Първи клас - Набор 2008 - Тема 3

  • 45 030
  • 749
  •   1
Отговори
# 675
  • София
  • Мнения: 3 127
Много е жалко, че самите учители често предпочитат да си затварят очите пред лошите прояви на деца от класа и оставят проблемите да ескалират. Против съм, обаче, директни разговори с родителите на проблемното дете. Родителите винаги са склонни към самозащита, особено пред други родители. Трябва да се упражни натиск върху класната да поеме тя инициативата. Разговаряй с другите родители, разпитай какви са техните впечатления, дали и техните деца са потърпевши, и поставете колективно въпроса какви мерки ще бъдат взети. Ако класната продължава да се прави на ударена, подайте жалба до директора. Това, според мен, е правилният ред.  Peace

# 676
  • Луната ни пази
  • Мнения: 3 008
Много е жалко, че самите учители често предпочитат да си затварят очите пред лошите прояви на деца от класа и оставят проблемите да ескалират. Против съм, обаче, директни разговори с родителите на проблемното дете. Родителите винаги са склонни към самозащита, особено пред други родители. Трябва да се упражни натиск върху класната да поеме тя инициативата. Разговаряй с другите родители, разпитай какви са техните впечатления, дали и техните деца са потърпевши, и поставете колективно въпроса какви мерки ще бъдат взети. Ако класната продължава да се прави на ударена, подайте жалба до директора. Това, според мен, е правилният ред.  Peace

Разговорите с родителите на проблемните ученици са лични и не пред други родители, всичко друго е неправилно. Често първо се обаждам по телефона и го правя във време, когато имам възможност за по- дълъг разговор. Отделно от началото на учебната година са минали едва две седмици, извинявайте, но никой учител не може да противодейства толкова бързо, че да се стига до жалби до Директора. Това е период на опознаване (особено, когато учениците са нови), никой учител няма да вземе крути мерки толкова рано (нямам предвид бой или подобни наказания). Първо се пробват по- меките методи. Отделно всеки начален учител ще ви каже, че децата стават ученици около Нова година, но най- ранния период за пълна адаптация на първокласниците е месец ноември. До тогава е период на опознаване, на хармонизация.

# 677
  • Мнения: 221
http://anubis.bg/продукти?edition=116 - препоръчвам тези книжки от страницата за четене у дома и в клас. Според мен помагат да се предотвратят побойнически проблеми.

             При агресивно дете без причина може би освен домашната среда има и по-сериозен психологически проблем и си трябва разговор с психолог. За съжаление дори и учителите да констатират нужда от разговор с психолог, то невинаги родителите искат да "чуят", че детето има сериозен проблем. Тогава потърпевши са децата в класа.
              В ДГ моя син имаха в групата такива глухи родители с такова проблемно дете. По мое мнение детето имаше и изоставане в развитието си. Това проблемно дете удряше без причина децата. Според сина ми "както си седи и изведнъж става и те удря". Всички естествено го биеха.
               Съветите на мъжете около мен бяха "щом той те удря, удряй го и ти". Аз усетих, че има "нещо" и говорих с учителките. При нашия неофициален разговор те ми довериха, че детето е проблемно, но родителите му смятат, че е нормално. Ако родителите официално декларират проблем, то тогава се назначава ресурсен учител и той се занимава само с проблемното дете. Докато учителя преподава на 20 деца материала, то ресурсния преподава същия материал само на проблемното дете. След като липсва официална декларация за проблемно дете ние, казаха учителите не можем нищо да направим. То удря децата и те го бият.
                След този разговор аз разговарях със сина ми и му обясних, че обикновено съвета на мъжете се възприема до третия път. В случая това не помага, защото детето е с изостанало умствено развите. Затова му казах да стои по-далеч от него и да контактува само ако онзи подхожда с добро т.е. да играе с него ако желае, но само ако не е в агресивно настроение.

                За съжаление Дивка, ние родителите не възприемаме недостатъците на децата си адекватно.
 Проблемът с агресията трябва да се разглежда първо в къщи. Трябва сами да учим децата на някои неща и горните книги според мен помагат. На второ място и самите учители и възпитатели трябва да разговарят с и ограмотяват по тези въпроси децата постоянно. За съжаление европейски средства се харчат и проблемите си остават. Просто с годините тормозът става по-фин и невидим. #2gunfire Колкото до учителите малцина от тях искат да се занимават с "такива" деца и проблеми. Както съм казвала и друг път повечето гледат ден да мине, друг да дойде. Заплатата им е малка. Малцина работят за "чест и слава". Sad
                Вярно, че според Дарвин има естествен подбор, но защо този подбор трябва да включва побой, подигравки и издевателства и до днес не съм разбрала?!  newsm78

# 678
  • София
  • Мнения: 9 519
Да добавя и аз към мнението на Shagya  - не винаги нещата са такива, каквито ние ги виждаме, не винаги нашите деца са кротки агънца в училище. Така че винаги е добре да се говори с учителя, за всичко, което ни е направило впечатление, вбесило ни е и т.н. - обикновено учителя знае историята и от двете страни.

