Частни училища - информативна тема 9

  • 63 635
  • 739
  •   1
Отговори
# 435
  • София
  • Мнения: 62 595
доколкото знаем точно Шилер не е типичното държавно училище. На домашното затова му се казва "домашно", защото е дадено да се направи вкъщи, а не в занималнята или във втория блок математика. Класическите методи все още си работят, при това много добре, въпрос на време е да се  реабилитират - на мозъка му трябва малко време, за да реорганизира постъпилата вече информация, по простонародному казано "да отлежи". Да може да мине някакво време, детето да седне и да осмисли това, което е правено в час и да опита да се справи със задачите самостоятелно.

# 436
  • Мнения: 395
Детето ми учи в СС. От доста време чета невероятни неща, все едно за друго училище става въпрос. Нямам какво да споделя, защото очаквам да бъда критикувана, че възхвалявам училището.
Всеки си прави изборът, колкото повече информация, толкова по-добре. Но за каква информация вече говорим е друг въпрос.
Пожелавам ви да намерите най-доброто решение за децата си

# 437
  • Мнения: 847
доколкото знаем точно Шилер не е типичното държавно училище. На домашното затова му се казва "домашно", защото е дадено да се направи вкъщи, а не в занималнята или във втория блок математика. Класическите методи все още си работят, при това много добре, въпрос на време е да се  реабилитират - на мозъка му трябва малко време, за да реорганизира постъпилата вече информация, по простонародному казано "да отлежи". Да може да мине някакво време, детето да седне и да осмисли това, което е правено в час и да опита да се справи със задачите самостоятелно.
Аз правя разлика между "домашно" и "самоподготовка".

# 438
  • София
  • Мнения: 62 595
и каква е разликата? Добре, че я измислиха тази купешка думичка, та да се легитимира това, че децата ходят на занимални, а не си пишат домашните вкъщи.

# 439
  • Мнения: X
Абсолютно потвърждавам за домашните! Синът ми (второкласник) всеки петък донася 15-16 килограмова чанта с домашни - минимум 150 задачи по математика, 50 страници по БЕЛ, 400 думи по английски. Отделно, заради нездравословния психоклимат, на всеки кръгъл час кукурига и прави кълбо напред и две назад, малко ми е трудно да обясня на околните защо се държи така нетипично.

# 440
  • Мнения: 347
Чудно ми е що за мазохист трябва да си след като в Тема 6 си прочел "ужасяващи" неща за домашните и атмосферата в СС, съседите ти се жалват от огромния стрес в училището, познати и техни познати си водят децата по психолози ... и ти безжалостно натирваш детето си на изпит точно за това училище. Не само го натирваш, но и повече от половин година не можеш да преживееш неприемането му. newsm78
И сега да не тръгнеш да ми се обясняваш - "не си ми важна"

Paper cake,
помисли пак за мазохизма, защото
тема 6 е от април-май, тоест, СЛЕД като кандидатстването и класирането приключи. И доста неща лъснаха. (Какви - няма да се повтарям, тук е описано всичко, нали така?) Някъде тогава или малко преди това започна да се вдига розовата мъгла, в която беше обгърнато училището и се спусна една съвсем друга мъгла...

Позволявам си да ти отговоря, въпреки, че не се обръщаш към мен, понеже аз имах същия проблем като Блис, която не си чела внимателно, може би - подходих с твърде идеалистична нагласа към СС. Ще ми се някои неща да ги знаех предварително, та да си ги спестя, че и на детето.



N.M.W.,
лично аз не мисля да те нападам Simple Smile , просто можеш да се радваш, че не си се сблъсквала с някои от описаните несправедливости. Никой не казва, че училището е само черно или че няма деца, които да се чувстват добре в него.  

Просто нека да не си затваряме очите пред това, което не ни харесва или устройва, и да го отричаме! Peace

Знам, че всеки си отстоява направения избор, въпрос на чест, едва ли не, НО пък точно родителите на деца в СС, би трябвало да имат най-голям интерес, ако има нередности в училището, да се шуми около тях и да бъдат остранявани, независимо, че точно вашите деца не са потърпевши! Защото никой не е застрахован за утре.

