Отговори
  • Мнения: 275
Не знам точно как да започна темата, но ще се опитам да систематизирам нещата.
Девойката ми е в 6-ти клас.
Материята както е все известно си е трудна /отпреди като съм слушала майки да се вайкат и все ми се струваше, че преиграват със сложнотата на материята/.
Била съм пълен отличник, без полагане на особени усилия- просто ми се получаваха нещата./не че е толкова важно, но никой не се е занимавал с мен и си ставаха нещата/

И сега ми идват проблемите - много трудно и с цената на много общи усилия се получават нещата при девойката. Знам, че всяко дете е различно, знам че не може всички да са отличници, но ми е много гадно. Всяка вечер се изпитваме  -  тя се сърди, че само нея изпитват, никой от класа не го изпитвали и т.н  Но като започнем изпитването все нещо не знае, все за нещо я връщам да дочита и така с общи усилия поне още два три пъти минава урока, пък дано нещо остане в главата.
Като цяло усещам, че не може да се концентрира - много е слабичка, една такава бавна, на ръба на флигматичното. Коментара на баба й е че като не се храни пълноценно и няма енергия да се концентрира. Хранителния й режим под всякаква критика  - манджи не яде никакви, месо не яде, от зеленчуците - само краставица и много малко плодове. Като има възможност естествено яде всякакви боклуци.
От момчета все още не се интересува, като ми дойде и това до главата тогава не я виждам как ще учим.
В същото време е много креативна  - дай й да рисува, нещо да твори - изумява ме от всякъде, с нейните способности. Уж креативните хора, ги няма в точните науки  newsm78

И на фона на всичко това съм повече от сигурна, че ще завърши с 2-3 петици и всичко друго шестици  Rolling Eyes  Shocked Rolling Eyes Shocked Не знам делигирани бюджети ли са какво е, но оценките им ги пишат ей така без нищо и за нищо. Каквото и да прави през срока на края има 6. По математика от пет задачи само една напълно вярна и без червено  и ми се прибира горда с 5. Как да й обясня, че е страшно зле по математика и да е накарам да решава задачи.
То и детето ми не е китка, но като чуя за българското образование и ме хващат лудите.

В същото време блее ли над учебниците, чете ли не зная, но усилия се полагат, ми има много деца в класа й, които по цял ден са по улиците, със сигурност никой не ги изпитва и контролира, но на контролни се справят по добре от нея.
Като гледам нейните приятелки и те едни такива вятърничави, разсеяни, явно са си други днешните деца и нямат нищо общо с нас на тяхната възраст.

Искам да завърша с уточнението, че не съм супер амбициозен родител / е на всеки му се иска детето да е най-най, но съм реалист и си я обичам и гордея с нея каквато  си е/

Получи се малко  хаотично, но се опитах да обхвана ситуацията от всички ъгли и ще очаквам съвети всякакви

# 1
  • Мнения: 30 802
Ми запиши я на спорт, лятото на лагери, подобрете храненето, давай й да чете повече книги по темата на уроците, не самите учебници. Да висиш над един и същи скучен текст- сигурна рецепта, че нищо няма да запомниш.

И не я юркай за математика, 99.99% от хората използват само аритметика.

Обаче виж дали не може да пише повече, това развива мислене и концентрация.

# 2
  • Мнения: 47 352
Дъщеря ми се храни пълноценно, развита е повече от добре, но все едно нея си описала Mr. Green разликата е, че е с 1 г. по-малка.
Та - храненето го отпиши като причина.

Едно време какви сме били - сега какви са лоши - абсолютно всяко поколение го мисли това, няма изключение  Wink
Истината е, че децата са различни, и едно време имаше разсеяни и старателни, и сега е така.
Много учех, но зубрех. Скучен ми беше материала, скучно ни се поднасяше, суха теория, без ей така нещо раздвижено. Това си остана като проблем в образователната ни система и явно няма да се промени скоро. Има отделни учители, които се опитват да разчупят нещата, но са единици и не се усеща като цяло.

