За образователните системи по света и у нас

  • 236 145
  • 3 787
  •   1
Отговори
# 2 430
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 655
Райчун, разсмя ме с определенията ти каква...
Питаше за отговорности - отговорено ти е  Peace Развеселена си  Flutter Добре дошла в клуба на майките веселячки  Mr. Green

# 2 431
  • Мнения: 50 771

Аз не обвинявам учителката, тя работи по всички правила на българската система.


А аз бих казала, че такива правила няма. Име методически изисквания за това какво да се преподава (какъв обем материал да се вземе), има и указания как да се преподава (кое след кое, дали да се сричкува или да се чете направо цяла дума - според последната мода в педагогиката) и други такива. Но от там нататък учителите (хайде да кажем училищата, защото има и авторитарни директори) имат доста голяма свобода да проявяват гъвкавост. Някои дават много домашни, други не толкова. Някои препускат напред с водещите деца, други гонят средното ниво или изчакват изоставащите. Някои са строги и се карат, други се усмихват. Някои посочват грешки, други стимулират. Абе никакви правила няма, а има доста голяма гъвкавост. При тази свобода ако учителите бяха по-добре платени (от там по-мотивирани и с по-добър подбор) и ако децата масово считаха образованието за ценност (всъщност семействата им, не самите деца в началото поне) резултатите щяха да са чудесни. И това се доказва от успехите на училищата, където имаме мотивирани учители и мотивирани деца. Но не мисля, че има някаква система, която да се налага от министерството и да строява учителите как да преподават.

Детето е ходило на частно училище. Там може правилата и методите на преподаване да са други  Peace Аз също не съм се сблъсквала с такова коравосърдечие. Винаги учителите са откликвали с готовност и са ми давали насоки за развитието на детето. Нямаше да знам, че го бива с математиката (бъкел не вдявам от математика), ако не беше началната му учителка да го насочи.

Има частни училища и частни училища. Някои гонят имиджа на високото ниво и натискат здраво за да демонстрират успехи и така да привлекат амбициозните клиенти (много често се споменава Света София например). Там няма да се спират и да изчакват децата с проблеми, защото те не са им таргет. Но има и лежерни ЧУ. Номерът е да не търсите най-престижното, а най-подходящото за вас.

Цитат
Проблемът вече не е на двевен ред. И сега пише грозновато, но никой не ѝ прави забележка, защото тук това не е ценност. Всъщност на никой не му пука за краснопис.

Може би е така на пръв поглед, ама не леж на тая кълка Sunglasses По-късно в колежа ако проверителите не могат да разчитат есетата на колежаните може да им ги връщат със слаба оценка. В някои университети връщат нечетливи работи и студентът трябва да си плати на машинописка по доста солена тарифа, че на всичко отгоре има и надзор дали се преписва едно към едно или се коригира първоначалния вариант. Та краснописът не е важен, вярно е, но четливото писане е важно Peace

Последна редакция: вт, 17 яну 2017, 07:36 от Черна станция

# 2 432
  • София
  • Мнения: 62 595
Юна, просто сте попаднали на некадърен учител, който грам няма идея как да се отнесе човешки към децата. В случая не е от системата, а от човешкия фактор.

# 2 433
  • София
  • Мнения: 19 925
Разбира се, че няма такива правила. Имах възможността да стана покрай децата си два пъти пряк свидетел на това колко различно е обучението по език в интензивния 8 клас в едно и също езиково училище, но при различен учител. На финала и в двата случая бе достигнато едно и също ниво по езиковата рамка, беше приключен един и същи комплект от учебници. Но начинът, пътят за достигане дотам беще крайно различен.

При едната - километрични домашни, включващи и писане на всяка нова дума по 5 реда.
При другата - умерени домашни като обем и оставяне на избор на децата как да учат новите думи - дали с писане, четене, закриване и т.н... Важното е да ги знаят.

При едната - здрава работа с допълнителни помагала по граматика и копирани материали, акцентиране върху развиването на писмената реч.
При другата - работа предимно по учебниците, едно помагало и учебите тетрадки, но сериозно трениране на устната комуникация с диалози, дискусии и т.н.

При едната  -  редовни преводи и в двете посоки.
При другата - писане на  доста повече съчинения и есета от един момент нататък..

И още ред разлики..



# 2 434
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 655
Бас държа, че първата е от старата школа, а втората е млада  Laughing

# 2 435
  • София
  • Мнения: 19 925
Бас държа, че първата е от старата школа, а втората е млада  Laughing
Ако трябваше да преценя като теб на база написаното само, бих стигнала до същия извод. Изненадващото е обаче, че истината е друга. Втората е представител на старата школа, вече е даже пенсионер. Първата е в средата, не е млада определно, но е и далеч като възраст от пенсия. Но не това беше акцентът на поста ми, а фактът, че в едно и също училище, заложило едно и също за постигане като ниво в края на годината, пътят за достигането е толкова различен. И се определя не от правила и система, а очевидно от учител.

# 2 436
  • Мнения: 12 123
Именно пътищата за достигане на крайната цел са различни. За мен е факт, че детето ми в Бг не ходеше с желание на училище, а тук ходи с огромно желание...

