СЕДМИ клас - 2

  • 56 263
  • 766
  •   1
Отговори
# 570
  • Варна
  • Мнения: 7 079
Дъщеря ми избра езика, не аз или баща и.
Избра немски - по любов се взеха, не по сметка.
За френски не иска и да чуе към момента. В плановете и за догодина е полски или японски / според това за кой език ще намери и хареса преподавател/.
При добро преподаване и интерес от детето всяка наука е удоволствие.

# 571
  • София
  • Мнения: 5 451
За мен минус на немския е това, че изисква непрекъсната практика, за да се поддържа. Труден е и за една година може да се получи само добра основа. После обаче трябва доста учене и използване, за да се усвои. Ако е самоцел, т.е. просто да се знае още един език, мисля, че са твърде много време и усилия. Зависи и от бъдещите планове, дали са свързани  Германия/Австрия или България. За UK или САЩ ми се струва ненужен.
От друга страна ме е страх от скуката в 8-ми клас в часовете по АЕ, също така и приятелите са важни. Каквото стане, хубавото е, че немската паралелка не ни е приоритет. Въпросът е поне в английска да продължи.

# 572
  • Мнения: 335
На мен звученето на немския ми харесва. Познавам много други хора, които с удоволствие го слушат и говорят.  Като малка обожавах да имитирам немскоговорящите и родителите ми се спукваха от смях. От лигавото звучене на руския, обаче, направо ме втриса, така че и избора на език е въпрос на вкус.

# 573
  • Мнения: 335
  О, не го спирайте за холандския. В колцентровете изключително много се търсят хора с тези германски езици - скандинавските и холандски. И им предлагат много по-високи заплати от тези на популярните езици-Дори да е само докато следва, защо да не поработва 4 часа и да си изкарва една добра заплата - ето ви пак рационалност.

Ако след 2/3 години е още с този акъл няма да го спирам, напротив, ще  поърся школи и учители Езици му се отдават. Но е още много малък за трети чужд език.

# 574
  • Пловдив
  • Мнения: 10 447
Не знам колко е скуката по АЕ в 8 клас. При моята осмокласничка и съучениците й определено скука няма. Още първия час учителката ги провери кой колко знае и си започнаха чинно от А-В, та да се запълнят всички дупки. В класа са деца, чийто бал им стигаше за всяка една друга паралелка в града.
А от учители в ЕГ знам, че всичко, научено преди 8 клас по курсове и уроци, се изчерпва някъде докъм коледната ваканция. Е, винаги има и изключения. Но са много малко.  Peace
Също така има и деца, които подведени от модните тенденции, избират език само защото така правят другите, и после съжаляват. Или пък повлечени от същата мода отиват в ЕГ с немски и после съжаляват защо не са предпочели МГ пак с немски. Примери много.   

Имате достатъчно време за мислене и за претегляне на минусите и плюсовете. До юни, когато ще се подават заявленията за класиране.  Peace

# 575
  • София
  • Мнения: 5 781
Според мен никак не е за подценяване това, че образованието в Германия и Австрия е на символична цена, а в Англия и САЩ е сериозна цифра. Освен това в Германия нашите деца могат да учат медицина, а в Англия не приемат българи в тази специалност. Самата издръжка на студент в Германия е около 2 пъти поне (зависи от града) по-ниска, отколкото в Англия. Инженерните специалности в Германия са за предпочитане пред тези в Англия. Така че зависи децата с каква насоченост са, но за НЕ има сериозни мотиви.  Wink

# 576
  • София
  • Мнения: 1 233
Петя, насоченост в 7-ми клас, поне при моя син, няма Simple Smile Дори да виждам, че му се удават математика, физика, химия и не му се удават езици и география .... как да допусна какво ще иска да учи след 5-6 години Simple Smile

Има специалности, които бих предпочела да учи в България, например с IT насоченост. Медицина евентуално - вероятно също Simple Smile (Не ми скачайте сега, моля, че заради такива като мен ни е на тоя хал образованието, защото сме доволни  Mr. Green просто съм имала възможност да наблюдавам и да си направя изводи и за някои чужди образователни системи Simple Smile, не че българската няма трески за дялане)

