За образователните системи по света и у нас

  • 236 129
  • 3 787
  •   1
Отговори
# 2 445
  • Мнения: 5 259
Ако бях на мястото на Юна бих сменила училището още след 1 та година. Съгласна съм че негативното отношение не води до нищо добро.
Аз вече смених едно училище след ПГ и нямах нагласата да сменям всяка година или по-често, докато попадна на нещо добро. Още повече, че човек няма кой знае какъв контрол върху избора си. Не навсякъде приемат по желание.
Знам, че има и хубави училища и добри учители, но какъв ми е шансът да попадна на такива и то с колко опита може да се постигне?

Може би е така на пръв поглед, ама не леж на тая кълка Sunglasses По-късно в колежа ако проверителите не могат да разчитат есетата на колежаните може да им ги връщат със слаба оценка. В някои университети връщат нечетливи работи и студентът трябва да си плати на машинописка по доста солена тарифа, че на всичко отгоре има и надзор дали се преписва едно към едно или се коригира първоначалния вариант. Та краснописът не е важен, вярно е, но четливото писане е важно Peace
Това през коя година се случва?
Дъщеря ми е още на 9, тук повече гледат колко бързо пише на клавиатура, отколкото кранописа, който между другото няма връзка с четливостта, а е просто естетика.

# 2 446
  • На остров
  • Мнения: 13 498
Смята така сравнявайки явно с приятелите си които учат във търговскобанковата, френската, 1 и 2 английска. Според мен без да твърдя че съм права системата за оценяване е различна. Тук има изисквания и критерии нужни да се покрият за оценка А да кажем. Ако едно от тези изисквания не е покрито директно получаваш C и т.н. когато съм го питала конкретно защо смята така отговора му е тук със зубрене не става. Искат да се знае и разбира материала и всичко е разделено на курсове. Курс който си имал 1 та година в гимназията дава отражение на цялостната ти диплома накрая. Тоест не може да се шлаеш 2 години и да разчиташ на последната година за добър успех.

Юна права си, не знаех че си напраивла една смяна.

# 2 447
  • Мнения: 50 761
Знам, че има и хубави училища и добри учители, но какъв ми е шансът да попадна на такива и то с колко опита може да се постигне?


Това през коя година се случва?
Дъщеря ми е още на 9, тук повече гледат колко бързо пише на клавиатура, отколкото кранописа, който между другото няма връзка с четливостта, а е просто естетика.

"Хубаво училище" и "добър учител" са много субективни оценки. Същата учителка, която за вас е била Цербер, за други деца може да е била супер. И аз има  спомени от времето, когато дъщеря ми беше първолаче - ми за нас учителката беше супер, но за много други деца беше лоша (гонеше напред с добро темпо, изискваше, не изчакваше неразбралите и т.н.). Така че не питайте за добро училище и добра учителка, защото някой може да ви посъветва с чисто сърце, но после да ви насади на пачи яйца. Особено ако имате някакъв лек проблем (дисграфия, дискалкулия и пр.) търсенето трябва да е съвсем различно от обичайното.

През коя година ли? Ами през 2016 Grinning Ако не ти се разчита домашното никой не се мъчи да го разшифрова, а направо има санкции. А не винаги е удобно да се пише на компютър, защото например писането на задачи по физика, химия, математика на компютър си е жива мъка, макар да има специални редактори.

Тоест не може да се шлаеш 2 години и да разчиташ на последната година за добър успех.

Ми то и в България не може. Още от 9 клас трябва да се мисли за добра диплома, защото някои предмети влизат с оценката за 9 клас. За останалите се мисли в 10, 11 и 12 клас. Със стягане само в последната година не се получава и тук.

# 2 448
  • София
  • Мнения: 19 925
Смята така сравнявайки явно с приятелите си които учат във търговскобанковата, френската, 1 и 2 английска. Според мен без да твърдя че съм права системата за оценяване е различна. Тук има изисквания и критерии нужни да се покрият за оценка А да кажем. Ако едно от тези изисквания не е покрито директно получаваш C и т.н. когато съм го питала конкретно защо смята така отговора му е тук със зубрене не става. Искат да се знае и разбира материала и всичко е разделено на курсове. Курс който си имал 1 та година в гимназията дава отражение на цялостната ти диплома накрая. Тоест не може да се шлаеш 2 години и да разчиташ на последната година за добър успех.

Юна права си, не знаех че си напраивла една смяна.

