Частни училища - информативна тема 9

  • 63 344
  • 739
  •   1
Отговори
# 525
  • Мнения: 7 681
Знаеш ли аз как привлякох вниманието на двата нови класа 6-7 годишни на 15 септември? Със следните думи: "На чина се седи мирно, без да се шава. Никакво обръщане назад, гледа се напред към дъската, към учителя или на чина - към учебника. В час не се говори без позволение. Ако искаш да кажеш нещо, вдигаш ръка и чакаш да ти дам думата. Ако си изпуснеш нещо, вдигаш ръка и питаш дали може да си го вземеш. В час не се става от чина без уважителна причина и предварително позволение от госпожата. До тоалетна се ходи само в междучасието, в часа не пускам. Вода се пие само в междучасието. Ако излезеш по време на час, и то само с достатъчно уважителна причина, защото изобщо не пускам някой да се мотае ей така, като се върнеш, оставаш на вратата и искаш разрешение да си седнеш на чина.


Тази "учителка", която е говорила така на първолаци, които за пръв път са влезли в класна стая, и да я застрелят ще й е малко. Тя не бива да се приближава на по-малко от 100 метра до оградата на училище, камо ли да преподава в него.

# 526
  • Мнения: 9 043
Татко Мецане: предполагам, че не е учителка....то бива лудост ама при нея е краен вариант.

# 527
  • Мнения: 50 781
Знаеш ли аз как привлякох вниманието на двата нови класа 6-7 годишни на 15 септември? Със следните думи: "На чина се седи мирно, без да се шава. Никакво обръщане назад, гледа се напред към дъската, към учителя или на чина - към учебника. В час не се говори без позволение. Ако искаш да кажеш нещо, вдигаш ръка и чакаш да ти дам думата. Ако си изпуснеш нещо, вдигаш ръка и питаш дали може да си го вземеш. В час не се става от чина без уважителна причина и предварително позволение от госпожата. До тоалетна се ходи само в междучасието, в часа не пускам. Вода се пие само в междучасието. Ако излезеш по време на час, и то само с достатъчно уважителна причина, защото изобщо не пускам някой да се мотае ей така, като се върнеш, оставаш на вратата и искаш разрешение да си седнеш на чина.


Тази "учителка", която е говорила така на първолаци, които за пръв път са влезли в класна стая, и да я застрелят ще й е малко. Тя не бива да се приближава на по-малко от 100 метра до оградата на училище, камо ли да преподава в него.

Е де, чак пък да я стрелят. По мое време повечето учителки изискваха същото и на никого не му се струваше ненормално. Колко са се променили нещата за 40 години Shocked
По мое време също така учителките дърпаха ушите на по-буйните момчета и те не се оплакваха на мама и тати, че току виж вкъщи им ги издърпали още веднъж, понеже са били непослушни. А сега ако стане майката идва и нокаутира учителката.

То не, че аз съм фенка на дърпането на уши, ама пък и днешните глезотии ми идват малко множко.

# 528
  • Мнения: 3 659
Не знам за толкова малки деца дали това е начина. Аз не помня началната ми учителка да е дърпала уши и да е била толкова строга. В една по-голяма и осъзната възраст би могло да се изисква от учениците. Но моята дъщеря примерно изведнъж разбира, че й се пишка и ако не иде веднага, ще го пусне...

# 529
  • Мнения: 7 681
Естествено, че за застрелването не го казвам в буквален смисъл. Да, нормално е да се изискват от ученици тези неща, но не и да се кажат на първолаци в първият им учебен ден по такъв начин и сигурно и с такъв тон. На дете, за пръв път прекрачило прага на класната стая, да му се говори така в първия ден, ами то ще се ужаси и ще намрази училището още преди да го е започнало.

# 530
  • София
  • Мнения: 7 247
Аз пък мисля, че днешните деца не са такива каквито ние или родителите ни сме били. Ако преди за малките ученици не е било проблем да седят на едно място, то сега е. Мисля, че много повече биха внимавали и научавали, ако не седят на стол със забит поглед в дъската. Дъщеря ми миналата година имаше часове в т. нар. ергостая (каквото и да означава това) и там им позволяваха да седят на килима и да мърдат. Казваше, че така й е по-добре и внимава повече. Наблюдавах веднъж и урока на моя приятелка, учителка по английски - преподаваше под формата на игри, като децата ставаха прави, показваха различни части на тялото си, клякаха, скачаха, отиваха до някое място в стаята - имаше движение. Така трябва да бъде според мен - сегашните деца са по-палави, с по-чувствителна нервна система, по-изнервени, ако щете дори и за тях е много трудно да седят често по повече от половин ден мирни на стола си. Толкова бих искала да има едно училище, в което децата да не са приковани на стола докато учат, част от уроците им да са навън, да им се показват нещата за които учат, а не да се зазубрят...

