Първи клас - Набор 2008 - Тема 3

  • 47 049
  • 749
  •   1
Отговори
# 660
  • при моите любими
  • Мнения: 2 865
Сигурна съм, че диагностиката е много бърза и е много далеч от таката направена при индивидуален прием. Но все пак очаквах някаква обратна връзка и може би от там дойде моето разочарование.

# 661
  • София
  • Мнения: 9 517
И при нас нямаше обратна връзка в училище, в детската - когато установиха проблем, пуснаха бележки до родителите на проблемните деца  Peace

# 662
  • Майничка
  • Мнения: 13 760
При нас са минавали миналата седмица и пуснаха бележки до родителите на децата с проблеми.

Моята е с леко френско "р", по-лесно ѝ беше за артикулиране, докато изчиствахме "уъ"-то, но ще посещава логопед евентуално лятото. Сега работим над модулацията, защото говори като герой от анимационно филмче, на тази възраст е "кауай", както казва сестра ѝ, особено в комбинация с "рядката оградка", но в бъдеще ще ѝ е проблем. Отделно много добре й се удава френското произношение и това я стимулира в момента да учи повече думи и изрази.

# 663
  • Луната ни пази
  • Мнения: 3 008
При нас в училище има логопед на щат, много добър специалист. Работи със абсолютно всички проблемни деца от 1 до 12 клас, макар че тези след 9ти не и се заплащат, прави го на добра воля и извън работно време. Още първата седмица обследва всички деца, макар че беше минала да ги види още миналата година в детската градина (в малкия град това е лесно да се случи). Говори лично с всички родители, дори и с тези на деца, които нямат проблеми (дойде на РС).
Да си кажа за ДГ. Изключително съм доволна, и не само аз. Учителите на децата също го казват. В интерес на истината, когато приключиха ДГ ни раздадоха всички материали, по които са работили децата, вкл. и Книгата за диагностика (Приказни пътечки на Анубис), която е изцяло попълнена. Учителките ни работеха с абсолютно всички деца и винаги всички деца са участвали в тържествата и празненствата. Нямаше дете без стихче или участие в танц, дори и тези, които се затрудняваха. В групата бяха 27 деца.
Още от първите дни в училище децата си стоят по чиновете, концентрират се, работят. Имаме почти цяла тетрадка от 20 листа изписана с елементи. Първата им Учебна тетрадка към Буквара вече е приключена. По математика взеха цифра три и започнаха да смятат с три. Гледам, че в съседния клас с един елемент изписват по половин страничка, максимум една, нашите изписват по две в клас и по една в занималнята следобед. 

# 664
  • Мнения: 4 505
Е нямаше бележки! Казала на учителката който иска да й се обади да коментира. И дотам. Понеже попитах все пак за по-точни данни, тогава учителката ми каза, че според логопедката пък, мойто било най-проблемното. Е, ще видим. Точно при тази няма да ида, дори и въобще да решим да ходим.
Пак да питам, повторно ходене свързано ли е с плащане?

# 665
  • София
  • Мнения: 40 958
Пак да питам, повторно ходене свързано ли е с плащане?
Зависи къде ще се прави обследването.

Не знам дали в училището на Алекс е имало бележки от логопедичния кабинет.
Логопедката каза, че Алекс не го е обследвала, защото е записан и продължават заниманията. А и учителките казаха "за него нищо не казаха" в мисъл "добре е" Simple Smile

# 666
  • Луната ни пази
  • Мнения: 3 008
Е нямаше бележки! Казала на учителката който иска да й се обади да коментира. И дотам. Понеже попитах все пак за по-точни данни, тогава учителката ми каза, че според логопедката пък, мойто било най-проблемното. Е, ще видим. Точно при тази няма да ида, дори и въобще да решим да ходим.
Пак да питам, повторно ходене свързано ли е с плащане?
Ако е на щат в училище или в Ресурсния център- не, не се заплаща.

# 667
  • Мнения: 300
Моля за съвети от учителките в темата и майките с повече опит - какво трябва да се направи с побойниците в класа? Има едно момче, което е сериозно скарано с дисциплината, а освен това се оказа, че основното му занимание е да се бие с децата. Онзи ден се срещаме с него и майка му на улицата и той веднага налетя на сина ми и започна да го бута, тегли и бие с юмруци. Той явно го приема за игра. Но щом в мое присъствие тръгна да бие детето ми, значи учителката изобщо не го смущава и си представям какво се случва в междучасията. Та, според вас, какво да предприема? Какъв съвет да дам на сина ми, как да се държи с побойника? Учителката е наясно с проблема, но изглежда не може да се справи. То не знам и доколко може тя да въздейства на детето, те родителите явно не могат.

