С колко пари живеете на месец

  • 85 196
  • 953
  •   1
Отговори
# 735
  • София
  • Мнения: 19 548
Шайн, дано да не си на повече от 20, че иначе е направо срамно.
Не разбрах в твоето чудесно общество все пак кой ще се погрижи доброволно за майката с дете със СОП и как точно някой ще разбере кой от какво има нужда?
Не разбрах и кой ще строи училища и болници, сигурно родителите и болните, доброволно.
Иначе за в момента, в България, не мисля, че някой ти пречи да ползваш  частна услуга, много от нас ползват частни фондове.

# 736
  • Пловдив
  • Мнения: 19 666
Бърди, аз също не съм привърженичка на либертарианщината или анархизма, нито на оставянето на социалните проблеми и по-специално на грижата за болните да се решават спонтанно от който се сети и който иска, но не трябва да се забравя, че тая работа с обществената благотворителност и семейната грижа вместо държавно социално подпомагане наистина е работила през вековете досега. Разбира се, генерално в по-малки общества с по-познаващи се един друг хора и по-големи семейства в сравнение с днес.

# 737
  • Мнения: 12 762
Извинявам се, не съм чела назад и идея си нямам как сте стигнали до здравните осигуровки.
Да попитам, в момента кой се грижи за майката с дете със СОП?

# 738
  • Мнения: 4 300
.. но не трябва да се забравя, че тая работа с обществената благотворителност и семейната грижа вместо държавно социално подпомагане наистина е работила през вековете досега.
също както робството, Инквизицията и ангарията. Империи са изградени с тях, не просто държави.

# 739
  • София
  • Мнения: 2 997
Защото си задължен да плащаш, дори и да не ги ползваш.

Конкретно за София, при новите цени на гаоривата ми е значително по-евтино да ползвам колата отколкото да платя карти за градски транспорт на мен и детето.
Явно съм изпуснала нещо покрай цените на горивата. Опитай пак. Но този път включи амортизации, застраховка, каско, винетки, текуща поддържка и ремонти.
Опитвам. Колата ми е на газ, сравнително нова и икономична. Разходът на градско каране е около 4-5 на 100. Дневно изминавам 12 километра 5 дни в седмицата. Цената на газта ми е под 10 лв. на седмица. Маршрутът, който изминавам до училището на дъщеря ми се покрива от две превозни средства на градския транспорт, което прави 50лв. за мен за карта и 9 лв. за нея за ученическа карта. Колата ми е сравнително нова, за 5-те години, през които я карам все още не са се налагали никакви ремонти (пу-пу!). Каско нямам, не възнамерявам и да имам.

Дотук имаме 40 за газ срещу 59 за карти за ГТ, но не виждам включена амортизация, данък и Гражданска отговорност.

# 740
  • Мнения: X
Дотук имаме 40 за газ срещу 59 за карти за ГТ, но не виждам включена амортизация, данък и Гражданска отговорност.
Данъкът ми е 27 лв. годишно, т.е. малко над 2лв. месечно, ГО, разпределена по месеци е 11 лв. Амортизацията по месеци ми е трудно да изчисля, но за да бъдат съвсем коректни изчисленията, трябва да включа и другите материални ползи, които ми носи колата. Като прибавим качеството на градския транспорт срещу това на колата в гаража ми, цената на градския транспорт е, меко казано, неоправдана.

# 741
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
И цената на колата след коя година вече е изплатена от спестени карти и билетчета? Щом няма амортизация, значи е доста по-скъпа.