Като схема нещата тук са подобни. Няма как да си оклепал картинката в 9 клас примерно с 3 по математика и с 4 по физика и да очакваш в 12-ти отлична диплома, дори и в 10,11 и 12 клас да си натиснал педала на макс. А и както ЧС е казала, субективни са понятия като добър учител, добро училище, режещо оценяване....

# 2 449
  • София
  • Мнения: 62 595
Имам чувството, че някои хора ги хваща амнезията. Нали и тук се гони диплома, оценката по физика е средна от поне четири години, очевидно няма как да си калпазанин с тройка, а накрая да имаш шестица в дипломата, колкото и да се засилиш на финала.

# 2 450
  • София
  • Мнения: 19 925
Имам чувството, че някои хора ги хваща амнезията.

Ааа, само някои... Laughing Справка - над поста ти.

В Германия в дипломата се отразяват САМО последните две години. У нас са 4.

# 2 451
  • На село (близо до Лондон)
  • Мнения: 1 411
В Англия от тази година, дипломата ще е само базирана на оценки от изпитите, които взимаш на 16г. Толкоз, може да си калпазанин, но да изкараш 100% на изпита.

# 2 452
  • Русе
  • Мнения: 12 212
  В Англия на колко години завършващ сревно образование или степен, съответна на нашето средно гимназиално образование.

# 2 453
  • На остров
  • Мнения: 13 498
Не искам да влзиам в спорове и полемики, нито да защитавам една или друга система. Споделих само мнение на 18 годишен младеж  Peace .

# 2 454
  • Мнения: 12 123
  В Англия на колко години завършващ сревно образование или степен, съответна на нашето средно гимназиално образование.
На 16г.

# 2 455
  • На село (близо до Лондон)
  • Мнения: 1 411
Амбер, на 16г завършваш училище.
След това или отиваш да учиш 2 години, три предмета само специфични на това което си избрал за университет (примерно доктор ще кандидатстваш учиш химия, биология, математика; държиш изпити на 18г и в зависимост от тях отиваш в университет) или 2 години може да учиш нещо с практическа насоченост- водопроводчик, градинар, ком^тър и после да работиш.

# 2 456
  • Русе
  • Мнения: 12 212
  Това ми се вижда много по-разумно, отколкото на 13 години да определяш насочеността,както е при нас.

# 2 457
  • София
  • Мнения: 62 595
На 13 все още можеш да имаш някакво влияние върху пубера относно избора на училище, а и той ще-неще, ще трябва да учи. Обаче на 16-годишен дангалак, който завършва със самочувствието, че всичко си знае, може и е възрастен и може да работи, нищо не можеш да му кажеш. Ако той реши, че не му се учи, ей така ще си остане водопроводчик. Не че ще умре от глад, ама после ще тегли от глупостта си, когато негови съученици отидат в колеж или университет. Може за системата да е по-евтино и разумно, но при един по-неуправляем пубер, губи детето и родителят в дългосрочен план.

# 2 458
  • Мнения: 9 986
Андариел, системата, която подготвя 16годишните да вземат решения, предлага доста информация за бъдещето, вкл.тренинг наживо - една седмица стаж тук или там(полиция, болница, пекарна, задължително е, като те избират къде). Говори им се много и отрано. Тъй че би трябвало да носят отговорност за избора си. Въпреки това пак има деца, които след училище работят една година и после решават 'ш'учат ли, ш'бачкат ли'
В IB системата има и доста благотворителност и доброволчество(няма не искам, и не може какво да е, добрата кауза и смисълът се доказват и преценяват внимателно)

# 2 459
  • София
  • Мнения: 62 595
От $би трябвало$ до $носят$ има планина разлика. То и възрастните би трябвало да носят отговорност за решенията си, ама гледат да не носят, когато стане напечено. Аз не бих лежала на ухото за отговорността на 16-годишен за толкова важни неща като ученето, защото гимназията решава не само следващите пет, а следващите поне петнайсет години. Системата си гледа нейния интерес, а той е да има бачкатори колкото се може по-отрано и на системата да й излезе по-евтино.
Сега я слушах Мей какво разправяше - искали да запазят и да привличат висококвалифицирани мигранти. Ми, какво няма да искат, на тях им излиза по-евтино да привлекат вече обучени такива, защото не се охарчват за години квалификация! Всичко е пари.

Общи условия

Активация на акаунт