Частни училища - информативна тема 9

  • 63 295
  • 739
  •   1
Отговори
# 630
  • Мнения: X
Естествено, че ще има подготовка за най-желаните училища. То преди 30 години имаше, та сега ли няма да има, като София се пръска по шевовете. Никакво заначение няма да ли е за ПУК, 1 клас, или 7 клас. Ако търсенето е много по-голямо от предлагането, ти пък трябва да си много над средното ниво знания, за да те приемат.

Ще ме прощаваш, но преди 30 г. частни уроци за първи клас и предучилищна нямаше. Истерията започваше от 7 клас и то защото имахме право да кандидатстваме САМО на едно място.

И изобщо не е нормално да има уроци за 5 годишни. Но точно факта, че ти защитаваш тази теза изобщо не ме учудва. Пълна порнография е да се счита за нормално съществуването на паралелната сива част на образованието в БГ.

# 631
  • Мнения: X
Нямаше, защото половин България още не се беше пренесла в София. Вече не е така.

П.П. Видях, че си си допълнила постинга.
Порнографията е само в твоите представи, Блис. Бъркаш подготовка с уроци.

Последна редакция: пт, 23 окт 2015, 12:26 от Анонимен

# 632
  • Мнения: 74
Естествено, че ще има подготовка за най-желаните училища. То преди 30 години имаше, та сега ли няма да има, като София се пръска по шевовете. Никакво заначение няма да ли е за ПУК, 1 клас, или 7 клас. Ако търсенето е много по-голямо от предлагането, ти пък трябва да си много над средното ниво знания, за да те приемат.

Ще ме прощаваш, но преди 30 г. частни уроци за първи клас и предучилищна нямаше. Истерията започваше от 7 клас и то защото имахме право да кандидатстваме САМО на едно място.

И изобщо не е нормално да има уроци за 5 годишни. Но точно факта, че ти защитаваш тази теза изобщо не ме учудва. Пълна порнография е да се счита за нормално съществуването на паралелната сива част на образованието в БГ.

Това с уроците от къде го измисли? Аз нямам познат, който да си праща 5-7 годишните деца на уроци. Подготовка на децата си трябва, независимо дали ще кандидатстват в ЧУ или не. Ако детето няма някакви здравословни проблеми с минаване на няколко книжки и други алтернативни методи на обучение сте готови. Пример ти давам от моя живот, а не един съсед ...

Може да обучиш детето чрез садене на краставици:
1. Копаене и обработка на почвата. Детето се учи на координация, как да копае с лопатка и мотичка
2. Садене. Детето се учи на координация, да брои семките, да определя разстояние между семките.
3. Плевене. Детето се учи да различава различни типове предмети (растения), едните да скубе а другите не.
4. Разреждане на насадените култури. Детето се учи да познава малки големи, дебели тънки, определяне на разстояние. Трябва да се премахнат по слабите насаждения и да се оставят по големите с разстояние 15 сантиметра едно от друго.
5. Връзване на вече поотрасналите растения - фина моторика
6. Бране: фина моторика, борене, може и сортиране - големите в една кошница, малките в друга.
7. Като бонус учиш детето да обича природата, показваш му колко важно е постоянството (хубавите неща не стават за 1 ден), учиш го е да отговорно... Ето с едно садене на краставици покриваш почти всички неща от Азбука на мисленето 1 част

# 633
  • София
  • Мнения: 9 616
Ех stoychod,  много хубаво си го описал, така трябва да е и според мен това е правилния и нормален начин за 5-6 годишни деца (стига да има къде да садиш краставици Wink
НО има едно голямо НО, за съжаление описаното от теб няма нищо общо с реалността, родителите, за да се застраховат, че детето ще влезе в желаното училище започват интензивна и насочена подготовка, която надхвърля многократно необходимото за деца на тази възраст. В повечето случаи се учат и неща, които ще се изучават в следващия клас.

А за частни уроци - има, има и е доста доходоносен бизнес - чувала съм за цени от 50-60 лв на час. Вярно не е за кандидатстване в някое от частните училища, но ги има и то от няколко години.