В тези случаи, език в повече от английски едва ли би му бил нужен, а ако му притрябва - съответния езиков институт, 2 години максимум учене на макс (ама осъзнато вече учене на голям човек, не детска работа) и готово.
Ако твърде много държи да учи в чужбина нещо друго - пак същото: последните две гимназиални години, съответния езиков институт, целенасочено учене, защото го иска Simple Smile А и има доста англо-езични програми вече навсякъде по света.
Последно, за мен езиците при деца като моето (подчертавам, дете, на което езиците не се удават и не са любими) нямат кой знае каква тежест без достатъчно знания по основното, с което ще поискат да се занимават. Езиците са просто средство; английският е начин да общуваш със света и да четеш научната литература, която ти трябва.
Разбира се, по съвсем друг начин стоят нещата за деца, които учат езици с любов и бързо - тогава вече езиците могат да се превърнат и в тяхна професия, или просто хоби Simple Smile Ама в този случай бих заложила на китайски, руски и испански, не на немски  Flutter

Аз по принцип не искам да направя от децата си емигранти на всяка цена, т.е. задължително да се следва в чужбина, за да "се махнат" (достатъчно са ходили по чужбина дори и сега, има време и още много да ходят като пораснат), сигурно затова и разсъждавам така Wink

Герка, за сметките и ние така - ама имаме НПМГ като друг вариант - там си има изпит по математика, дано не омаже всичко навсякъде Simple Smile

# 577
  • Мнения: 1 970
Аз не бих казала, че някой език има минуси, предвид това, че само плюсове може да ти донесе в бъдеще.
За моите избрах немски по абсолютно рационални причини. Иначе всички обожаваме звученето на италианския, нали. Малкият онзи ден ми заяви, че иска да учи холандски или португалски. Може би му звучат екзотично и е решил, че по този начин ще е готин. Даже е свалил някакво приложение и си учи сам холандски. Има сходство с немския и му е интересно. Обаче няма как мама да е за. Опитвам се лекичко да му кажа, че си губи времето.

Ако добре говорите немски и английски, холандският ще Ви е песен, не само лесен... Има и много френски корени в него.
Иначе не е особено практичен, така е. Факт е, че в самата Холандия и децата говорят английски, а учениците в предуниверситетска възраст са с по два обикновено, а някои и с по три езика... Осъзнали са, че езиците са прозорец към света на ниво държавна политика, просто.
А образование там да вземеш на английски е най-нормалното нещо.. Друг е въпросът, че за да работиш обикновено изискват холадски, но ако имаш желание нямаш проблем да го научиш, стига да си там (студент примерно) има варианти съвсем без пари.... не че всички го правят, но е така.
Факт е обаче, че процентно много повече чужденци научават френски или немски, докато учат в съответната държава по английска програма, отколкото в Холандия. Обективно, защото в Холандия всеки, повтарям, всеки - от дтето до стареца на улицата говори английски, докато във Франция или в Германия са малко относително хората, владеещи език в магазина, в метрото, в киното....
Да, действително през последните година-две се напълни навсякъде с мигранти, но пак има голяма вероятност да не се разбереш там с английски... еЛЕМЕментарен пример - отивате в метрото на автомат за билети. Надпис на друг език освен френски няма... освен ако не е от по-модерните с монитор, за избор на език....
Да не говоря за Брюксел, където съм имал случай да говоря на френски, а да ми отговарят на холандски, разбират ме прекрасно, но понеже са валонци, не желаят да говорят френски... Хора всякакви....

# 578
  • София
  • Мнения: 1 112
Дъщеря ми е 8-класничка. Учи в 9 ФЕГ.  Езиците много и се отдават и са голямата и любов. От малка учи английски допълнително. Категорична беше, че иска след 7 клас езикова гимназия с език различен от английски. В прогимназията от любопитство се записа на уроци по немски, но се отказа, защото не и хареса езика.

На едно откриване на учебната година в старото ни училище беше бившия френски посланик, който произнесе приветствие. Девойката само ми повтаряше „колко хубаво звучи този език“. Та желанието и за френска гимназия беше напълно осъзнато. Оставихме я да избере това, което я влече сърцето. Сега учи с огромно удоволствие езика, въпреки  че си е гърч. Отделно продължава да ходи на уроци по английски, чете книжки.

Очаквах, че поне за втори език в гимназията ще избере английския, та да и е лесно, но тя избра испански. Няма идея още какво ще учи в университет, нито пък дали иска да ходи в чужбина. Ние с баща и също смятаме, че ученето в чужбина не трябва да е самоцел, а много зависи от специалността, която ще се избере.

