Математически турнири - 35

  • 107 245
  • 740
  •   1
Отговори
# 210
  • Бургас
  • Мнения: 641
За Бургас днес една майка спомена че ще излязат в петък. Не знам как и от кога е разбрала.

# 211
  • Мнения: 1 807
В предаването Часът на Милен Цветков тази вечер една от темите е:
Абсурдни ли са задачите по математика за 4ти и 5ти клас?
Оффффф, много, много безсмислен разговор. Добре че, децата не разсъждават като лелите в студиото! Хванаха се за условията как може да е за ламя с пластични операции, а защо не е за баба. с пиленца!
Милен пък тотално неподготвен по темата.

# 212
  • София
  • Мнения: 999
В пловдивските резултати второкласникът на първо място е с 63 точки  newsm78. Максимумът не е ли 60? От 1 до 10 по 3 и от 11 до 15 по 6 - аз ги изкарвам 60.

# 213
  • София
  • Мнения: 17 652
60 е максималния брой за 2ри клас, ами... не знам - и аз се чудех как тъй стават 63.
Педаването не съм гледала, но категорично харесах задачата с ламята - също и Врячо (не, не съм го карала да я решава, само му я прочетох). Задачата с митинга и кебабчетата също се харесва, макар да е от една отминала епоха. Задачите с бабите и пиленцата и вс. подобни са, ами, скучни.

# 214
# 215
  • Мнения: 57
Дали в благоевградската гимназия са разлепили резултатите, вече ?
По неофициални данни(госпожата на сина ми е казала в класа им) в 5клас на Імясто е ученик от Петрич, т.е. Вие, 77 Hug
Браво! 

# 216
  • Мнения: 1 121
Дали в благоевградската гимназия са разлепили резултатите, вече ?
По неофициални данни(госпожата на сина ми е казала в класа им) в 5клас на Імясто е ученик от Петрич, т.е. Вие, 77 Hug
Браво! 

Много ти благодаря Б1  Hug bouquet bouquet
Вече съм разконспирирана  Laughing Laughing

# 217
  • София
  • Мнения: 453
А за София някъде имали резултати?

# 218
  • Мнения: 264
село Оброчище в 4ти клас леко са се пооляли ми се струва
Без да коментирам това, дали детето е „подпряно” (може и да е, а може и да се окаже някой оброчишки „самороден диамант”), това, за което пишете, е един от недостатъците за определяне на участниците в Националното математическо състезание по формата на ЕК (НМС). Т.е. квотният принцип не позволява да се отсеят „статистическите грешки” при резултатите от състезанията. Така резултат от шестте формиращи състезания от типа на „слаб-слаб-.......-перфектен-слаб-слаб...” изпраща на НМС, докато резултат от типа на „много добър-отличен-много добър-.....отличен-отличен”- би могъл да отпадне като нищо.

Друг проблем виждам в неяснотата при определянето кое дете от квотата на кое състезание участва. Има отлични математици, които се класират едновременно от няколко състезания и не е все едно от квотата на кое от тях ще се яви на НМС (защото в единия случай на негово място влиза едно дете, а в другия- друго). Незаемането на мястото на класираното от повече състезания дете също не е добър вариант, защото така се редуцира отпималният брой на участниците във финала, което ще направи състезанието не толкова интересно.

Ето защо ми е малко странно защо изборът на организаторите пада именно на квотния принцип при определяне на участниците в НМС, а не на относителни тежести на състезанията и рейтинг на най-добре представилите се на всички турнири. (Много ще се радвам, ако се окаже, че и те също четат bg mamma и се включи с мнение).

# 219
  • Мнения: 7 674

Без да коментирам това, дали детето е „подпряно” (може и да е, а може и да се окаже някой оброчишки „самороден диамант”), това, за което пишете, е един от недостатъците за определяне на участниците в Националното математическо състезание по формата на ЕК (НМС). Т.е. квотният принцип не позволява да се отсеят „статистическите грешки” при резултатите от състезанията. Така резултат от шестте формиращи състезания от типа на „слаб-слаб-.......-перфектен-слаб-слаб...” изпраща на НМС, докато резултат от типа на „много добър-отличен-много добър-.....отличен-отличен”- би могъл да отпадне като нищо.

Друг проблем виждам в неяснотата при определянето кое дете от квотата на кое състезание участва. Има отлични математици, които се класират едновременно от няколко състезания и не е все едно от квотата на кое от тях ще се яви на НМС (защото в единия случай на негово място влиза едно дете, а в другия- друго). Незаемането на мястото на класираното от повече състезания дете също не е добър вариант, защото така се редуцира отпималният брой на участниците във финала, което ще направи състезанието не толкова интересно.

Ето защо ми е малко странно защо изборът на организаторите пада именно на квотния принцип при определяне на участниците в НМС, а не на относителни тежести на състезанията и рейтинг на най-добре представилите се на всички турнири. (Много ще се радвам, ако се окаже, че и те също четат bg mamma и се включи с мнение).
Напълно съвпада с моето мнение! Ясно е, че направата на рейтинг е много по-трудоемка и времеемка задача, но дава доста по-реална представа. Peace

# 220
  • Мнения: 4
Докато има състезания в този вид (с избор на отговор и нанасяне на бланка) ще има и нагласени резултати.
Обикновено проверяващите допопълват бланки или направо ги подменят. Има известен елемент и на лотария. Има и внасяне на отговори след разходка до тоалетната.
И накрая децата които наистина решават са някъде след 10 място.
Няма възможност за контрол, няма начин да се видят работите, разчита се само на почтеността на проверяващи и местни организатори.