# 634
  • Мнения: 847
Имам приятели,които си дадоха и двете 3-годишни деца на подготовка за изпита за детската градина на НУКК /и двете бяха приети,факт, макар че едното беше резерва и му се обадиха чак септември,когато родителите вече бяха решили друго/. До колкото знам има много деца,които се готвят допълнително и за прием в първи клас в Еврейското,НУКК, Шилер-на практика на всякъде,където има възможност за организиране на подбор, той се прави,защото желаещите са много. Това е и съвсем разбираемо при държавните и общински училища-защото все пак са и доста по-евтини от едно частно училище /в никакъв случай не излизат безплатно обаче,но около 1/3 от цената на едно ЧУ/и за голяма част от средната класа това е шанс да осигурят на децата си по-добро образование и среда на съвсем приемлива цена.

Виж за уроци за ЧУ вече ми се струва безумно и напълно неоправдано /за финансовия аспект пък да не говорим/-поне не на тази възраст. След 5ти и 7ми клас е друга тема.
Ходила съм на уроци преди 20г. за 7ми клас,защото исках в езикова гимназия. Но от класа на уроци ходеха не повече от половината.

# 635
  • Мнения: 74
Ех stoychod,  много хубаво си го описал, така трябва да е и според мен това е правилния и нормален начин за 5-6 годишни деца (стига да има къде да садиш краставици Wink
НО има едно голямо НО, за съжаление описаното от теб няма нищо общо с реалността, родителите, за да се застраховат, че детето ще влезе в желаното училище започват интензивна и насочена подготовка, която надхвърля многократно необходимото за деца на тази възраст. В повечето случаи се учат и неща, които ще се изучават в следващия клас.

А за частни уроци - има, има и е доста доходоносен бизнес - чувала съм за цени от 50-60 лв на час. Вярно не е за кандидатстване в някое от частните училища, но ги има и то от няколко години.

Като има хора да дават по 50-60 лева ще има и предлагане. На тази възраст нещата са такива, че всеки родител може да се справи с предаването на материала. Аз примерно съм полуграмотен, но се справям - то реално си е показване на картинки.
 Не знам какво визираш под интензивна и насочена подготовка. Едно дете, ако го занимаваш по 10 мин на ден, може да минава по 2-10 страници от Азбука на мисленето (в зависимост от сложността). За 1 година това са 600 - 3000 страници  Laughing  На детето даже ще му стане интересно и само ще си търси лабиринти, пъзели...
  За мен интензивната подготовка е само в главите на родителите. Както и сложните изпити, големия стрес...  Това си е една подготовка за живота. И няма нищо страшно, ако детето не влезе в дадено училище. Може да опита догодина, или да си ходи в нормално ДУ и след обяд някой да се занимава с детето. За сумите плащани в ЧУ можеш да си наемеш частен учител да взема детето след училище и да го обучава вкъщи. Варианти 1000.
 Краставици могат да се садят и в саксия на балкона
Надявам се не звуча заядливо. Това си е моето мнение и само го споделям.

# 636
  • Мнения: 347
Точно същото си мислех като написаното от Росита. Да садиш краставици или пък цветя, да отидеш на планина или море и там нагледно да получиш първите си уроци за природния свят, уроците по химия в кухнята и т.н. - всичко това е прекрасно, убедена съм, че се случва във всяко грижовно семейство - това е едно, НО съвсем друго е онова, което се случва, като решиш да "подготвяш" детето за кандидатстване. Става с книжки с типови задачи, нали. Даже с много книжки. И те не са литература. Често са за възраст с няколко години отгоре.

Да не говорим, че някои от картинките и задачките се повтарят и съвсем не е невероятно детето да види на теста неща, които вече е правило и мама и татко преди услужливо са му обяснили кой е верният отговор, ако се е объркало.

Обективно е да изследваш мисленето на едно дете - начини много, а и като го поставиш например в неочаквана за него ситуация, казано най-общо. НЕ е обективно, нормално, нито пък е детско всичко да е сведено до там, че да приемаш само деца с нула грешки. Говорим за 5-6!!! годишни деца, все пак, не за ученици, на които това им е работата - да учат и да се справят по възможност без грешка!