Ако има родители с деца в НПМГ много бих искала да споделят мнение. Имам и по-малка дъщеря четвъртокласничка, на която езиците не и се отдават. Обича математиката, но както се изрази тя „обичам да решавам задачи, но не обичам да ходя на състезания“. Категорично не е узряла за СМГ след 4 клас, та проучвам НПМГ като вариант за след 7 клас.

# 579
  • Мнения: 335
rally, аз съм на противоположното мнение относно изучаване на език в детска възраст, особено за деца, на които не им се отдава. Имам наблюдения, че хора на които не им се отдават езици, като възрастни хептем нищо не могат да научат, независимо от осъзнатите си намерения и положения труд. И така прекрасни инженери и медици, решени да емигрират, остават тук като таксиметрови шофьори и продавачки.  В детска възраст способностите на мозъка са други, начинът на възприятие е различен и поне основата на езика може да бъде положена. И аз не искам на всяка цена децата ми да 'се махнат', но понеже шансовете са 50/50, искам да са подготвени с поне един западен, като английския не го броя - той отдавна е със статут на задължителен.

Последна редакция: вт, 15 дек 2015, 23:44 от unna

# 580
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
А аз с Rally - хубаво нещо са езиците, но времето е ограничено. Загуба на ценно време е на млади години да се учат бавно и дълго, като може по-късно, по-концентрирано и много по-прицелено - каквото ти трябва.

# 581
  • Мнения: 335
А аз с Rally - хубаво нещо са езиците, но времето е ограничено. Загуба на ценно време е на млади години да се учат бавно и дълго, като може по-късно, по-концентрирано и много по-прицелено - каквото ти трябва.


Ако ти се отдават, няма загуба на време. Нищо което вършиш с лекота и удоволствие на каквата и да е възраст не е загуба на време. Аз се опитвам да обясня, че по-късно може и да е не може . Моят съвет е да не пренебрегва поне английския. Peace (не че някой ми иска съветите де Wink)

Последна редакция: вт, 15 дек 2015, 20:32 от unna

# 582
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Това, че по-късно не може не мога да го асимилирам. Език се учи на всяка възраст.
Скрит текст:
Но аз и неотдаването не разбирам - еизк се учи като всичко друго според мен - добра основа, добро преподаване, практика и насищане. За отдаване мисля при поне 3ти език на много добро ниво и пълноценен живот извън езиците.

Аз явно не съм обяснила добре къде е загубата - 10-те часа в детската градина и 5-те часа в началното училище, ще са 1-2 часа в гимназия или след нея - еднакво количество материал - мноооого по-малко време за преподаване и научаване. Най-най-елемнетрано казано - ученото 4-8 години заема максимум една учебна година в езиковия 8ми клас в общия случай. Да, може това да е втори език вече, но пак първият е бил много време за малко резултат.

# 583
  • София
  • Мнения: 4 100
Интересна дискусия за езиците. При нас нещата стоят като при rally. Никога не съм си представяла, че някой може така трудно да учи език, дете което помни страшно бързо всякакъв текст, има логическа мисъл,  има отличен дори по български. Но ето ни в този отбор, затова немски не мога да й причиня за нищо на света. Като научи чудесно английски ще започне втори език. Иначе рискуваме да остане и без отличен английски, което вече е недопустимо. При нас пък драмата е друга - дали ще успеят да останат достатъчно и готини деца в училището, за да се сформира клас.
Имам вече и вътрешния пробен от у-щето по БЕЛ, когато ми остане време ще го сканирам и кача.

Последна редакция: вт, 15 дек 2015, 23:46 от EliG

# 584
  • София
  • Мнения: 19 925
Но аз и неотдаването не разбирам - еизк се учи като всичко друго според мен - добра основа, добро преподаване, практика и насищане.

Mи то и другото не се учи еднакво... Един клас, една добра и ясно обясняваща материала преподавателка по математика, едни изисквания,еднакво количество решени задачи в калс, едни критерии, едни домашни и две съвестни, внимаващи в час деца насреща, упражняващи се допълнително.... с много осезаема разлика в нивото на финала. С езиците е същото, при равно количество положен труд и други равни условия едни деца  се справят много, ама наистина  много по-добре от други. Как може човек да има по-добра пространствена ориентация и съответно да му е много по-лесно със стереометрията отколкото на друг? Така може и на практика има хора с усет към езиците..

Последна редакция: ср, 16 дек 2015, 00:05 от пенсионирана русалка

Общи условия

Активация на акаунт