Едно време наистина повечето учехме сами (въпреки че редовно опирах до баща ми за математиката - точно в тези години 5-7 клас). Но тогава материалът беше по-малко, а начинът на изпитване - различен.
Сблъсках се с тестовата система в университета. Зарадвах се, очаквах да е по-лесно, но се оказа, че не ми е невъзможно да прескачам толкова бързо от едно на друго, а го знам. Просто не мога да се концентрирам. Когато ми дадат да развия 2 въпроса или ме изпитат устно, мисълта ми тръгва и нещата сами идват.
Това от една страна, от друга - дори да си пропуснал нещо при въпросите, останалото е толкова много, че не винаги се забелязва пропуснатото или отнема малко точки, в сравнение с темата като цяло. А при теста същото нещо дърпа сериозен брой точки, защото си е самостоятелен въпрос.

За това, че пишат високи оценки - индивидуално е, зависи от учителя/училището. При нас не е така. Едно време доста завишаваха в моя клас оценките, сега направо не очаквах, но си ги порязват както трябва  Mr. Green

Математиката развива мисленето като цяло, няма значение какво ще се използва натам, затова не бих я оставила, натискам...

# 3
  • София
  • Мнения: 62 595
а как се справяше до пети клас? И тогава ли беше трудно с ученето? С математиката, предметите като роден край или околен свят (не поня как се казват)? Изобщо ли избягва ученето или само разказваттелните предмети и математиката? Как се справя по български и литература?

Относно оценките - рекламации от целия клас при учителката, но се съмнявам някой да посмее. Три задачи за домашно са твърде малко, те едва покриват минимума от учебника. Нямат ли сборници?

# 4
  • Мнения: 275
Като цяло й е трудно разказването - не чете почти нищо освен задължителната литература, от там страшно беден речник, лош изказ и т.н Като започне да разказва трудно си събира мисълта или разкаже урока после не може да отговори на въпросите след урока.
За мен по всичко е между 4 и 5, но на моменти ме изненадва с 6, което не зная дали е заслужено или поощрително.  Уж ги знае нещата, а нещо й убягва.
На скоро правим диктовка /за срам и резил в 6-ти клас диктовка, но господина каза, че са много зле и да правим в къщи/ и всички запетайки, ама наистина всички ги сложила СЛЕД че, ако  и а  Rolling Eyes - и реакцията "ми объркала съм се, извинявай" - какво ми се извинява, не е да не го знае.
Снощи решава задачи по Човек и природа - написала формулата, обаче в числител си слага кое число й е по-удобно  Shocked  - V=s/t  примерно s е 5,  t е 30 и си пише 30/5 и въобще не й пука
Ей такива странни и очевадни неща, които наистина ме вадят от нерви.
Чувството ми е, че не може да си събере акъла.


Проблема за мен е от 1-ви до 4-ти клас, госпожата да не ги разстройва на всички пишеше шестици, после в пети клас шок и ужас.

А колкото до спорта - живеем в малък град и почти нищо няма за трениране. А и не я виждам от къде ще намери време. В понеделник ходи на английски, вторник и сряда задължителни извънкласни в училище, в петък на нещо си там креативно ходи  и така...

МЪКА, МЪКА .....
Абе да им напишат малко двойки и тройки да ги трогнат, знам ли newsm78

# 5
  • Мнения: 47 352
И дъщеря ми не иска да чете книги, даже задължителната литература избутва с голям зор. Но има богат речник, по БЕЛ се справя без учене и е много добре с преразказите. Миналата година даже учителката й беше казала, че вероятно е толкова добра, защото чете много книги  Crazy
Така че това може да е фактор, но не решаващ, по-скоро характер. Аз съм точно обратното - мога да го назубря за отрицателно време, но не мога да преразкажа, колкото и да уча, и да чета. Тя пък не може да учи наизуст, 1 куплетче го мъчим с часове. Буквално подменя думите и се получава преразказ.

Просто трябва да приемем, че всеки е различен - на един му върви математика, на друг БЕЛ, на трети език, на някои по всичко им е трудно. И където куцат нещата да се вложат повече усилия, с наша помощ, разбира се, деца от този тип сами няма да седнат да учат  Twisted Evil

# 6
  • София
  • Мнения: 62 595
мимира, направете консултация с логопед. Логопедията не е само оправяне на р-та и л-та, а се работи по цялостното развитие на детето, вкл. памет, мислене език, пространство и т.н.