В много основни училища има паралелки които се водят "математически" или с разширено изучаване на математика и там учителите (които в повечето случаи са проверяващи) с резултатите от тези състезания си оправдават "положения труд" за подготовка на децата. 

Голяма част от "медалистите" на тези състезания като отидат на ПМС (ако въобще се престрашат да отидат), правят максимум 5- 6т. , а задачите са само 4 за минимум 4 часа, Националната олимпиада 3 задачи за 4 часа !!! 
Въпросът е до кога родителите ще си траят и ще оставят шайка самозвани "даскали" подготвящи знайни и незнайни "шампиони" да се подиграват с труда на децата им, с цел да вземат поредния хонорар и да се бият в гърдите как подготвят "медалисти"!!!
Въпросните медалисти ако трябва да опишат решението, да ли ще могат?!!
Учителите подготвили медалистите да ли ще могат самите те да опишат задачата която е  "решена" от "медалиста".
От цялата ситуация остава една горчивина и човек се замисля имат ли право учителите да искат различни привилегии и "бонуси" при положение, че учат децата "как се правят" нещата"?!!!
Има и истински учители и истински хора обичащи математиката, те самите се срамуват заради колегите си, но колегите им са неадекватни.

Хайде да видим на пролет колко от "медалистите", ще са на ПМС, колко ще са във втори кръг на НОМ, колко от тях ще бъдат направо смачкани от някой посредствен състезател заел 15 място на "Черноризец храбър", на " Салабашев", на "Коледно" или "Великденско".

# 221
  • Мнения: 1 058
е, случват се и такива работи, в случая няма как да знаем, може пък и наистина детето да се е справило отлично... а иначе на децата май не им пука чак толкова много за някоя награда или грамота, май родителите са по-настоятелни в това отношение  Joy

# 222
  • Мнения: 1 807
Скрит текст:
Докато има състезания в този вид (с избор на отговор и нанасяне на бланка) ще има и нагласени резултати.
Обикновено проверяващите допопълват бланки или направо ги подменят. Има известен елемент и на лотария. Има и внасяне на отговори след разходка до тоалетната.
И накрая децата които наистина решават са някъде след 10 място.
Няма възможност за контрол, няма начин да се видят работите, разчита се само на почтеността на проверяващи и местни организатори.

В много основни училища има паралелки които се водят "математически" или с разширено изучаване на математика и там учителите (които в повечето случаи са проверяващи) с резултатите от тези състезания си оправдават "положения труд" за подготовка на децата. 

Голяма част от "медалистите" на тези състезания като отидат на ПМС (ако въобще се престрашат да отидат), правят максимум 5- 6т. , а задачите са само 4 за минимум 4 часа, Националната олимпиада 3 задачи за 4 часа !!! 
Въпросът е до кога родителите ще си траят и ще оставят шайка самозвани "даскали" подготвящи знайни и незнайни "шампиони" да се подиграват с труда на децата им, с цел да вземат поредния хонорар и да се бият в гърдите как подготвят "медалисти"!!!
Въпросните медалисти ако трябва да опишат решението, да ли ще могат?!!
Учителите подготвили медалистите да ли ще могат самите те да опишат задачата която е  "решена" от "медалиста".
От цялата ситуация остава една горчивина и човек се замисля имат ли право учителите да искат различни привилегии и "бонуси" при положение, че учат децата "как се правят" нещата"?!!!
Има и истински учители и истински хора обичащи математиката, те самите се срамуват заради колегите си, но колегите им са неадекватни.

Хайде да видим на пролет колко от "медалистите", ще са на ПМС, колко ще са във втори кръг на НОМ, колко от тях ще бъдат направо смачкани от някой посредствен състезател заел 15 място на "Черноризец храбър", на " Салабашев", на "Коледно" или "Великденско".

Благодаря, че написахте нещо, което се знае от доста хора, но само си знае и така си продължават нещата!

# 223
  • Мнения: 4
е, случват се и такива работи, в случая няма как да знаем, може пък и наистина детето да се е справило отлично... а иначе на децата май не им пука чак толкова много за някоя награда или грамота, май родителите са по-настоятелни в това отношение  Joy
На става въпрос за детето от село, там нещата са ясни, най- вероятно и то самото се чуди какво е станало. Лошото е, че масова практика стана по областните градове и при нас в София. Следя няколко деца с "посредствени" резултати по масовите състезания от няколко години, те дори и не успяват да стигнат до национално под формата на кенгуру  Shocked а на сериозните състезания се представят отлично. Има деца които се вижда, че се справят , и явно се вижда тези които биват подпирани, подготвяни и класирани.

# 224
  • Мнения: 1 058
ами този "феномен" не е чак толкова странен, аз го виждам при малкия... на по-сложните състезания се напъва и внимава, защото знае, че са сложни, и в резултат се справя доста добре; на по-лесните масови състезания, понеже си знае, че са "лесни" дори не си дочита понякога условията на задачите, после и резултата е слаб...

Общи условия

Активация на акаунт