Финландското образование е едно от най-успешните може би се дължи и на това:
" Не е задължително децата да седят на чинове, могат да седнат и на пода (на постелка). В някои училища в класната стая има диванчета и фотьойли. В помещенията за най-малките ученици са постлани килими и килимчета." http://zenom.pro/index.php/statii/94-finland

# 531
  • Мнения: 7 681
Лекси, точно това исках да кажа и аз. Поздравления за мнението!

# 532
  • Мнения: 6 640
преди дърпането на уши е имало и бой с пръчки през ръцете, и седене на колене върху орехови черупки, и носенето на шапката на срама, и всякакви подобни издевателства, които за времето си са били напълно нормални и приемливи.
в днешно време, когато хората се стремят да отгледат социално и емоционално интелигентни деца, каменното чудовище, раздаващо команди пред дъската, трябва да остане в миналото.
btw, баба ми е учителка, която много е респектирала учениците си и е била много уважаван преподавател в елитно (за времето си) столично училище. още се помни случай на дете в 4 клас, което се е изпуснало на дъската, пред класа, от зор, че го изптитва. такъв стрес и респект за детето си не искам, пък ако ще да е най-най-училището на света.

# 533
  • Мнения: 74
Онна,
Намерих в Интернет екселски файл с резултатите от матурите след 7-ми клас за 2014г.
Набързо направих една карта с топ 40 училищата за София: ср. успех всички НВО. За всяко училище, частно или държавно, съм сложил по звездичка. Може и да съм объркал някой адрес, но според мен е доста информативно къде са концентрирани хубавите училища. Има ли начин да се закачи на първата страница на темата?

# 534
  • София
  • Мнения: 10 825
Картата какво представлява? Картинка ли е? Можеш да я качиш ако искаш в някой сатй за споделяне на снимка и от там мога да я добавя като картинка в първия пост.
Пиши ми на лични като си готов за да го направим.

# 535
  • Мнения: 3 075
Лично за мен резултатите от матурите не са индикация за нищо, особено що се отнася до малки училища, с по 20 деца в клас.
Матурите се държат от различните деца по различни причини, не се отграничават резултатите на деца със СОП, не се отчитат специфики и т.н.

За всеки резултат и движението нагоре или надолу в годините има съответното обяснение - за конкретното училище.
Ако децата примерно се готвят по същото време за важен изпит по език или друг предмет, повечето от тях не полагат достатъчно усилия за матурите.
А ако остават в същото училище след 7-ми клас - защото са доволни, и т.н.
Да не говорим за масовото купуване на темите за матури - за по 50 лева, за което всички впоследствие говореха и писаха

За съжаление оставаме слепи и глухи и не можем да сравним качеството на образованието на децата ни нито от външното оценяване, нито от матурите. Единствено изпитите по чужд език към съответните външни институции са някакъв индикатор

# 536
  • Мнения: 74
Лично за мен резултатите от матурите не са индикация за нищо, особено що се отнася до малки училища, с по 20 деца в клас.
Матурите се държат от различните деца по различни причини, не се ограничават резултатите на деца със СОП, не се отчитат специфики и т.н.
Напълно съм съгласен. Аз ги сложих на карта за да видя някакво приблизително разпределение по райони. За съжаление западните и северните райони на София изостават не само като инфраструктура но и като качествено образование (или поне така излезе на картата). Затова сложих и топ 40, за да влезнат и голям брой ДУ.
  
Друго предложение, което имам за форума, е да се сложи на първата страничка продължителността на учебния ден за всяко едно училище. Така ще може да се косвено да се съди за натовареността/свободното време на децата. Пример за мен е сравнение между учебното време на СС и Питагор. СС са от 8:40 до 16:40 а Питагор от 8:00 до 17:15. В Луис Карол ако детето запише допълнително занимание програмата е от 8:00 до 18:30  Shocked Това за мен е един приблизителен показател колко е натоварено детето, пък било то и като загубено време за игри. За мен това че дадено дете не играе пред блока не ми носи информация колко е натоварено като учебен процес и домашни. Пример са моите деца, които не играеха пред блока и в близкия парк, защото е пълно с пушещи и пиещи родители, тичащи животни... Хигиената е супер зле - вечерно време след като всички се приберат плъзват котки, кучета и плъхове да пируват с остатъците храна по земята и в кошовете. Ходихме в Южния парк и Борисовата - там още по зле. Като цяло живота в София не ми харесва как се влоши последните двайсетина години и се изнесох на по добро място. Някой по наблюдателен съсед може би си мисли че държа детето затворено в къщи да решава интеграли  hahaha