Скрит текст:
Примерче: Нямало да приемат и едно дете в повече, нямали база и възможност, а есента (позовавам се на инфо от форума) - хоп, цял нов клас!  ooooh!

# 441
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229
Това с целия нов клас, се случи и в едно друго проучвано от нас училище - Азбуки. НЯмаха грам свободно място, ни в ПУК ни в 1 клас, а сега са открили цяла нова паралелка. Как така става, не знам.

Аз не съм съгласна, че блоковата схема е нещо лошо, напротив. С часовете от 35 минутки и биещия звънец не виждам какво по-качествено се случва - учителят си прекъсва изречението на средата, кой разбрал - разбрал, децата хукват и миш-машът в главата продължава следобед, когато вече рядко детето изобщо помни за какво е идело реч в ония 35 мин. сутринта ooooh!. Играла съм го това аз.

# 442
  • Sf
  • Мнения: 977
подходих с твърде идеалистична нагласа към СС.

Според мен, разковничето е точно в тези твои думи.

Съвсем искрено се надявам да си свалила розовите очила не само по отношение на СС, но и на сегашното ви училище (което и да е то). Вие сте ПУК, нали? Има доста голяма разлика в натоварването и подхода между ПУК и 1 клас. Така че има време да започнете да се ужасявате отново - догодина. Да не се окаже после, че точно СС е песен.  Peace

# 443
  • София
  • Мнения: 62 595
Активното внимание наведнъж е за около 10 минути, а при малките ученици е още по-малко това време, те тепърва на 7-годишна възраст започват да се учат как волево да насочват и управляват вниманието си и този процес едва в пубертета става стабилен, те бързо се изморяват. Часовете неслучайно са измислени за малките да са по 35 минути, а за големите по 45, и през цялото време трябва да се сменят задачите, защото малките я си задържат вниманието за 7-8 минути, я не.

Колкото до помненето, дори възрастен човек да го попиташ точно какво е учил, я се сети, я не, и ще ти каже, че му е каша в главата. Тук който е бил студент си го знае - на лекция просто слушаш и записваш, особено през втората половина от часа нещата се усложняват, и трудно поддържаш нишката на разбирането, а в края на часа вече в главата е каша. Едва когато след време седнеш и започнеш да се готвиш за упражнение или нещо друго, започва един процес на припомняне - извличат се спомените, започва човек да разсъждава върху чутото и прочетеното и задавайки си въпроси, малко по малко намества пъзела.

# 444
  • Мнения: 19 997
Абсолютно потвърждавам за домашните! Синът ми (второкласник) всеки петък донася 15-16 килограмова чанта с домашни - минимум 150 задачи по математика, 50 страници по БЕЛ, 400 думи по английски. Отделно, заради нездравословния психоклимат, на всеки кръгъл час кукурига и прави кълбо напред и две назад, малко ми е трудно да обясня на околните защо се държи така нетипично.
Ох, не мога да спра да се смея  Joy

Хора, много зависи и от учителката, и от децата за микроклимата. Аз мога да кажа, че сегашната класна е много по-опитна от тази в ПУК.

Самъртайм, няма как да знаеш всичко предварително по простата причина, че нещата се променят. Ето аз имам съвсем различен положителен опит от кандидатстването, но пък съм мрънкала достатъчно във форума за други неща, които са ми били важни в конкретния момент.

Андариел, разбрахме вече, че в ЧУ правят всичко грешно. Само в държавните са топ. Не се учудвам, че образованието ни така просперира в последните години.

# 445
  • София
  • Мнения: 62 595
Защо пак така обобщаваш? Държиш да се заяждаш ли? Ако е така, няма нужда да четеш обосновката ми защо нещата са измислени по определен начин. Както беше в едно състезание "на теб жокер ти не трЕбЕ - ти си го знаеш - скакауец". Периодично се преоткрива топлата вода.

# 446
  • Мнения: 1 007
ЧУ предлагат неизпълнима услуга - искат да заместят самоподготовката с наливане с фуния.

Подобна услуга, предлагана от ДУ, как би класифицирала? Или тя е неизпълнима само когато е предлагана от ЧУ. Едно от най-желаните държавни училища работи на абсолютно същия принцип, да поясня, че става дума за Шилер.
Виж за едно тук съм съгласна, целодневно обучение след 4 клас, не е най-удачния вариант, поне за моите разбирания.
По същия начин - неизпълнима.

