Как така се става учител?

  • 11 061
  • 61
  •   1
Отговори
# 30
  • Пловдив
  • Мнения: 14 748
Сега родителите едва ли не държат сметка на учителите за ниските оценки, а едно време се държеше сметка на детето.

# 31
  • Мнения: 790
Проблема не е само в децата, в родителите или в учителите. Проблема е, че има хора дето за нищо не им пука, че системата така ги е смачкала че са учители,просто защото са учители, същото се отнася и за родителите. А най-лошото е че наистина родителите не държат отговорни за оценките децата, а учителите.
 Не съм учител, ама да ви призная много ми се иска да стана учител по математика и точно затова разглеждам курсовете в СУ. Завършила съм математическа гимназия, магистър съм с инженерна специалност. И много сериозно обмислям възможността да се преклалифицирам. За заплатата няма нужда да говорим, че е малка знаем. Че е трудно да си учител - не съм си и помислила друго. Обаче явно имам голямо желание да се боря със системата и да не оставям нещата просто на течението.
И понеже тук има и учители, много ще съм ви благодарна да ме светнете как стоят нещата след като се дипломираш? Разбрах, че има стаж преди дипломирането,а после? Разпределят ли те някъде или сам си търсиш свободно място?
П.С. Живея в София, ако има някакво значение.

Последна редакция: ср, 28 окт 2015, 11:17 от babybu

# 32
  • Мнения: 11 131
Бейби ако можеш да търпиш децата не е лошо да си учител. Не е вярно, че стоят по осем часа. Моето дете не ходи на занималня, отиваме след обед заедно с госпожата на училище и вечер се прибираме заедно с госпожата. Общо четири часа дневно, от 13.30 до 17.15, само във вторник до 18.00. 
По някои от предметите имат друг учител, така че под стрес е реално 2 или 3 часа дневно. Математиката е супер специалност. Там нещата са ясни. Заплатата е 600 лв. стартово, аз взимам малко повече, но пък съм 9 часа на работа. Успех

# 33
  • Мнения: 40 207
Сега родителите едва ли не държат сметка на учителите за ниските оценки, а едно време се държеше сметка на детето.



Да, това също. Смешно е, но в дадената тема е тъжно и жалко.
Вина имат институциите.

# 34
  • Мнения: 5 259
Как се записва език? Нали за университет си говорим, не за записване на курсове? В университета се влиза с изпит, дори за "език", което предполагам значи филология.

# 35
  • ❌❌❌
  • Мнения: 779
Какъв парадокс! hahaha

Евентуално ще се изкажа по-късно. ooooh! Joy Педагози... напуши ме на смях, смехът, казват, е здраве... Благодаря! Hug

... Mr. Green smile3555 hahaha smile3555 Joy

allana, и с матурка можеш да влезеш. А на матурката можеш да препишеш... rotfImao

# 36
  • Мнения: 157
Ако това е вярно, още утре се записвам и аз за учител  Mr. Green Желание не ми липсва Simple Smile
А иначе сериозно по темата - ако това е вярно - много, много лошо.... Rolling Eyes

# 37
  • Мнения: 834
Как се записва език? Нали за университет си говорим, не за записване на курсове? В университета се влиза с изпит, дори за "език", което предполагам значи филология.
За филология в университет става дума. Влизаше се супер лесно с български доколкото помня.

# 38
  • Мнения: 778
Преподавател съм в Университет и ще ви кажа, че педагогика влизат тези, които не са могли ама никъде другаде да влязат. За съжаление в БГ действителността е такава, че учители стават, тези които най-малко знаят- повечето са влезли да учат висше по документи, тройкаджии и като са завършили друга работа не са намерили. Казвам ви го като човек, който ги гледа такива като тях от години!

# 39
  • Мнения: 28 721
Преподавател съм в Университет...

То май и за преподавателите в университетите важи същото - като не стават за нищо, хващат се да учат другите.
Надявам се, не, вярвам, че не преподаваш хуманитарен предмет, пази боже да е български език.

# 40
  • ❌❌❌
  • Мнения: 779
Уфффф newsm62 newsm62 newsm62 newsm62 smile3534

Преди няколко месеца си вървя из Търново и срещам една позната, дето учи английска филология там. Питах я какви са им магистратурите, тя ми каза преводач, даскал и още нещо. И аз й казвам: "еее, то е ясно, че преводач ще ставаш, да не те питам Wink", пък тя тя като се сопна: "ти луда ли си?! там знайш ли кво трудно се преписва"...

Ко да кажа? 33uu Mr. Green

Последна редакция: ср, 28 окт 2015, 15:33 от Фаина

# 41
  • Мнения: 1 412
Аз 2005, като записах никой от випуска не искаше да учи това,  всички се юрнаха да учат във ВИАС, Аграрния в Пловдив и да ви кажа всички сега са без работа, защото в момента тук се търсят учители, а няма и точно тези сега се юрнаха да стават учители,  ей тва ма дразни. Аз да кажа, че влезнах с 4.85. при диплома 5.85 на трето класиране така, че не влизат само с тройки. Сега може и така да е, но тогава беше по- трудно, като цяло да станеш студент

# 42
  • Мнения: 1 494
Повече от 20години съм учителка. С отличие завърших гимназията и Вуза. Въпрос на избор. Висшето ми не е педагогика. Дълго време преподавах спец.дисциплини. В последните 5-7 години подготовката ми отнема доста време. Не говоря за проверка на писмени работи.  Повечето хора си мислят,че именно тази дейност аганжира времето на учителите. Паралелките в училище не са като преди - по 4-5 във випуск, а по 1 в няколко профила. Предметът, който преподавам, е именно сред профилиращите. Разпределенията ми за тази учебна година са 10 на брой, т.е.преподавам 10 различни дисциплини, пък макар и да са от една област. Но тя е такава, че се развива доста динамично и се налага да си в крак с новостите. За профилирашите предмети няма издадени учебници. Квалификационни курсове на практика не се организират. Налага се самоподготовка.

# 43
  • Мнения: 2 395
Предварително искам да отбележа, че не съм учител. Смятам, че за да станеш учител, трябва винаги да си готов да комуникираш с учениците на които преподаваш. Това предполага постоянно развитие, самоподготовка, добро познаване на настоящите и новооткриващи се информационни технологии. Тогава този учител може да застане равностойно пред своите ученици. Когато усетят пред себе си такава личност, съм сигурна, че те показват своето уважение и зачитане. Учениците трябва да се приемат като равностойни. Всичко друго възприето от техният поглед ще буди само тяхното неуважение и респективно нежелание за приемане на  учителя. Нима това не го наблюдаваме и във всяка една друга професия? На 5, 10, 15, 18 те са и ще бъдат личности и това трябва да не го забравяме....

# 44
  • Мнения: 4 995
Брей какъв интерес към учителите тези дни Joyзаради тиксото или заплатите? Много крайни мнения прочетох по нагоре, но на въпроса: Как се става учител? Колкото хора, толкова и варианти. Аз не съм съгласна с клишето призвание е...ми не е учи се или ти се отдава. Или друга алтернатива нямаш, хората имат различни потребности и мотиви. Съвсем нормално е човек да сменя професии и глупостите в университетите ако ще и 10г да ги учиш, на практика нищо не ти влиза в полза. Е да нужна е теория, но пък поне да беше отсяна...

Общи условия

Активация на акаунт