Излишен ли е 12-ти клас?

  • 23 019
  • 444
  •   1
Отговори
# 405
  • София
  • Мнения: 19 979
Естествено, Гери, че далеч не само тези деца учат в Германия. Но моят конкретен пост касаеше тях, а твоята реплика за бягане от изпити по тънката лайсна и избиране на "лесното" беше баш към него. Wink

Така или иначе  дискусията тръгна от погрешното заключение на Чек, че матурите нямат никакво значение за университети навън. Би бил по-верен изводът, че не са от особено значение тук. Защото  за специалностите, за които има  реална конкуренция, с матура само не се влиза, а пък цялата диплома се иска  като балообразуваща на много малко места.. Така че матурата като вход в наши университети е по-скоро спасителната сламка на неподготвените, на тези, на които не им се ходи на изпит и които нямат нужните познания да го издържат. Чета редовно форум с насоченост, която ми е интересна и се втрещявам понякога. Изобилства на постове с подкана някой да  помогне в направата на  цяла курсова работа. И следва снимка с всичките задачи..  Поне да напише "направих това и онова, но запецнах и се нуждая от насоки".Но не - търси решения от А до Я, че даже и се репчи на осмелилите са да му кажат каква е целта на форума. И такъв "авторитет" утре ще е инженер.  Но за разлика от теб, Гери, вярвам, че редом с такива екземпляри учат и много качествени и можещи деца, които въпреки пробойните в системата ни ще  вземат максимума за себе си и ще изкласят. Докато ти с един замах отнесе всички учещи навън деца към графата мамини разглезени лекенца,  харчещи на воля и избрали лесното, защото тук биха пропаднали...







# 406
  • Мнения: 14 922
Не мога да разбера, защо вместо да одобрявате възможностите за избор тук или в която и да е друга
държава да могат да учат, веднага слагате етикет там е лесно.
Незнам да има някое изследване от последните години, което да не сочи, че бг образованието е ударило дъното.
А и тези които ги сложихте в графата че гледали лесното са се измъчили да вземат поне едно С1 или С2- ама то не е  изпит излиза.

# 407
  • София
  • Мнения: 62 595
Никъде няма лесно, особено ако човек е решил да се научи и да учи. То и да се преписва не е лесно, защото трябва да преписваш творчески и да гледаш да не те хванат.

# 408
  • Мнения: 14 922
. Докато ти с един замах отнесе всички учещи навън деца към графата мамини разглезени лекенца,  харчещи на воля и избрали лесното, защото тук биха пропаднали...

Защото гроздето е кисело, и на някой като не му е по силите по някакви причини предпочита да го оплюва, вместо да се възползва от повечето възможностти за избор

# 409
  • Мнения: 934
. Докато ти с един замах отнесе всички учещи навън деца към графата мамини разглезени лекенца,  харчещи на воля и избрали лесното, защото тук биха пропаднали...

Защото гроздето е кисело, и на някой като не му е по силите по някакви причини предпочита да го оплюва, вместо да се възползва от повечето възможностти за избор
+100

Или има някое такова в семейството,върнал се и с оправдания.

# 410
  • дълбоката провинция
  • Мнения: 578
Аз намирам смисъл в 12. клас, ако е преходна година между училище и университет, не както сега да се учат почти всички предмети, дори и да не са всички предмети ученикът няма право да избира кои да учи.

Ако зависеше от мен бих направила матурата но БЕЛ в края на 11. клас или началото на 12. Последната година бих я оставила за подготовка за втората матура. В 12. клас бих оставила около 4 предмета, които ученикът сам да избере кои да бъдат те и те да му послужат за подготовка за университета.

Примерно, едно дете, учило в ЕГ, реши да става инженер, би могло в 12. клас да наблегне/преговори материала по математика, физика, химия.

# 411
  • Мнения: 1 007

Ако зависеше от мен бих направила матурата но БЕЛ в края на 11. клас или началото на 12. Последната година бих я оставила за подготовка за втората матура. В 12. клас бих оставила около 4 предмета, които ученикът сам да избере кои да бъдат те и те да му послужат за подготовка за университета.

Примерно, едно дете, учило в ЕГ, реши да става инженер, би могло в 12. клас да наблегне/преговори материала по математика, физика, химия.

Това няма как да стане, защото в 12. клас се учи половината от материала за матура по БЕЛ. Не може да се разнесе и по предните години, защото и там е тъпкано с материал, който всяка година не успяват да довършат. Според мен не трябва да се провеждат никакви изпити в 12. клас (както и в седми), докато трае учебната година. Изпитите трябва да се изнесат две-три седмици след края на учебната година.

# 412
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
В 12 клас матурата е след като са приключили учебните седмици.