# 7
  • Мнения: 275
За логопед не съм се замисляла, благодаря за идеята.

# 8
  • София
  • Мнения: 44 557
Мислех, че само моята дъщеря не иска да чете. Като общо, се справя, но е разсеяна и не иска/не може да прочете текст и да извлече информацията от него.
Иначе ако случайно прочете нещо, и като е в настроение, може да ми го разкаже. Може да разказва добре устно.

Прави същите елементарни грешки от разсеяност по математика. Иначе понякога смята наум и ме учудва.

Събра вече няколко тройки по разказвателните, ама не се трогва.

# 9
  • Мнения: 10 689

И на фона на всичко това съм повече от сигурна, че ще завърши с 2-3 петици и всичко друго шестици  Rolling Eyes  Shocked Rolling Eyes Shocked

Според мен дъщеря ти се справя, но ти се престараваш като майка ! С това безкрайно натискане най-много да намрази учението! Делегирай и доверие, и помагай само ако поиска помощ!
 За разсеяността е нормално, в тази възраст изживяват много емоции ( за които не предполаме)! Давай рибено масло за повишаване на концентрацията!

п.п. Сина ми също е в 6-ти клас, тази година съм го оставила да се справя сам! Ако нещо не е ясно -пита ! Вярно е ,че преглътнах две 4-ки, но сам се амбицира да си ги поправи !

# 10
  • На брега
  • Мнения: 1 482
мимира, направете консултация с логопед. Логопедията не е само оправяне на р-та и л-та, а се работи по цялостното развитие на детето, вкл. памет, мислене език, пространство и т.н.

И аз подкрепям консултацията с логопед или психолог. Дъщеря ми от 2 години работи с логопед. Когато споделих, че е много разсеяна ни назначи среща и с психолог. Тя всъщност е на 5 години и психологът не намери нищо обезпокоително, но ми сподели, че работи с много тийнейджъри. Една от причините за разсеяност при детето може да е, ако родителите го притискат и му налагат много техни правила. Тогава вниманието, вследствие натиска се разсейвало "като от фуния".
Друга индикация за вниманието и начинът по който ще се справя в училище, според психолога беше интересът на малкото дете към храненето. По какъв начин се храни, има ли интерес към храната, разсейва ли се, докато се храни или методично сяда и се храни. Интересът и методичното завършване на процеса предполагал по-добро съсредоточаване в училище и самодисциплина да довърши домашно или изтърпи урока. Според свекърва ми, бивша детска учителка пък, много ящни деца не стават добри ученици Mr. Green.

# 11
  • Мнения: 2 156
Храната по принцип символизира връзката между майката и детето, а ритуалите, свързани с храненето в дома, са показателни за отношенията в него. Отношенията у дома могат да влияят върху адаптацията в училище. В този смисъл ви го е казала.
А не, че как яде определя как учи.

# 12
  • София
  • Мнения: 62 595
Храната е важна за младия мозък. Основна част от енергията отива за работата на мозъка, храненето оказва влияние на жлезите с вътрешна секреция, правенето на белтъци и т.н. С боклучава храна и малко свястна или никаква храна нищо не върви в главата.

# 13
  • Мнения: 2 156
Съгласна съм, затова обръщам внимание на храненето дори и на котката, която малкият домъкна вкъщи, която не знае що е това храна на гранули за домашни любимци.
Но психологът по-скоро би се заинтересувал от поведението, свързано с храненето.

# 14
  • София
  • Мнения: 62 595
Според мен в случая психологът ще има много здраве! Първо химията и физиката, пък после останалото - рЪнЪтЪ праЙ борбЪтЪ! Според мен от описаното от майката е добре да сенаблегне на добрата диагностика относно концентрацията, вниманието и храната, физическата подготовка. На човек като му е трудно да прави нещо, той се отказва бързо или минава в режим на непукизъм. Психологът може да помогне детето даа припознае думата "трябва" като част от нещата в живота, а логопедът да работи покогнитивните неща. Но често логопедът работи и по двете, защото работи с жив човек,  никой от нас не е само памет и внимание или само психика.

Общи условия

Активация на акаунт