# 447
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Аз пък взех, че я отворих тази Тема 6  Joy Там прочетох единствено Призма да споменава, че преди 7 години домашните на сина й в ПУК са били големи. И после потребители с деца в Св. София към момента обясняват другото, което вече се каза и тук. Прочетох и още една камара неконструктивно философстване там, където потребители без реален досег с нещо, се опитват да обяснят колко е лошо то и са толкова гръмогласни, че потопяват смислените и реални коментари от потребителите с действителен опит.  Изобщо защо е това безумно джанкане и плюене, не ни ли е по-добре да има повече хубави училища. На мен пък ми харесва, когато добри практики от едно училище започват да се прилагат и в други. Да, идеално училище няма, но тази тема много прилича на приказката за българския казан, който нямал пазач.

# 448
  • Мнения: 347
Пролетен дъждец,
съгласна съм с теб - и за двете. Simple Smile Но пък и затова има смисъл ние да пишем, когато нещата се променят.



подходих с твърде идеалистична нагласа към СС.

Според мен, разковничето е точно в тези твои думи.

Съвсем искрено се надявам да си свалила розовите очила не само по отношение на СС, но и на сегашното ви училище (което и да е то). Вие сте ПУК, нали? Има доста голяма разлика в натоварването и подхода между ПУК и 1 клас. Така че има време да започнете да се ужасявате отново - догодина. Да не се окаже после, че точно СС е песен.  Peace

Морна, не бъди толкова снизходителна! Нямам склонност да си слагам розови очила, по-скоро говорех за облачета от розова мъгла, която може да замъгли временно зрението.  Laughing

А дъщеря ми е супер щастлива в новото си училище, ходи с огромно желание. Писала съм, че то беше вариант А и се записахме там преди да се доизяснят резултатите ѝ в СС. Тя можеше и първи клас да бъде, но е малка и не искам да ѝ отнемам от детството, но аз лично се чудя какво ще прави до втори клас...  book

# 449
  • Някъде Там
  • Мнения: 483
Чудно ми е що за мазохист трябва да си след като в Тема 6 си прочел "ужасяващи" неща за домашните и атмосферата в СС, съседите ти се жалват от огромния стрес в училището, познати и техни познати си водят децата по психолози ... и ти безжалостно натирваш детето си на изпит точно за това училище. Не само го натирваш, но и повече от половин година не можеш да преживееш неприемането му. newsm78
И сега да не тръгнеш да ми се обясняваш - "не си ми важна"

  bouquet  браво paper cake


Прочетох и още една камара неконструктивно философстване там, където потребители без реален досег с нещо, се опитват да обяснят колко е лошо то и са толкова гръмогласни, че потопяват смислените и реални коментари от потребителите с действителен опит.  Изобщо защо е това безумно джанкане и плюене, не ни ли е по-добре да има повече хубави училища. На мен пък ми харесва, когато добри практики от едно училище започват да се прилагат и в други. Да, идеално училище няма, но тази тема много прилича на приказката за българския казан, който нямал пазач.

Защо ли? За да се изгонят от този форум хората, които имат деца в ЧУ и дават отзиви за КОНКРЕТНОТО ЧУ в което учи ДЕТЕТО ИМ от първа ръка. Натъртвам в КОЕТО УЧИ ДЕТЕТО ИМ, а не за което са имали контакт броени минути в живота си.

НЕКА БЪДЕЩИТЕ РОДИТЕЛИ КОИТО ЧЕТАТ ПРЕЦЕНЯТ НА КОЕ ДА ВЯРВАТ !!!!!!!
НА СЪСЕДКАТА ОТ ПЛОЩАДКАТА МОЖЕ БИ  която не излиза защото има домашни от училище  smile3532

А и виждам кой по колко време излиза през уикенда на площадката ни в двора Grinning Peace
 Whistling ooooh! Whistling Outta Joint


Най – добре е да си намерят други канали за информация, не този форум за съжаление.

Общи условия

Активация на акаунт