Реалността в момента е съвсем различна от нормалния начин да развиваш ума и познанията на детето си. За съжаление! Whistling А за уроците направо не ми се отваря дума...
Между другото точно в Питагор миналата година подчертаха, че не искат децата да са били подготвяни.

Наистина не завиждам на тези, на които им предстои кандидатстване... в ПУК. bouquet

# 637
  • Мнения: 347
Между другото, хрумва ми още нещо - един от най-добрите начини да развиваш ума и интелекта на детето си е да го занимаваш с музика, че и със спорт, по последни изследвания. Гаранция, че колкото и да е хубаво в дългосрочна перспектива (и не влагам изобщо ирония!), това няма да му помогне особено в кандидатстването, ако не е порешавало "задачки". А това вече ако не е ирония!

# 638
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229
Моята дъщеря само като чуеше "задачки" миналото лято и бягаше презглава, все едно я гонех да я бия. Изреши ги трите книжки (с малко пропуски на най-сложните задачки), но хич даже не й беше интересно, макар че се справяше повече от задоволително. НАкрая само като чуеше пъзели, лабиринти и оцветяване и изчезваше в другата стая Laughing. А допреди това пъзелите й бяха най-забавната и търсена игра.

# 639
  • Мнения: 6 640
Кафе, моята дъщеря така бяга от оцветяването. в дг им давали картинки, елементите на които трябва да се оцветяват според легенда на цветовете, посочени в цифри. и май ѝ е дошло вповече  Laughing

# 640
  • Мнения: X
Според мен, само задачките няма да помогнат, ако само те бяха важни, изпитът щеше да е тест в рамките на половин-един час и най-добре представилите се щяха веднага да са приети. Но след като детето стои цял ден на изпит и доста учители наблюдават поведението му, то явно и други неща са важни - възпитание, развитие, умение за социализация и концентрация. Като се добави и фактор родители, става съвсем трудно да се прецени кое дете ще бъде предпочетено.
Така че целенасочената подготовка може и да става за прием с тест, както е в НУКК и Шилер, но за ЧУ с общ изпит да не е никаква гаранция.

# 641
  • Мнения: 347
Разбира се, че възпитанието и социалните умения са много важни и се гледат. Проблемът понякога е (поне по моите наблюдения), че точно задачките - когато резултатите от тях се абсолютизират - са в състояние да изкривят резултатите, ако мога така да се изразя.

Последна редакция: пт, 23 окт 2015, 18:10 от summmertime

# 642
  • Мнения: X
Вие поне сте видели задачите, аз дори не знам върху какво е изпитван синът ми. Каза, че са му давали задачи и психоложката, и класната на ПУК-а, само няколко си спомни, повечето не ги помнеше. А като не знаеш върху какво да готвиш детето, няма как да правиш целенасочена подготовка. Това не е математически турнир, да погледнеш даваните задачи в предходни години, тук отиваш "на сляпо".

# 643
  • Мнения: 347
LUCY, лично аз не съм ги виждала, но знам по описанието на дъщеря ми за какво става дума. Една от задачките, дадена й в едното училище, беше от "Азбука на мисленето". Просто аз попаднах случайно на същата.
(За "Азбуката" научих тук, когато още се интересувах как се кандидатства в НУКК, например. Разглеждала съм едното й издание и сме решавали няколко страници, просто от любопитство. Мога да кажа, че на прима виста се справи почти без грешка.)

И изобщо не съм привърженичка на точно тези "подготовки" за 5-годишни.

# 644
  • София
  • Мнения: 9 616
А като не знаеш върху какво да готвиш детето, няма как да правиш целенасочена подготовка. Това не е математически турнир, да погледнеш даваните задачи в предходни години, тук отиваш "на сляпо".


Ето това според мен е основното - няма конспект Simple Smile. Големия проблем е, че няма ясно дефинирани критерии какво значи училищна готовност, за едни е достатъчно детето да покрива критериите по МОН, за други това съвсем не е достатъчно и изискват много повече.

 stoychod мисля, че добре разбра какво имах в предвид  Peace . И да ти кажа решаването на 10 страници от Азбука на мисленето, или което и да е друго помагало, всеки ден в продължение на година, след като детето е било на детска градина до 18:00 (поне) ми се струва доста пресилено.

Общи условия

Активация на акаунт