Трудно проговаряне - 19

  • 118 350
  • 753
  •   1
Отговори
# 450
  • Мнения: 4 886
 _re_ge , тя не го непрекъснато кара. От миналата година логопедката реши, че е напреднала, и тя беше такава и може да се пробват в изговаряне на липсващите звуци /много са при нея/. Показа упражнения за езика, които било добре да се правят пред огледало. И я пробва пред огледалото, от време на време, и не , и не. Долу под масата. Преди време, когато нямаше говор, не са я карали пред огледало, детето нямаше проблем. Като се замисля, детето никога не е проявявало интерес да се види в огледалото, тя не харесва и снимки да гледа, нито да я снимат. Иначе няма проблем от огледалото, имам чувството, че като си види устата ли, езика ли в огледалото и настъпва ужас.
Пробвали сме и с малко, и с голямо огледало. Купувах разни красиви, въртящи.Не знам за какви инструменти споменаваш. При нея пробва веднъж с едни за работа за раздвижване на езика. Само като ги видя и повече не са изваждани.

# 451
  • Пловдив
  • Мнения: 29
Да Ви попитам нещо друго: Сутринта гледах "Денят започва" по Канал 1. Там г-жа Чуриенскиене беше гост (единствен такъв гост имаше, което е непрофесионална журналистика, но понеже явно тя е станала медийно рапзонаваемо лице и е влзла в базите данни с контакти по аутизъм на медиите, та все нея викат). Каза, че в много случаи кръвни изследвания за тежки метали (и някои други изследвания) помагат за намиране на причината з анеговорене и третирането с медикаменти води до по-голям резултат от терапиите.
Понеже ние сме в Пловдив, ходенето до нейния кабинет в София е свързано с доста ангажимент (аз работя, жена ми не кара кола, имаме и бебе) искам да Ви попитам дали имате някакви впечатления от успехите й. Ако някой вече е еходил, нека сподели какви изследвания е правил, за да направим и ние и потърсим някой, който да ги разчете.
Ето и видеото http://bnt.bg/part-of-show/zashto-broyat-na-detsata-autisti-nepreka-snato-raste

Последна редакция: пт, 12 фев 2016, 13:24 от bbo

# 452
  • Мнения: 747
Bbo, Стаси е наша съфорумка. Супер разтропана, намери 1000 начина да помогне на детето си.
Амбицирана е да предаде наученото и на други родители, тъй като при нашите деца, за съжаление, "спасяването на давещите се е дело на самите давещи се".

# 453
  • Мнения: 2 237
Bbo, разгледай и блога й, Хпче за проговаряне се казва. Последният пост беше за тежките метали.

# 454
  • София
  • Мнения: 3 249
Bbo, добре, че каза за предаването Wink Та си видях медийното гардже Laughing
В този ред на мисли тук пак се говори за трудното проговаряне http://bnt.bg/part-of-show/kak-da-pomognem-na-detsata-koito-progovaryat-trudno. След втората минута ще видиш онагледено какво имам в предвид, че "веднъж да почне да говори и ще се наредят нещата". По-важно е разбирането...него няма ли го - кел файда, както казват бабите - едни заучени фрази ...и повтаряне на героите от Мики Маус и изречения от филмчета.....Всяко дете е индивидуално и различно де Tired

# 455
  • Мнения: 15 748
Лаурентин как реагирате на теста с огледало. Драсваш с червило по лицето без да види и после да се погледне в огледалото. Как реагира детето в случая?

Моят син много трудно се научи да гледа в лицето. Ние му викахме че е срамежлив. Понеже диагнозата аутизъм за нас отпадна психоложката казва че е проява на сид. Но той си го има по много направления... Наследство лошо лично от мен затова не мога да се сърдя. Той дълго време гледаше хората в устата само. Мен също. Като се опитваше да гледа очите направо го втрисаше като с ток. Същото с огледала. Също не можеше да гледа ако по телевизора дават някого в лице. Тичаше да се крие все едно него гледат от телевизията. Психолозите които ни консултират казват че очите са най информативното нещо в лицето на човека. Пиша го защото това с липсата на добър очен контакт и проблема с огледалата не се смятат за показател.

# 456
  • Мнения: 15 748
Интелекта , поведението и речта са три различни страни. И да Няма  реч може интелекта и поведението да ок. В екипите на големите комп компании има по една шепа аутисти задължително. Речта и интелекта може да им е добре. Обачи сигурно в поведението си за околните са странни. Така че и факта че някой не говори нищо не значи. Както и че някой трепе връстниците си по математика също не означава   че всичко е цветя и рози.