# 742
  • Мнения: X
И цената на колата след коя година вече е изплатена от спестени карти и билетчета? Щом няма амортизация, значи е доста по-скъпа.
Не, съвсем не става въпрос за изплащане на цената на колата от спестени карти и билетчета. От една страна, за живота в София колата е необходимост, особено ако маршрутът ти не е покрит от метро. Не, че е невъзможно без кола, но комфортът е несравним, особено предвид факта, че на повечето хора им се налага да сменят по две транспортни средства, при което отчитаме не само цената на билети и карти, но и времето, прекарано по спирките. За мен времето определено е пари- работя като преводач и парите, които получавам зависят от качеството и бързината на преводите ми. Не мога да си позволя да изгубя 1 час по спирките, след като през този час мога да изкарам определена сума пари. Така че, конкретно за мен, калкулираме и тези пари. От друга страна, пак конкретно за мен колата е необходимост и заради почти ежеседмичните ми пътувания извън София при майка ми, която пенсионерства в родното си градче. Двупосочен билет за автобуса до този град е 12лв., а ние сме 4-ма. С колата ми е около 20лв в двете посоки. Освен приятното разнообразие от пътуването, виждането с майка ми и прекарването на уикенд извън София, бонус е снабдяването с безплатни плодове и зеленчуци от градината на майка ми и купуването на месо, мляко и млечни от местните хора на изключително евтини цени. Като калкулирам всички тези бонуси, отчитам, че те ми носят като цяло по-добър стандарт на живот и по-голям комфорт в ежедневието.

# 743
  • постоянно
  • Мнения: 7 159
с кола е по-удобно , по-бързо и ти дава възможност да правиш неща когато и където ти поискаш а не до където се разпростират възможностите на градския транспорт.
А и спестява време , което за мен в момента е най- ценно.
 Peace

# 744
  • Мнения: 12 762
Не забравяйте, че за колата трябва да плащате застраховка, данък и амортизация дори и колата да стои в гаража. Консумативите се сменят на време, не само на километри. В този смисъл е по-евтино да си карате колата, отколкото да не я карате.
А времето за чакане по спирки?
Аз лично спрях да боледувам често след като спрях да използвам градски транспорт.
Ако изобщо семейството няма кола, сигурно е по-евтино.

# 745
  • Мнения: 2 532
Темата май се превръща в спор собствен автомобил срещу градски транспорт. Laughing
Е, ние като имаме два автомобила, а мъжа ми не слиза от служебната си кола, какво да правим.
Преценили сме, че ще поддържаме две коли, това си е наше решение и си го изпълняваме.

# 746
  • Мнения: X
Аз лично спрях да боледувам често след като спрях да използвам градски транспорт.
Особено в грипен сезон, това съвсем не е за пренебрегване.

# 747
  • Мнения: 14 478
Ако живееш и работиш в центъра на града кола не ти трябва. Всичко е с пешеходен достъп. но ако си в предградията без кола си като без крака. Колата не е лукс, а е просто жизнена необходимост.
 Аз ако нямам кола или свърши световния петрол и не минем на електромобили ще трябва да си отглеждам кон, за да може да ми функционира фамилията...

# 748
  • Мнения: 47 352
Ако живееш и работиш в центъра на града кола не ти трябва. Всичко е с пешеходен достъп. но ако си в предградията без кола си като без крака. Колата не е лукс, а е просто жизнена необходимост...
Е, то и ако живееш в Младост 4 и работиш в Бизнес центъра пак не ти трябва кола, но ако си в единия край на центъра, а работиш в другия не винаги ще ходиш пеша, или поне не всички хора и при всички метеорологични условия...
Аз не съм в центъра, но с кола никога не бих се забила там в задръстванията. Предпочитам метрото. Не съм зависима от трафик, сняг, дъжд и т.н. мога да си разчета времето до минута, знам че след 8-10 мин. ще съм кацнала.

# 749
  • Мнения: 5 274
Придобивка си е метрото за София. Не е мегаполис, но вече си е достатъчно голям градец та си трябва.
Не го разбирам това с предпочитанията за кола. Струва колкото още един член на семейството, предпоставка е да попадаш в изнерващи задръствания. Да, има и плюс - дава известна лека свобода. Да си тръгнеш от другия край на града в 3 през нощта. И да пазаруваш месечни количества в хипермаркетите. Както и да караш детето си на градина или училище и паралелно с това да ходиш на работа.

Само децата са разумен довод според мен.

Общи условия

Активация на акаунт