от VІІ-ми клас.  Laughing
Ако стане различно, хората ще си попрегледат приоритетите. И то точно в VІІ клас.  Sunglasses Както бе преди, когато тази недомислица бе налична.
Особено ако има извиване на ръце и субективизъм.

Цитат
Борбата за места, където оценките от дипломата ще имат тежест, не е в най-високия диапазон на бала, деца, които са с оценки над 5.80 няма да ги засегне.
Че откъде можеш да знаеш ти в кой диапазон ще си?
Я си опечи сигурната питка с дипломата и с малкото натискане по предметите, а то подготовката в VІІ клас без друго е частна- де по уроци, де вкъщи. Wink
Като лично минала през пътя мога да го заявя- това много ми помогна- на мен и на останалите, които също се светнаха навреме. А то не е трудно да се светнеш. Туристите няма да са всички, но ще си ги има доволно.

# 490
  • София
  • Мнения: 6 308
 ...  Борбата за места, където оценките от дипломата ще имат тежест, не е в най-високия диапазон на бала, деца, които са с оценки над 5.80 няма да ги засегне. ...
Точно там децата се борят за всяка стотна.

# 491
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Колкото и да е различно оценяването в училищата е важна подготовката по БЕЛ и математика. ....
Сега. Още нямаш данни какво ще стане след евентуално приемане на промените.
Ако сте в най-доброто училище в региона вие си знаете защо.
Но промените ще доведат до отлив още в началото на образователната степен или преди 7ми клас защото както по-рано е писано много пъти - и сега има местене за лесен 7ми клас.

За високия бал и борбата там вече са те коригирали. Мисля си че леко теоретизираш и затова си така убедена в тезата си. Най-добронамерено го споменавам.

# 492
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Но промените ще доведат до отлив още в началото на образователната степен или преди 7ми клас защото както по-рано е писано много пъти - и сега има местене за лесен 7ми клас.

Да,има го! Но нито едно от тези деца ,които се изместиха ,не учат в момента в ЕГ или МГ ,а са в по-добрите професионални у-ща. Това е личното ми наблюдение за няколкото от класа на сина ми само.  Peace

# 493
  • Варна
  • Мнения: 7 080
Аз пък не чух, видях или разбрах за нито едно дете изместено в 7 клас. А не е като да съм била далеч от случващото се.

Спунк - деца с оценки над 5,80 на НВО влизат там където поискат и не се борят за никакви стотни. Поне във Варна. За София ме мързи да смятам. Какъв е процента на учениците с такива резултати и среден успех от дипломата различен от отличен? А на тези с незаслужени шестици? Дори да не е пълно 6 и да има някоя и друга петица, пак не е фатално.
13 предмета са в 7ми клас + 3 СИП и ЗИП които не знам дали се смятат.

# 494
  • Мнения: 24 467
Аз пък не чух, видях или разбрах за нито едно дете изместено в 7 клас. А не е като да съм била далеч от случващото се.

Хайде пак. Laughing
Нали току- що си говорихме- сега не е нужно, сега ти трябва две оценки и те, така случайно, съвпадат с това, което децата готвят сериозно и без друго през цялата година. Как да чуеш?
Когато се гони цяла диплома е съвсем различно.  Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт