За образователните системи по света и у нас

  • 236 686
  • 3 787
  •   1
Отговори
# 2 910
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 660
Как специалисти провокират интерес у деца във връзка с технологиите. Нали от там се тръгна? И въздесъщото онагледяване за 11 годишните впоследствие. Дават им портативен телескоп, за да гледат Луната и правят салта от радост, ако някое от тях прояви интерес към устройството на телескопа ли? Ами ако децата предпочетат само WAW и снимка на Луната, замисълът пропада тотално. А не Stop първо да изучат устройството на фотоапарата и чак тогава ще им се дава да снимат  Mr. Green

При строенето в майнкрафт предвидени ли са арматури? Изчислява ли се нещо, съобразно нивото на сеизмичната активност и височина на сградата, или просто се трупат тухлички и се лее плоча?

# 2 911
  • На село (близо до Лондон)
  • Мнения: 1 411
Тесен специалист трябва да си върши работата , но и да се оправя с живота. За да се избегне бърнаут и други психарии той трябва да има интереси и извън тясната си специалност. За да има интерес, той трябва да има опит или познание . За да се оправя с живота също му трябват опит и познание.
Няма да обяснявам пове4е. Мое си е мнението, може да не мислите като мен.

Тук говорим за образование и образователни системи. За това какви хобита и психика си трябва е много широка тема.
Райчун, това дали байчо от входа ще оправи тока или ще се вика фирма, какво общо има с добре платени тесни специалисти? Ти май повече пишеш отколкото мислиш?!
И да наистина за да заинтригуваш някого, дори и дете, трябва да умееш да го увлечеш да иска да учи и да му е интересно..

# 2 912
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 660
GI, предпочитам да не се изяснявам с теб. Прощавай  Peace

Как да си направим проектор за телефон?
Merry, заповядай! Ако нещо те е провокирало, осъществи проекта и сподели впечатления. Ако си останеш само заинтригувана и предпочетеш да изгледаш любопитното клипче, пак ще те разбера - не искаш да хабиш сили, предвид множеството достъпни устройства, които вече са създадени, за да се ползват. И с децата не е по-различно Peace

Последна редакция: ср, 08 фев 2017, 14:03 от Райчун

# 2 913
  • Мнения: 12 123
Явно тази игра трябва да се развие още, че да може да отговаря на изискванията за "архитект", "строителен инженер конструктор", "строителен надзор", "брокер недвижими имоти" и т.н......

# 2 914
  • Мнения: 2 885
Как специалисти провокират интерес у деца във връзка с технологиите. Нали от там се тръгна? И въздесъщото онагледяване за 11 годишните впоследствие. Дават им портативен телескоп, за да гледат Луната и правят салта от радост, ако някое от тях прояви интерес към устройството на телескопа ли? Ами ако децата предпочетат само WAW и снимка на Луната, замисълът пропада тотално. А не Stop първо да изучат устройството на фотоапарата и чак тогава ще им се дава да снимат  Mr. Green

При строенето в майнкрафт предвидени ли са арматури? Изчислява ли се нещо, съобразно нивото на сеизмичната активност и височина на сградата, или просто се трупат тухлички и се лее плоча?

Не мога да уловя кога си сериозна и кога не? Mr. Green
11 годишните вече кодират mods за Майнкрафт.
Играта се използва от учители по цял свят: Ideas for Using Minecraft in the Classroom

# 2 915
  • Мнения: 24 467
Да се покаже практическото приложение на нововъведения обект, явление, система, да се обясни, и то особено на деца от възрастен - това изисква възрастният да ги познава наистина отлично, да може сам да борави свободно с тях, с понятията, които ги описват. Разбирам, че на хора, които не са се занимавали с този начин на презентиране на новите знания, е трудно да си го представят и да го направят. Слава Богу обаче някои имат желание. Което внася известна доза оптимизъм.
Тук някой по- напред питаше за лабораторните часове - аз имах лабораторни по физика в основното училище. Мисля че бяха два пъти в месеца. Разделяха ни на групи от по 3-4 деца, правехме опити във връзка с уроците, измервания, изчисления. Изключително полезни часове. Имахме малки тетрадки, в които описвахме опитите, които правехме. Още помня как сме изчислявали земно притегляне, маса, скорост. Само тогава физиката ми беше наистина интересна. Не само на мен. И задачи решавахме.
По биология също в основното училище имахме много интересни уроци навън, в кабинета по биология, който беше добре оборудван и повечето неща се онагледяваха веднага, докато се преподаваше урокът.
По химия още помня как изглеждаше натрият и какво ставаше за секунди, когато се отрежеше парче от него. Не ми трябва да уча наизуст, че е с метален блясък, мек и пластичен - аз го виждам реално.
В средното училище попаднахме на поредната сухарка по физика, например, която дъвчеше теория и изпитваше на определения и формули. Две години си изгубихме с нея. Напълно безсмислено. Нито един не бе заинтригуван. И аз така мога да преподавам уроците, без да съм учила в университет за такова нещо.