# 413
  • София
  • Мнения: 17 652
Аз намирам смисъл в 12. клас, ако е преходна година между училище и университет, не както сега да се учат почти всички предмети, дори и да не са всички предмети ученикът няма право да избира кои да учи.

Ако зависеше от мен бих направила матурата но БЕЛ в края на 11. клас или началото на 12. Последната година бих я оставила за подготовка за втората матура. В 12. клас бих оставила около 4 предмета, които ученикът сам да избере кои да бъдат те и те да му послужат за подготовка за университета.

Примерно, едно дете, учило в ЕГ, реши да става инженер, би могло в 12. клас да наблегне/преговори материала по математика, физика, химия.

Хм, а какъв е смисълът от огромните похарчени бюджетни средства при подобна организация? Няма ли да е далеч по-целесъобразно учениците, които имат нужда от допълнителна година за подготовка за университет - лошо няма в това, впрочем, всички хора са различни - просто да си се готвят у дома? Да пропуснат една година, в която да се готвят и да кандидатстват на следващата. Какъв е смисълът да се харчат пари за учители, помощен персонал, режийни, карти за транспорт и... какво ли още не - за ученици, които - една част - просто се готвят за изпити, нямащи отношение към средното образование и ученици, които изобщо нищо не правят, понеже без друго нямат отношение към следващите степени на образование?

# 414
  • Мнения: 934
Ако тук вземем думите на Андариел - училището и учителите са нужни за да мотивират и насочват.Ако се премахне,ще изпаднат иначе мотивирани хора,които ще загубят тренинг,отишли да работят нещо и т.н.Да не забравяме,че има и малка стипендия за отличен успех,която дава някаква автономност поне да излезе човек.По мое време беше така.

# 415
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
...Хм, а какъв е смисълът...
Смисълът е, че подготовката се осъществява в училище. Ако пак питаш какъв е смисълът, първо си отговори какъв е смисълът на профилилирането в гимназиите.
Който иска да се готви сам и вкъщи, законът му дава удобна форма - самостоятелна.

# 416
  • София
  • Мнения: 17 652

Ти нещо пак не схвана.  baby_neutral

И така, отново (за Лилето).

АКО 12ти клас се запази ЕДИНСТВЕНО с цел да се даде време на кандидатстващите във ВУЗ да се подготвят, ЗАЩО трябва да плащаме (всички) за това и ЗАЩО трябва учениците, които нямат никакво намерение да кандидатстват във ВУЗ и в такъв смисъл нямат нужда от допълнително време за подготовка на изпити, на които не възнамеряват да се явяват, да се мотаят още 1 година в училище в очакване да получат диплом за средно (не за кандидат-кандидат-висше) образование, което в действителност вече са завършили?

Моля, не ми отговаряй какво пише в новия закон, знаем всички, че много се гордееш с това, че си го чела. Обърни внимание на предложението в поста, на който отговарям.

# 417
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236

Ти нещо пак не схвана.  baby_neutral

И така, отново (за Лилето).

АКО 12ти клас се запази ЕДИНСТВЕНО с цел да се даде време на кандидатстващите във ВУЗ да се подготвят, ЗАЩО трябва да плащаме (всички) за това и ЗАЩО трябва учениците, които нямат никакво намерение да кандидатстват във ВУЗ и в такъв смисъл нямат нужда от допълнително време за подготовка на изпити, на които не възнамеряват да се явяват, да се мотаят още 1 година в училище в очакване да получат диплом за средно (не за кандидат-кандидат-висше) образование, което в действителност вече са завършили?

Моля, не ми отговаряй какво пише в новия закон, знаем всички, че много се гордееш с това, че си го чела. Обърни внимание на предложението в поста, на който отговарям.


Който не иска да кандидатства може да запише професионална гимназия. А в такава практиките са основно в 12 клас.

# 418
  • София
  • Мнения: 17 652

Ех, Лиле...
Хайде, отново, този път за последен път.
НЕ говорим за техникуми (в какъвто и да било вид), НЕ говорим за допълнителната година, генерирана от подготвителен клас в ЕГ.

Говорим за смисъла да се запази 12 клас в НЕПРОФИЛИРАНА гимназия, ако тази цяла година се използва всъщност ЕДИНСТВЕНО (или дори почти само) за подготовка за явяване на кандидат-студентски изпит.

# 419
  • Мнения: X

Говорим за смисъла да се запази 12 клас в НЕПРОФИЛИРАНА гимназия, ако тази цяла година се използва всъщност ЕДИНСТВЕНО (или дори почти само) за подготовка за явяване на кандидат-студентски изпит.

Тц. Според новия закон такова животно няма.

(2) Според съдържанието на подготовката гимназиите по ал. 1, т. 3 са:
1. профилирани гимназии;
2. професионални гимназии.

Общи условия

Активация на акаунт