Последна редакция: чт, 15 окт 2015, 13:33 от stoychod

# 537
  • Мнения: 7 681
Па то тези резултати от НВО за 2014 ги има на 100 места още от м.май 2014, включително във форума има линкове към тях на 100 места, обработени по най-различен начин в екселски таблици и сме ги обсъждали и коментирали обстойно още преди година и половина. Само във форума на Данибон ги има представени минимум по три различни начина в цветни екселски таблици, а линкове към това има в този форум на сума ти места.
Скрит текст:
Сетила се Мара да се побара, дето има една приказка.
Някои форумци може и да живеят на смърдящо място, пълно с плъхове, котки и кучета, но блокът на Блис не е такова; знам го, защото за себе си съм гледал за жилище там, но за съжаление не мога да си го позволя за разлика от Блис. Блокът е с ограничен достъп, има разкошен, чист и зелен вътрешен двор, в който външни хора не могат да влизат, а само обитатели на блока. Има бариери и камери, и ограда. Вътре има и разкошен зелен детски кът. Блокът е страхотен, ново строителство и с цени на кв.м., които не могат да си позволят родители от типа, дето ще пушат и пият отпред пред входа. Така че тя вероятно добре знае причината, поради която детето на съседите не играе в двора. А пък и целият квартал и мястото наоколо е читаво, няма плъхове, котки и пушещи и пиещи родители на пейките и прочее убавини. Свят широк, хора всякакви, някои успяват да си купят в такъв блок и да живеят добре в София, а други не успяват и си се изнасят на село; така и трябва да бъде, равенство имаше само при комунизма.

Последна редакция: чт, 15 окт 2015, 13:55 от Татко Мецан

# 538
  • София
  • Мнения: 7 247
Тооолкова ми омръзна от черногледи хора. Все едно не живея в София - не я познах така описана. Пък съм до Южния парк, едно от споменатите места... Намирам, че през последните години София става все по-хубаво и чисто място. Многото кучешки лайна от раннот детство на дъщеря ми липсват - тогава буквално бяха на всяка крачка. Сега ми е драго да гледам как стопаните си ги прибират. Уличните кучета почти ги няма. Боклуците са по-малко, има много повече интересни места за децата. Но за нас, българите, все чуждото е по-хубаво. А истината е, че живеем на едно хубаво място.
Иначе информацията за продължителността на учебния ден е наистина полезна, дори и за да могат работещите родители да се ориентират как да вземат детето си (защото работния ден май е по-дълъг).

# 539
  • Мнения: 74
Па то тези резултати от НВО за 2014 ги има на 100 места още от м.май 2014, включително във форума има линкове към тях на 100 места, обработени по най-различен начин в екселски таблици и сме ги обсъждали и коментирали обстойно още преди година и половина. Само във форума на Данибон ги има представени минимум по три различни начина в цветни екселски таблици, а линкове към това има в този форум на сума ти места.
Скрит текст:
Сетила се Мара да се побара, дето има една приказка.
Някои форумци може и да живеят на смърдящо място, пълно с плъхове, котки и кучета, но блокът на Блис не е такова; знам го, защото за себе си съм гледал за жилище там, но за съжаление не мога да си го позволя за разлика от Блис. Блокът е с ограничен достъп, има разкошен, чист и зелен вътрешен двор, в който външни хора не могат да влизат, а само обитатели на блока. Има бариери и камери, и ограда. Вътре има и разкошен зелен детски кът. Блокът е страхотен, ново строителство и с цени на кв.м., които не могат да си позволят родители от типа, дето ще пушат и пият отпред пред входа. Така че тя вероятно добре знае причината, поради която детето на съседите не играе в двора. А пък и целият квартал и мястото наоколо е читаво, няма плъхове, котки и пушещи и пиещи родители на пейките и прочее убавини. Свят широк, хора всякакви, някои успяват да си купят в такъв блок и да живеят добре в София, а други не успяват и си се изнасят на село; така и трябва да бъде, равенство имаше само при комунизма.



Тази велика мисъл сега ли я измисли? Предлагам да я патентоваш. Това професорите по педагогика са нищо пред вас ей. Такива невероятни работи може да "научи" човек от тук.


И като сме почнали да си говорим за село... Има ли училища, чиито транспорт покрива населени места извън София?

Общи условия

Активация на акаунт