Трудна им е адаптацията на децата в първи клас, трябва си време.

ПП Няма да забравя третата седмица на първи клас на моя син - прибра се подстриган, ама яко надупчен. Кой ти го направи? Едикой си. Яхнах метлата и се обадих на класната, бясна, че някой го е подстригал. Тя ме помоли на следващия ден да я изчакам с детето пред училище. Беше помолила и майката на едикойси също. Когато се срещнахме се оказа, че и двете деца са офъкани яко. Като се заговорихме петимата се оказа, че подстригването е било взаимно и по тяхно желание. Двете майки обаче бяхме заподозрели тормоз. Голям срам брах тогава.

# 679
  • София
  • Мнения: 3 127
Разговорите с родителите на проблемните ученици са лични и не пред други родители, всичко друго е неправилно.

Като казвам "директни", не съм имала предвид да са публични. Инициативата трябва да идва от учителя. Ако той прецени, може да срещне двете страни, както е станало в случая на Дзвер, защото има поглед върху поведението на децата в класа, а всеки родител-  само върху своето.

Не съм казвала също, че стъпките, за които споменах, трябва да се извървят за една седмица. Най-добре изобщо да не се стига до директорката. Но от разказа на майката останах с впечатление, че учителката се прави, че няма никакъв проблем, а такъв явно има, независимо от коя страна идва. Това е неприемливо за мен.

# 680
  • София
  • Мнения: 1 115
Днеска е велика мъка с това домашно.Това "О" и е трудно .Едвам пише.Мота се .Полудявам

# 681
  • Мнения: 221
Днеска е велика мъка с това домашно.Това "О" и е трудно .Едвам пише.Мота се .Полудявам

Ние като правим упражненията сме се разбрали с него, че ще бъде като в училище - 35 минути писане и 15 минути почивка. Той е съгласен и следи часовника стриктно. Joy

Ако искаш опитай и ти с такъв регламент. Според мен ясно определеното време за заниманията действа успокояващо, че "мъчението" няма да е цял ден. Колкото до днес може да не и е ден, или да е уморена вече. Направете пауза от 15 минути и през това време се уговорете за регламента. Обещай и че, ти стриктно ще спазваш "правилата". Обещай и нещо приятно и любимо ако има "върхови" постижения. Постарай се за "стимул" да намериш поне едно "красиво" "о" и и дай/изпълни обещаното. През паузите я под сещай да пие вода, да иде до тоалетната. Подсети я, че в час не се пие вода, не се яде, не се ходи до тоалетна.

В моя случай като свършихме по-миналата седмица правихме сладкиш заедно. Joy Обича да ми помага в кухнята.  Grinning

# 682
  • Луната ни пази
  • Мнения: 3 008
Учителката е наясно с проблема, но изглежда не може да се справи. То не знам и доколко може тя да въздейства на детето, те родителите явно не могат.
Това определено не значи, че учителят не реагира.  По- скоро значи, че родителя не реагира.

Против съм, обаче, директни разговори с родителите на проблемното дете.
Не разбирам позицията и за това да не се провеждат разговори с родителите на проблемните деца. Как родителите ще разберат, че детето им има проблем? Макар че в описания случай детето е агресивно и пред родителя си, има деца, които в къщи са кротки агънца, а в училище като изтървани (има и обратни случаи, но не са те обект на разговора ни). Училището не е панацея за всички проблеми, родителите трябва да участват активно в живота на децата си, а възпитанието им е основно тяхна грижа. Учителя и велик да е, за 30- 40 минути трудно ще преподаде урок и ще възпитава 20-30 деца. И не забравяйте, че междучасието освен за отдих на децата ни, е и за кратък отдих и на учителите, макар че много рядко колегите в начален курс се възползват от него.