# 457
  • Пловдив
  • Мнения: 29
Доника, изгледах филмчето. Май ще дойдем да се консултираме в центъра, доколкото разбрах се казва "Всяка дума" https://www.facebook.com/vsyaka.duma/?fref=ts . Знаеш ли случайно какво е работното му време или още няма твърдо такова, понеже се изгражда все още? Идеята ми е дали ще има възможност да се посети за консултация през уикенда, защото е трудно с отпуските, пък и имаме и бебе и трябва доста да стиковаме нещата. Simple Smile
Какво имаш предвид в този пасаж "че "веднъж да почне да говори и ще се наредят нещата". По-важно е разбирането...него няма ли го - кел файда, както казват бабите - едни заучени фрази ...и повтаряне на героите от Мики Маус и изречения от филмчета...."? Че не съм сигурен дали те разбирам правилно или го казваш с лека ирония.

# 458
  • Мнения: 5 044
При нас разбирането го има, отлично, но говора е много, ама много зле. Вече е на 4 г. и 2 м.
bbo най- добре пиши да се разберете кога да се срещнете. Ние направихме среща и сега трябва да направим доста изследвания преди да се срещнем отново.

# 459
  • София
  • Мнения: 3 249
Bbo, Свържи се със Стаси - мисля, че може да се видите и през уикенда. Да отбележа, че аз нямам нищо общо с центъра, освен, че се познаваме лично с нея от няколко години Wink
А относно цитата - съществува т. нар обсесивна реч, както и ехолалична. В тези случаи да, детето говори, но без връзка със ситуацията. Давам пример - при фрустрация моят син започва да нарежда - искам мама, колата, хади чао. Най-редовно го нарежда на логопедката си. Погледнато от страни ще си кажеш, че е реч на място, но той използва израза колата обсесивно в какви ли не ситуации. Ехолаличната реч е когато повтаря - примерно - Искаш ли вода? Редно е да отговори - да, искам...или само вода/ Повтори ли обаче въпроса - това е ехолалична реч. Свързана е с неразбиране.
Та със всичкото написано тук (сори, не ме бива в обясненията) - да някой, който не познава сина ми ще каже - ама той говори. Да говори, но само до там...А единственият отговор, който дава по  предназначение е НЕ - На въпроса - Гого, искаш ли ...(нещо за ядене, което е различно от сирене и пържени картофи)

# 460
  • Мнения: 129
Дааааа, много е важно да познаваш детето и смисъла в думите му, ако говори. Фактът, че знае "едно, две, три" да повтаря, не значи, че говори. На мен ми се налага да обяснявам много често дали детето ми казва "мама" и се старая да не се дразня на околните, които не са се сблъсквали с нещата и не са наясно.

Струва ми се, че някой тук писа за преглед при проф. Матанова. Моля да споделите, че и моят неговорящ съм го записала на преглед при нея.

# 461
  • Мнения: 4 199
Голяма ирония е това с няколкото думички говор, на място. Вече няколко пъти случайни хора по улицата се радват ''Колко хубаво и много говори детето'' Tired

# 462
  • Мнения: 129
На мен пък ми писва и от това да го питат как се казва и да обяснявам, че не говори, колко е голям и защо не говори...... Не че за последното имам отговор  Sad

# 463
  • Мнения: 5 044
При синът ми говора си е съвсем на място. Има 20тина думи, които му се разбират и ги използва по предназначение. Когато му се спи каза "айде мамо искам нани", когато е гладен "мамо ам", "имам пиш", "има аки" и т.н. Задава и въпроси, макар и не зададени с "какво е това". Казва "мамо туй?" и сочи например релсите на килима или каквото ще да е. Но са толкова малко разбираемите думи. Има моменти когато дори и аз не мога да го разбера и виждам как се ядосва и нервира. И от детската градина казват, че малко повече говори и малко повече му се разбира. И има едно непрекъснато говорене, което изобщо не се разбира. Само като спи устата му спира. Другото- много крещи. Но за това си мисля, че е "виновна" обстановката в групичката му. Учителките се оплакаха, че всички деца не говорят, а крещят когато искат да кажат или поискат нещо.

# 464
  • Мнения: 4 886
 _re_ge  направих такъв тест с огледало няколко пъти. Ако и подам огледало да се види в лице и част от рамене, не става , плаши се и не иска да се погледне. Като я заведох пред голямо огледало, в което се виждаше цяло тяло се погледна. Т.е. сякаш се плаши от липсата на част от тялото, поне аз така го разчетох. После я помолих да отвори уста и да покаже езика. Това вече не стана, закри уста с ръце. Явно езика, или вътрешността на устата като дупка е страшна.
Загледах и аз, не иска да гледа в телевизора само глава на човек.
А иначе детето пък има много добър очен контакт.

Общи условия

Активация на акаунт