# 2 916
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 660
На свой ред да те попитам, освен интереса и добрите емоции, остана ли нещо, което да приложиш в живота, от тези лабораторни опити и изчисления? Ясно, че от сухарката е само лошото  Peace

# 2 917
  • Мнения: 24 467
Много неща. Изясниха ми се понятията, с които боравехме по предметите. Преди това просто можех да ги рецитирам. С тези понятия боравим почти всички хора ежедневно.  Simple Smile Това не е апосиопезата, за която можем да се присетим само, ако я дадат за тълкуване на някое НВО. Разбирането на предметите, явленията води до мотивация за по- нататъшното им изучаване. Имах съученици, които решиха да продължат в средното училище и по- нататък с физика и биология точно заради възникналия у тях интерес. От класа на големия син ни един не пожела да задълбае във физиката. Понеже им остана неясна. Скучна. Безсмислена. С химия и биология също не им се занимава. Бутат ги тези, които искат да учат медицина. Не заради самите предмети, а заради тази специалност.
Мога да си обясня на децата за какво става въпрос, след като се върнат от училище и почнат да гледат умно учебниците си, в които доста неща са поднесени с твърде съмнително качество. За липсата на лабораторни практически занятия в днешното ни училище мисля няма смисъл да повдигам темата. Натрий нито са виждали, нито, най- вероятно, ще видят. А това е едно от най- простите неща. Ка- моли да провеждал лабораторни по механика и оптика, да загряват епруветки и да проследяват реакции, да си водят записки и да видят как се прилагат формулите, които до този момент са просто едни символи на хартия.

Ти намираш ли, че тези часове са били безсмислени?
Намираш ли за полезно да научим от учебника физическите и химическите характеристики на натрия /и не само/ и да не излезем и на милиметър от теорията?
Смяташ ли, че това би довело до по- качествени резултати?

 
Цитат
Ясно, че от сухарката е само лошото  Peace
На всеки, който участва в настоящата дискусия и се опитва да бъде обективен, това му е ясно. Ама наистина.  Laughing

Какво стана, между другото, с приписаните ми твърдения за излишната граматика? Издири ли ги?

Последна редакция: ср, 08 фев 2017, 13:53 от Judy

# 2 918
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 660
Достатъчно постановки има в интернет много малка част от тях
Да, по наше време нямаше възможност да наблюдаваш каквото искаш на видео. На днешните и сто видеа да им дадеш, те вече имат предпочитания към определени от тях, а другите старателно гледат да ги избягват.
Малко от българските деца използват интернет за учене Сега, не ми се завива пак в коловоза "ама кой да ги научи".

Какво стана, между другото, с приписаните ми твърдения за излишната граматика? Издири ли ги?
Въобще не смятам да си давам този труд. Андариел също сподели впечатления.

Не знам за апосиопезата...  Rolling Eyes  но антитезата си я овладяла bouquet Има обаче още да гониш Вазов. Той отдавна е стигнал до заключението, че само с проста поляризация не се извлича нужният ефект.

Последна редакция: ср, 08 фев 2017, 14:28 от Райчун

# 2 919
  • София
  • Мнения: 19 942
Черна Станция, аз никъде не съм отрекла, че разните упоменати от теб тропи и фигури идват малко в повече. Но те реално погледнато не са граматика, те са част от литературата, от анлаиза на произведенията. Аз говорех за граматика в чист вид, която явно не е  била достататъчно добре обяснена на огромен брой хора, които не знаят леснички неща като това кога и къде да слагат пълен член, не знаят как да  правят проверка за правописа на думи, използват неуместно местоимения, бъркат  множествени числа  на съществителни според вида им и според числителното пред тях, не владеят на ниво пунктуацията заради непознаване на  разните сложни изречения и т.н.. Тоест от всичко изброено има полза, тя е осезаема и при ученето на други езици, особено на тези с падежи. Такава граматика визирах, а не метонимии, синекдохи, апосиопези, алитерации и не знам още какви..

# 2 920
  • Мнения: 24 467
Скрит текст:
Какво стана, между другото, с приписаните ми твърдения за излишната граматика? Издири ли ги?
Скрит текст:
Въобще не смятам да си давам този труд. Андариел също сподели впечатления.

Не знам за апосиопезата...  Rolling Eyes  но антитезата я владееш до съвършенство  bouquet Има обаче още да гониш Вазов. Той отдавна е стигнал до заключението, че само с проста поляризация не се извлича нужният ефект.

Разбира се.
Понеже вече ти е станало ясно, че би бил безплоден - онова, което би търсила, просто го няма. Хубаво е човек да се въздържа от подобни голословни твърдения, които няма как да бъдат потвърдени. Натоварваш така излишно темата.
 Laughing
Моля с личните обръщения и интерпретации да се обръщаш към мен на лични съобщения. Безинтересно е за темата личното ти съждение за мен и за други хора. Това показва само слаба позиция по нея. Щом има нужда от промяна в посоката към подобни интерпретации на личността на опонента. Peace
Като оставим настрани личните ти пристрастия, би ли отговорила на въпросите, които съм задала във връзка с темата в предходния ми пост, по повод практическата страна на обучението при децата? Тъй като тя е интересното в дискусията през последните дни. 