# 683
  • Мнения: 300
maria_73, не виждам книжките, които си препоръчала, отваря ми се страница за предстоящи издания.

Случката, която ви описах е от петък след училище. От преди това госпожата почти всеки ден споделя пред 2-3 майки, които си вземаме децата на обяд преди занималнята, че въпросното дете нарушава дисциплината. Казвала ми е, че постоянно си мести чина до този на моя син (стоят близо един до друг, в задната част на стаята) и го закача. На мен малкия ми е казвал, че му пипа нещата, веднъж му беше скрил учебника по бит и техника, така че да не може да работи през часа, а след това учебника се появи. Но синът не е от тези деца, които разказват всичко по минути и часове, по-скоро трудно споделя, за съжаление. И чак сега осъзнах колко е голям проблемът с това дете. След молби да ми разкаже, той сподели, че всяко междучасие то го напада и бие, дори други деца се притичвали на помощ на сина ми. Аз си го представям като сериозна ситуация, не знам. Синът ми каза - "Не знам защо не го наказват и все му се разминава, явно и вкъщи не го наказват".
Питате как е реагирала майката - тя стискаше количката с бебето и викаше името на сина си, но той не я отразяваше по никакъв начин. На мен, честно казано, ми идваше да му издърпам ушите, но не смятам за редно.
Дано успея утре да говоря с учителката и да видя нейните наблюдения. Не смятам за редно да говоря директно с родителите. Все едно някой от улицата да дойде да ми каже, че детето ми има нужда да ходи на психолог. Не съм ли права?!
Много се надявам госпожата да може "да противодейства", както се изразихте, на това насилие. Но някак не ми се вярва. Ако някой има положителен опит в подобна ситуация с по-големите си деца, моля да сподели.
Благодаря за дискусията  Hug

# 684
  • София
  • Мнения: 1 115
Днеска е велика мъка с това домашно.Това "О" и е трудно .Едвам пише.Мота се .Полудявам

Ние като правим упражненията сме се разбрали с него, че ще бъде като в училище - 35 минути писане и 15 минути почивка. Той е съгласен и следи часовника стриктно. Joy

Ако искаш опитай и ти с такъв регламент. Според мен ясно определеното време за заниманията действа успокояващо, че "мъчението" няма да е цял ден. Колкото до днес може да не и е ден, или да е уморена вече. Направете пауза от 15 минути и през това време се уговорете за регламента. Обещай и че, ти стриктно ще спазваш "правилата". Обещай и нещо приятно и любимо ако има "върхови" постижения. Постарай се за "стимул" да намериш поне едно "красиво" "о" и и дай/изпълни обещаното. През паузите я под сещай да пие вода, да иде до тоалетната. Подсети я, че в час не се пие вода, не се яде, не се ходи до тоалетна.

В моя случай като свършихме по-миналата седмица правихме сладкиш заедно. Joy Обича да ми помага в кухнята.  Grinning
Направихме почти всичко.Просто днес не и се пише.Не е в кондиция.Само трие.Ужас ...Може би и защото врвмето е хубавони мисли само за вън.

# 685
  • София
  • Мнения: 3 127
Shagya, явно не се изразявам правилно, защото нещо не можем да се разберем. Против съм родителят на потърпевшото дете да отиде при родителя на побойника и да му каже " Детето ви има проблем, вземете мерки". Учителката е тази, която трябва да го направи.

mmoonnii, излезте на една разходка навън, няма да свърши светът! Няма смисъл да се мъчите и двамата! Hug

# 686
  • Луната ни пази
  • Мнения: 3 008
Shagya, явно не се изразявам правилно, защото нещо не можем да се разберем. Против съм родителят на потърпевшото дете да отиде при родителя на побойника и да му каже " Детето ви има проблем, вземете мерки". Учителката е тази, която трябва да го направи.
Значи говорим за едно и също! С това съм абсолютно съгласна!

# 687
  • София
  • Мнения: 9 519
Днеска е велика мъка с това домашно.Това "О" и е трудно .Едвам пише.Мота се .Полудявам
А моята мома го пише наопаки, за да е красиво...
Може да го пише във вярната посока, обаче не може да прецени, къде да започне, за да го свърже със С-то и затова го пише наопаки... не мога да се боря с нея, дано по-нататък реши да го пише правилно  ooooh!

# 688
  • Мнения: 5 160
divka, учителката защо не ги е разместила поне?
 Дзвер, с лявата ръка ли пише? Ако при изписване закрива вече написаното, може затова да изписва по друг начин.

# 689
  • Мнения: 18 741
Моята днес я хванах, че при два свързани елемента, първо пише десния и после левия, като започва отдолу нагоре. Crazy На въпроса "Виж колко е красиво, защо да не го пиша така?", не дадох най-убедителния отговор. Mr. Green Пише с лявата ръка.

Общи условия

Активация на акаунт