# 2 437
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 655
Ladybird, нормално  Peace Ако и тук изискванията бяха съобразени с нуждите, а не обслужваха напредъка, пак щяхте да сте доволни. В момента вашите учители въобще не се напрягат да извлекат максимума и да развият потенциала. Първото сериозно постижение, което ще си припишат, ще е писменото и говоримо усвояване на езика. После каквото - такова. Дават му. Ако поеме - бележат ръст в знанията. Аз не съм видяла дете, което упорито отказва да се учи. Само в България все още битува това съзнание, защото още никой не се е сетил да впише като изключително индивидуално постижение умението на второкласник да смята с 8. Това се иска от него в крайна сметка. При вас никой не търси подобни постижения, няма изисквания за покриване на определен обем знания или формиране на специфични умения. Дават им - поемат - вървят напред. Дават им - не откъсват - седят на това ниво, тъпчат с разнообразни упражнения, докато се появи светлина в тунела - придава и се вид на Слънце и всички са доволни.

# 2 438
  • София
  • Мнения: 62 595
Когато се работи с мигранти, първата и основна задача е асимилацията, а тя се случва първо в образователната система чрез научаването на езика. В този смисъл да, за тях е важно едно дете първо да усвои езика, да възприеме порядките, да повярва на системата, както и родителят да бъде доволен и вярващ в системата. Иначе няма интеграция. Родителят минава на етапа да вижда недостатъците на системата едва след медения месец, когато придобие повечко опит и вече гладът за постижения и минаване на по-горно ниво се изостря.

# 2 439
  • Мнения: 9 986
Аз лично не към останала с такова впечатление, но при нас всеки е от някъде и на 3/4 от децата английският им е поне втори език. Усвояването на езика върви паралелно с обичайните занимания. Да, в primary има много wow за какво ли не. Идеята е да харесат ученето и да не се подтиснат и създадат негативна самооценка от ранна възраст.  В secondary обаче рязко им се стъжнява животът.

# 2 440
  • Мнения: 12 123
Сина ми е вече в secondary, но не намирам да му се е стъжнил живота. Вероятно, защото ги учат само да четат и пишат... Joy

# 2 441
  • Мнения: 2 885
В момента вашите учители въобще не се напрягат да извлекат максимума и да развият потенциала.

Синът ми е 5ти клас, сега започна 2ри срок и решава задачи за 6ти клас. Учителят ги поощрява да се ровят и да учат, постига го с невероятна лекота. И без домашни над 30 мин на ден или през уикенда.
От училище до училище и тук разликата е огромна, какво остава за учителите в самото училище. Но няма да се лъжем, че подходът към децата и вниманието е на съвсем друго ниво.

Срещата на Инспектор и Учител е много показателна за Бг с-мата в сцена от филма "11а" с Яна Маринова.

# 2 442
  • На село (близо до Лондон)
  • Мнения: 1 411
Отговорностите на майката се простират отвъд първичните потребности, които може да има детето. Първо, наред с предугаждането на желанията, трябва да знае и как да ги филтрира. Второ, трябва да знае пътя, по който мечтите стават реалност. И не на последно място, да насочи детето така, че то само да извърви пътя до тях. Това в най-общ план.

Райчун, след като се посмях сега сериозно... Това което си написала е голяма глупост, майката да предугажда желанията и да знае как да осъществи мечтите на детето си. Че то това е смисълат на целия живот, но работата е детето/младежа да си избере и след това да си осъществява мечтите, а не майката да го води за ръчичка.

При вас никой не търси подобни постижения, няма изисквания за покриване на определен обем знания или формиране на специфични умения.


Това не е така, имат си план какво да се покрие и знания за всеки клас. Ето тук ако някои се интересува https://www.gov.uk/government/publications/national-curriculum-i … ogrammes-of-study

Аз показвам недостаци на англ. образователна система познавам я и виждам къде има минуси. Хубаво е да си говотим за + и - на всички системи които познаваме

# 2 443
  • На остров
  • Мнения: 13 498
Райчун и аз не съм съгласна с теб и за мечтите и за изискванията в учишище.
Мнението на сина ми е, че в Швеция се учи много повече и изискванията за придобиване на оценка са много по големи в сравнение с България. Там както казва той без големи усилия се изкарват 6 ци в елитни столични гимназии.
Аз смятам, че навсякъде има и плюсове и минуси.
Ако бях на мястото на Юна бих сменила училището още след 1 та година. Съгласна съм че негативното отношение не води до нищо добро.

# 2 444
  • Мнения: 24 467
Не бих си позволила да подценявам цялостно неща, които не познавам, само защото не са ми близки и не участвам в тях. Колкото и "човешко" да е.
Бих предпочела да обсъждам конкретни факти, като такива. Няма как да имам цялостно виждане върху чужда система, поради което и не мога да я квалифицирам. За мен всички, освен нашата, са чужди, като за едни просто знам повече факти, за други - по- малко, за трети - нищо.

Райчун и аз не съм съгласна с теб и за мечтите и за изискванията в учишище.
Мнението на сина ми е, че в Швеция се учи много повече и изискванията за придобиване на оценка са много по големи в сравнение с България. Там както казва той без големи усилия се изкарват 6 ци в елитни столични гимназии.
...
Защо той смята така? В какъв смисъл се учи повече? По- голям обем, по- широко поле?

Общи условия

Активация на акаунт