Черна Станция, аз никъде не съм отрекла, че разните упоменати от теб тропи и фигури идват малко в повече. Но те реално погледнато не са граматика, те са част от литературата, от анлаиза на произведенията. Аз говорех за граматика в чист вид, която явно не е  била достататъчнао добре обяснена на огромен брой хора, които не знаят леснички неща като това кога и къде да слагат пълен член, не знаят как да  правят проверка за правописа на думи, използват неуместно местоимения, бъркат  множествени числа  на съществителни според вида им и според числителното пред тях, не владеят на ниво пунктуацията заради непознаване на  разните сложни изречения и т.н.. Тоест от всичко изброено има полза, тя е осезаема и при ученето на други езици, особено на тези с падежи. Такава граматика визирах, а не метонимии, синекдохи, апосиопези, алитерации и не знам още какви..
Не става въпрос само за терминология, свързана с литературата и по- скоро за използваните авторови похвати.
Даде се пример и с прекомерното издребняване в определянето на видовете изречения, например, което няма особено практическо приложение в българския език.
Иначе от изучаването на основните граматически правила, мисля, никой не е отрекъл, че има смисъл. Често са налице прости механизми за разбиране, научаване и проверка на редица категории. По- голямата част от тях се овладява още на ниво основно образование при добър подход на преподаване и проверка. На практика, като се вземе предвид програмата по БЕЛ, не остават много съществени реално необходими неща по граматика след 4-5 клас, предвидени за първично изучаване.    

Последна редакция: ср, 08 фев 2017, 14:43 от Judy

# 2 921
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 660
Понеже вече ти е станало ясно, че би бил безплоден - онова, което би търсила, просто го няма.
Там си е и то неведнъж е обсъждано. Щом и Андариел се включи, смятай.

Скрит текст:
Моля с личните обръщения и интерпретации да се обръщаш към мен на лични съобщения. Безинтересно е за темата личното ти съждение за мен и за други хора. Това показва само слаба позиция по нея. Щом има нужда от промяна в посоката към подобни интерпретации на личността на опонента. Peace   
Напротив  Peace  Дори ти правя услуга, помагам ти да усъвършенстваш стила си на писане. Останалите също могат да решат да извлекат полза.

Не става въпрос само за терминология, свързана с литературата и по- скоро за използваните авторови похвати.
Даде се пример и с прекомерното издребняване в определянето на видовете изречения, например, което няма особено практическо приложение в българския език.
Иначе от изучаването на основните граматически правила, мисля, никой не е отрекъл, че има смисъл. Често са налице прости механизми за разбиране, научаване и проверка на редица категории. По-голямата част от тях се овладява още на ниво основно образование при добър подход на преподаване и проверка. На практика, като се вземе предвид програмата по БЕЛ, не остават много съществени реално необходими неща по граматика след 4-5 клас, предвидени за първично изучаване.   
Може ли да ми обясниш защо си поставила пунктуационни знаци на съответните места. Ако отговорът е да, то тогава няма какво повече да обсъждаме видовете изречения и съпътстващата ги тежка терминология. Ако ми отговориш, че я караш интуитивно - мога да ти повярвам само отчасти.

# 2 922
  • Мнения: 5 160
"По-голямата част от тях се овладява още на ниво основно образование при добър подход на преподаване и проверка. " Когато използват предимно прости изречения  Thinking
"На практика, като се вземе предвид програмата по БЕЛ, не остават много съществени реално необходими неща по граматика след 4-5 клас, предвидени за първично изучаване. "
Това не е вярно.

Посоченият пример с турбо двигателя. Аз разбирам идеята на тези презентации на по-ранна възраст така - да бъдат заинтригувани с неща, които не виждат и чуват всеки ден.
Нещо като вечната мечта - не може ли с фуния да ни се налеят знанията. Може и да може, някой ден, но за целта трябва да седнете, да учите и да творите  Twisted Evil

# 2 923
  • София
  • Мнения: 62 595
Сори за офа, ама въпросът къде се виждате след 5-10 години е супер-мега-вселенският най0тъп въпрос, който може да бъде зададен. Очевидно се очаква отговор $тук, о, господарю, за мен е чест да ви служа докрая на дните си$. Аман от тъпи ейчари!

Гледат филмчетата Как се прави, и ето им химия, физика, процеси и всичко. Общата култура, която се трупа от ранно детство е безценен капитал за цял живот. Всичко друго може да се назубри, но общата култура доста често заменя зубренето с разбирането.

# 2 924
  • Мнения: 2 885
Гледат филмчетата Как се прави, и ето им химия, физика, процеси и всичко.

Т.е. да се радваме, че децата са пасивни наблюдатели вместо активни?
11-12 годишните ги сърбят ръцете да пипнат, чуят, видят отблизо.
Синчето днес копае в градините на близката ферма - имат открит урок.

Райчун, проблем е на образователната система (не само българската), че децата не знаят как да ползват днес ресурсите онлайн.

Общи условия

Активация на акаунт