# 668
  • Мнения: 1 661
AnMary, много сладка рисунчица Simple Smile

При нас не знам дали е минавал логопед. Моята мисля няма никакви проблеми. Като беше по-малка, бях забелязала, че има проблем с изговарянето на някои букви, като тя всъщност ги докарваше на звук, но някак използваше езика по начин по който останалите хора не го ползваме. Съответно бях забелязала, че има малък проблем с изговора на "л". Същата буква беше проблем и с баткото ни. Когато се изговаря примерно дума, в която има "ла", тя я казваше "уа". Инак думи с "ле" и "ли" не бяха проблем. В къщи сме упражнявали правилното изговаряне на "л", съчетано в думи по различен начин и сега това е изчистено. Съответно наблегнах и на правилното изговаряне на другите букви, които й бяха проблемни и така. Но знам че в нашето училище, когато минава логопед, просто класната уведомява само родителите на децата, които имат проблем, че е открит такъв и че трябва да се свържат с логопеда, като им дава и координатите му.

Инак ние ще имаме родителска среща във вторник. Сега съм в чуденка как точно да съчетая нещата, защото в същия ден и час започва и родителската среща на големия, а й трябва да взема малката от тайклондо. Почти съм го измислила, но да видим.  Thinking

divka, детето побойник непременно трябва да се заведе на психолог. Ако има такъв в училището, би било идеално. Може би няма и да е лошо, да се опиташ да обясниш на родителите му, какво да обяснят на детето си относно правилното общуване с другите деца. Ако нещата не се променят, ще трябва и разговор с директора и какво може да направи училището, като институция за справяне с проблема.

# 669
  • Мнения: 847
Ако вече си говорила с учителката и тя има същите наблюдения /че детето се бие без причина/ и не може да се справи със ситуацията,аз бих се обадила на родителите на детето. Поговори спокойно с тях,кажи им за проблема,без да ги нападаш и чуй мнението им. Настоявай да ти кажат дали и какви мерки ще вземат.

# 670
  • София
  • Мнения: 9 517
Divka, аз не разбрах, говорила ли си вече с учителката?

# 671
  • Луната ни пази
  • Мнения: 3 008
Ако в училище има психолог, детето трябва да се насочи към него, ако няма, учителят трябва да насочи родителите по принцип към психолог. Явно е по разказа ти, че нито родителите, нито учителя могат да се справят със ситуацията. Обаче, ако родителите не желаят да предприемат мерки, не виждат проблем в ситуацията, вие и учителят нищо не можете да направите. Ако ситуацията стане критична и родителите не реагират, можете да помолите директора (но тук трябва да сте повече родители от класа) да премести проблемното дете в друг клас. В новата среда и с друг учител е възможно да се промени ситуацията. От психологическа гладна точка това може да стрес за детето (побойника имам предвид) и да му даде ясно да разбере, че поведението му е грешно (щом родителите не се чувстват длъжни да му го кажат), но може и по никакъв начин да не му повлияе. В интерес на истината семейната среда е от огромно значение и ако няма единомислие между учител и родители, работата трудно върви.

# 672
  • Мнения: X
Анонимна съм, защото четат и двете класни от училището на детето ми тук. Имам подобен проблем с дъщеря ми и нейната приятелка, с която са заедно още от предучилищната група. Детето не е агресивно в смисъла, който повечето влагате тук, но е много експанзивно с плюс, че е и леко невъзпитано- позволява си да крещи на децата, които се обръщат към него с въпрос "Кажи, бееееее!", "Кво искаш, маааааа!", така си го представете изкрещяно, командва много грозно, бута, блъска децата, от големия си брат учи разни хватки, като как се правят "иглички", или удар с юмрук в слънчевия сплит.
Говорих с класната, буквално каза, че си глезя детето, с другото се разбирали, да, то било малко по-мечешки радващо се, но нямало драма.

# 673
  • Майничка
  • Мнения: 13 760
Divka, а как реагира майката на момчето при срещата ви и неговите действия? Предприе ли някакво активно действие или просто вдигна ръце?

При нас има такива екземпляри, проявяват се основно в занималнята. Много ми хареса реакцията на едната от майките - не оправдава сина си /даже явно бащата сериозно си е поприказвал с него, защото се е кротнал/, но прояви инициатива и донесе няколко топки и федербали за междучасията и изчакването след заниманията. Дворът на училището е огромен, имат възможност да играят, без да пречат на часовете по физическо на обратната смяна.
На тази възраст някои деца наистина не са достатъчно зрели, че да инициират смислени игри. Необходима е намесата на възрастен, който да даде тон за песен и да контролира развитието. В нашата занималня, за момента, това просто не се случва - много деца, едната госпожа досега е работила с по-големи, другата е била класна /много по-малки междучасия и свободни занимания/, за третата - не зная, обаче явно ще има отлив още преди края на първия срок.

# 674
  • Мнения: 4 387
При нас не е идвал логопед, а дъщеря ми има проблем с определени звуци - ц, ш, ч.
Миналата година в предучилищната ходеше на логопед и имаше голям напредък, но сега лятото започна отново да говори неправилно. Ще питам госпожата в понеделник, аз мислех, че още не са направили графика, но като чета тук, само при нас не е идвал и се притеснявам да не би да не дойде логопед изобщо.
Училището е друго от миналата година и не знам тук какво да очаквам.
Благодаря за отзивите за раниците, от миналата седмица е с нова, и е много доволна, купихме тази:
http://www.patilanci.bg/product/anatomichna-ranica-patio-owl
Към нея взех и торба за физическо и несесер. Събира всичко и нищо не се намачква вътре.

Общи условия

Активация на акаунт